تکثیر و تولید مثل لوچ های کولی (لوچ نواری)

لوچ های کولی که بیشتر در ایران به لوچ نواری یا نیم نوار یا اسامی مشابه معروفند از گونه های صلح طلب و ارام اب شیرین محسوب میشوند. اکثر اکواریوم دارهایی که از گونه های کوچک و صلح جو نگهداری میکنند یک گروه از این لوچ ها را نیز در ترکیب خود قرار میدهند. پیشتر در مورد این گونه از لوچ ها و شناخت و نگهداری از انواع لوچ ها در مطالب اصلی سایت و تالار گفتگو بحث شده بود و هم اکنون نیز میتوانید روش تولید مثل و تکثیر این گونه از لوچ ها(لوچ کولی) را در ادامه مطالعه نمایید.

kuhli-loach-onlypet-ir

تولید مثل لوچ های کولی (پانگوی یا پانجیو)

آنچه شما نیاز دارید:

  • تانکر (اکواریوم)
  • ۲ فیلتر اسفنجی و پمپ هوا
  • بخاری
  • ماسه آکواریومی
  • گیاهان شناور دارای ریشه_مانند لوتوس های آبی
  • چند تکه خزه ی جاوا
  • ۸ لوچ کولی بالغ
  • آبی که اندکی اسیدی یا خنثی و سبک باشد
  • سنگ
  • لوله پلاستیکی

مراقبت های کلی

یک سطح کفی شنی نرم برای این آبزیان یک اولویت می باشد. آنها را در گروه های ۶ تایی یا بیشتر نگه دارید. مکان های اختفای زیادی برای آنها ایجاد نمایید. این امر باعث می شود آنها کمتر خجالتی شوند. آنها آبهای سبک و اندکی اسیدی را ترجیح می دهند. اما این امر در صورتی که شرایط آب کاملا تمیز باشد، اجباری نیست. آنها شریط بدون نیتریت، آمونیاک و نیترات کم آب را ترجیح می دهند. لوچ های کولی بسیار اجتماعی هستند و خوی تهاجمی ندارند.

آمادگی جهت تکثیر و تولید مثل

تشخیص جنسیت: نر ها دارای کمر ماهیچه ای تری بوده و جلوی سینه ی آنها اندکی بزرگتر و مانند پدال می باشد. ماده ها اندکی بزرگتر و عمودی تر می باشند.

تانک تولید مثل شما باید با شن های کفی نرم و گیاهان شناور با ریشه های بزرگ، چندین تکه خزه ی جاوا در دور تانک، و سیستم فیلتر اسفنجی تهیه شده باشد. همچنین مخفیگاه های متعدد را برای لوچ ها در نظر گرفته باشید. لوله های پلاستیکی(پی وی سی) که به صورت قطعات ۶ اینچی بریده شده باشند نیز بدین منظور می توانند به کار گرفته شوند. همچنین از سنگ های کوچک و سنگریزه های تیره در اطراف ماسه ها استفاده نمایید این امر باعث ایجاد مخفیگاه های بیشتر و همچنین ایجاد پناهگاه برای تمامی تخم ها می شود.

۸ لوچ کولی خود را در تانک های تکثیر قرار دهید. دما را تا ۸۲ درجه فانهایت(۲۸ درجه سانتیگراد) یا حتی بالاتر ببرید. آنها را تماما با کرم خونی، توبیفکس، کرم سفید و کرم گریندال تغذیه نمایید. سعی کنید آنها را چندین بار در روز تغذیه نمایید.

روزانه ۵% از آب را تعویض کنید. فیلتر های اسفنجی را تحت جریان نگه دارید(به طور مدام روشن نگه دارید). اگر اسفنج ها کثیف شدند، لجن و کثافات اضافه را در یک سطل با آب آکواریومی تمیز کنید تا اندکی خالی شود. همه چیز را از اسفنج تخلیه نکنید و آن را با اب لوله کشی شستشو ندهید. دقت کنید سطح آب باید حدود ۷۵% از ارتفاع مخزن را پر نماید. همچنین گزارش شده اضافه کردن برگ بادام هندی به علت اسید اندکی که برگ آزاد می نماید باعث بهتر شدت شرایط تخم ریزی می شود.

کم کم ماده های دارای تخم خود را نشان می دهند. هنگامی که تقریبا شکم پر به نظر می آیند، مقداری آب خنک و سبک (مانند آب RO یا آب باران) را در یک بعد از ظهر به تانک اضافه نمایید. این امر ممکن است باعث شروع تختم ریزی آنها شود.

تکثیر و تولید مثل

اگر اقدامات آغازکننده ی شما موفقیت آمیز باشد، صبح روز بعد ماهیان به صورت هیجان زده در تمامی طول آکواریم به شنا می پردازند. نر ها و ماده ها جفت شده و در کنار هم و در تمامی سطح اب شنا میکنند. در این هنگام نر ها و ماده ها جفت گیری کرده و در حالی که از سطح اب به پایین حرکت می نمایند به هم می چسبند. هنگامی که به هم می چسبند زمانی است که ماده تخم ها را می گذارد و نر آنها را بارور می نماید.

loaewe_onlypet-ir

برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

تخم ها به رنگ سبز روش می باشند و به آرامی غرق شده و خود را به ریشه های شناور گیاهان چسبانده یا روی خزه های جاوه می افتند.

هنگامی که تخم ریزی به پایان رسید، گیاهان شناور و سنگ های جاوا ای را که بر روی آنها تخم ها چسبیده اند را به آکواریم دیگری منتقل کرده و جهت تامین آب آن، از آب تانک جفت گیری استفاده نمایید. فیلتر های اسفنجی را از آکواریم های اصلی به آکواریم جدید انتقال دهید.(روش بهتر این است که برعکس عمل کنید و به جای خروج گیاهان و فیلترها، لوچ های کولی را به اکواریوم دیگری منتقل کنید و تخم ها در اکواریوم اصلی برای باز شدن باقی بمانند)

اولین کشت دهی انفوزوئری را آغاز نمایید. هر روز یک کشت دهی جدید را شروع نمایید. همیشه آنها را با انفوزوئرهایی که ۵ روز از زمان کشتشان گذشته است تغذیه نمایید.

بزرگ کردن نوزادان

تخم ها پس از ۲ روز هچ شده و پس از سه روز دیگر لاروها به آزادی شنا می نمایند. ممکن است تا ۴۰۰ نوزاد وجود داشته باشد. در هفته ی اول آنها را با انفوزوئرها تغذیه نمایید. پس از هفته ی دوم آنها را با میگوی آب شور و میکرو کرم تغذیه کنید. پس از ۶ هفته میتوانید از غذای خشک ماهی استفاده نمایید اما مراقب باشید که هر غذایی که نوزادان پس زده اند و در تانک ته نشین شده است را از تانک خارج کنید

تانک را با انجام ۵% تعویض آب با آب مانده و دیکلره تمیز نگه دارید. پس از دو ماه نوزادان باید به بلندی ۱.۲۵ اینچ رسیده باشند. پس از ۵ ماه آنها به سایز قابل فروش می رسند.

لوچ های کولی همواره متقاضییان بالایی دارند، تکثیر آنها مشکل است، اما اگر توانستید فرمولی بیابید که آنها را به صورت دوره ای تکثیر نمایید می توانید به سود دهی بالایی برسید. جالب است بدانید تکثیر خانگی مداوم باعث افزایش نسل آنها شده و تکثیر آنها را آسان می نماید.

ترجمه مقاله: http://thefishdoctor.co.uk/breeding-kuhli-loaches/

کپی برداری با ذکر نام و دادن لینک به منبع(onlypet.ir) مجاز می باشد

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

45 دیدگاه در “تکثیر و تولید مثل لوچ های کولی (لوچ نواری)

  1. AMIR ALI

    سلام این لوچام خیلی از بخاریو فیلتر اویزون میشن ضرری واسشون نداره؟ ممنون

    پاسخ
  2. Hamid Foroughi

    خیلی خیلی ممنون که به درخواست بنده ترجمه ی این متن سنگین رو گذاشتید
    ایشالا بتونم تکثیرشون کنم
    این پروژه رو یک ماه دیگه کلید میزنم
    امکان داره این کار رو تو تانکی که ماهی دیگه هم هست انجام داد ؛ مثه گوپی، پوزه خرگوشی، کوریدوراس و لجن خوار؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      بعید میدونم بتونید در تانک جمعی تکثیر کنید. چون احتمالا اگه تخم بریزن در یک چشم به هم زدن تخم ها خورده میشه. خود لوچ ها رو هم باید در سریعترین زمان ممکن از تانک خارج کنید. کلا تکثیر لوچ ها سخته و کار ساده ای نیست. ایشالا بتونید تکثیر کنید و از تجربیاتتون در این زمینه استفاده کنیم
      موفق باشید

      پاسخ
      1. Hamid Foroughi

        ممنون از لطفتون
        میدونستم تو تانک دسته جمعی نمیشه ولی گفتم شاید بچه گوپی و پوزه خرگوشی و لجن خوار بی آزار باشن. خیلی ممنونم. جدا کردن خودشون بعد تخم ریزی داستانیه فکر کنم چون خیلی سخت میشه گرفتشون. اینا تو گله تکثیر میشن یا بعد از اینکه جفت خوردند یه جفت رو جدا کنم؟

        پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          اینها در گله جفت میخورن و همینطوری گله ای هم تکثیر میشن.

          پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      همانطور که آقا شهریار فرمودن تکثیر اونها در تانک عمومی سخته و اگر هم تولید مثل کنن بچه ها و تخم ها خورده خواهند شد .
      یکی از دوستان که در کار تکثیر لوچ دلقک و کماندو بود از بستر ماسه ای نرم استفاده میکرد و در تانک اختصاصی تکثیر میکرد البته کنده و مخفیگاه و دکور زیاد باید داشته باشید و بستر نرم و یک گله لوچ و یکی دو سال هم باید صبر کنید تا ماهی ها بالغ بشن و تولید مثل کنن همینطوری نیست که فکر کنید همون ماه اول تکثیر میکنید.
      اما یک مرتبه که تولید مثل کنن سری های بعدی سریعتر و راحت تر تخم ریزی میکنن.

      پاسخ
      1. Hamid Foroughi

        یک ساله ازش دارم?۱۰تا بودند شدند ۹تا
        یکیشون ساده بود که همون مرد ?
        انشالله که بشه. چندان بی تجربه هم نیستم اما تکثیر لوچ کار هر کسی نیست. میدونم شانس موفقیتم کمه اما خیلی امیدوارم

        پاسخ
  3. AMIRALI

    سلام بدون اکسیژن در تنگ میشه نگه داشت؟اگر میشه صددرصد مطمئنه؟ممنون از جوابتون

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      خواهشا سوالتون رو کامل بپرسید و اسم و گونه ماهی رو حداقل نام ببرید. اگه منظور لوچ هست خیر در تنگ و بدون اکسیژن تلف میشن.

      پاسخ
  4. امیر

    سلام این شش تا از این ماهی رو با این ماهی های که نام میبرم میشه تو پنجاه لیتر نگهداری کرد
    دو تا پلاتی
    یه لجن خوار
    دو تا گورامی مرواردیدی
    یه لوچ پروانه ای

    پاسخ
  5. hossein shia

    سلام میشه درباره نگهداری کلی این ماهی بیشتر توضیح بدید ؟ چی میخوره ؟ چه دکوراسیونی میخواد ؟ برای نگهداریش به صورت تک گونه چقدر حجم لازمه ؟ میشه به جای گیاه طبیعی از گیاه مصنوعی استفاده کرد ؟ بنده تو سایتتون مطالبی به صورت مفصل در مورد این لوچ ندیدم اون قسمتی هم که در مورد انواع لوچ توضیح داده بودید باز کامل نبود و نیاز من رو بر طرف نکرد

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      در بخشی به اسم شناخت و نگهداری لوچ ها در موردشون بحث شده با این حال اینجا هم یه مختصر توضیح میدم که بیشتر مناسب اکواریوم های گیاهی هست. اگه کنده واسش بذارید و مخفی گاه درست بشه حتما دائم اونجا استراحت میکنه و فقط واسه تغذیه میتونید ببینیدش. غذا هم همه چیز خواره و انواع غذاهای حشک رو میتونید بهش بدید و میخوره. الزامی هم در وجود گیاه طبیعی و دکور چوبی نیست. در یه اکواریوم عادی با بستر نرم و یه مخفی گاه که حتی با لوله پی وی سی درست شده باشه به راحتی زندگی میکنه.

      پاسخ
  6. Hosin

    سلام بر همگی
    میشه لوچ نواری.کوریدوراس.زبرا.تترا
    از هر کدوم شش تا تو یه اک ۱۲۰لیتری نگه داری کنم در ضمن من کوزه و مخفیگاه چهار تا دارم ایا الزامی در استفاده از لوله پی وی سی برای مخفی گاه هست یا همون کوزه ها کافیه منظورم اینه مخفیگاه های بیشتر لازمه یا نه
    یه تکه چوب هم دارم
    گیاه مصنوعی اکواریوم حددود شش عدد دارم ولی گیاه طبیعی ندارم چون تجربه در مورد نگهداری گیاه اکواریومی به جز انوبیاس ندارم ایا میشه از انوبیاس استفاده کرد
    ببخشید سرتون رو درد اوردم

    پاسخ
    1. Mehdi.221

      سلام همین هایی رو که گذاشتین کافیه واسه مخفی شدن و اینا ولی آکواریوم رو نمیتونید گیاهی کنید کریدوراس مناسب آکواریوم گیاهی نیست همچنین بعضی بارب ها هم مناسب نیستند

      پاسخ
      1. مجتبی

        سلام
        اتفاقا کوریدوراس کاملا با گیاه طبیعی سازگاره و یکی از ماهی های پلنت هست.

        پاسخ
  7. Mehdi.221

    ما اینجا قیمت ارائه نمیدیم دوسته عزیز از قوانین گروه هست

    پاسخ
  8. Hosin

    من اون ماهی های که گفتم رو میشه یه بلک گوست بهشون اضافه کنم ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      بلک گوست ماهی های کوچک رو میخوره و به باله ماهی های باله بلند از جمله آنجل آسیب میزنه ولیکن نمیدونم ماهی های شما چی هستن. خواهشا هر سوالی رو جای خودش بپرسید اینجا نه بخش بلک گوست هست و نه بخش سازگاری بهتره بخش سازگاری ماهی ها رو از تالار گفتگو مطالعه بفرمایید.

      پاسخ
  9. استایل ****

    ممنونم از مطالب اموزنده شما. کلا غذای مورد علاقه این ماهی چی هست؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      غذاهای زیر ابی حالا هرچی باشه از غذای گوشتی تا غذای گیاهی اما معمولا اسپیرولینا و غذای شرکتی مخصوص لوچ و کف خوارها رو خوب میخورن غذای گوشتی رو هم تنوعی بهشون بدین خوبه.

      پاسخ
    2. amirhadi

      با سلام و عرض ادب
      ضمن تشکر از سایت بسیار جامع و مفیدتون
      احتمال اینکه لوچ نواری ،حلزون ها رو بخوره یا بهشون آسیبی وارده کنه ، وجود داره یا نه ؟
      اگر جوابش بله هست ،لطفا بفرمایید که با همه نوع حلزون مشکل داره یا فقط انواع خاصی از حلزون به چشمش خوشمزه میاد؟

      پاسخ
      1. شهریار (onlypet.ir)

        سلام
        احتمالش هست ولی کمه. لوچ دلقک بیشتر به حلزون ها اسیب میزنه با این حال…..
        لوچ ها هر نوع حلزونی رو میتونن از بین ببرن.

        پاسخ
  10. ahmad azizi

    سلام درمورد متیلن بلو چیزی نگفتید باید استفاده بشه یا نه واسه تخم ها؟
    و اینکه چه چیز های دیگه ای هست تا اب رو کمی اسیدی کنه ؟میدونم جایه دیگه درموردش گفتین ولی اگه مختصر بگین ممنون میشم

    پاسخ
  11. ایلیا

    سلام یه لوچ کلی رو با یه فایتر باله بلند با گوپی و زبرا و نئون نگه میدارم تو اکواریوم هم چوب ابنوسی حفره دار با کلی گیاه هست ولی کلا نمیاد لوچه بیرون یعنی من اصلا نمیبینمش این عادیه یا کتک میخوره میره قایم میشه؟

    پاسخ
    1. lAlil

      سلام،اول از همه بهتره تعداد لوچ نواری یا کلی رو زیاد کنی و حداقل پنج تاش کنی چون وقتی تکی باشه استرس زیاد داره و حتی ممکنه تغذیه هم نکنه و ندیدنش عادیه، اگه از سیستم روشنایی استفاده میکنی کافیه خاموشش کنی و اطراف گیاها و چوب ببینیش و اصولا وقتی تاریک باشه آکواریوم، بیرون میاد و تحرک بیشتری داره، ولی توی روشنایی هم کنار گیاها میشه پیداشون کرد، اگه هم از غذای زیر آبی استفاده کنی باز میشه ببینیش، وقتی تکی باشه حتی با تاریکی آکواریوم هم ب سختی میشه پیداش کرد

      پاسخ
  12. ایلیا

    سلام دوباره علی اقا تجربه زیادی داری تو اکواریوم ها منم هی مزاحم میشم حالا یه سوال لوچ کلی چند قیمت هست؟ اینو چون برام اوردن
    اکواریومی محل نداره ازش تو نواب پیدا میشه دیگه؟ بعد لوچ پاکستانی هم میتونم اضافه کنم؟

    پاسخ
    1. lAlil

      سلام، وظیفس اگه باشم مثه بقیه دوستان جواب بدم و
      خودتون هم عضو شین میتونین تجربه هاتونو با بقیه اشتراک بزارین^^
      قیمت نمیشه اینجا بدم و خلاف قوانین سایت هس و بهتره عضو شین و توی لینک زیر بپرسین و جواب میدم و میدن دوستان
      https://www.onlypet.ir/forum/aquarium-forum-thirteen/قیمت-انواع-ماهیان-اکواریومی/page-51/#p107020#spEditFormAnchor
      اره پیدا میشه و ماهی کم یابی نیس،
      لوچ پاکستانی اوایل مشکل ساز نیست ولی وقتی بزرگ میشه به قدری قوی میشه ک کنار اسکار هم میشه نگهش داشت و بهتره اضافه نکنین و توی مواردی گیاهان رو هم توی قسمت ساقه اذیت میکنه ولی ب شدت مفیده توی تمیز کاری
      اما اگه براش مخفی گاه بسازین و غذا دهی رو از ناحیه مخصوص مخفیگاهش ب صورت جدا براش بریزی و برای بقیه ماهی ها از ناحیه دیگه بریزی زیاد مشکل ساز نیست برای این ترکیبتون

      پاسخ
      1. سعید صیامی

        سلام میشه به جای خزه از رشته های کاموا یا انخ ابریشم مصنویی استفاده کرد و چیکار باید کرد تا تخم ها توسط والدین خورده نشوند

        پاسخ
  13. علی

    سلام
    آیا لوچ نواری با میگو سازگار هست با میگو رد چری

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      به طور کلی لوچ ها با میگو سازگار نیستن. حالا لوچ نواری شاید بی ازارترین باشه و اونقدر ارومه که ازارش به کسی نمیرسه ولی فکر نمیکنم گزینه خوبی برای تانک شریمپ باشه.

      پاسخ
  14. علی

    سلام
    راستش من خودم علاقه دارم داخل آکواریوم در کنار ماهی ها بی مهرگان و یا آبزیان ( با ظاهری متفاوت از دیگر آبزیان ) نگهداری کنم ولی حتما در صورت سازگاری و در صورت ناسازگاری اصلا
    ماهی هایی مثل لوچ نواری و یا هافبیک ، میگو ، حلزون ، و غیره
    به نظر شما چه بی مهره و یا آبزی در کنار میگو نگهداری کنم از لیست بالا یا خودتون توصیه کنید
    درباره حلزون راستش نمیدونم چکار دقیق باید کرد ( چون حلزون برای پوستش به کلسیم نیاز داره و آب قلیائی و میگو بر خلاف) البته باز اطلاعات شما بیشتر هست و شاید من اشتباه میکنم و در آخر ماهی هافبیک برای میگو ها مشکلی نداره؟؟؟
    ببخشید خیلی طولانی شد
    معذرت

    پاسخ
    1. م.یگانه

      سلام. لوچ داخل هر حلزونی که تواناییش رو داشته باشه به عنوان یه غذای لذیذ خالی میکنه. شما بسته به نوع حلزونی که انتخاب می کنید میتونید شرایط آب رو تنظیم کنید. اما شرایط آب برای حلزون سیب، کیلر و توت فرنگی خیلی با شرایط نگهداری میگو متفاوت نیست و به راحتی در یک آکواریوم میشه نگهداری کرد اما تکثیر نه. ماهی هافبیک کاری به میگو یا حتی بچه ماهی های خیلی ریز هم نداره و کلا چون نزدیک به سطح شنا میکنه هر آبزی که میانه یا کف باشه روزی یه بار هم هافبیک رو نمیبینه D:
      اگر علاقه به نگهداری از هافبیک دارید و آکواریوم شما طول کمی داره، یه درپوش کامل و مطمئن برای آکواریوم تهیه کنید مگرنه بعد از چند روز با خشک شده هافبیک مواجه می شید.

      پاسخ
  15. علی

    سلام
    من تانکی ۲۷۰ لیتری در نظر دارم به طول ۱۲۰ و به نظر شما این تیم نظافت کافی هست
    ۲۰ تا میگو رد چری
    ۳ تا جلبک خوار سیامی ( با هم دعوا نمیکنن تو این حجم ؟؟؟)
    ۸ تا لوچ کوهلی
    و ماهی تبرزین مشکلی نداره به لیست اضافه کنم ( برای میگو ها )

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      نصف این ماهیا هم برای نظافت زیادن دوست خوبم. ضمنا از پلیکو ها استفاده کنید تو نظافت از همه این ماهی و میگوها بهتر عمل میکنن. ۱ دونه پلیکو مثل کت اتو بگیرید و تمام و این اکواریوم رو میتونه تمیز کنه!.
      تبرزین هم عموما کاری به میگو نداره مگر میگوهای ریز رو بخوره. در کل میگوها کف تانکن و تبرزین وسط و سطح اب با این حال ممکنه بچه میگوها به راحتی توسط هر ماهی ای خوردن بشن. همین جلبک خوار سیامی به میگو میتونه اسیب بزنه.

      پاسخ
      1. علی

        من خودم جلبکخوار سیامی رو فقط برای کنترل جلبک BBA خط نزدمش چون شنیدم از این جلبک هم تغذیه میکنه و در صورت بروز این جلبک کمکی کنه
        شما جلبک خواری در نظر دارید که کار سیامی رو انجام بده

        پاسخ
        1. شهریار (onlypet.ir)

          میگو آمانو هم میگن تغذیه میکنه از این نوع جلبک ولی خب چه سیامی و چه آمانو چه سایرین خیلی روی این جلبک تاثیر گذار عجیب و غریبی نیستن.

          پاسخ
          1. دانیال

            سلام میشه لوچ نواری را با شریمپ نگهداری کرد وگذاشتم بخاری برای این ماهی الزامی هست ومن دو گوپی ودو مولی بالن دارم آیا بهشان آسیب می زند
            و طبق گفته آیا می شود لوچ نواری ۱۳ سانتی رو با اسکار ۲۰دسانتی نگهداری کرد؟

            پاسخ
            1. م.یگانه

              سلام. با اسکار که خیر. احتمالا خورده میشه! در کنار گوپی و مولی با هم کاری ندارن اما احتمال خورده شدن بچه ها هست (البته اگر همانطور که گفتید ۱۳ سانتی باشه) سایز های کوچک با شریمپ قابل نگهداریه و من که مشکلی باهاشون نداشتم اما سایزهای بزرگ را احتیاط کنید!

              پاسخ
            2. ELYAS05214

              سلام لوچ نواری که راه راه هست و ترکیب رنگش زرد و سیاه هست رو میشه با شریمپ نگه داشت بهش لوچ کولی هم میگن
              یه مدل لوچ هواشناس یا سگ ماهی هم هست که دیدم به جای لوچ نواری میفروشن اونا میگو رو می خورن

              پاسخ
              1. شهریار (onlypet.ir)

                کاملا سیف نیست ولی عموما میگوهای بزرگ رو نمیخورن، اما خب بچه میگوها معلوم نیست ممکنه خورده بشن. در کل تجربه شخصی ندارم در این خصوص که خدمتتون بگم.
                لوچ هواشناس هم همین شرایطو داره با ریسک بسیار بالاتر. میگوهای کوچیک و حلزون های کوچیک رو قطعا میتونه بخوره.

                پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *