دکوراسیون آکواریوم

شاید اکواریوم ها بدون دکوراسیون اکواریوم نباشند و بیشتر شبیه به یک مخزن اب به نظر برسند.بنابراین تزئینات و دکوراسیون ها همیشه مورد توجه بوده و هست.هر اکواریومداری سعی در به وجود اوردن یک محیط زیبا و حتی المقدور طبیعی در اکواریوم میباشد و البته باید این نکته را هم در نظر داشت که دکوراسیون فقط برای تزئینات مورد استفاده قرار نمیگیرد و برای به وجود اوردن محیط های طبیعی ابی برای ماهیان هم مورد توجه میباشد.ماهیان کنار گیاهان و دکورها مخفی میشوند و حتی مکانی را برای تولید مثل و تخم ریزی انتخاب میکنند.اگر از کاربرد دکوراسیون بگذریم فقط انتخاب و خرید ان مورد توجه میباشد که بنا به سلیقه و یا الگوی مورد توجه دکرها و وسایل تزئینی خریداری میشود که باید به چند نکته ساده مانند مرغوبیت و استاندارد بودن کالا و در صورت طبیعی بودن دکور مانند گیاهان ابزی به نوع گیاه و موارد استفاده از ان و سایر مواردی که برای خرید دکورها مورد نیاز است تا اسیبی به ماهیان نرسدتوجه داشت.در این قسمت سعی در توضیح و تفسیر بیش از حد ندارم زیرا همه چیز مشخص است و تنها به خاطر درخواست یکی از بازدید کنندگان سعی در ایجاد این پست کردم و تصاویری نیز در ادامه متن ضمیمه خواهم کرد که میتوانید مشاهده فرمایید

در ابتدا برای نمونه چند تصویر از دکورهای معمول مانند کوزه،گیاه مصنوعی،سنگ و سایر وسایل قرار میدهم.این دکورها در مغازه های اکواریومی یافت میشوند و از انواع کوچک و بزرگ گرفته تا انواع دکرهای مختلف که اگر قرار باشد تصویر از ان بگذاریم باید صدها صفحه را پر کنیم.

توجه تصاویر از وبسایتها و وبلاگ های خارجی کپی برداری شده برای دریافت تصاویر دیگر میتوانید از سایتهای خارجی در این ضمینه استفاده کنید

برخی از این تصاویر

 

خوب تصاویر زیادی به غیر از تصاویر بالا وجود دارند و میتوانید در سایر منابع و اینترنت پیدا کنید و حتی دکورهای طبیعی یا مصنوعی مختلفی را در مغازه ها مشاهده کردید.پس از این گونه دکورها میگذریم و چندین تصویر هم از اکواریوم های دکوربندی شده به صورت طبیعی یا مصنوعی،پلنت ،ریف و…. برای علاقه مندان قرار میدهم تا استفاده از دکورها در اکواریوم را هم ملاحظه کنید

به دلیل حجم بالای تصاویر برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی عکس مورد نظر کلیک کنید

شاید فکر کنید عکس های بالا فقط ساخته دست خارجی هاست و ما در کشور عزیزمان نمیتوانیم این چنین اکواریوم های دکر بندی و پیاده سازی کنیم.ولی باید عرض کنم که سخت در اشتاهید با کمی سلیقه و دکورهای طبیعی و مصنوعی موجود در بازار خودمان هم میتوانیم اکواریوم های زیبا و در سطح همین اکواریوم های بالا درست کنیم.در ضمن فروشندگانی هستند که این چنین اکواریوم هایی را به صورت حرفه ای راه اندازی میکنند

میخواستم تصاویری از اکواریوم های ساخته شده مانند دیواری و رومیزی و کمدی و…. بدون وسایل داخلی و با تزئینات خارجی هم قرار دهم که متاسفانه فعلا مقدور نیست اما به شما اطمینان میدهم که در اولین فرصت تصاویری از این اکواریوم ها هم قرار دهم و این پست را به روز کنم

با تشکر

در صورت کپی برداری این مطلب به این نحو برای حمایت از ما لینک سایت را ذکر کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

663 دیدگاه در “دکوراسیون آکواریوم

  1. آرمین

    سلام
    میشه برای نور پردازی در آکواریوم از نور LED هم استفاده کرد؟مثلاً برای اسکار و یا فلاور؟
    با تشکر

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      بله از انواع چراغ ها میشه استفاده کرد فقط شدت نورش زیاد نباشه و یا حرارت بیش از حد تولید نکنه مشکلی نداره.

      پاسخ
  2. mohammad

    برای ماهی آنجل از چه تزویناتی استفاده کنم ؟
    ممنون

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      از هر تزئینی که دلت خواست میتونی استفاده کنی و محدودیتی نداری.
      اما گیاه طبیعی و کنده طبیعی برای آنجل خیلی مفیده البته دیگه نمیشه با گیاه کت فیش نگهداری کنید و باید کوریدوراس و جلبک خوار چینی بخرید.

      پاسخ
  3. ناشناس

    سلام
    اگر نخوام مهتابی داخل تانک برای روشنایی آکواریوم استفاده کنم ،،، به جاش چه چیزی میتونم جایگزین کنم ؟! یعنی چه نوع چراغ یا مهتابی !!
    یه آکواریوم حدودا پانزده لیتری دارم .

    پاسخ
    1. amir.d

      سلام
      به جای اون میتونید از LED هایی که برای ارک ها کاربرد داره استفاده کنید و درلوازم برقی ها در رنگ های مختلف موجود هست ,سعی کنید از ترکیب رنگ های سفید وزرد یا سفید وطلایی استفاده کنید چون بقیه رنگ ها با وجود جلوه زیباشون برای ماهی ها مناسب نیستند.
      من از این لامپ ها استفاده کردم فقط یه کم حوصله وسلیقه میخواد برای مونتاژ ونصب کردن که شما حتما دارین.
      موفق باشید

      پاسخ
    2. شهریار (onlypet.ir)

      هر نوری که خارج از اکواریوم قرار میگیره. حتی یه لامپ کم مصرف که با یه سرپیچ ساده و یه تیکه سیم به هم وصل شده. این حالت عادی و رایجی هست که برای اکواریوم استفاده میشه. البته فقط اکواریوم ماهی نه اکواریوم های گیاهی یا اکواریوم هایی که به منظوری خاص راه اندازی میشه. در اونصورت باید از لامپ های کلوین دار در رنگ مناسب استفاده کرد
      موفق باشید

      پاسخ
  4. مسعودساس

    سلام
    یه سوال سلیقه ای
    به نظرتون اگه هر قسمت آکواریوم رو با یه چیزی پر کنیم قشنگ می شه؟
    مثلا یه تیکه سنگ ریز بریزیم. یه تیکه شن ریز و یه تیکه هم صدف

    پاسخ
    1. میثمva

      سلام
      بله چرا نشه؟؟خیلی هم خوب میشه چرا چون سلیقه شما اینطور هست و دکوراسیون هم کاملا سلیقه ای هست
      موفق باشید

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      با آقا میثم موافقم چون نظر خودتون هست حتما زیبا میشه ولی خب یه مشکلی هست که این وضعیت موقتی هست و بعدا ماهی ها همه اون رو میریزن به هم و یا وقت سیفون کردن از کف همه چی خراب و بد شکل میشه پس بهتره این کار رو نکنید تا بعدا با منظره بدی روبرو نشید.

      پاسخ
  5. ممد

    سلام یه تیکه چوب گذاشتم تو آکواریوم بعضی جاهاش سفیدک زده
    چکار کنم
    برا ماهی ها ضرر نداره ؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      سفید نزده بلکه قارچ زده و باید هرچه زودتر از آب خارجش کنید و اون رو بجوشونید احتمالا چوب آلوده بود با آب نمک اون رو بجوشونید.

      پاسخ
  6. صديقه

    ممنون از سایت خوبتون
    آیا ماهى اسکات با پرت میتونن باهم باشن؟

    پاسخ
    1. ناشناس

      با رعایت سایز فک نکنم مشکلی پیش بیاد.

      پاسخ
  7. bayan

    سلام به همگی.من توی تانکم ۲تا اسکار و ۳تا لجنخوار دارم:
    حالا سوالم اینه که:
    شبا که میخوابیم باید مهتابی آکواریوم رو خاموش بکنیم یا نه؟ خیلی واسم معضل شده این قضیه.خیلی ممنون

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      اینکه معضل نیست دوست من ؟؟؟!!!
      هر حیوونی باید بخوابه و استراحت کنه مثلا توی طبیعت همیشه هوا روشنه و نور هست ؟؟؟!!! حتما حداکثر از ساعت ۹ شب به بعد لامپ آکواریوم رو خاموش کنید تا ماهی ها استراحت کنن و در طول روز خواب و بی حال نباشن ضمنا اگر لامپ همیشه روشن باشه و یا شدت نورش زیاد باشه حتما ماهی ها رو کور میکنه دقت کنید اگر آکواریوم نورش خوب هست دیگه الکی لامپ رو روشن نکنید و یا فقط ۳ – ۴ ساعت روشن کنید نه بیشتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

      پاسخ
    1. ghomeyshi

      هر کی بخاد خودش میره قربان . احتیاج به تبلیغات تو یه مطلب دیگه نیست

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      بنده هم اون لینک شما رو ویرایش کردم لطف کنید پست الکی نزنید و هر وقت لازم باشه دوستان خودشون سر میزنن ضمنا کلا این سایت فروشگاه نداره مگر همون بازارچه و برای همین هم هست که استقبال زیادی ازش نمیشه.
      مثلا بنده خودم عکس کبوترهای یکی از دوستام رو قرار دادم اما خب هیچ کس برای خرید خبری نداد حالا اگر این پست رو نمیزدم اون دوستم فکر میکرد که من نمیخوام کبوترهاش رو بفروشم.

      پاسخ
  8. reza

    سلام . مهتابی باید داخل آب باشه چون زود داغ میکنه و آب باعث میشه مهتابی خنک بمونه و نسوزه . بنا بر تجربه ای که داشتم عرض کردم

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      نه دوست عزیز اصلا اینطوری نیست و هر مهتابی رو هم نمیشه توی آب گذاشت.

      پاسخ
  9. ناشناس

    دوستان کسی تو اکواریومش ابشار داره یه عکس ازش بگیره نشونم بده بگه چند گرفته ؟

    پاسخ
  10. Mohsen P

    اکواریوم من یه جایی هستش که در شب چندین بار لامپ اتاق روشن میشه. اینجوری ممکنه شک شدید به ماهی ها وارد میشه. یه مهتابی ۳وات دارم که ۲/۳ اون رو تیره کردم و نورش کم شده حدود ۱ وات شده .
    حالا نمی دونم این نور برای شب زیاد هست یا نه؟ یعنی ماهی ها با این نور می تونن شب استراحت کنن؟

    پاسخ
    1. Hanif

      درود
      بهتره چند مخفیگاه داشته باشید که تاریک باشه مثل غار و پلاریزون !! استفاده از گیاه پرپشت مصنوعی هم مناسبه که ماهی بتونه در سایه اونها استراحت کنه
      همونطوری که خودتون هم میدونید ماهی پلک نداره پس نور مداوم می تونه از استراحتش جلوگیری کنه و حتی ماهی رو کور کنه
      موفق باشید

      پاسخ
  11. محیا

    سلام دوستان.من پایان نامم در مورد بیماریهای ماهیهای اکواریوم هستش و درمان انها.کسی هست بتونه مطلب و عکس بهم بده.خیلی ممنون میشم

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      حاظریم اگر بتونیم به شما کمک کنیم و تقریبا همه چی در تالار گفتگو هست استفاده کنید فقط هم منبع رو ذکر کنید و هم بعدا قول بدین در سایت فعالیت داشته باشید و از تجربیات شما استفاده کنیم.
      امری هم اگر داشتین در پیام خصوصی در خدمتیم.

      پاسخ
  12. منصور

    سلام
    فرق صخره و مرجان و سنگ چیه؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      به این میگن سوال علمی خارج از کتاب از تو پاروقی ؟؟!! ( شوخی کردم ببخشید).
      مرجان اون چیزهایی هست که در دریا موجوده و در فیلم ها زیاد دیدین و حتی از نزدیک هم شاید دیده باشید یک بدنه شاخه شاخه دارن و پر از سوراخهای ریز هستن تقربا شبیه به اسفنج اما فرقش با اسفنج اینه که اسفنج محدب و گرده ولی مرجان مثل درخت شاخه شاخه هست.
      سنگ هم که مشخصه همین سنگ خودمون هست که از رودخانه – کوه و … برداشت میشه اما صخره هم از همون سنگ هست ولی کمی بزرگ تر مثلا یک سنگ کوچک که شبیه به کوه باشه حالا از این صخره های پلی استر و پلاستیکی هم برای آکواریوم درست میکنن.
      مرجان مصنوعی هم وجود داره.
      راستش این یه سوال آسونی بود که جواب سختی داشت فکر نمیکردم اینقدر جوابش سخت باشه ؟؟؟!!!

      پاسخ
      1. منصور

        ممنون آقا مجتبی بابت جواب کاملتون..
        باور کنید نمیخاستم توی زحمت بیفتید ..
        چون من امتحان کردم . رفتم فروشگاه گفتم این سنگها قیمتش چنده ؟ مثلا گفت کیلویی ۲تومن. چن وقت بعد بازم رفتم پرسیدم این صخره ها چنده .گفت ۳تومن !!!
        چن روز بعد رفتم گفتم این مرجانها چنده؟
        میگفت زنده اش کیلویی ۲۰تومن !!
        در صورتی که من فقط قیمت یه جنس مشخص رو از فروشنده میپرسیدم یعنی یه تیکه سنگ رو به چن اسم مختلف ازش میپرسیدم ..اونم هر دفعه یه قیمت میگفت
        .آقا مجتبی باور کنید سایتتون عالیه..
        مطمعن باشید خدا هم عوضش رو بهتون میده. شما با چه حوصله ای و با چه دقتی سوال تک تک کاربراتونو بدون هیچ چشم داشتی رو جواب میدید.
        خدا خیرتون بده ایشاالله.
        یا حق

        پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          ممنون و متشکر از این همه لطف شما.

          پاسخ
  13. سیاوش

    سلام
    من میخواستم بدونم این پس زمینه های صخره ای که جنسشون یونولیت هستش اگه من بگیرم مشکلی واسه ماهیام ایجاد نمیکنه؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      لطفا سوال تکراری مطرح نکنید.
      نه چه مشکلی داره ؟؟!!

      پاسخ
  14. مهدی

    سلام آقای مدیر خسته نباشی پمپ من کوچیکه ولی خیلی صدا میده باید چکارش کنم؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خب یه چیزی بذار زیرش که صدا نده مثلا یک یونولیت و یا پد موس ابر تخت و سفت و ….

      پاسخ
  15. ناشناس

    سلا م میتونم به جای اهنی که روی پایه اکواریوم میزارن روش چوب بزارن یعنی من پایه اکو من طولش ۸۰ خود تانکم ۱۰۰ میخوام از این چوب ام دی اف بزارم به طول ۱۰۰ بعد رو این پایه ۸۰ بزارم بعد یونولیت وبعد اکواریومو بزارم جواب میده

    پاسخ
    1. .sina

      سلام
      دقیق نفهمیدم میخواید چکار کنید میشه واضح تر توضیح بدید

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      اگر زیر آکواریوم یونولیت بذارید دیگه مهم نیست زیر یونولیت چوب باشه یا آهن.
      فقط باید اون چوب بتونه مقاومت کنه و بستگی به پایه و نحوه قرار گیری اون تخته داره و اصلا اینطوری نمیشه نظر داد.

      پاسخ
  16. ناشناس

    شما برای سقف اکواریوم چی پیشنهاد میکنید که هم ابش بخار نشه هم بو نده وهم ماهی نپره بیرون ایا ایده ای هست ممنون

    پاسخ
    1. .sina

      سلام
      خب یا کلا روشو شیشه بزارید یا از تو دوتا شیشه باریک چسب بزنید به دوتا کناره تانکتون بعد یه شیشه اندازه اونتو که از اون دوطرفی که شیشه نچسبوندید کوچیک تر باشه مثلا دو سانت که هم شیلنگ و سیم و اینا رد بشه هم بشه غذا ریخت واسشون

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      بهترین کار همون درپوش شیشه ای هست .
      برای تبخیر آب که نمیشه کاری کرد و فقط باید آب تازه اضافه کنید.
      برای بو هم اگر سیکل آب طی بشه اصلا بو نمیده و هیچ ربطی به نوع درپوش نداره.

      پاسخ
    3. diiimah

      با سلام شاید یه خورده دیر دارم جواب میدم ولی به خوبی خودتون ببخشید.
      منم از درپوش شیشه ای استفاده میکردم خوبه ، ولی یه مشکلی که داره جابجاییشه مخصوصا اگه تانک بزرگ باشه برای همین من از یه نوع پلاستیک فشرده استفاده کردم که اگه اشتباه نکنم توی قصابیا ازش استفاده میکنن در ضمن چرم کارا هم برای اینکه نوک ابزارشون خراب نشه از این نوع پلاستیک استفاده میکنن
      همه نوع ضخامتیشم هست ، رنگشم سفیده ، وزن کمی داره یه نکته خوب در موردش اینه که جای مانور خوبی داره میتونید هر جور که خواستید برش بدید مثلا برای جای شلنگ ها یا یه در کوچیک بزارید برای غذا دهی ماهیاتون …

      پاسخ
      1. مجتبی

        سلام
        اینکه شما فرمودین اسمش فیبر هست. اما قیمتش بیشتر از شیشه هست.

        پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *