یوتانایز ، آرامش ابدی ( آموزش روش انسانی و بی درد معدوم کردن ماهی بیمار ) | بیماری ها و درمان ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
یوتانایز ، آرامش ابدی ( آموزش روش انسانی و بی درد معدوم کردن ماهی بیمار )
۱۵ بهمن, ۱۳۹۴
۹:۲۳ ب٫ظ
Avatar
B.a.h.m.a.n

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 440
تاریخ عضویت:

۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

Image Enlarger

مسلما افرادی که از ماهی نگهداری میکنند ، حتما با لحظه های دردناکی چون مریضی و مرگ ماهی روبرو خواهند شد ، درسته که انسان ها دلبستگی کمتری به ماهی ها نسبت به سایر حیوانات خانگی پیدا میکنند ، اما همین اندک دلبستگی نیز در مواقعی بسیار گران تمام خواهد شد . خیلی جالبه که مشاهده یک ماهی بیمار که در حال درد و عذاب کشیدن است ده ها بار از مرگ همون ماهی برای انسان دردناک تر و عذاب آور تر میتونه باشه و این درد هم ماهی رو عذاب میده هم صاحب ماهی رو .

نکته اول : در ابتدا خدمت دوستان گرامی عرض کنم که بنده خودم معتقدم که نباید در رویدادهای طبیعی دخالت کرد و باید گذاشت زندگی سیر طبیعی خودشو طی کنه اما بعضی وقتا شرایطی پیش میاد که انتخاب دیگری برای آدم باقی نمیمونه .

نکته دوم : هیچ موقع تا زمانی که حتی ۱ درصد امید برای بهبود موجود زنده ای وجود داره از چنین روش هایی استفاده نکنید و شانس زندگی رو از یک موجود زنده نگیرید . زندگی با ارزشه و یکبار برای هر موجود زنده قابل تجربه و استفاده هست .

نکته سوم : اگه قراره از این روشی که ذکر میکنم استفاده کنید ، عواقب درست انجام ندادن اون بر عهده خود شماست و هیچ مسئولیتی در این رابطه متوجه بنده نخواهد بود .

نکته چهارم : این روش ، حاصل مطالعه و جستجوی چند روزه بوده و برخی موارد آن نیز توسط خود بنده اضافه شده است . مسلما انجام مرحله به مرحله و دقیق تمامی روش های ذکر شده ، خواب و آرامش ابدی را نصیب ماهی زیبای شما خواهد کرد و هر گونه اشتباه موجب زجر بیشتر آن خواهد شد .

در این بخش بنده چند روش انسانی معدوم کردن ماهی بیماری که امیدی به مداوای آن نیست را ذکر میکنم . با توجه به روحیه و شرایط ، بهترین روش را برای استفاده انتخاب کنید  :

روش اول  ( ضربه زدن به سر یا بریدن سر )

این روش برای ماهی ها کوچک میتونه کاربرد داشته باشه . البته کمی جرات میخواد و برای افرادی که دلرحم هستند اصلا توصیه نمیشه . ماهی رو روی یک تخته به آرامی قرار دهید ، با یک چاقوی بزرگ و خیلی تیز ، درست از روی آبشش سر ماهی رو به سرعت قطع کنید . میدونم ، نیازی نیست چیزی بگین ، خیلی سخته ، اما بهتر از دردی هست که ماهی داره میکشه . البته این روش شاید نمیتونه انسانی باشه ، اما خب ، خیلی سریعه

روش دوم ( حمام آب سرد ، فریز کردن )

ابتدا یک ظرف ۳-۴ لیتری آب را در فریزر قرار بدین ، وقتی دور تا دور ظرف یخ زد ، وسطش هم کمی یخ زد ، وسطشو بشکنید و ماهی رو فورا داخل آب بندازید و بذارید داخل فریزر ، ماهی آرام به خواب میره . بعد از ۳۰ دقیقه ، از فریزر دربیارید و ماهی رو با همون یخ ، در جایی دفن کنید . این روش رو خودم خوشم نمیاد ، درسته که میگن ماهی بدون درد میمیره ، اما منو تو فریزر قرار بدن ، مسلما تا بمیرم درد خواهم کشید ! در هر حال اینم یکی از روش هایی هست که خیلی ها استفاده میکنن و تو فروم های خارجی نیز توصیه شده

 

روش سوم ( بیهوش کردن ماهی ، انسانی ترین روش موجود )

من این روش رو نسبت به روش های قبلی ترجیح میدم ، خوبی این روش اینه که همه میتونن انجامش بدن و در این روش ماهی با کمترین درد و رنج به آرامش ابدی میرسه . مراحل رو دقیق انجام بدین :

۱ - از داروخانه ، روغن میخک تهیه کنید ( روغنی که برای بی حسی دندان استفاده میشه ) - کمی الکل سفید نیز خریداری کنید .

۲ - یک اتاق تاریک و ظرف کوچک ۲ لیتری فراهم کنید . داخل ظرف رو از آب آکواریومی که ماهی بیمار توشه پر کنید . این باعث میشه تو انتقال ماهی از تانک اصلی به این ظرف ، ماهی کمتر دچار استرس و درد بشه .

۳ - داخل اتاق رو تاریک کنید و لامپ را روشن نکنید. یک لامپ قرمز رنگ با نور ملایم اگر در اختیار دارید میتوانید در این اتاق روشن کنید ، این نور به ماهی آرامش خواهد داد .

۵ - ماهی بیمار رو به ظرف با ملایمت هر چه تمام تر طوری که هیچ صدمه یا دردی رو متحمل نشه منتقل کنید .

۴ - یک بطری نوشابه کوچک ( خانواده نه ) تهیه کنید و داخلشو از آب آکواریوم پر کنید . داخل این بطری ، ۱۰ قطره از روغن میخک بریزید و کامل بهم بزنید تا مخلوط بشه ( آب بطری باید ابری و شیری رنگ بشه حتما )

۶ - یک چهارم آب بطری را به ظرفی که توش ماهی رو گذاشتین به آرامی اضافه کنید . ماهی آرام آرام به خواب خواهد رفت ، ۱۰ دقیقه صبر کنید . بعد از ۱۰ دقیقه به آبشش های ماهی ۱ دقیقه خیره شوید ، اگر حرکتی مشاهده کردید ، بطری را خوب تکان دهید و مقداری دیگر از محتویات آن را در ظرف ماهی بریزید .

۷- باز هم برای چند دقیقه صبر کنید  . حالا ۱۰۰-۲۰۰ میلی لیتر الکل ۲۵ درصد به ظرف ماهی اضافه کنید ( نکته مهم ، فقط زمانی که ماهی بیهوشه میتونید الکل رو اضافه کنید ، هر گز الکل رو زمانی که ماهی هشیاره یا شنا میکنه اضافه نکنید )  ۲۰ دقیقه دیگر صبر کنید . آبشش های ماهی را چک کنید . اگر در دو دقیقه هیچ حرکتی مشاهده نکردید ، ماهی به آرامش ابدی رسیده است. ماهی را با احترام و آرامش از آب خارج کرده و در مکانی مناسب دفن کنید . اگر حرکتی مشاهده کردید ، باز هم الکل بریزید .

 

امیدوارم کمتر با مواقعی روبرو شویم که مجبور باشیم از این روش ها استفاده کنیم ، اما هم شما هم بنده میدونیم که اینکار اجتناب ناپذیره و برای همه افرادی که از آکواریوم دارن این اتفاق خواهد افتاد . در هر حال بازم توصیه میکنم هرگز تا زمانی که به قطعیت ۱۰۰ درصد نرسیدید که ماهی درمان نمیشه ، از این روش ها استفاده نکنید ، بنده مسلما نمیتونم پاسخگوی ماهی های شما در قیامت به دلیل اشتباه شما باشم embarassed

موفق و پیروز باشید

کاربران زیر از B.a.h.m.a.n برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

shayan.sh, AMIR85, Navab.r1
۱۵ بهمن, ۱۳۹۴
۱۰:۵۰ ب٫ظ
Avatar
mersad.m

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 102
تاریخ عضویت:

۱۴ فروردین, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

جسارتا مگه آدم عقلش پاره سنگ داره که همچین کاری بکنه مردم میرن ده برابر قیمت ماهی میدن جنرال تونیک میخرن که ماهیشون زنده بمونه

بعدم اگه آدم میخواد ماهیشو بکشه یا صبر میکنه ماهی خودش بمیره یا یک راست از آب میگیرش میندازش بیرون که معمولا روش دوم کمتر پیش میاد

ولی خوب این یک نظر و یک روشه که من به نظر شما احترام میگذارم

۱۵ بهمن, ۱۳۹۴
۱۱:۳۰ ب٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام

دوست عزیزم درسته که روش ذکر شده بسیار سخت هست و قلب آدم رو درد میاره بنده هم اعتراف می کنم که به سختی تونستم مطلب رو تا آخر بخونم. 

اما دوست عزیز این یک واقعیت هست در بعضی مواقع هیچ امیدی به بهبودی ماهی نیست. و هیچ دارویی هم امکان بهبودی برای ماهی نداره.  بنده خودم بار ها شاهد این موضوع بودم. 

خیلی وقت اسکار هایی رو دیدم که بعلت پاره شدن کیسه هوا توانایی شنا کردن ندارن و هیچ درمانی هم نداره. متاسفانه ماهی از بین هم نرفته که بخواد راحت بشه و خوب بنظر شما با این ماهی باید چکار کرد؟ 

یا پرتی رو دیدم که باز بعلت مشکل در کیسه هوا فقط بدور خودش می چرخید. چند هفته ماهی باید به این شکل دور خودش بچرخه تا از گرسنگی بمیره؟

یا سورمی رو دیدم که بدنش دچار عفونت شدید شده. 

خوب باید چکار کرد؟  ماهی داره عذاب می کشه توانایی دفاع کردن از خودش رو نداره. توانایی غذا خوردن نداره. خوب حالا تکلیف چی هست؟

هبچ نوع آنتی بیوتیک، تترا جنرال تونیک،  پاراگارد، سرا باکتیپور، کلرامین تی، فرمالین و غیره تاثیری نداره خوب بنظر شما باید اجازه داد ماهی همینطور عذاب بکشه؟ باید یکجور ماهی رو از این همه عذاب راحت کرد.  البته خودم معتقد هستم که باید روند طبیعی طی بشه و دخالت نکرد ولی در پاره ای مواقع شاید بهترین تصمیم راحت کردن ماهی باشه.

خوب شما می فرمایید ماهی رو از آب بیرون آورد تا خودش بمیره. اما دوست عزیزمون خواستن روش های رو یاد بدن که ماهی کمتر دچار اضطراب و استرس و درد بشه.

به هر حال هر چند گرفتن این تصمیم بسیار سخت هست و از دید بعضی از ماها این اقدامات غیر انسانی باشه ولی واقعیت هست و در آخر این رو هم عرض کنم که در بعضی از جوامع اروپایی هم این موضوع حتی درمورد انسان ها هم دیده شده. به هر حال مرگ واقعیت تلخی هست که باید پذیرفت هر چند که بسیار تلخ هست و انجام دادنش بسیار سخته.

موفق باشید

کاربران زیر از ehsan sa برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

B.a.h.m.a.n, emad.ef, Navab.r1
۱۶ بهمن, ۱۳۹۴
۰:۱۹ ق٫ظ
Avatar
B.a.h.m.a.n

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 440
تاریخ عضویت:

۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

mersad.m گفته
سلام

جسارتا مگه آدم عقلش پاره سنگ داره که همچین کاری بکنه مردم میرن ده برابر قیمت ماهی میدن جنرال تونیک میخرن که ماهیشون زنده بمونه

بعدم اگه آدم میخواد ماهیشو بکشه یا صبر میکنه ماهی خودش بمیره یا یک راست از آب میگیرش میندازش بیرون که معمولا روش دوم کمتر پیش میاد

ولی خوب این یک نظر و یک روشه که من به نظر شما احترام میگذارم

 وقتی معتبرترین و بهترین و گران ترین داروها و محصولات آکواریومی از شرکت های بزرگ رو میخری اما ماهی درمان نمیشه ، وقتی پولی که بابت خرج زندگیت باید خرج کنی رو صرف خرید محصولات میکنی که در نهایت هیچ تاثیری نمیذاره ، عقل واقعا پاره سنگ برمیداره .

اگه با دقت میخوندین من خیلی تاکید کرده ام که این کار رو زمانی که دیگه هیچ امیدی به بهبودی ماهی نیست میشه انجام داد ، آن هم نه در همه موارد ، بیشتر وقتا نباید دخالت کرد و گذاشت تا ماهی خودش بمیره ، اما وقتی میبینی اگه ماهی تو تانک بمونه ، ماهی های دیگه تیکه پارش میکنن ، یا میبینی ماهی زنده میمونه اما زندگی نمیکنه ، چاره دیگه ای نیست . روش هایی که ذکر شده صرفا برای زمانی هست که مرگ بهتر از زندگی باشه . مسلما یک ماهی مریض که نصف بدنش  رو عفونت گرفته و کیسه هواش مشکل دار شده و کلیه هاش از کار افتادن ، عین یک زندانی میمونه که هر لحظه یک شکنجه گر سرب داغ رو بدنش میریزه .

عکس زیر رو نگاه کنید ، این عکس فقط بخش کوچکی از داروها و محلول ها و مدیاهایی هست که برای یک آکواریوم ۱۰۰ لیتری که ارزش ماهی های اون جمعا ۵۰ هزار تومن هم نمیشن استفاده میکنم . یه جمع و ضرب ساده نشون میده که بنده چقدر برای زندگی یک ماهی ارزش قائل هستم ، اما بعضی وقتا این همه تجهیزات هم نمیتونه یک ماهی رو نجات بده .

در کل ، من خیلی دل رحمتر از این حرفام crying

Image Enlarger

کاربران زیر از B.a.h.m.a.n برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

rezajahan, Navab.r1
۱۶ بهمن, ۱۳۹۴
۸:۵۶ ق٫ظ
Avatar
M.O.H.A.MM.A.D**R.E.Z.A

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 135
تاریخ عضویت:

۱۷ دی, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام بنظر من این روش ها ضلمیست در حق ماهیاها

کاربران زیر از M.O.H.A.MM.A.D**R.E.Z.A برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

FRIEND OF FISH

منم فدایی حسین{ع}

۱۶ بهمن, ۱۳۹۴
۹:۲۴ ق٫ظ
Avatar
B.a.h.m.a.n

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 440
تاریخ عضویت:

۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

محمد۲۰۱۶ گفته
سلام بنظر من این روش ها ضلمیست در حق ماهیاها

احساسی با قضیه برخورد نکنید

به نظرتون بیهوش کردن و بعد راحت کردن بدون درد یک ماهی بیماری که در آستانه مرگ هست ( تومور داره ، کیسه هواش نابود شده و .. ) ، بهتره یا اینکه بذارین همون ماهی با درد طی یک یا دو هفته زجر بکشه و خودش بمیره ؟ روش سومی که ذکر شده ( روغن میخک ) تو جراحی ماهی ها تو شیلات استفاده میشه . یعنی کاملا ماهی مثل انسان بیهوش میشه و هیچ چیزی رو حس نمیکنه . یعنی اول ماهی رو بیهوش میکنیم ، بعد با کمی الکل بدون اینکه دوباره بیدار بشه و چیزی حس کنه ماهی میخوابه و دیگه بیدار نمیشه. یوتانایز کردن تو برخی کشورهای غربی روی انسان هم انجام میگیره ( به درخواست خود بیمارانی که بیماریشون قابل درمان نیست و زجر زیادی دارن میکشن ) .

در هر صورت ذکر کرده ام اینکار ، کار افراد دل رحم نیست ، بنده خودم نمیتونم انجامش بدم و اگر قرار باشه یه روز چنین کاری روی یکی از ماهی هام انجام بدم ، میدم یه نفر دیگه انجام بده ( برادری ، پدری ، دوستی.. )

مسلما برخی افراد از روش های دیگری برای راحت کردن ماهی استفاده میکنند که ماهی زجر میکشه در اون روش ها ، هدف این تاپیک اینه که اینگونه افراد روش های خود را با این روش های ذکر شده جایگزین کنند .bye

کاربران زیر از B.a.h.m.a.n برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Navab.r1
۱۶ بهمن, ۱۳۹۴
۱۰:۰۱ ق٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

خب یوتانایز خیلی هم کار بدی نیست و بهتر از اینه که موجود زنده اذیت بشه و زجر کش بشه.

ولی خب روش اینکه چطوری راحتش کنی که کمتر درد بکشه خیلی مهمه.

اما روش ذبح اسلامی کمترین درد رو داره و بهتره به همین روش هر موجودی رو راحت کنید مثلا برای ماهی همینکه از آب خارجش کنید کافیه ولی خب این استفاده از روغن و یا عصاره میخک هم مفیده و بعد از اینکه ماهی بیهوش شد از آب خارجش کنید .دیگه نیازی به الکل نیست.

بنده برخی مواقع مجبور شدم از این کارها بکنم مثلا اسکاری داشتم که نزدیک به دو ماه عذاب کشید و خوب نمیشد و کیسه هواش در اثر ضربه مشکل پیدا کرده بود تازه یه ماهی بود که چهار سال داشتمش و خودم بزرگش کرده بودم اما درمان نشد خلاصه اینکه بعد از این مدت از آب خارجش کردم تا راحت بشه و خیلی بهتر بود زودتر اینکار رو انجام میدادم نه اینکه بعد از دو ماه اذیت شدن ماهی . یا کبوتری داشتم که نیوکاسل داشت و خوب نمیشد خب سرش رو بریدم و یا جوجه کبوتر ناقصی داشتم که نوکش کج بود و نمیتونست دانه بخوره خب این پرنده رو چکارش میکنید یک هفته ای با دست بهش غذا دادم ولی نمیشد و سخت بود خلاصه اینکه آدم مجبور میشه برخی مواقع از این حرکات انجام بده و چاره ای هم نیست.

فقط باید به روشی این کار انجام بشه که اون موجود زنده کمترین درد رو احساس کنه و زود تلف بشه. birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

B.a.h.m.a.n, Bᴇsᴛ ᴀɴɪᴍᴀʟ ғʀɪᴇɴᴅ
۱۶ بهمن, ۱۳۹۴
۲:۰۵ ب٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

دوستان عزیز تمام این مسایل واقعیت داره و اتفاق میفته. پس بهتره از روش و نحوه راحت کردن ماهی یا هر موجود زنده ای که ما داریم نگهداری می کنیم و مسولیتش بر عهده ما هست اطلاع کافی داشته باشیم خوب از این نظر این تایپیک بسیار مفید هست. 

اما بنده فکر می کنم دیگه بحث پیرامون این موضوع صورت نگیره خیلی بهتر هست و بهتره فعلا از لذت بردن از آکواریوم و موجودات زنده ای که نگهداری می کنیم فکر کنیم. چون حتی فکر کردن به استفاده از این روش هم برای من سخته و قطعا برای همه دوستان دیگه هم این موضوع به همین صورت هست. 

پس بجای اینکه بیایم در مورد خوب بودن و بد بودن این روش و یا درست و غلط بودنش نظر بدیم این روش رو در ذهن داشته باشیم تا اگر به موردی مشابهی بر خورد کردیم که نیاز به استفاده ازش رو داشتیم آون موقع تصمیم گیری کنیم. شاید دوستانی که با این روش مخالفات می کنن به مورد مشابه بر نخوردن پس تا آون موقع بهتره که صبر کنید. البته هیچوقت امیدوارم که نیاز به انجام همچین کاری رو نداشته باشید.

البته در آخر هم من متذکر می شم که فقط روش استفاده از روغن میخک رو می تونم بعنوان یک روش صحیح در نظر بگیرم و راستش سایر روش ها رو نمی تونم حتی بهش فکر کنم.( نظر شخصی).

البته بهمن جان عزیز شاید بهتر بود روش اول رو اصلا بیان نمی کردید یا اینکه آون رو بعنوان آخرین روش ذکر می کردی. داداش خیلی خشنه.

موفق باشید 

کاربران زیر از ehsan sa برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

B.a.h.m.a.n
۱۶ بهمن, ۱۳۹۴
۲:۴۶ ب٫ظ
Avatar
B.a.h.m.a.n

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 440
تاریخ عضویت:

۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

ehsan sa گفته
سلام

البته بهمن جان عزیز شاید بهتر بود روش اول رو اصلا بیان نمی کردید یا اینکه آون رو بعنوان آخرین روش ذکر می کردی. داداش خیلی خشنه.

موفق باشید 

متاسفانه نمیشه پست ارسال شده رو ویرایش کرد ، شاید بهتر باشه آخرین روش باقی بمونه .

کاربران زیر از B.a.h.m.a.n برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

ehsan sa
۱۹ اسفند, ۱۳۹۴
۶:۵۱ ب٫ظ
Avatar
seraj

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 135
تاریخ عضویت:

۱۳ اسفند, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

به نظر من اگر ماهی در بدترین شرایط ممکن یک ماهی باشد و هیچ امیدی هم نباشد می تونه برای صاحب ماهی این کار دردناکی باشه

کاربران زیر از seraj برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

FRIEND OF FISH, Navab.r1
۵ مرداد, ۱۳۹۵
۳:۱۲ ب٫ظ
Avatar
FRIEND OF FISH
یه گوشه ای تو انلی پت?

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 254
تاریخ عضویت:

۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام خدمت شما بزرگواران.bye
ما در تلاشیم به ماهی ها ظلم نکنیم .heeeeangry
با رنگ شدن و بریدن اعضاء و هزاران ظلم دیگر مخالف هستیم .
 و شما سکوت کرده اید!؟

بعد ماهی را بکشیم .

کننده این کار قاتل است.heeeeheeee

این کار ها واقعا شرورانه و وقیهانه است.heeeeheeeeheeeeheeeeangryangryangryangry.

ای کسانی که دم از حقوق و ظلم به ماهی میزنید پس چی شد اون حرف های رنگارنگ؟!yellheeeeyellheeee

۵ مرداد, ۱۳۹۵
۸:۳۵ ب٫ظ
Avatar
Aliebrahimzadeh
قم

کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 554
تاریخ عضویت:

۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

FRIEND OF FISH گفته
با سلام خدمت شما بزرگواران.bye
ما در تلاشیم به ماهی ها ظلم نکنیم .heeeeangry
با رنگ شدن و بریدن اعضاء و هزاران ظلم دیگر مخالف هستیم .
 و شما سکوت کرده اید!؟

بعد ماهی را بکشیم .

کننده این کار قاتل است.heeeeheeee

این کار ها واقعا شرورانه و وقیهانه است.heeeeheeeeheeeeheeeeangryangryangryangry.

ای کسانی که دم از حقوق و ظلم به ماهی میزنید پس چی شد اون حرف های رنگارنگ؟!yellheeeeyellheeee  

سلام معلومه ما تلاش می کنیم به ماهی خوش بگذره 

جسارتا شما فکر کن با یه نفر گیر یه عده آدم قاتل افتادید که راه درو ندارید بهت میگن دو تا راه بیشتر نداری یا هرروز ما روش سرب داغ میریزیم زجر بکشه تا بمیره یا خودت بهش آمپول هوا بزن درجا بمیره زجر هم نکشه شما کدومو انتخاب می کنی ؟؟

کاربران زیر از Aliebrahimzadeh برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

مجتبی, ایلیا
۵ مرداد, ۱۳۹۵
۸:۵۸ ب٫ظ
Avatar
Aliebrahimzadeh
قم

کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 554
تاریخ عضویت:

۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

یه چیزی یادم رفتم بگم من خیلی دل رحمم موقعی که داشتم اینو می خوندم کلی چیز به نویسندش گفتم ( آقا بهمن حلالم کن ) ولی بهتر از اینه که ماهی زجر کش بشه 

دوست عزیز نمی لطفا پیام خصوصی نفرستید 

۵ مرداد, ۱۳۹۵
۹:۱۲ ب٫ظ
Avatar
shayan.sh

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 825
تاریخ عضویت:

۴ مهر, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

FRIEND OF FISH گفته
با سلام خدمت شما بزرگواران.bye
ما در تلاشیم به ماهی ها ظلم نکنیم .heeeeangry
با رنگ شدن و بریدن اعضاء و هزاران ظلم دیگر مخالف هستیم .
 و شما سکوت کرده اید!؟

بعد ماهی را بکشیم .

کننده این کار قاتل است.heeeeheeee

این کار ها واقعا شرورانه و وقیهانه است.heeeeheeeeheeeeheeeeangryangryangryangry.

ای کسانی که دم از حقوق و ظلم به ماهی میزنید پس چی شد اون حرف های رنگارنگ؟!yellheeeeyellheeee  

دوست عزیز یکم فکر کنید شما فقط دو کلمه مرگ و ماهی رو شنیدید دیگه فکر نکردین بقیش اصن چی شد شما و البته

ما و دیگر اعضای سایت مخالف زجر کشیدن ماهی هستیم مثلا شما حاضری دیسکس عزیزت که عاشقشی واقعا

ببینی داره به خاطر یه بیماری کیسه هوای مسخره تا حد مرگ دور خودش بچرخه یا اینکه بدون درد و اظطراب بفرستیش

پیش بقیه دوستاش تو بهشت؟ byeمیتونی بشینی کنار اکواریوم و نگاهش کنی و همین طور جنرال تونیک بریزی تو اب که زجر کش تر بشه یا اینکه از اب درش بیاری چاقو رو بذاری رو گردنش چشاتو ببندی و...... بفرستیش بهشت

دیگه خودتون انتخاب کنید

کاربران زیر از shayan.sh برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Aliebrahimzadeh, مجتبی


۶ مرداد, ۱۳۹۵
۹:۵۰ ق٫ظ
Avatar
FRIEND OF FISH
یه گوشه ای تو انلی پت?

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 254
تاریخ عضویت:

۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

shayan.sh گفته

FRIEND OF FISH گفته
با سلام خدمت شما بزرگواران.bye
ما در تلاشیم به ماهی ها ظلم نکنیم .heeeeangry
با رنگ شدن و بریدن اعضاء و هزاران ظلم دیگر مخالف هستیم .
 و شما سکوت کرده اید!؟

بعد ماهی را بکشیم .

کننده این کار قاتل است.heeeeheeee

این کار ها واقعا شرورانه و وقیهانه است.heeeeheeeeheeeeheeeeangryangryangryangry.

ای کسانی که دم از حقوق و ظلم به ماهی میزنید پس چی شد اون حرف های رنگارنگ؟!yellheeeeyellheeee  

دوست عزیز یکم فکر کنید شما فقط دو کلمه مرگ و ماهی رو شنیدید دیگه فکر نکردین بقیش اصن چی شد شما و البته

ما و دیگر اعضای سایت مخالف زجر کشیدن ماهی هستیم مثلا شما حاضری دیسکس عزیزت که عاشقشی واقعا

ببینی داره به خاطر یه بیماری کیسه هوای مسخره تا حد مرگ دور خودش بچرخه یا اینکه بدون درد و اظطراب بفرستیش

پیش بقیه دوستاش تو بهشت؟ byeمیتونی بشینی کنار اکواریوم و نگاهش کنی و همین طور جنرال تونیک بریزی تو اب که زجر کش تر بشه یا اینکه از اب درش بیاری چاقو رو بذاری رو گردنش چشاتو ببندی و...... بفرستیش بهشت

دیگه خودتون انتخاب کنید  

پس چرا ،دور از جون هم ادما فرضا یکی سرطانی گرفته که با هیچی خوب نمیشه چرا اون رو  ی-و-ت-ا-ن-ای-ز  نمی کنید ؟

تا اخرین لحظه  کنارشین و گریه می کنید و امید کمی دارید cray

پس چرا چشاتونو  نمی بندید و  چاقو رو نمی زنید  رو گردنش و سرش  رو از تنش جدا کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و چرا  نمی برید بذارید تو سردخونه تا یخ بزنه و بمیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و چرا بیهوشش نمی کنید و بهش سم بدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چرا اون رو اینقدر درمانای سخت و دردناک (پرتو دمانی ، شیمی درمانی ،دارو درمانی و............) می کنید و نمی فزستیش اون دنیا پیش دوستاش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

۶ مرداد, ۱۳۹۵
۴:۱۳ ب٫ظ
Avatar
Matrix8
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 28
تاریخ عضویت:

۳۱ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

دوستدار ماهی عزیز اتفاقا این روش تو برخی کشور های خارجی هست

که طرف دیگه امیدی نداره خودش رضایت میده که کارشو تموم کنن

و سرطان هم هرچند خیلی کم ولی درمان میشه

ولی وقتی مثلا کیسه هوای ماهی پاره شده که دیگه درمانی نداره...ماهی بیچاره باید ذره ذره با بدبختی و زجر بمیره...حالا اذیت کردن بقیه ماهی ها به کنار

ولی روش اسلامی و چاقو خیلی زجر اوره به خصوص برای خود ادم و اینکه درد هم داره بعد اینکه سرشو بریدین چندثانیه هوشیار میمونه

ولی روش بیهوش کردن انسانی تر هست و ماهی هم زجر نمیکشهgirl-bye

۶ مرداد, ۱۳۹۵
۸:۱۱ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

دوست عزیز چرا این روش رو برای انسان مقایسه میکنید هرچند برای انسان نیز در خیلی کشورها اجرا میشه حالا کار نداریم اخلاقی هست یا نه اما اجرا میشه و حداقل همین کشور خودمون روی جنین انسان که مشکل داره خیلی راحت اجرا میشه و موردی هم نداره و قانونی هم هست.

اما در مورد ماهی و حیوان یک زمانی خودتون میبینید که واقعا هیچ راه دیگه ای وجود نداره و باید حیوون رو خلاصش کنید واقعا اگر چندین سال از ماهی و حیوانات مختلف نگهداری کنید خودتون بارها به چنین کاری دست میزنید شک درش نکنید چون مجبور میشید.

مثلا اسکاری رو که خودش پرورش دادم و خودم بزرگش کردم و اتفاقا چقدر دوستش داشتم رو بعد از ۴ سال مریض شد و یک ماه هم درمانش میکردم اما وقتی دیدم داره اذیت میشه و درمان هم نداره خب از آب خارجش کردم تا راحت بشه تازه ناراحت بودم که چرا یک ماه الکی اذیتش کردم وقتی خیلی بیماری ها درمانی نداره باید از این روش ها استفاده کنید مثلا کبوتر داشتم وقتی جوجه ناقص به دنیا میاره باید چکار کنی باید همینطوری نگاهش کنی و یک عمری ناقص بمونه مثلا وقتی منقارش کجه که حتی آب هم نمیتونه بخوره تا کجا بهش آب و دونه میدین چقدر ؟؟؟ چند سال ؟؟؟؟ چطوری اینقدر وقت براش میذارید ؟؟؟؟ بهترین کار اینه در اولین فرصت خلاصش کنید تا هم اون راحت بشه و هم خودتون بارها این اتفاق افتاده مخصوصا در مورد بیماری نیوکاسل در پرندگان شما راهی ندارید و باید پرنده بیمار رو بکشید تا حداقل جون بقیه رو نجات داده باشید و بقیه بیمار نشن یا بیماری قانقاریا یا انفولانزا در حیوانات که خطر انتقال به انسان هم داره . برای ماهی هم بیماری کیسه هوا یکی از هزاران مورد هست که واقعا مجبورید ماهی رو راحت کنید.

حالا درسته الان مخالف این کار هستین ولی صبر کنید برای خودتون هم اتفاق میوفته که مجبور میشید جون ماهی خودتون رو بگیرید و راه دیگه ای هم نیست که البته امیدوارم این اتفاقا برای شما نیوفته و مطمئن باشید نگاه کردن و شاهد زجر کشیدن حیوون بی زبون بودن که گناهش بدتر هست.

کبوتر داشتم باور کنید هفتصد هزار تومن قیمتش بوده اصلا یک حیوون کلکسیونی بود اما وقتی نیوکاسل گرفت چکار باید میکردم بنظر شما ؟؟!!! هم پولش هم از نظر اخلاقی و هم وجدانی و علاقه و همه چی دیگه مجبوری یه کاری بکنی که دوست نداری.

خدا همه ما رو ببخشه و بیامرزه praypraypraypraypray

birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

shayan.sh, Bᴇsᴛ ᴀɴɪᴍᴀʟ ғʀɪᴇɴᴅ
۲۳ مهر, ۱۳۹۵
۷:۴۰ ب٫ظ
Avatar
(Mahdi(victim
شیراز

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 333
تاریخ عضویت:

۴ شهریور, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

روش خوبی بود از بیهوشی تو جراخی استفاده کردم فقط یک سوال چه گونه بهوش بیارمش البته اون مرد ?hahaha1

روزگار از رخ تو شمعي ساخت
آتشي در نهاد ما انداخت
ما طلب گار عافيت بوديم
در کمين بود عشق، بيرون تاخت
۱۹ اسفند, ۱۳۹۶
۳:۲۷ ق٫ظ
Avatar
Golnaz66
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 4
تاریخ عضویت:

۱۹ اسفند, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

مجتبی گفته
سلام 

خب یوتانایز خیلی هم کار بدی نیست و بهتر از اینه که موجود زنده اذیت بشه و زجر کش بشه.

ولی خب روش اینکه چطوری راحتش کنی که کمتر درد بکشه خیلی مهمه.

اما روش ذبح اسلامی کمترین درد رو داره و بهتره به همین روش هر موجودی رو راحت کنید مثلا برای ماهی همینکه از آب خارجش کنید کافیه ولی خب این استفاده از روغن و یا عصاره میخک هم مفیده و بعد از اینکه ماهی بیهوش شد از آب خارجش کنید .دیگه نیازی به الکل نیست.

بنده برخی مواقع مجبور شدم از این کارها بکنم مثلا اسکاری داشتم که نزدیک به دو ماه عذاب کشید و خوب نمیشد و کیسه هواش در اثر ضربه مشکل پیدا کرده بود تازه یه ماهی بود که چهار سال داشتمش و خودم بزرگش کرده بودم اما درمان نشد خلاصه اینکه بعد از این مدت از آب خارجش کردم تا راحت بشه و خیلی بهتر بود زودتر اینکار رو انجام میدادم نه اینکه بعد از دو ماه اذیت شدن ماهی . یا کبوتری داشتم که نیوکاسل داشت و خوب نمیشد خب سرش رو بریدم و یا جوجه کبوتر ناقصی داشتم که نوکش کج بود و نمیتونست دانه بخوره خب این پرنده رو چکارش میکنید یک هفته ای با دست بهش غذا دادم ولی نمیشد و سخت بود خلاصه اینکه آدم مجبور میشه برخی مواقع از این حرکات انجام بده و چاره ای هم نیست.

فقط باید به روشی این کار انجام بشه که اون موجود زنده کمترین درد رو احساس کنه و زود تلف بشه. birddone  

 

سر پرندتونو بریدین؟!!!!!! بابا شما چقدر دیگه دل رحمین ماشالا بهتون تصور اینکه ادم سر موجودیو که خودش نگه داشته رو ببره وحشتناکه،از نظر اسلام این کار قساوت قلب میارن و البته شما مثل اینکه براتون خیلی مهم نیست

۱۹ اسفند, ۱۳۹۶
۸:۳۳ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Golnaz66 گفته

 

سر پرندتونو بریدین؟!!!!!! بابا شما چقدر دیگه دل رحمین ماشالا بهتون تصور اینکه ادم سر موجودیو که خودش نگه داشته رو ببره وحشتناکه،از نظر اسلام این کار قساوت قلب میارن و البته شما مثل اینکه براتون خیلی مهم نیست  

سلام  

ابتدا عضویت شما رو در سایت خودتون تبریک عرض میکنم flower

شما ازادین هرجوی دوست دارید فکر کنید اما مطالب بالا رو کامل مطالعه کنید میبینید بنده گفتم زمانی پیش میاد که مجبورید این کار رو بکنید و چه بهتر که انجامش بدین تا موجود زنده راحت بشه و کمتر درد بکشه و اذیت نشه مثلا وقتی یک کبوتر دارید و هیچ درمانی نداره خوبه چکار براش بکنید همینطوری تماشا کنید تا ماهها درد بکشه تا یک روزی تلف بشه یا اینکه سرش رو ببرید تا راحت بشه به نظر شما کدوم یکی از این کارها دل رحمیه ؟؟؟!!!

این مطلب کلا برداشت ازاده و تا در اون شرایط قرار نگیرید صحیح نیست قضاوت کنید و نمیتونید هم قضاوت درستی داشته باشید و انشاالله که برای هیچکس پیش نیاد. birddone

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
122 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3747

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33734

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7661

نوشته ها: 163649

جدیدترین اعضاء:

hr.salimi, aligasemi, mohammadmu6999, hbgbfuvxy, ajejdhdjs, moniee

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها