ترس کاسکو و طوطی از دست | اهلی کردن و تربیت نمودن طوطی ها

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
ترس کاسکو و طوطی از دست
۱۸ دی, ۱۳۹۱
۸:۲۰ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

چرا طوطی از دست می ترسد ؟

 

سوال :

 

من یک کاکتیل دارم که در هنگام غذا گرفتن ، از دست من نمی ترسد اما نمی دانم چرا هنگامی که در دستان من هیچ غذایی وجود ندارد از دست من فرار می کند ؟

 

جواب :

 

توضیحات شما نشان می دهد که شا هنوز در ابتدای آموزش طوطی خود هستید که این آموزش هنوز تکمیل نشده است . شما سعی دارید با غذا دادن ، با او ارتباط برقرار کرده و ترس او از دستتان را به حداقل برسانید . به نظر می رسد هنگامی که شما با دست خود غذا را به سمت او میبرید به این هدف می رسید اما با دست خالی این امر ممکن نیست . بنابراین ما فرض می کنیم که غذایی که شما برای آموزش استفاده می کنید یکی از غذاهای مورد علاقه طوطی شماست .

 

این مهم است که شما چگونه دست خالی خود را به سمت طوطی خود می برید . در طول آموزش ، زمان ، صبر و حالت شما ، ۳عامل کلیدی و مهم هستند . سعی کنید با گام های آهسته ، دقیق و آگاهانه به سمت قفس حرکت کنید و با آرامش با او صحبت کنید . برای آموزش طوطی خود وقت بگذارید .شما هیچ عجله ای ندارید . پس به آرامی و به تدریج در قفس را کمی باز کنید و اجازه دهید که طوطی شما تا چند جلسه به باز بودن در عادت کند . سپس به آرامی دست خود را به سمت قفس برده و با انگشت اشاره در قفس را کمی بیشتر باز کنید . این کار ممکن است چند جلسه و در هر جلسه ۵ تا ۱۰ دقیقه به طول انجامد .

 

هدف این است که در نهایت دست خود را به قفسه سینه طوطی خود رسانده و با فشار بسیار کمی به قفسه سینه ، در حالیکه فرمان ” بیا ” را می گویید ، از طوطی بخواهید که بر روی دست شما گام بردارد . طوطی شما در نهایت بر روی دست شما خواهد آمد ، شما می توانید به او جایزه داده و با گفتن ” پرنده خوب ” او را تشویق کنید . هنگامی که طوطی شما به گام برداشتن بر روی دست شما عادت کرد ،می توانید این کار را خارج از قفس با دادن غذای مورد علاقه اش امتحان کنید . این کار تنها زمانی توصیه می شود که پرهای طوطی خود را کوتاه کرده باشید تا از برخورد او به دیوار و صدمه دیدن او جلوگیری کنید . قبل از بیرون آوردن طوطی از قفس ، پنجره ها را ببنید ، آینه ها را بپوشانید و عوامل خطرناک محیط را به حداقل برسانید .

 

هنگامی که دست خود را برای اولین بار به منقار طوطی خود می رسانید مضطرب نشوید ، چون همه طوطی ها برای صعود بهتر ، از یک بازوی یدک یعنی منقار ، استفاده می کنند . دست خود را کاملا ثابت نگه داشته و عقب نکشید . اینکار باعث ترس طوطی یا کاسکو شده و اعتماد او را از بین خواهد برد. در این حال آموزش شما ناتمام خواهد ماند. طوطی های مسن تر ممکن است در هنگام نزدیک شدن اشخاص به قفس یا قلمرو خود ترسیده و حالت تدافعی به خود بگیرند که در این حالت ، آموزش خارج از قفس می تواند موثر باشد . در غیر این صورت برای آموزش طوطی خود در حالیکه بر روی پارک بازی یا استند خود قرار گرفته، مکانی را انتخاب کنید که طوطی هیچ حس قلمروطلبانه ای نسبت به آن مکان نداشته باشد .

مترجم : سپیده

 

منبع : www . parsipet.ir

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: mohammadmu699
135 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3747

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33735

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7661

نوشته ها: 163649

جدیدترین اعضاء:

RonaldNeodo, hr.salimi, aligasemi, mohammadmu6999, hbgbfuvxy, ajejdhdjs

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها