برای خرید، راه اندازی و نگهداری آکواریوم چقدر پول لازم است؟

به دست آوردن هزینه های ساخت و نگهداری اکواریوم انقدرها هم ساده نیست و تنها می توان با تهیه یک لیست کامل قیمت حدودی آن را مشخص نمود

برای خرید، راه اندازی و نگهداری آکواریوم چقدر پول لازم است؟

اگر تازه به این فکر افتاده اید که برای منزل یا محل کار خود یک اکواریوم خریداری و راه اندازی کنید حتما این سوال نیز در ذهنتان گذر کرده است که هزینه ساخت و راه اندازی اکواریوم مورد نظر شما چقدر می شود. مگر انقدر پولدار باشید که اصلا برایتان مهم نباشد! اما اگر مهم است بد نیست ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

با توجه به اینکه سبک های مختلفی برای برپایی یک اکواریوم تزئینی وجود دارد و همچنین با توجه به گستردگی تجهیزات و حضور برندهای بی شمار آکواریومی و اختلاف قیمت سینوسی برندها با یکدیگر پاسخ قطعی به این سوال تقریبا غیر ممکن است. اما می توان حداقل هایی را در نظر گرفت و با تهیه یک لیست کلی و مراجعه به فروشگاه های اینترنتی یا فروشگاه های فیزیکی هزینه حدودی اکواریوم مورد نظر و تجهیزات ان را بدست اورد.

بنابراین:

۱-    سبک یا نوع آکواریوم خود را انتخاب کنید

بد نیست ابتدا به این نتیجه برسید که چه نوع آکواریومی را برای راه اندازی انتخاب نموده اید؟ به طور مثال اکواریوم اب شیرین یا شور؟ آکواریوم اب شیرین در سایز کوچک یا بزرگ؟، اکواریوم گیاهی اب شیرین؟ آکواریوم شور فقط ماهی، یا اکواریوم شور مرجانی، شاید بخواهید نانو پلنت داشته باشید؟ آبزیان مورد نظر شما کدامند؟ تمایل دارید از گونه خاصی نگهداری کنید؟ مهم است که بدانید قرار است چه نوع اکواریومی را راه اندازی کنید تا بتوانید لیستی از تجهیزات و لوازم مورد نیاز و حتی ساکنین مخزن خود را بدست آورید و سپس نسبت به جمع هزینه های ان بپردازید.

سبک های اکواریوم در محاسبه هزینه ان

۲-    به محل قرار گیری آکواریوم فکر کنید

فقط به دست آوردن هزینه آکواریوم و راه اندازی آن کافی نیست! گاها نیاز است هزینه های محل قرار گیری اکواریوم را نیز در نظر بگیرید. به طور مثال قرار است اکواریوم خود را روی یک میز ام دی اف شیک قرار دهید؟ قرار است آکواریومتان در دیوار کار شود؟ یا میخواهید آکواریومتان جزئی از کتابخانه شما باشد و هنگام مطالعه از دیدن آن  لذت ببرید؟ شاید هم بخواهید اکواریوم خود را روی یک میز قدیمی در گوشه ای از منزل قرار دهید. به هر حال هزینه های پایه آکواریوم، ساخت و ساز و ایده ای که برای محل قرار گیری اکواریومتان دارید را در نظر بگیرید.

هزینه محل قرارگیری آکواریوم

۳-    شاید هزینه های سرویس و نگهداری آکواریوم نیز برایتان مهم باشد

آکواریوم یک اکوسیستم زنده است و مانند یک شی بی جان نظیر میز یا کمد نیست که پس از خرید، دیگر هزینه ای نداشته باشد. خرید غذای ساکنین مخزن، محلول ها و مواد روزانه مورد نیاز برخی از اکواریوم ها، هزینه های برق و اب و سرویس آکواریوم را نیز در نظر بگیرید. اگرچه هزینه های جانبی انقدری نخواهد بود که بخواهید انها را نیز حساب کنید. اما اگر در این خصوص حساس هستید به این نوع هزینه ها نیز فکر کنید و انها را نیز در لیست خود جای دهید.

هزینه های اب و برق اکواریوم

احتمالا تا به اینجا لیستی شامل مخزن نگهداری، تجهیزات و ساکنین مخزن، هزینه های جانبی و …. را بدست اورده اید اما جای تعجبی نیست که نمی توانید محاسبه دقیقی داشته باشید مگر اینکه همزمان در شیشه بری، چوب بری، کابینت سازی، فروشگاه اکواریومی و ….. مشغول به کار باشید و قیمت روز هر یک از اقلام مورد نظر، مزد ساخت و ….. را بدانید.

نگران شدید؟ جای نگرانی نیست. از ابتدا هم قرار نبود هزینه دقیقی را به دست بیاورید و قرار بر این شد که حد و حدود هزینه ها را بدانید و سپس تصمیم درستی بگیرید.

راه حل: از لیست خود تک تک وسایل را در اینترنت جستجو کنید. خوشبختانه امروزه تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی محصولات اکواریومی را نیز به فروش می رسانند. میتوانید هر یک از وسایل را جستجو و قیمت آن را بدست اورید. به طور مثال هزینه خرید انواع بخاری اکواریوم، انواع دماسنج، انواع فیلتر، اکواریوم های اماده، انواع بستر و ….. به طور ساده و با یک جستجوی اینترنتی به دست می آیند. کافیست بدانید چه چیزهایی برای خرید نیاز دارید که در این خصوص نیز فقط کافیست کمی مطالعه کنید، تصاویر و ویدیوهای موجود در مورد راه اندازی اکواریوم را مشاهده کنید و …..

جستجوی هزینه های اکواریوم از اینترنت

شاید بخواهید مطالب زیر را مطالعه کنید:

به قیمتی که فردی به شما می دهد و از نوع اکواریوم و تجهیزات مورد نظر شما بیخبر است اعتباری نیست!

این امکان پذیر نیست که بدون دانستن نوع اکواریوم و تجهیزات ان به یک قیمت دقیق برسید. مخصوصا اگر به این نکته توجه کنید که یکی از تجهیزات اکواریومی از یک برند چینی تا یک برند المانی قیمت چند برابری خواهد داشت!

جمع بندی: به دست اوردن هزینه های ساخت و راه اندازی اکواریوم امکان پذیر نخواهد بود مگر از تک تک وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود لیستی تهیه کنید و هر یک از ایتم های لیست خود را با قیمت های ارائه شده در فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی به دست اورید و سپس به یه جمعبندی کلی برسید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

14 دیدگاه در “برای خرید، راه اندازی و نگهداری آکواریوم چقدر پول لازم است؟

  1. Rezaaaa

    اخ اخ از هزینه نگو ..تا الان فکر کنم واس یه تانک کامل گیاهی با تجهیزات حدود یک و دویست هزینه کردم

    پاسخ
  2. ali

    سلام.ی غذای دست ساز برا ماهی گوپی و مولی میخوام.ی غذا هس ک از دل گاو درست میکنن.میشه موادش رو بگید.نسبت هاشم بگید ممنون میشم.

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خواهشا سوال تکراری در چند بخش مختلف نپرسید در تالار گفتگو روش تهیه غذای دست ساز گیاهی و غذای دست ساز گوشتی گفته شده مطالعه بفرمایید در سرچ خود سایت سرچ کنید براتون میاره.
      خواهشا هر سوالی رو هم جای خودش مطرح کنید.

      پاسخ
  3. ناشناس

    جیره بیومار، دل گوساله، کرم فشرده، کرم خونی، گاماروس و آرتمیا که به طور رایج در تغذیه ماهیان زینتی و آکواریومی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطالعه به منظور تعیین بهترین شاخص های رشد و بازماندگی در ماهی سوروم که یکی از ماهیان با ارزش و دارای اهمیت اقتصادی در بین ماهیان زینتی موجود در ایران می باشد، اثرات تغذیه ای جیره فوق مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص گردد که کدامیک از غذاهای مورد استفاده بیشترین اثر را در رشد ماهی ماهی سوروم خواهند داشت. این تحقیق به مدت ۸ هفته و در ۱۲آکواریوم و با تعداد ۲۰ عدد ماهی در هر آکواریوم و در ۴ تیمار شامل: تیمار ۱: غذای بیومار، تیمار ۲: دل گوساله چرخ شده، تیمار ۳: کرم فشرده، تیمار ۴: کرم خونی، تیمار۵ : گاماروس و تیمار ۶: آرتمیا با میانگین وزنی۰.۱۶ ±۰.۳۹۸ گرم انجام گردید. میزان غذای مورد نیاز با توجه به وزن توده زنده برابر ۱۵ درصد وزن بدن و ۴ بار در روز در ساعت های ۸، ۱۲، ۱۶ و ۲۰ به هر آکواریوم وارد گردیدند. در نهایت داده های هر تیمار تحت آنالیز واریانس یکطرفه (ANOVA) و آنالیز همبستگی قرار گرفتند. وقتی که تفاوت ها معنی دار بود (P<0.05) از تست جداساز دانکن برای مقایسه میانگین بین تیمارها استفاده شد. در وزن و طول بدن ماهیان اختلاف معنی دار آماری مشاهده می گردد (P<0.05) به طوری که بیشترین افزایش وزن و طول بدن در تیمار ۱ و کمترین افزایش در تیمار ۵ می باشد. همچنین بر اساس نتایج حاصله مشخص گردید که بین تیمارهای مورد بررسی از لحاظ FCR، CF، SGR، BWI و GR اختلاف معنی داری مشاهده می گردد (P<0.05). بر اساس نتایج بدست آمده از این تحقیق می توان گفت که در بین ۶ نوع غذای مورد استفاده بیومار بهترین اثر را بر روی شاخصای رشد ماهی سوروم دارد و به طور کلی بیشترین کارایی غذاهای مورد استفاده برای ماهی سوروم به ترتیب زیر می باشد: بیومار < دل گوساله < کرم خونی < کرم فشرده < آرتمیا < گاماروس

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      اگه ممکنه این مطلب رو در تالار گفتگو ارسال کنید تا در موردش بحث و تبادل نظر بشه و بهتر هم دیده بشه. موفق باشید

      پاسخ
  4. احمدرضا

    میخواهم آکواریوم بزرگ تر بخرم مشخصات =ابعاد ۵۵در۳۶در۳۰ باسنگ فیلتر دخلی با دبی ۸۰۰ پمپ تک لول سایلنت بخاری ۲۰۰وات با درب کلبه ای ساکنین =۴تا گوره خری ۲تا ماکرو ۲تا جوئل دو سال کار لوازم ۶ ماه خریده قیمت ۱۲۰ خوبه بخرم

    پاسخ
    1. محمد پارسا

      سلام
      قیمت خیلی مفت داره میده
      فقط گورخری با اون دو تا ی دیگه به مرور به مشکل بر خواهد خورد

      پاسخ
    2. رهام

      عالی
      اگه من با اون لوازم، سایز، ماهی و مخصوصا قیمت پیدا می کردم حتما می خریدم
      امیدوارم بخری وحالشو ببری😉

      پاسخ
  5. AMIRHOSSEIN007

    سلام الان با حدود یک،یک ونیم میلیون تومان، چه آکواریومی و حدوداً چند لیتر با تمام امکانات میشه خریداری کرد؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      ؟؟؟!!! هیچی مشخص نیست و همه چی بستگی به نظر خودتون داره و اینکه چه تجهیزاتی رو با چه مارکی بخواهید خریداری کنید بنظر بنده اصلا پرسیدین این سوالات چون جوابش نسبیه زیاد جالب نیست شما تشریف ببرید رد مغازه و یک آک با توجه به محلی که براش در نظر گرفتید بخرید قبل از هر چیزی مهم اینه که چقدر فضا دارید و چه سایز اک رو میتونید بخرید بعد با توجه به بودجه بزرگترین سایز اکی که مناسب اون فضا و البت هبودجه شما هست تهیه بفرمایید میز زیرش و تجهیزات و … هم مهمه.

      پاسخ
  6. محمد حسن

    آکواریوم واقعا هزینه بر و از نظر من جالب نیست و الان من یک ماهی هستش میخوام یک اکواریوم با تجهیزات رو بفروشم اما مشتری نیست و کسی نمی خره و کلا بازار بدی داره برعکس گل گیاه و پرنده های زینتی

    پاسخ
  7. محمد پارسا

    بازار بد که داره ولی واقعا می ارزه وسایلشو اگه خوب باشن و اصولی پیش برین خیلی هم زیبا و ارامش بخشه و اصلا دلتون نمیاد واسش مثلا فیلتر غذا و… تجهیزات خوب نخرید

    پاسخ
  8. taha mousavi

    من با اقا پارسا موافقم بچسبید به همون اکواریوم چون که بعدا دوباره خواستید اکواریوم بگیرید بااین قیمت ها اصلا نمیشه یه اکواریوم زیبا با تمام امانات راه اندازی کرد قیمت ها سر سام اوره

    پاسخ
  9. محمد حسن

    نمیدونم واقعا اما اگه اکواریوم شور بزنم فک کنم خوب باشه؟ درکل با اکواریوم حال نکردم اما تجهیزاتش کامله آیا برای آب شور تجهیزات دیگه ای نیازه؟؟؟

    پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *