روش و مراحل تصفیه کردن سنگ زنده

سنگ های زنده در دو نوع تصفیه شده و تصفیه نشده در دسترس هستند. ما در این قسمت با نوع اول که تصفیه شده است کاری نداریم و در صورت تهیه ان نیازی به خواندن این مطلب ندارید. اما نوع دوم که تصفیه نشده است را می توانید با راهنمایی که در ادامه عنوان می شود تصفیه کرده و سپس استفاده نمایید.

تصفیه کردن سنگ زنده

اصولا به سنگ هایی تصفیه نشده گویند که به تازگی از دریا جمع آوری شده اند و انتقال مستقیم انها به اکواریوم به دلیل وجود بافت های مرده و موجوداتی که احتمال زنده ماندنشان کم است شما را به دردسر خواهد انداخت. بنابراین لازم است قبل از انتقال به اکواریوم مراحل تصفیه و قرنطینه را پشت سر بگذارند.

تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه کردن سنگ زنده:

۱- برس زبر: جهت پاکسازی سنگ ها

۲- مخزن تصفیه: به مخزنی نیاز دارید که تمام سنگ های خریداری شده کاملا زیر اب قرار گیرند. یک اکواریوم بزرگ برای این منظور مناسب است که به سیستم فیلتراسیون، اسکیمر و … تجهیز شده است.

۳- کیت تست امونیاک و نیتریت: الزامی نیست ولی در صورت وجود می تواند مفید واقع شود

مراحل اماده سازی سنگ ها

۱- مخزن تصفیه مورد نظر را آماده نمایید. لازم به ذکر است اب مخزن تصفیه باید همانند اب مخزن اصلی بهینه شده باشد. همچنین به سیستم فیلتراسیون و اسکیمر و … تجهیز شده باشد.

۲- سنگ ها را به خوبی با برس تمیز کنید. روی سنگ، اطراف و پشت سنگ و تمام فرورفتگی ها را با برس تمیز نمایید. شاید لازم باشد چند بار سنگ را با اب شور ابکشی نموده و مجددا برس کشی نمایید.

۳- پس از برس کشی و ابکشی سنگ ها، انها را در مخزن تصفیه قرار دهید. در صورتی که از سنگ های مرده در زیر انها استفاده نمایید بهتر است.

۴- پس از دو الی سه روز لازم است مقدار زیادی از اب (حدود ۵۰ درصد) را سیفون بزنید تا سطح سموم اب(امونیاک) را کاهش دهید. در صورتی که کیت تست امونیاک داشته باشید میتوانید میزان امونیاک را بسنجید و سپس نسبت به سیفون زدن اقدام نمایید

۵- لازم است مراحل سیفون زنی و تست گیری از اب هر چند روز یکبار صورت پذیرد تا زمانی که به پایداری سطح امونیاک و نیتریت برسید. به طور تقریب این زمان بین ۱۰ الی ۱۵ روز می باشد. پس از ان سنگ ها قابل استفاده در اکواریوم اصلی هستند.

کپی برداری از این مطلب با درج نام و لینک فالو به OnlyPet.ir مجاز می باشد

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *