بهترین پرنده های خانگی برای مبتدیان

شاید شما به نگهداری حیوانات خانگی علاقه داشته باشید اما نتوانید به اندازه ی کافی برای نگهداری و مراقبت از آن‌ها وقت بگذارید. گربه ها و سگ ها حیوانات خانگی محبوب اکثریت مردم هستند اما نسبتا به زمان و تلاش زیادی برای نگهداری نیاز دارند. آن‌ها معمولا به پیاده روی، زمان بندی برای غذا دادن و مراقبت بیشتر نیاز دارند که شاید هر کسی وقت انجام تمام این کار ها را نداشته باشد.

منصفانه است که بگوییم داشتن یک پرنده خانگی با مراقبت از گربه، سگ یا بسیاری دیگر از حیوانات خانگی معمولی تفاوت زیادی دارد. در مقایسه با گربه ها و سگ ها، مراقبت از پرندگان بسیار آسان است. آنها نیازی به پیاده روی روزانه ندارند و بسیاری از مردم تمیز کردن قفس خود را آسان تر از جمع کردن مداوم زباله های سگ و گربه ها می دانند. با این حال، این بدان معنا نیست که یک پرنده را می توان در قفس خود گذاشت و رها کرد.

پرنده ها همچنان به درجاتی از ورزش و آزادی نیاز دارند. با توجه به اینکه برخی از قفس‌ها خیلی کوچک هستند، باید در نظر بگیرید که آیا آمادگی دارید پرنده خود را بیشتر از زمانی که در قفس است در خانه پرسه بزند یا خیر. و یک قدم فراتر از آن، اینکه آیا خانه شما فضای امنی برای پرنده شما در حین پرواز است یا خیر.

پرنده ها معمولا به اصلاح و یا فضای بزرگ نیاز ندارند. آن‌ها در آپارتمان های کوچک هم می‌توانند به راحتی زندگی کنند و دوست خوبی برای شما باشند. آن‌ها خودشان را تمیز می‌کنند و تربیت کردن و غذا دادن به آن‌ها بسیار ساده و بدون دردسر است.

درباره استحمام طوطی ها بیشتر بخوانید.

در ادامه این مطلب به بررسی بعضی از بهترین پرنده های خانگی خواهیم پرداخت.

  • مرغ عشق

مرغ عشق ها می توانند به سرعت با حرکات و آهنگ های شیرین خود به بهترین دوست خانواده شما تبدیل شوند. با تمرین، مرغ عشق ها می‌توانند از دست شما غذا بگیرند، سوت بزنند و دستورات اولیه را یاد بگیرند. آن‌ها پرنده های اجتماعی هستند و دوست دارند در کنار انسان ها باشند. این پرنده ها یکی از پر سر و صداترین پرندگان خانواده طوطی هستند. یک مرغ عشق شاد معمولاً آهنگی را می‌خوانند، صحبت می کند یا حتی صداهایی را که اغلب می شنوند تقلید می کند. این پرنده ها می توانند با استفاده از کلماتی که شنیده اند صحبت کنند. برخی شناخته شده اند که صدها کلمه را از صاحبان خود یاد می گیرند.

طول عمر: ۷ تا ۱۵ سال

  • عروس هلندی

عروس هلندی ها عاشق بازی با صاحبان خود هستند و باید حداقل یک ساعت در روز به آنها توجه شود. این پرندگان درخشان عاشق گذراندن وقت در خارج از قفس خود هستند، بنابراین در نظر داشته باشید که برای آنها یک نشیمنگاه بخرید تا در آنها بنشینند و معاشرت کنند. آن‌ها می‌توانند با تمرین یاد بگیرند که صحبت کنند و برقصند و دوست خوبی برای شما باشند. آن‌ها پرندگانی باهوش، اجتماعی و دوست داشتنی هستند که آنها را به حیوانات خانگی عالی برای اکثر خانواده ها تبدیل می کند. هنگامی که عروس هلندی ها به درستی اجتماعی شوند، به راحتی با انسان پیوند می خورند و از جابجایی روزانه لذت می برند.

طول عمر: ۱۰ تا ۱۵ سال

درباره ی نگهداری و تربیت عروس هلندی مطالعه کنید.

  • طوطی کوتوله (طوطی برزیلی یا جدایی ناپذیر)

اگر به دنبال یک همدم برای زندگی هستید طوطی کوتوله پرنده ی مورد نظر شماست. هنگامی که این طوطی با شریک زندگی خود (چه با پرنده دیگری از نوع خود یا با انسان) ارتباط برقرار می کند، هیچ گونه این پیوند قطع نمی شود. این موجودات عاشق حمام کردن هستند، بنابراین به آنها یک کاسه آب بدهید تا دو یا سه بار در هفته برای مدتی در آب بازی کنند. این طوطی ها با سحر بیدار می شوند، غذا می خورند و بلافاصله شروع به چهچهه زدن می کنند. معمولاً تا اواسط صبح ساکت می شوند و در اواخر بعد از ظهر به چهچهه زدن خود ادامه می دهند. این پرندگان بسیار فعال هستند، در حال پرواز و کوهنوردی هستند، چوب یا اسباب بازی های جویدنی را می جوند و در تمام طول روز خود را آراسته می کنند.

طول عمر: ۵ تا ۱۵ سال

درباره نگهداری از طوطی کوتوله بیشتر بخوانید.

  • فنچ

اگر خانواده شما به دنبال پرنده ای هستند که نیاز به توجه زیادی نداشته باشد، فنچ ممکن است مناسب باشد. در حالی که ظاهر زیبا و صدا های جذاب آن برای تماشای سرگرم کننده است، فنچ ها ترجیح می دهند در داخل قفس خود بمانند و از تعامل انسانی دور باشند. آن‌ها پرنده های کوچک و آرامی هستند و به مراقبت کمی نیاز دارند.

طول عمر: ۱۵ تا ۲۰ سال

  • گرینچیک

گرینچیک ها پرندگانی فوق العاده دوست داشتنی هستند و به دلیل پیوند عمیق خود با صاحبان خود شناخته شده اند. آنها چیزی جز در آغوش گرفتن با انسان های مورد علاقه خود و نوازش شدن را دوست ندارند. آن‌ها با تمرین می‌توانند آواز بخوانند، صحبت کنند، بازی کنند و برقصند. آن‌ها دوست دارند در خارج از قفس پرواز کنند، به دنبال غذا بگردند و هر چیزی را با منقار قوی خود بجوند. این نوع پرنده ها انرژی زیادی دارند و عاشق بازی کردن هستند.

طول عمر: ۲۰ تا ۳۰ سال

  • قناری

از آسان ترین پرنده ها برای نگهداری قناری است. قناری ها کوچک هستند و به محیط کمی برای نگهداری نیاز دارند. آن‌ها در طول روز آواز می‌خوانند و در قفس خود به اطراف می‌پرند. قناری ها به استحمام علاقه دارند و در صورتی که کاسه ای از آب در قفس آن‌ها قرار دهید، به درون کاسه پریده و در آن استحمام می‌کنند.

طول عمر: ۱۰ تا ۱۲ سال

برای مطالعه بیشتر در مورد تکثیر و تولید مثل قناری کلیک کنید.

طوطی سنگالی

این طوطی جثه کوچکی دارد و در صورت آموزش می‌تواند ترفند هایی را یاد بگیرد. آن‌ها ملودی هایی را می‌خوانند و بسیار انسان دوست و مهربانند. آن‌ها در ابتدا کمی خجالتی و ترسو به نظر می‌رسند اما با مرور زمان با شما صمیمی خواهند شد. این نوع طوطی همانند سایر طوطی ها به محبت و توجه نیاز دارد و می‌توانند در فضای خانه گشت و گذار کنند.

طول عمر: ۲۰ تا ۳۰ سال

سخن آخر

پرنده ها دوستان خوبی برای شما هستند و با تمرین می‌توانید کار های مختلفی را به آن‌ها آموزش دهید. بعضی از آن‌ها ممکن است خجالتی باشند اما با گذر زمان پیوند خوبی با شما می‌سازند و به شما عشق می‌ورزند. این پرنده ها را می‌توانید به راحتی در منزل خود نگه دارید و به عضوی از خانواده خود تبدیل کنید و از نوازش کردن و حرف زدن با آن‌ها لذت ببرید.

منبع: https://www.womansday.com/life/pet-care/g29679297/best-pet-birds/

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *