ماهی پولی اورناته | نژاد شناسی انواع ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
ماهی پولی اورناته
۲۳ فروردین, ۱۴۰۲
۸:۰۱ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1650
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

باسلام امروز به معرفی تکثیر و نگهداری کامل دقیق یکی از خاص ترین ماهی از نژاد های ماهی پولی میپردازیم که در ایران به اشتباه به نام پولی تایگر یا پولی سوپر شناخته میشود.

168131676014181.jpgImage Enlarger

نام : پولی اروناته یا پولی اورناته بیچیر

نام علمی Polypterus ornatipinnis

 به طور گسترده به عنوان جذاب ترین ماهی از خانواده پولی ها در نظر گرفته می شود. نگهداری از این ماهی‌های ماقبل تاریخ نسبتاً ساده است. این ماهی با ظاهر عجیب می‌تواند در یک مخزن بزرگ‌تر که به صورت متراکم دکور بندی شده و دارای مکان‌های مخفی زیادی است که این شکارچیان باستانی می‌توانند در آنجا به دنبال غذا بگردند یا در کمین طعمه‌های زنده بنشینند، خوب عمل کند. پولی اورناته ممکن است نسبت به هم نوع خود و سایر گونه‌های کوچک‌تر تهاجمی باشند و هر بی مهره یا ماهی را که در دهانشان جا می‌شود بخورند.

168131676020272.jpgImage Enlarger

به همین دلیل، بهتر است پولی اورناته خود را با ماهی های بزرگ دیگر از گونه های مختلف نگهداری کنید. پولی اروناته نوعی ماهی باستانی و قدیمی و گونه‌ای از ماهی‌های آب شیرین است که از مناطق خاصی از آفریقا یافت میشود.  این ماهی با نام Bichir هم معروف است.پولی اروناته می تواند برای مدت کوتاهی بیرون از آب زنده بماند، زیرا مجهز به آبشش و یک کیسه شنای ریه مانند است که موجود را قادر می سازد نفس بکشد.

168131676024533.jpgImage Enlarger

Bichir polypterus شبیه مارماهی است، اگرچه در واقع یک گونه ماهی است که بدنی باریک دارد که از فلس های سخت و استخوانی پوشیده شده است. این ماهی دارای باله های پشتی با بین هفت تا ۱۸ نوک دو لبه است. قسمت باقیمانده فقط از بافت های پوستی نرم تشکیل شده است. در طبیعت، طول بیچیر(پولی اروناته) می تواند به ۳۸ اینچ برسد، اگرچه اندازه نمونه های اسیر معمولاً کوچکتر از آن است و در صورت رشد کامل به طول حدود ۲۳ اینچ می رسد. بیچیر پلیپتروس  با نام های اژدهای مرداب، اژدها ماهی و مارماهی دایناسور پولی اورناته پولی بیچیر نیز شناخته می شود.

168131676025534.jpgImage Enlarger

زیستگاه Bichir در چندین منطقه آفریقا، از جمله کامرون، تانزانیا، آنگولا، کنگو، بوروندی، جمهوری دموکراتیک کنگو، و به طور خاص، حوضه رودخانه کنگو و دریاچه Tanganyika و زهکشی دریاچه Rukwa یافت می شود. زیستگاه در محیط وحشی Bichir شامل مناطق باتلاقی و آب های آرام با پوشش گیاهی غلیظ است. تصور می شود که bichir polypterus ornatipinnis برای اولین بار حدود ۶۰ میلیون سال پیش در پایان دوران مزوزوئیک ظاهر شد و ظاهر ماقبل تاریخ آنها مطمئناً این نظریه را تأیید می کند. Ornate Bichir: The Complete Care Guide مراقبت از Bichir آراسته به شرطی که شرایط مخزن مناسب باشد، مراقبت از این موجودات زیبا توسط یک علاقمند با تجربه نسبتا آسان است.

168131676029335.jpgImage Enlarger

اندازه آکواریوم Bichir polypterus ornatipinnis شکارچیان منفرد و شبانه ای هستند که در یک آکواریوم کم نور با مناطق سرپناه فراوانی که در طول روز در آنها پنهان می شوند، راحت هستند و شب ها برای تغذیه به بیرون می روند. اگر می خواهید این گونه را نگهداری کنید، به یک آکواریوم بزرگتر حداقل ۶ فوت در ۲ فوت در ۲ فوت نیاز دارید. مخزن باید دارای یک درب محکم باشد. ماهی های بالغ بیچیر می پرند یا می خزند و کاملاً قادر به فرار از مخزن خود در جستجوی غذا هستند. اطمینان حاصل کنید که شکاف های اطراف بالای مخزن را با مش یا فوم فیلتر محکم کنید و درب آکواریوم را سنگین کنید. بیچیرها قادر به تنفس هوا هستند و می توانند برای مدت کوتاهی خارج از آب زنده بمانند. بنابراین، باید فاصله کمی بین سطح آب و در های پوششی آکواریوم بگذارید تا ماهی بتواند هوا را جذب کند.

168131698230881.jpgImage Enlarger

این امر ضروری است، زیرا ماهی ها ممکن است در صورت ناتوانی در تنفس گهگاهی هوا غرق شوند. محیط برای شبیه سازی محیط طبیعی Bichir Ornate، یک بستر نرم و شنی انتخاب کنید و آن را با سنگ های فرسوده و چوب تزئین کنید. از قرار دادن متراکم و غارها برای ایجاد پناهگاه و مخفیگاه برای ماهی ها استفاده کنید. روشنایی مخزن را ملایم و کم نور انتخواب کنید. ایده خوبی است که از یک لامپ آبی استفاده کنید که درست قبل از خاموش شدن چراغ اصلی مخزن روشن شود. این به شما امکان می دهد فعالیت های شبانه bichir را تماشا کنید.

168131698234262.jpgImage Enlarger

شرایط آب سیستم فیلتراسیون در آکواریوم نباید جریان قوی تولید کند، زیرا بیچیرها قوی ترین شناگران نیستند. دمای آب باید بین ۷۷۰ تا ۸۲۰ فارنهایت حفظ شود. سطوح pH باید تا حد امکان پایدار باشد، جایی بین ۶.۹ تا ۸.۰، با dH تا ۲۵ درجه. سطوح نیترات در مخزن باید پایین نگه داشته شود، بنابراین تعویض منظم آب و یک سیستم فیلتر کارآمد ضروری است. رژیم غذایی بیچیرها گوشتخوار هستند و عموماً تمایلی به خوردن غذاهای خشک ندارند. این بدان معناست که شما باید ماهی خود را با رژیم غذایی متنوعی از غذاهای منجمد تغذیه کنید، از جمله کرم های خونی، میگوهای آب نمک غنی شده با ویتامین، لارو پشه، و غیره. . همچنین ممکن است متوجه شوید که ماهی شما ممکن است مقداری غذای خشک مانند غرق کردن گلوله های گوشتخوار را دوست داشته باشد، اما باید قبل از تغذیه در آب مخزن خیس شود تا از بسته شدن غذا و خفگی این ماهیان حریص جلوگیری شود.

168131698236723.jpgImage Enlarger

غذا را درست قبل از خاموش شدن چراغ های اصلی داخل آکواریوم قرار دهید، زیرا این ماهی ها در شب بیشتر فعال هستند. پرورش پرورش Bichir چالش برانگیز است. با این حال، این یک پروژه بسیار جالب برای یک سرگرمی باتجربه خواهد بود. نمایش جفت گیری پولی اورناته زیبا است، ماهی‌های نر و ماده در کنار یکدیگر در میان دسته‌ای از گیاهان شنا می‌کنند. ماهی نر با سر شروع به انجام حرکات تند به سمت بدن ماده می کند. هنگامی که ماهی ماده آماده تخم ریزی شد، شنا را متوقف می کند و به نر اجازه می دهد تا با این باله مقعدی او را در آغوش بگیرد. سپس، ماهی ماده چند تخم در لانه نر می‌گذارد، جایی که جفتش با استفاده از حرکات دم قدرتمند خود، آنها را قبل از پراکنده کردن تخم‌ها بارور می‌کند. تخم‌های چسبنده به گیاهان می‌چسبند و در آنجا باقی می‌مانند تا زمانی که از تخم خارج شوند، معمولاً در عرض سه تا چهار روز.

168131698237784.jpgImage Enlarger

زمانی که بچه ماهی ها کیسه های زرده را جذب کردند، آزادانه شنا می کنند. در آن زمان می توانید به بچه ها غذا های گوشتی و بچه ماهی بدهید. بچه ماهی ها آبشش های خارجی چند شاخه ای رشد می کنند که با بالغ شدن ماهی از بین می روند. پولی های اورناته بالغ در طبیعت می توانند به ۳۸ اینچ برسند. در اسارت، نمونه ها معمولا کوچکتر هستند و اندازه آنها حدود ۲۳ اینچ است. بیچیرها چه می خورند؟ پاسخ: بیچیرها طیف وسیعی از غذاهای گوشتی، از جمله کرم خونی، کریل، میگو، میگو، صدف و لارو پشه را دوست دارند. همچنین، می توانید مخلوطی از غذای زنده و منجمد را تغذیه کنید.

168131698238785.jpgImage Enlarger

منبع : https://www.aquariadise.com/ornate-bichir/

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

behzad.fisherman

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: ๑۩ MOEIN ۩๑, peymanjafari, Mortezakh
231 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33981

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7677

نوشته ها: 164374

جدیدترین اعضاء:

ninja2020, as.h, moein.salamat, admint, mim_shin, parsaa

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها