تغذیه جوجه طوطی ها به همراه روش تهیه سرلاک و غذا دادن به انها

غذا دهی به جوجه طوطی ها به صورت دستی کاری لذت بخشی است اما بهتر است این کار را به والدین انها بسپارید و هیچ گاه جوجه طوطی را از والدین برای تغذیه دستی جدا نکنید. مخصوصا انهایی که خیلی کوچکند یا هنوز بدنی لخت و بدون پروبال دارند شانسی برای زنده ماندن از طریق غذا دادن دستی شما ندارند به هرحال گاهی پیش خواهد امد که ناچار به این کار میشویم یا گاهی پرنده فروش ها جوجه هایی را میفروشند که هنوز احتیاج به والدین دارند و ناچاریم انها را به صورت دستی تغذیه کنیم. به هر حال در این قسمت نحوه صحیح غذادهی به صورت دستی به طوطی ها همراه با غذاهای نرمی که میتوان به انها داد توضیح داده میشود

به ادامه متن توجه کنید

تغذیه دستی جوجه طوطی ها و باید ها و نباید ها

تغذیه دستی جوجه طوطی ها مخصوصا انهایی که خیلی کوچکند یا هنوز بدنی لخت و بدون پروبال دارند کار درستی نیست و بهتر است این کار را به والدین پرنده بسپاریم و از تغذیه دستی انها خوداری کنیم زیرا تغذیه انها اکثرا با عدم موفقیت و مرگ جوجه مواجه میشود. با این حال بعضی مواقع پیش امده که والدین طوطی ها از جوجه ها مراقبت نمیکنند یا جوجه ای از میان جوجه ها ضعیف تر است و مجال غذا گرفتن پیدا نمیکند یا پرنده فروشانی جوجه هایی را میفروشند که هنوز به والدین خود نیازمندند و هنوز از طریق والدین تغذیه میشوند. درست است که جوجه های بسیار کوچک شانس زیادی در بزرگ شدن به اینصورت ندارند ولی بعضی مواقع تغذیه نکردن انها به صورت دستی هم باعث مرگشان میشود حال انکه جوجه های بزرگتر که پروبالشان هم درامده و بعضی پرنده فروشها هم انها را میفروشند شانس زیادی در بزرگ شدن دارند و این جوجه ها که از طریق انسانها بزرگ میشوند از هر نظر برای نگهداری در کنار انسانها مناسبترند و روابط عمیقی با انسانها برقرار میکنند. به هر حال اگر با جوجه ای مواجه شدید که نیاز به نگهداری و تغذیه دستی دارد بهتر است این کار را انجام بدهید.

غذای جوجه طوطی ها و طرز تهیه سرلاک

غذای جوجه طوطی ها از غذای نرم و نیمه هضم شده داخل چینه دان والدین تهیه میشود که قاعدتا ما نمیتوانیم این نوع غذا را در اختیارشان قرار دهیم بنابراین بعضی ها غذاهای نرم و مشابهی را مانند سرلاک بچه پیشنهاد میدهند که کاملا تجویز نادرستی است. سرلاک بچه‌ها به دلیل دارا بودن لاکتوز غذای مناسبی نیست و نمیتوان از ان برای تغذیه جوجه ها استفاده کرد و دستگاه گوارش پرنده را با اختلال مواجه خواهد کرد.

توجه: سرلاک های مخصوص طوطی سانان با برندهای تجاری معتبر در بازار پرنده فروش‌ها موجود میباشد و ارجعیت تغذیه دستی جوجه طوطی‌ها استفاده از این نوع سرلاک ها است. توصیه میکنیم ابتدا از این نوع سرلاک ها برای تغذیه جوجه طوطی های خود استفاده کنید و تنها در صورتی که امکان تهیه سرلاک مخصوص برای شما میسر نیست از روش تهیه سرلاک خانگی استفاده نمایید.

غذای طوطی ها از دانه ها و میوه جات تشکیل میشود ولی همانطور که پیشتر گفتیم غذای جوجه ها به صورت نیمه هضم شده می باشد و بنابراین از دانه های معمول و خشک طوطی هم به همین شکلی که هستند برای تغذیه نمیتوان استفاده کرد. اما میتوان از مخلوط دانه ها و مواد غذایی که در ادامه بیان میشود یک غذای نرم عالی برای جوجه ها به دست اورد.

روش تهیه سرلاک خانگی برای جوجه طوطی ها

۱- دانه هایی مثل ارزن، تخمه افتابگردان، تخم کتان را به صورت خام و پوست گرفته تهیه کنید. میتوانید خودتان نیز انها را پوست بگیرید.

۲- تخم مرغ یک منبع غذایی عالی برای جوجه ها محسوب میشود. سفیده تخم مرغ اب پز را برای تغذیه جوجه ها تهیه کنید یا می توانید از پودر سفیده تخم مرغ موجود در قنادی ها استفاده کنید.

۳- میوه جاتی مانند سیب درختی یا هویج برای تغذیه طوطی ها بسیار مناسب هستند و می توانید انها را تهیه کنید.

۴- ذرت یک منبع غذایی عالی است. برای تهیه سرلاک مخصوص طوطی ها نیاز است ذرت خشک یا ارد ذرت را نیز تهیه کنید.

توجه: ترکیب مواد غذایی و دانه ها را به تناسب انجام دهید و به طبعشان و ارزش غذایی انها توجه نمایید. به عنوان مثال میتوانید از پیشنهاد زیر استفاده کنید.

  • ۴۰ درصد ارزن
  • ۲۰ درصد کتان
  • ۱۰ درصد تخم افتابگردان
  • ۱۰ درصد ارد ذرت
  • ۱۰ درصد سفیده تخم مرغ
  • ۱۰ درصد میوه جات

۵- از یک مخلوط کن برای ترکیب مواد موجود استفاده کنید و پودر دانه هایی که به تناسب ترکیب کردید را با تخم مرغ و میوه ای مانند سیب در مخلوط کن بریزید و مقداری اب جوش به ان اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم به دست آید.

توجه: هر دفعه به مقدار کم غذا را تهیه کنید و از نگهداری سرلاک خوداری کنید. اولویت استفاده غذای تازه برای پرنده است.

توجه: از سایر دانه هایی مانند بادام، فندق، گردو و … نیز میتوانید در برخی از وعده ها استفاده نمایید. مخصوصا برای طوطی های بزرگ. دقت داشته باشید حتما پوست مغز دانه‌ها را نیز بگیرید. به عنوان مثال بادام یک پوسته سفت دارد و مغز دانه نیز یک پوسته نازک تیره که باید این پوسته نازک کاملا جدا شود. برای سایر دانه های کوچک نیز به همین صورت.

توجه: استفاده از ترکیب دانه ها به همراه میوه جات تمامی مواد غذایی مورد نیاز روزانه جوجه طوطی ها را برای رشد سریع و تامین نیازهایشان برطرف میکنند با این حال گاها ترکیب مواد افزودنی مانند مولتی ویتامین ها در جوجه هایی که سنی بالای ۱۰ روز دارند توصیه می شود. دقت داشته باشید حتما از مکمل یا مولتی ویتامین مخصوص طیور استفاده نمایید.

غذا دهی یا تغذیه جوجه ها طوطی ها به صورت دستی:

غذا دهی به جوجه ها میتواند به دوصورت انجام پذیرد: در صورتی که جوجه ها خود غذا را ببلعند بهتر است از یک قاشق چای خوری استفاده شود و مزیت این روش این است که جوجه ها با سرعت دلخواه غذا را میبلعند و در صورتی که جوجه هنوز نمیتواند غذا را ببلعد چاره ای جز استفاده از سرنگ نداریم که در این جا هر دو روش را توضیح میدهیم

روش تغذیه با قاشق: مقداری غذای نرم را در قاشق چایخوری ریخته و لبه قاشق را به دهان جوجه گذاشه و کمی قاشق را کج کنید تا غذا سر بخورد و جوجه ان را ببلعد. در صورت پرو بال زدن جوجه، بهتر است ان را در پارچه بپیچید یا جوجه را دورون دستانتان بگیرید یا از شخص دیگری کمک بگیرید

روش تغذیه با سرنگ: این روش بهتر است در صورتی استفاده شود که پرنده از طریق قاشق غذا را نخورد یا اینکه نتواند غذا را ببلعد.

یک سرنگ نسبت به جسه پرنده تهیه کنید و یک لوله نرم و باریک و انعطاف پذیر(کرمک دوچرخه کاملا ضدعفونی شده) به سر این سرنگ وصل کنید ارتفاع این لوله باید حداکثر ۴ الی ۵ سانتی متر باشد به طوری که این لوله مستقیما به چینه دان پرنده وارد شود. سه چهارم سرنگ را از غذای نرم پر کنید, سپس با یک دست سعی کنید نوک پرنده را باز کرده و با دست دیگر لوله را آرام آرام وارد حلق پرنده کنید و تا چینه دان پایین ببرید حال مایع رو با فشار ثابت خالی کنید (در این عمل در صورتی که زیاده روی کنید ممکن است غذا وارد نای پرنده شود و اگر به دادش نرسید “الوداع”) در صورت پر وبال زدن پرنده بهتر است ان را در پارچه بپیچید یا از شخص دیگری کمک بگیرید

توجه: باید چندین باردر روز به پرنده با روش های بالا غذا بدهید. بهترین زمان برای غذا دادن زمانیست که چینه دان پرنده تقریبا خالی باشد شما براحتی با دست زدن به چینه دان پرنده میتوانید متوجه این موضوع شوید.

معمولا طوطی ها باید ۱ الی ۲ ماه  تغذیه گردند البته این زمان تقریبی است و بستگی به پرنده شما دارد. همچنین در صورت غذا خوردن خود پرنده به یکباره سرلاک را قطع نکرده و تنها کم کم تعداد دفعاتی که خودتان به پرنده غذا می دهید را کم کنید تا پرنده مجبور شود خودش دانه بخورد. این مرحله مقداری سخت است و اکثر طوطی ها تا به اصطلاح دانه خور شوند نگهدارنده را عذاب میدهند.

کلام اخر: هیچگاه جوجه ها را از والدین برای تغذیه دستی  جدا نکنید و تنها زمانی این کار صحیح است که بنا به دلایلی ناچار به این کار شوید. بزرگ کردن دستی پرندگان کاری لذت بخش است ولی حوصله زیادی میخواهد و باید در این امر بسیار صبور باشید.

در صورت کپی برداری این مطلب، منبع را ذکر کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

944 دیدگاه در “تغذیه جوجه طوطی ها به همراه روش تهیه سرلاک و غذا دادن به انها

  1. دانی

    سلام.اقا این مادر ما هی میگه این دون خور نمیشه.این عادتش دادی ب سرنگ.برو بفروشش اگه نمیتونی دون خورش کنی :|
    اقا ب دادم برسید.این خودش میخوره ارزن و مغز تخمه و تا حدودی تخمه مغز میکنه ولی وقتی سرنگ رو میبینه دیوونه میشه.من دارم یه بار صبح و یه بارم شب غذا خودم میدمش.ولی اب اصلا ب هیچ وجه از ظرفش نمیخوره ! جریانش چیه؟ تو قفسم خیلی دوس نداره باشه هی بال بال و جیغ میزنه.
    به دادم برسید لطفااا.یکی در مورد اب و قفس.یکی هم دون خور شدنش.غذاش رو کلا ندم.کم بدمش.چ کنم.مرسی

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خب همه اینها طبیعیه به بنده هم یکی اینطوری برسه و غذای مفت بذاره دهنم خودم غذا نمیخورم ؟؟!!
      دوست عزیز وقتیکه میتونه خودش غذا بخوره همین امشب اون سرنگ رو بنداز دور چرا سرنگ رو میبری طرف پرنده تا تحریک بشه ؟؟؟!!!
      در مورد قفس هم طبیعیه که پرنده دوست نداره داخل قفس باشه ولی باید بذارید داخل قفس تا عادت کنه.
      در مورد آب هم باید ۲۴ ساعته جلوش باشه هر زمان تشنه بشه خودش میخوره الان که با سرنگ تغذیه میکنه نیازی به آب نداره ولی از شبی که سرنگ رو میندازی تو آشغالی بله آب لازم میشه.

      پاسخ
  2. دانی

    سلام اقایون.من دگ همین عصری سرنگ رو طعطیل کردم.از امشب دگ غذاش نمیدم.از گشنگی ک طوریش نمیشه؟..درمورد اب هم فعلا تا دو سه روز با سرنگ میدمش بعدش تا ک خواست بخوره میریزم تو ظرفش تا از ظرف بخوره.مشکلی پیش نمیاد ؟!؟!…
    مرسی.

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      با سرنگ چرا آب بدی ؟؟!! بعد شما از کجا میفهمی که تشنش شده و آب بریزی تو ظرف ؟؟؟!!! دوست عزیز دونه و آب باید ۲۴ ساعته جلوی پرنده باشه ۲۴ ساعته .

      پاسخ
  3. دانی

    سلام.اوکی.بعد یه چیزی این تو قفس خیلی ارزن نمیخوره بزارم تو قفس باشه یا بیارمش بیرون.تو قفس فقط میره سمت تخمه هاش و خیلی هم درست نمیتونه پوست کنه.چکار کنم؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      خود پرنده تو قفس باشه یا اب و دون؟ به هر حال…
      اب و دون ۲۴ ساعت داخل قفس باشه. پرنده رو هم میتونید بیارین بیرون و نیاز نیست ۲۴ ساعت زندانی باشه حتی زمانی که میاد بیرون هم میتونید دستی تغذیش کنید. همون ارزن و تخمه و میوه رو دستی بهش بدین تا از دستتون غذا رو بگیره و بخوره.
      تخمه هم یکم بزرگتر بشه خودش پوست میکنه. الان میتونید مغز تخمه واسش بذارین.

      پاسخ
  4. دانی

    و راستی این تخمه که میخوره ب نظرم بیشتر مغز هارو پودر میکنه ؟!! این طبیعی هست یا خیر؟ارزن هم همون ارزن ریز دارم میدمش فعلا.خوبه ایا؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      بله مشکلی نداره. طوطی ها مغز تخمه رو درسته و کامل نمیخورن. همون مغز رو پوست میکنن و تیکه ای از مغز رو میخورن و بقیه رو میریزن دور. اعصاب نگهدارنده در این زمان باید خیلی قوی باشه که اینجور تخمه اصراف میشه. ارزن هم خوبه و مشکلی نیست. میوه هم بهش بدین

      پاسخ
  5. دانی

    سلام.ممنون ک زود جواب دادین.اره اینقدر مغز رو فشار میده ک انگار میترکه و یه تیکشو میخوره.منم خیلی خریدن مغز هاش برام اهمیت نداره.چون خیلی گرون نیستن.میوه بغیر از سیب و هویح چی بدمش؟.
    ممنون

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      انجیر – پرتغال – کدو سبز – مقدار کمی انگور – انار – سیب زمینی آب پز و …

      پاسخ
  6. دانی

    سلام.من عروسم رو فعلا گذاشتم قفسش چون ک میخوام خیلی از قفس بدش نیاد!ب اصطلاح قفسی بشه.و یه چیز دگ.ازگرسنگی ک چیزیش نمیشه؟
    و یک چیز دگ.همین جوری بیکار بودم داشتم نظرات رو میخوندم دیدم ک خیلی از جوجه های دوستان صدا زیاد میدن.ولی جوجه من از همون روز اول فقط مواقع تنهایی یه صدا میده پرواز میکنه میاد رو سر یه نفر.حالا اینا ب کنار پراش رو بچینم یا نه؟چون از روز اول پیش خودم بوده و پراش فابریک هستن :)
    و همون جور ک گفتم اصلا سر و صدا نمیده.مشکلی ک نداره؟خیلی هم ماشا الله شاداب هست.؟!؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      بنظر بنده پرهاش رو کوتاه کنید به اندازه ای که پرواز بلند نداشته باشه و نتونه فرار کنه و یه وقت تو شیشه و … نخوره ولی باید بتونه کمی پرواز کنه و نباید زمین بخوره.
      کار خوبی کردین گذاشتین داخل قفس باشه نه مشکلی براش پیش نمیاد فقط کنارش باشید و از بین میله ها بهش غذا تعارف کنید و میوه و سبزی و حتی تخمه بهش بدین.

      پاسخ
  7. دانی

    اقا ببخیشد .من خیلی مزاحمم.من اینو الان با اب پاش اب بپاشم روش یا نه.واس تمیز شدنه بیشترش.مشکلی براش پیش نمیاد؟
    بازم شرمنده.
    ممنون

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      فعلا نه دست کاریش نکنید چون قراره به قول خودتون قفسیش کنید الان کمی عصبی هست دیگه بی خیال حمام بشید بذارید حداقل یکی دو ماه آینده.

      پاسخ
  8. دانی

    سلام.دستت درد نکنه داداش ک زود کارم رو راه انداختید.خیلی نظرات مفیدی میدید.شما و اقا شهریار.
    فقط من یکم میترسم افسرده و لاغر شه.نمیشه؟اگه بشه خوب میشه؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      نه اگر درست به قفس عادتش بدین مشکلی پیش نمیاد مثلا روزی یکی دو ساعت بیارش بیرون بقیش رو داخل قفس باشه سعی کنید ساعت بیرون اومدنش هم در یک تایم خاص نباشه که باز عادت کنه یک روز صبح بیارش بیرون یک روز عصر و در ساعات مختلف اینطوری کم کم عادت میکنه و میدونه که هر زمان شما خواستین میتونه بیاد بیرون نه هر زمانیکه خودش سر و صدا کنه و یا سر یک ساعت خاص نمیاد بیرون .

      پاسخ
  9. دانی

    سلام.من امروز یه ساعت الان میزارم پشت پنجره افتاب ببینه.عصری هم یه ساعت میارمش بیرون یکم خوراکی بدمش.اوکیه؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      باید آفتاب ملایم و سایه آفتاب باشه تا یه وقت گرمیش نکنه.

      پاسخ
  10. دانی

    سلام.اقا سایت خوشکلتر مبارک :)
    این طوطی ما ب لطف شما از ظرف ابش رو میخوره.از قفس دگ خیلی متنفر نیست.تخمه هم داره پوست میکنه ماشاالله.ولی اصن ب سمت ارزناش هم نمیره.با تخمه هاشم جا ب جا کردم کلی من تا حالا ندیدم ارزن بخوره.
    براش میخوام تخم کتون بگیرم.قاطی ارزناش بزارم؟یا بجای ارزناش؟یا جدا!؟تخم های دیگه چی الان براش خوبه و مفیده.دسسسسسسستتون طلا
    خداحافظ

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      ممنون از لطف شما.
      خب خدا رو شکر پیشرفت خوبی داشته بهتره دانه نرم بهش بدین مثلا جوانه گندم تازه و یا ذرت تازه و تخم مرغ آب پز و میوه و سبزی.
      ارزن هم بالاخره میخوره عجله نکنید فعلا دست کاریش نکنید و جای آب و غذا رو هرگز در این سن تغییر ندین.

      پاسخ
  11. دانی

    سلام.پیشرفتمون رو مدیون شما و اقا شهریاریم.
    ذرت فردا میگیرم.(تا چند وقت پیش ذرت خوب گیرم نمیومد)کنسرو هم دارم.بدمش؟
    تخم کتون هم فردا میخوام بگیرم.گندم هم میگیرم بزارم جوونه بزنن.
    دیگه چیزی نیاز نداره؟تقویتی مقویتی؟ :)
    کف دریایی؟میوه هم سیب خیلی خوشش نمیاد باید هویچ رو تست کنم.
    ممنوون.خدانگهدار

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      خیر ذرت کنسرو رو به نظرم استفاده نکنید.
      تخم کتان و ارزن عالیه و جزو غذاهای اصلی عروسه
      جوانه دانه ها هم عالیه. کلی دانه دیگه هم بغیر از گندم هست که میتونید خیس کنید و جوانه بزنه.
      سپیا یا کف دریا هم حتما تهیه کنید و در اختیارش بذارین. میتونید از عطاری یا پرنده فروشی ها تهیه کنید

      پاسخ
      1. st

        اقا مجتبی اقا شهریار اساتید کسی نیست?

        پاسخ
  12. st

    سلام من می خواهم یه جوجه طوطی سرلاکی بخرم ولی نمی تونم تو خونه بذارمش تو پارکینگ خونمون نگه دارم اونجا گرمه جوری که
    من در عرض۵ تا ده دقیقه گرمم میشه بامن در مورد طوطی زیاد می دونم اما بیشتر درمورد بالغ هاش ادعا هم الکی نمیکنم من کلی پرنده دارم ولی خب نمیدونم سرلاکی اون رو کجا نگه دارم ?? من درمورد سرلاکی هم میدونم اما نه درمورد جاش

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام دوست من. جای نگهداری عروس تو پارکینگ نیست. ماشاالله خودتون فرمودید تجربه دارین پس لطفا عروس رو تو محیط منزل نگه دارین. ناسلامتی جوجه سرلاکی رو میخرن واسه دستی کردن، قرار نیست تنها یه گوشه پارکینگ بیفته که قرار باشه اونجا نگهداری بشه

      پاسخ
  13. نیلوفر

    سلام
    من دیروز برای جوجم سرلاک دستی درست کردم. بیسکوییت ساقه طلایی،تخم مرغ،موز،آرد نخودچی و آب رو میکس کردم بهش دادم
    دیشب هم یکم خورد. زیاد نخورد
    از امروز صبح دیگه غذا نخورد.اصلا میل به غذا نداره. دیگه دهنشو باز نمیکنه. غذا میبرم سمتش روشو اونور میکنه. مثل روزای پیش شنگول نیست. خوابه همش.
    نمیتونم تشخیص بدم چینه دونش پره یا نه. غذاش هضم شده یا نه!
    نگرانشم
    یعنی غذاش سنگین بوده براش؟

    پاسخ
  14. نیلوفر

    چیکار کنم خوب بشه؟
    فکرمیکنم چینه دونش پره. غذاش ترش نکنه تو چینه دونش!!!
    اعصابم خورده. بیحاله
    کاش میشد یکاری کرد بالا بیاره.

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      نه برای چی بالا بیاره ؟؟؟!!!
      یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش رو با هم مخلوط کنید و با مقداری آب قاطی کنید بهش بدین همین باعث هضم غذاش میشه و تقویت هم میشه نگرانش نباشید یک وعده غذا نخوره خوب میشه. اما باید مراقبش باشید تا از تشنگی و گرسنگی یه وقت تلف نشه.
      دقت کنید آب لیمو زیاد مصرف نکنید چون فشارش میوفته پایین و تلف میشه ضمنا عسل هم نباید بیشتر مصرف کنید چون هضمش برای جوجه سخته.

      پاسخ
  15. نیلوفر

    ممنونم از پاسخگوییتون. چند میل بهش بدم؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      چند میل نداره دوست عزیز ؟؟؟!!! گفتم خدمتتون یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو با مقداری آب حالا هرچی شد مثلا یک قاشق یا دو قاشق آب ؟؟!!! خواهشا دقیق جواب ها رو مطالعه بفرمایید.

      پاسخ
  16. دانی

    سلااام اقا مجتبی و شهریار گل گلابی.(مزاحم همیشگی اومد :)
    اقا این طوطی ما خوراکش خوب.اب،غذا،میوه،دون،و.و..و…عالییی ب لطف شما.ولی از وقتی ک نوکش قوی شده و ارزن و تخمه هاشم راحت پوست میکنه..خیلی عادت داره همه چی بجوه!میدونم چیز نادر و عجبی نیست ولی خیلی رو اعصاب خونوادس.(برای من خیلی اهمیتی نداره :)
    مثلا نخای بغل پشتی.این دماغیای عینک.و من میترسم یه وقت هواسم نیس سیم برق بجوه برق بگیرش یه بار خدایی نکرده.یه راه حلی پیشنهاد بدید ببینیم درس میشه یا نه.
    ممنووون.

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      قدمتون رو چشم.
      این مورد طبیعیه و علاوه بر اینهایی که فرمودین پایه های چوبی مبل و میز و صندلی – کلید های کنترل تلویزیون – دکمه پیراهن – ریش های قالی و خلاصه هرچی رو که فکر کنید میجوه و خراب میکنه فقط میتونید وسایل دیگه ای در اختیارش بذارید از جمله کف دریا – ذرت تازه – اسباب بازی – چوب تازه درخت – گردو با پوست و …. تا سرگرم بشه و کمتر به وسایل خونه ور بره. اینطوری دیگه از سرش میره با وسایل بازی کنه.
      اما باید مراقب سیم برق باشید

      پاسخ
  17. دانی

    سلام.خسته نباشید.اقا از این اسبابازیا ک تو خود پرنده فروشیا هست مثل اینایی که مثلث و دایره و مربع و..رنگی رنگی بهم وسلن.یا از این ادمک چوبیا ک چهار گوش چهارگوشن (رنگی رنگی ک به نخ وصلن).خوبین؟یانه؟میارزن اصن ب قیما.اون مثلث و دایره ای و.. اینا میگف ۸.ادمک ۱۲یا۱۴یا۱۷فکر کنم دقیق یادم نیس
    :))ببخشید قیمت و اینا گفتم میخواستم نطرتونو بدونم.مواظب خودتون باشید
    ممنووون.

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      خوبن و ساخته شده واسه طوطی و مشکلی نداره. فقط شاید هزینش به صرفه نباشه. گاهی اوقات یه اسباب بازی گرون قیمت رو طوطی های بزرگ در سه سوت نابود میکنن. خب برای طوطی خیلی لذت بخشه ولی برای نگهدارنده که هزینه کرده زیاد جالب نیست.

      پاسخ
  18. دانی

    سلام.خسته نباشید دوستان گل گلابی.
    اقا الان این طوطیمون رو دستم داشتم نازش میکردم..دیدم روی پای راستش یه تیکه از پوستش داره میفته.
    بعدش ک دقیق نیگا کردم دیدم مشکل خاصی نداره.بهش اشاره کردم خودش دیدش و کند پوسترو.
    این چیز طبیعیه؟چرا اینطوری میشه؟دلیل خاصی فکر نکنم داشته باشه.
    ممنوووون.

    پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *