چگونگی بازگرداندن طوطی و کاسکو به قفس | اصول نگهداری طوطی ها

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
چگونگی بازگرداندن طوطی و کاسکو به قفس
۱۸ دی, ۱۳۹۱
۸:۳۰ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

یک طوطی ممکن است با طفره رفتن یا رفتارهای پرخاشگرانه از وارد شدن به قفس امتناع ورزد. در این مقاله ما روشهای بازگرداندن طوطی به قفس را بررسی می کنیم . یک طوطی خانگی که به طور طبیعی از آ ز ا د ی زیادی برخوردار است بیشتر وقت خود را بر روی استند یا پارک بازی خود می گذراند و فقط در هنگام نیاز به قفس بازمی گردد .صاحب طوطی باید بداند که چگونه طوطی خود را به طور بی خطر و غیر تهاجمی به قفس بازگرداند .

به طور نرمال طوطی ها شب را در پناهگاه خود سر می کنند اما بازگرداندن طوطی به قفس در ساعات روز ممکن است کاملا متفاوت باشد . چگونه صاحب یک طوطی باید او را به طور داوطلبانه به قفس هدایت کند؟ در مقابل یک طوطی که برای ورود به قفس از خود مقاومت نشان می دهد، چه رفتاری داشته باشد ؟

 

چگونه یک طوطی به طور داوطلبانه به قفس بازمی گردد

 

سناریوی ۱ : هنگامی که طوطی ساکت و بدون سر و صدا بر روی نشیمنگاهی که بالای قفس تعبیه شده نشسته است ، صاحب طوطی به او نزدیک شده و از او می خواهد که روی دست بیاید . طوطی به جای اجابت کردن این خواسته به سمت دورترین قسمت نشیمنگاه حرکت کرده و یا عقب نشینی می کند و از انگشتان صاحب خود می گریزد .

 

صاحب طوطی می تواند با یک ترفند ساده طوطی خود را به طور داوطلبانه به قفس بازگرداند . در این روش؛ غذای مورد علاقه طوطی در داخل قفس گذاشته شده و به ظاهر، طوطی نادیده گرفته میشود . هنگامی که طوطی به قفس وارد شد به سرعت از نگاه تیز بین به صاحب خود دست برداشته و به جستجوی غذا در داخل ظرف مشغول می شود . در این حالت شما می توانید به سرعت در قفس را ببندید .

 

هنگامی که طوطی را به قفس بازمی گردانید از پرخاشگری اجتناب کنید

 

سناریوی ۲ :در سناریوی دوم ، طوطی بر روی استند خود نشسته است . صاحب طوطی به او نزدیک شده و از او می خواهد که بر روی دست بیاید . طوطی پایین آمده و به جای اینکه به دستور عمل کند انگشت صاحبش را گاز می گیرد . به یک طوطی هرگز نباید اجازه داد که برای اجتناب از روی دست آمدن و بازگشت به قفس، گاز بگیرد .

یک راه برای دور زدن این رفتار روشی است که در آن صاحب طوطی باید به جای بردن یک دست یا یک انگشت به سمت او، از هر دو دست خود استفاده کرده و یک دست را زیر شکم طوطی قرار دهد در حالیکه با دست دیگر او را به رفتن بر روی دست دیگرش هدایت می کند .طوطی هر دو دست را در طرف خود می بیند . هنگامی که سعی می کند این اطلاعات را پردازش کند ،مطیعانه بر روی دست گام برمی دارد .

 

چگونه می توان طوطی را با خیال راحت به قفس بازگرداند ؟؟

 

سناریوی ۳ : هنگامی که طوطی بر روی دست آمده، ممکن است برای آخرین بار تلاش کند که برای بازگشت به قفس از خود مقاومت نشان دهد .صاحب طوطی کنار قفس ایستاده و طوطی بر روی دست او نشسته است و به اطراف خیز برداشته و برای اجتناب از ورود به قفس میله های قفس را با منقار خود محکم نگه می دارد به طوری که بدنش بیرون از قفس قرار گرفته است .

صاحب طوطی با اجرای یک روش موثر برای بازگشت طوطی به قفس از این امر جلوگیری می کند . این روش در واقع بازگرداندن طوطی، به صورت پشت کرده به قفس است یعنی صاحب طوطی باید در موقعیتی قرار بگیرد که هنگامی که طوطی بر روی دست او نشسته، صورتش پشت به قفس باشد. در این شرایط طوطی در ورودی قفس را نمی بیند بنابراین نمی تواند منقارخود را به میله های در ورودی قفس گیر دهد. قرار دادن طوطی در قفس به صورت پشت کرده یکی از روش های بی خطر و موثر برای بازگرداندن طوطی به قفس است .

 

یک طوطی ممکن است درست مانند یک کودک نوپا بازیگوش و شیطان باشد که باید محکم ولی با عشق و محبت نگه داشته شود. آگاهی از چگونگی بازگرداندن طوطی به قفس باید تعاملی باشد که به شیوه ای مسالمت آمیز صورت گیرد که هم به طوطی و هم به صاحب طوطی صدمه ای وارد نشود .

ترجمه : سپیده

منبع : http://melodyrhodes.suite101.com

کاربران زیر از HAMID ESKANDARI برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

sheikhoo

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۱۶ دی, ۱۳۹۵
۱۲:۲۳ ب٫ظ
Avatar
mehrdad111
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۱۳ دی, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام.من یه عروس هلندی خریدم که۴۸روزش هست.اصلا تو قفس نمیمونه رو قفسم که میزارمبعد۲دقیقه پرواز میکنه میره جاهای بلند.لطفا راهنماییم کنین

۱۶ دی, ۱۳۹۵
۹:۵۶ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

ابتدا عضویت شما رو در سایت خودتون تبریک عرض میکنم flower

بنده فکر نمیکنم از این موضوع طبیعی تر چیزی وجود داشته باشه اولا پرنده هست و باید پرواز کنه دوما هنوز به محیط شما عادت نکرده و میترسه و برای همین میره روی بلندی میشینه سوما شاهپرهاش رو کوتاه نکردین.

بخش دستی کردن طوطی رو مطالعه بفرمایید. birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

hamrah68
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: ๑۩ MOEIN ۩๑
53 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3745

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33699

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7657

نوشته ها: 163583

جدیدترین اعضاء:

mldamimr, Rasarrs, amirmousavi, mohamadreza866, abolfazl1388, anirvana59@gmail.com

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها