انواع پولی پتروس(آذرخش) | صفحه 5 | نژاد شناسی انواع ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
انواع پولی پتروس(آذرخش)
۲۶ آذر, ۱۴۰۱
۱۲:۴۵ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1658
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان

دوستان این پولی در ایران به چه اسمی معروفه؟

یکی دیدم کپ اینه ۳۰ سانت بهش میگفت پولی تایگر ولی تایگر نیست

من خودم فک میکنم پالماس باشه

167126842714441.jpgImage Enlarger

۲۶ آذر, ۱۴۰۱
۲:۴۴ ب٫ظ
Avatar
-paradox

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1289
تاریخ عضویت:

۵ شهریور, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

تو ایران ب تایگر معروفه

ولی اورنات(ornate) اسم اصلیشه

۶ دی, ۱۴۰۱
۳:۱۷ ب٫ظ
Avatar
lAlil
شاهین شهر-اصفهان
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 30
تاریخ عضویت:

۱۰ خرداد, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلامhelp

مدتی نبودم و خب نشد ادامه دو مطلب قبلیم رو بنویسم، الان برگردیم به بحث آخر مطلب قبلیم ، توی صفحه ۴...varje

عوامل اعتصاب یا غذا نخوردن پولی:
۱)شیوه غذا دهی سابق
۲)تازه اضافه شدن به تانک
۳)استرس
۴)اضافه شدن هم نژاد به آک
این چار مورد موارد تقریبا عام شده هسن؛
این چار مورد رو میگم و بعد موارد پنج تا ده رو اشاره میکنم.
دوستان همه نسبت به این موارد اطلاعات دارن ولی خب اینکه یکجا بیان شن و یا ریز نکته ای بیشتر به معلومات اضافه بشه خالی از لطف نیست😁 بخصوص اینکه عده‌ای حوصله گشتن توی تاپیک‌ها رو ندارن...
توضیح مختصری راجبشون میدم.
۱) شیوه غذادهی سابق: وقتی ماهی شما توسط نگهدارنده قبلی خودش با شیوه خاصی تغذیه شده باشه، مدتی زمان میبره تا به شرایط فعلی عادت کنه. به تعبیری ماهی با غذا نخوردنش و بی‌میلی به غذای جدیدش، سعی در آموزشِ نگهدارنده خودش داره تا به سبک قبلی غذادهی خودش برسه، ولی باید دقت کنین که شما باید اون رو آموزش بدین، نه اون شما رو.
۴،۳،۲) این سه مورد در ظاهر مرتبط هستن. شاید بگید تازه اضافه شدن به تانک و اضافه شدن هم نژاد به تانک، همون مورد استرس هست. حرفتون درسته اما توی جزئیات متفاوتن؛ وقتی ماهی به تانک اضافه میشه اول از همه دچار استرس میشه ولی این استرس کم کم جاشو به موارد دیگه میده که سبب میشن ماهی تغذیه نکنه.
مثلا غذایی که قبلاً خورده در اکثر موارد با اضافه شدن به تانک، بالا آورده میشه که همین باز سبب میشه سیستم گوارشی ماهی شما مدتی غذای جدید مدتی قبول نکنه و گاهی هم ماهی به اندازه کافی توی آک قبلی خودش غذا خورده که فعلا قصد شناخت محیط جدید رو داره.
اما اضافه شدن هم نژاد موردی هست که جالبتره. توی نژاد های لاپرادی و اندیچری و سنگال‌هایی که بالغ هستن و مدتی تنها نگه‌داری شدن، این مورد گاهی دیده میشه؛ اون پلی که بعد از یکی دو روز جدال، خودشو صاحب آک نشون میده و بقیه به عضوی از گله اون تبدیل میشن، حالا کمی دیر به دیر غذا میخوره و بیشتر به گله خودش اجازه غذا خوردن میده. معمولا هم خودش توی یه وعده به اندازه کافی میخوره و جاش شاید دو و سه روز غذا نخوره (توجه کنید که این مورد در خصوص پلی‌هایی که باهم بزرگ شدن خیلی کم دیده میشه و حتما باید پلی‌ای جدید اضافه بشه و مهمتر از همه باید تانکتون با ویژگی‌ای خالی از استرس همراه باشه ینی توی تانک‌ پلی‌هایی که فقط شن کف آکواریوم ریخته شده و پلی‌ها جایی برای حس قلمرو طلبی ندارن و دائم نگاشون
به شیشه و نزدیک شدن بقیه بهش هست (نوعی استرس) این رفتار باز کمتر دیده میشه).
اینجا باید حتما دقت کنین که هیچوقت توی هیچ وعده‌ای به پلی‌ای که رأس گله شده این اجازه رو ندین که جای چند روز تغذیه کنه، چون به شدت خطرناک هست.
🔺توجه ۱) ماهی‌ها اکثرا خون سرد هسن، جاندارای خون سرد نیاز به وعده غذایی زیادی ندارن و خوردن غذایی کم هم می‌تونه تا مدتی سیرشون کنه.
🔺توجه ۲) گله رو به مقدار زیاد و هر روز تغذیه نکنید که با کم غذایی درگیری پیش بیاد.
🔺توجه ۳) سیر شدن و نشدن ماهی زیاد ربطی به شنا کردن کنار شیشه‌ی اون ماهی نداره، اینکه سیر شده به این معنی نیست که باید بره بی‌تحرک یه گوشه، بلکه وعده سنگین سبب میشه ماهی کم تحرک بشه که خیلی خطرناک هم هست.
اما چطوری و چقدر بهشون غذا باید داد؟
که توی ادامه بهش می‌پردازم.
اما سایر موارد:
۵)غذای خراب:
این مورد سبب میشه تا مدتی که معده پولی شما، غذا رو پس بزنه؛ ماهی شما تغذیه نکنه. متاسفانه پولی‌ها توی غذای خراب و فاسد به شدت حساس هستند و مریض میشن، پس خیلی مهمه غذا فاسد نباشه.
از کجا بفهمیم غذا خراب بوده؟
🔹معمولا غذای خراب به این صورت که ماهی تکه های از اون رو هضم نشده خارج می‌کنه قابل دیدن هست.

🔺توجه: به حساب اینکه ماهی شما غذا رو پس میزنه جلو نرین، سعی کنین با دقت توی مدفوع ماهی، نوع غذای مناسب رو انتخاب کنین و از دادن غذای بی کیفیت خودداری کنین.
🔹غذای فاسد معمولا بو و رنگش قابل تشخیص هست، کافیه قبل از دادن به ماهی مدتی توی ظرف آب مقداریش رو تست کنین یا محتواش رو باز کنید.
اما مورد بعد
۶)سیر بودن
این عامل هم زیباست و هم تشخیص سخت داره؛
توی این مورد بهتره اول توضیح بدیم که به پولی باید چطوری غذا بدیم؟ و چقدر باید بدیم؟
معمولا توصیه میشه غذا دهی به صورت تکه های کوچیک باشه. دقت کنین این ماهی توی طبیعت به حدود یک متر و با وزن نهایت ۵ کیلو میرسه؛ پس نباید بخوایم چند صد گرم بش غذا بدیم! متناسب با سایز ماهی پیش برین.
معمولا دو وعده توی روز کافی هست.
اما وعده ها مهمه.
اگه غذای خشک استفاده میکنین
و مواد مغزی کافی داره که مشکلی نیست اما اگه غذای منجمد استفاده میکنین باید حتما با درصد مواد تشکیل دهندش بخصوص نوع روغنش آشنا باشین؛ توی این مورد ساده‌ترین راه یه سرچ ساده و مقایسه غذای منجمدتون با ماهی کیلکا و میگو هس. هرچقدر ساختار شبیه‌تر به این دو مورد داشته باشه میشه از مورد اعتماد بودنش بیشتر اطلاعات کسب کرد، توی این زمینه یه ترتیب بندی کوتاه میکنیم:
میگو (تقریبا روزانه) «کلیکا (تقریبا روزانه)«میلورم زنده و لارو مگس سرباز زنده (تقریبا روزانه تا دو روز در میون) دل گاو (تقریبا دو تا سه روز در میون)«دل مرغ (تقریبا سه روز در میون) «تکه‌های کوچک ماهی شوریده شسته و چربی‌گیری شده (تقریبا چار تا پنج روز در میون) «تکه‌های ماهی‌ها قزل آلای شسته و چربی‌گیری شده (تقریبا پنج تا شش روز در میون)« ...
🔺توجه ۱) میشه ماهی زنده هم داد مثل گوپی، زبرا، کالر ویدو و... اما به شدت باید دقت کرد که سالم باشن و مهمتر قادر به شکار شدن باشن» ماهی پلی شبیه اسکار و بقیه نیست که راحت بیوفته دنبالش و بگیرش! باید تانک به شیوه‌ای باشه که بتونه شکار کنه (شب‌ها لامپ خاموش، استفاده از گیاه‌های مرتفع و یا موارد مشابه که بتونه به نحوی برای مدت طولانی روی سطح آب بمونه و یا انتخاب ماهی طعمه به نحوی که فقط روی آب نباشه)

معمولاً دیده میشه به ماهی پولی یک وعده حجیم (نه خیلی) یا دو وعده متوسط غذا داده بشه، وعده حجیم با شروع دادن وعده‌های متوسط به دست میاد، ینی شما با دادن وعده های متوسط، متوجه حدودا حداکثر غذا خوری ماهی خودتون میشین و اون رو توی یه وعده بش میدین ( اما باز توصیه نمیشه ولی خب خیلی اوقات لازمه و دقت کنین وعده حجیم، به‌معنی حجم غیرعادی نیست و حتما به نحوه رسیدن به اون وعده از وعده‌های متوسط دقت کنین)
معمولا توی لاپرادی و اندیچری وقتی غذای حجیم میدین قسمتی از شکم ماهی باد می‌کنه و قابل دیدن هست.
🔺 توجه ۲) به هیچ‌وجه مواردی که بیشتر از یه روز درمیون هستند رو به عنوان وعده حجیم به ماهی ندید (مثلا مورد ماهی شوریده و قزل‌آلا)
حتی این موارد رو هم مقدار خیلی کم بهشون بدید! خیلی کم! اصلا شاید لازم هم نباشه! اما خب دیده شده و تجربه هم شده که توی رنگ بندی و شادابی تاثیر جزئی دارن ولی حتما دقت کنید توی این موارد مقداری خیلی کم باید باشه.
اما دقت کنین اگه غذا توی آب موند اونرو حتما خارج کنین، چون عادت ماهی به اون بو و از طرفی خراب کردن کیفیت آب توسط غذای مونده باز سبب غذا نخوردن ماهی شما میشه.
۷)کثیف بودن کف آک
توی مورد بالا بهش اشاره شد.
۸)حلزون آفت زیاد
حلزون ها موقع غذا خوردن سبب ترشح نوعی مواد بر روی غذای خودشون میشن که لزج هست و بوی بدی میده، این مورد وقتی حلزون ها زیاد باشن سبب میشه که غذای ماهی شما توسط اونها ربوده
۹)بیماری
در نهایت طبق گزارش های دیده شده تا یک ماه هم دیده شده ماهی پولی غذا نخورده و چیزیش نبوده ولی اکثرا بعد از دو تا پنج روز ماهی شما به غذا خوردن برمیگرده مگه اینکه وقتی حواستون نیس از خرده ریزه های غذا موجود استفاده کنه و نفهمین.

۱۰) شیوه غذا یابی در آک قبلی؛ تکیه بر امواج آب، بو، تحرک غذا
پلی‌ها خیلی به غذاهای متحرک واکنش مثبت‌تر دارن اما لازم نیست که اون حتما زنده باشه! میشه که غذا رو به نحوی به سمتش به حرکت در آورد که حس کنه زندس یا هم با تکنیک‌هایی مثل نخ یا چوب بهش غذا رو بدین.
📨مهمترین مورد از موارد ذکر شده:
بنظرم تنوع‌ غذایی خوب هست اما نه به نحوی که کلا ماهی، شما رو به خدمت خودش در بیاره. اکثرا علت اعتصاب کردن پولی و حتی نخوردن غذایی که زیر دهنشه و متوجهش هم هست! به دلیل طعم لذیذی هست که طی یه تنوع غذایی بهش‌ دادین و به خاطر اون وعده داره صبر و صبر و صبر می‌کنه😁 توصیه شدید میکنم همون‌طور که دوستان توی تاپیک های مشابه یا همین تاپیک ذکر کردن، ماهی‌تون رو با غذای خشک تغذیه کنین که بعد دچار این موارد نشین اما توصیه مهمترم این هست که تکی و یا نهایت دوتایی نگه‌داری کنین و غذای غیر خشک بدید؛ این ماهی بنظر شخصیم واقعا زیباترین ماهی آکواریومی هست به‌خصوص که شما شاهد حرکاتی خیلی زیبا و متنوع ازش خواهید بود که شما رو یاد گونه‌های مختلف ماهی‌ها میندازه و وقتی با غذای غیر خشک تغذیه بشه، به‌شدت رنگ و هیکل خوبی میاره حتی گونه‌هایی مثل سنگال ...
حتما حتما حتما توی نوع روغنی که توی غذای ماهیتون هست دقت کنید و اون رو با روغن ماهی کلیکا و ارزش غذایی کلیکا مقایسه کنید.
در خصوص دادن کلیکا هم همواره دقت کنین چون گاهی مسمومیت ماهی کلیکای صید شده سبب مرگ ماهی شما میشه.

توی مطلب بعد در روزهای آینده این مورد رو بهش میپردازم و چون مطلبی کوتاه هست کنارش به نحوه رسیدن به موفقیت از خرید ماهی ریز جثه پلی‌ اندیچری و لاپرادی و ... که معمولا توی سایز کوچیک تلفات میدن تا رسیدن به سایز بزرگشون هم اشاره میکنم...
موفق باشید.

کاربران زیر از lAlil برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387, .Mahdi, matin slamkish

Loulqws

۲۴ فروردین, ۱۴۰۲
۱۱:۴۴ ق٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1658
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام. امروز به معرفی یکی از ماهی های گوشت خوار که در ایران هم محبوبیت بالایی داره بپردازیم.

168137344583711.jpgImage Enlarger

نام : پولی البینو یا سنگال البینو

طبقه بندی: Polypteridae

توزیع این گونه بیش از هر بیچیر دیگری شیوع دارد و در کمتر از ۲۶ کشور آفریقا از جمله مصر، کامرون، اتیوپی، کنیا، مالی، ساحل عاج، تانزانیا، نیجریه، سنگال و غیره دیده می شود. معمولاً در آبهای کم عمق و آهسته باتلاق ها، مرداب ها و تالاب های آب شیرین یافت می شود. زیستگاه این گونه بیش از هر پولی دیگری بیشتر یافت میشود 

168137344587372.jpgImage Enlarger

در کمتر از ۲۶ کشور آفریقا از جمله مصر، کامرون، اتیوپی، کنیا، مالی، ساحل عاج، تانزانیا، نیجریه، سنگال و غیره دیده می شود. معمولاً در آبهای کم عمق و آهسته باتلاق ها، مرداب ها و تالاب های آب شیرین یافت می شود. حداکثر طول استاندارد ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی متر) اندازه آکواریوم ۶۰x  ۲۴ x 24x اینچ (۱۵۰x60x60 سانتی متر) - ۵۴۰ لیتر.

168137344588343.jpgImage Enlarger

نگهداری 

یک بستر نرم با تکه‌های چوب و صخره‌های صاف که برای تشکیل مکان‌های مخفی چیده شده‌اند برای کور ایده‌آل اند. گیاهان ضروری نیست که در اکواریوم پول البینو گذاشته بشوند اما مورد توجه این ماهی قرار می گیرند. آکواریوم باید یک پوشش محکم داشته باشد زیرا یک ماهی پرشی عالی است. شرایط آب دما: ۷۵ تا ۸۲ درجه فارنهایت (۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد)

168137344589274.jpgImage Enlarger

pH: 6.2 - 7.8 سختی: ۵-۲۰ dH  رژیم غذایی ماهی درنده. غذاهای گوشتی مانند میگو و ماهی سفید به راحتی پذیرفته می شوند. همچنین غذاهای زنده یا منجمد مانند کرم خونی و میگوی شور. P. senegalus گاهی اوقات گلوله های بیوماری را با کیفیت خوب را می پذیرد.

16813734459355.jpgImage Enlarger

  رفتار و سازگاری .برای نگهداری کنار ماهی های کوچک قابل اعتماد نیست، می‌تواند هر ماهی که در دهانش جا شود را بخورد، اما در غیر این صورت نسبتاً آرام است و کاری به ماهی های هم نوع خودش یا ماهی های بزرگ جسه ندارد. تانک های مناسب شامل دیگر گونه های Polypterus، Synodontis، Datnoides، Knife Fish، گونه های بزرگتر Ctenopoma، characins متوسط ​​تا بزرگ و پروانه ماهی آفریقایی هستند.

168137353753041.jpgImage Enlarger

دیمورفیسم جنسی نر باله مقعدی ضخیم تری نسبت به ماده دارد. تولید مثل فوق العاده سخت است. توسط علاقه‌مندان به دست نیامده است، اما در آکواریوم‌ها اتفاق افتاده است، اگرچه جزئیات  تکثیر کمیاب است.

168137353754642.jpgImage Enlarger

این گونه در طول فصل بارندگی در طبیعت زاد و ولد می کند و تغییرات دما و شیمی آب احتمالاً باعث ایجاد رفتار تخم ریزی می شود. یک مخزن بزرگ مورد نیاز است و باید حاوی آب نرم و کمی اسیدی باشد. این یک تخم گذاری پراکنده است 

168137353755713.jpgImage Enlarger

بنابراین باید مناطقی برای گذاشتن متراکم و یا تخم ریزی منطقه ایی فراهم شود. جفت گیری شامل تعقیب و هل دادن ماده توسط نر است.  نر با باله های مقعدی و دمی خود در اطراف اندام تناسلی خود، تخم ها را از ماده دریافت می کند.

168137353756834.jpgImage Enlarger

سپس تخم ها را بارور می کند قبل از اینکه آنها را در بین گیاهان پراکنده کند. در این مرحله، ماهی های بالغ باید حذف شوند زیرا ممکن است از تخم ها را بگیرند و بخورند. تخم‌ها در عرض ۳-۴ روز از تخم خارج می‌شوند و ماهی‌ها حدود ۳ روز بعد آزاد می‌شوند. غذای اولیه باید میگو یا کرم میلیورم باشد. ظاهراً بچه ماهی ها تحرک خاصی ندارند، بنابراین باید مراقب باشید تا مطمئن شوید که آنها به خوبی تغذیه می شوند.

168137353757915.jpgImage Enlarger

منبع : https://www.seriouslyfish.com

۲۴ تیر, ۱۴۰۲
۱۰:۳۶ ب٫ظ
Avatar
Ebi62
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 25
تاریخ عضویت:

۳۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

من یه پولی انسورگی گرفتم.دو تا سوال دارم.یکی اینکه چرا بعضی پولیها عین اژدها میمونن و دو تا شاخ مانند پشت گوششون دارن( عین مال من) 

یکی هم اینکه ایا این نژادی که گرفتم کمیاب و با ارزش هست یا نه.ممنون

168944783791081.jpgImage Enlarger

168944783794192.jpgImage Enlarger

۲۴ تیر, ۱۴۰۲
۱۱:۱۹ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2486
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

پولی ها از دوران دایناسورها باقی موندن و به خاطر ساختار اسکلتی منحصر به فرد و وجود باله های پشتی شبیه اژدها هستند.

اون شاخک ها هم آبشش های خارجی هستند که برای تنفّس در زمانی که ریه هاشون بالغ میشن استفاده میشن، همهٔ پولی ها از اونا دارن.

به نظرم پولی شما کمیابه و از این لحاظ بله با ارزش هست.

  آنچه به مقصد می‌رسد عزم و اراده است، نه تماشا و آرزو.. 🍃  

آکواریوم من

۲۵ تیر, ۱۴۰۲
۱۰:۳۳ ق٫ظ
Avatar
Ebi62
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 25
تاریخ عضویت:

۳۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

(SINA) گفته

سلام

پولی ها از دوران دایناسورها باقی موندن و به خاطر ساختار اسکلتی منحصر به فرد و وجود باله های پشتی شبیه اژدها هستند.

اون شاخک ها هم آبشش های خارجی هستند که برای تنفّس در زمانی که ریه هاشون بالغ میشن استفاده میشن، همهٔ پولی ها از اونا دارن.

به نظرم پولی شما کمیابه و از این لحاظ بله با ارزش هست.  

ممنون

ولی من قبلا چند مدل پلی داشتم و جاهای دیگه هم زیاد دیدم.ولی خیلی به ندرت دیدم که اینجوری شاخک داشته باشن

۲۷ تیر, ۱۴۰۲
۱۲:۲۶ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2486
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

Ebi62 گفته

ممنون

ولی من قبلا چند مدل پلی داشتم و جاهای دیگه هم زیاد دیدم.ولی خیلی به ندرت دیدم که اینجوری شاخک داشته باشن  

سلام

بله اینطوریه، برای پولی پتروس های متفاوت اندازهٔ شاخک ها متفاوته و ممکنه تو بعضی ها بلند باشه و تو بعضی ها خیلی خیلی کوچیک باشه و دیده نشه.

  آنچه به مقصد می‌رسد عزم و اراده است، نه تماشا و آرزو.. 🍃  

آکواریوم من

۲۷ تیر, ۱۴۰۲
۳:۰۳ ب٫ظ
Avatar
Ebi62
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 25
تاریخ عضویت:

۳۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

(SINA) گفته

Ebi62 گفته

ممنون

ولی من قبلا چند مدل پلی داشتم و جاهای دیگه هم زیاد دیدم.ولی خیلی به ندرت دیدم که اینجوری شاخک داشته باشن  

سلام

بله اینطوریه، برای پولی پتروس های متفاوت اندازهٔ شاخک ها متفاوته و ممکنه تو بعضی ها بلند باشه و تو بعضی ها خیلی خیلی کوچیک باشه و دیده نشه.  

ممنون بابت پاسخگویی

الان یک هفته هست که تو تانکمه ولی فقط دو بار غذا خورده.مرغ یا گوشت لخم گوسفند که ریز کردم بهش میدم ولی اصلا نمیخوره

میترسم از گشنگی تلف بشه

چه راهکاری براش پیشنهاد میکنی؟!

۳۰ تیر, ۱۴۰۲
۱۲:۴۸ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1658
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام

به معرفی یکی از محبوب ترین نژاد های بیچر یا همون پولی میپردازیم.

168993094071464.jpgImage Enlarger

168993067140371.jpgImage Enlarger

نام : پولی لاپرادی

سطح : مراقبت متوسط

خلق و خوی : نیمه تهاجمی

رنگ فرم : قهوه ای مایل به زرد

رژیم غذایی : گوشتخوار رژیمی

دمای آب ۲۵ تا ۲۹ درجه

ph اب:، KH 1-12، pH 6.5-7.5

حداکثر سایز : ۲ و ۵ اینچ

خانواده : Polypteridae

حداقل حجم مخزن : ۱۸۰ گالن

168993067148772.jpgImage Enlarger

با بدنی دراز شبیه مارماهی که بسیار رنگارنگ است، ظاهری چشمگیر دارد. بدنه آن یک طرح شطرنجی زرد و خاکستری با خطوط افقی خاکستری تیره در امتداد بدنش نشان می دهد. پرتوهای میخ دار قابل توجه روی باله پشتی آن ظاهری پردار به این ماهی آب شیرین می بخشد. به دلیل ویژگی های فیزیکی آن، برای برخی از کلکسیونرهای Bichir یک گونه ضروری است. مانند سایر اعضای خانواده ی اولیه ی Polypteridae، آنها توانایی منحصر به فردی برای زنده ماندن در بیرون از آب دارند. این ماهی با داشتن مثانه و آبشش های جفت شده ریه مانند برای کمک به تنفس، می تواند مدت زمان کوتاهی را در خشکی سپری کند، اما باید به زودی برای تنفس کافی به محیط آبی خود بازگردد.

168993067149823.jpgImage Enlarger

دارای یک سر نازک مخروطی با یک فک پایین است که بیشتر از فک بالایی آن بیرون زده است. این Bichir بهترین عملکرد را در یک آکواریوم بزرگ آب شیرین "عجیب" دارد که به طور متراکم با مکان‌های مخفی‌گاه متعدد، فضای زیادی برای شنا و کف شنی کاشته شده است. رشد به اندازه ۲۹ اینچ به یک آکواریوم ۱۸۰ گالن یا بیشتر نیاز دارد. این گونه از این نظر نیمه تهاجمی است که هر ماهی یا بی مهره ای را که بتواند در دهان خود جا دهد را می بلعد،

16899306715394.jpgImage Enlarger

اما نسبت به سایر ماهی های بزرگ منفعل هستند. با این حال، آنها نسبت به نوع خود تهاجمی هستند و فقط یکی از آنها باید در آکواریوم گنجانده شود، مگر اینکه آکواریوم بسیار بزرگ باشد. مستعد پریدن، یک درب آکواریوم محکم و مهر و موم شده لازم است. تخم ها روی توده های گیاهی رسوب می کنند. با این حال، پرورش در محیط آکواریوم علاقه‌مندان رایج نیست. به یک حیوان گوشتخوار، Polypterus lapradei می توان رژیم غذایی متنوعی از غذاهای زنده مانند کرم و میگو و همچنین گلوله ارائه داد. ممکن است برخی از غذاهای منجمد را نیز بپذیرد

168993067176955.jpgImage Enlarger

پولی لاپرادی ماهی‌های نسبتاً صلح‌آمیزی هستند، اما علاوه بر اینکه به یک مخزن بزرگ نیاز دارند، اشتهای زیادی نیز دارند، بنابراین توصیه نمی‌کنیم آنها را با جفت‌های تانکی که به اندازه‌ای کوچک هستند که در دهان جای می‌گیرند، نگهداری کنیم. فضاهای پنهان زیادی باید همراه با یک بستر صاف و یک پوشش مخزن ایمن فراهم شود، زیرا در صورت امکان فرار می کنند

168993094062791.jpgImage Enlarger

تاریخچه :ناپلئون بناپارت رهبر لشکرکشی مصر در سال‌های ۱۷۹۸-۱۸۰۱ بود. او توسط ۱۶۹ دانشمند، از جمله جانورشناس اتین جفروی سنت هیلر، هم سفر شد. پس از بازگشت به فرانسه، سنت هیلر گونه بسیار عجیبی از ماهی را که در رودخانه نیل در مصر جمع آوری کرده بود، با نام (به زبان محلی) Polyptère bichir توصیف کرد. نام علمی معتبر Polypterus bichir

168993094067082.jpgImage Enlarger

این اولین باری بود که دانشمندان سراسر جهان از وجود گروهی از ماهی‌ها مطلع شدند که ۶۰ میلیون سال پیش وجود داشتند و از آن زمان به سختی شکلشان را تغییر دادند. یکی از بستگان بسیار نزدیک P. bichir P. lapradei است. در واقع فقط ویژگی های بسیار کمی وجود دارد که می توان از آنها برای تشخیص این دو ماهی استفاده کرد.

168993094068063.jpgImage Enlarger

  این ماهی ها در نزدیکی شهر Ughelli در ایالت دلتا نیجریه جمع آوری شدند.پولی ها عمدتاً برای نگهبانان تخصصی ماهی های شکارچی یا آکواریوم های عمومی مناسب هستند.

168993094074595.jpgImage Enlarger

منابع :

https://www.liveaquaria.com/product/7996/lapradei-bichir?pcatid=7996&c=2241+7996&s=ts&r=

https://www.tropco.co.uk/product_info.php?products_id=2862

https://www.aquariumglaser.de/en/fish-archives/polypterus-lapradei-2/

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

(SINA), Sarkhanzadeh

۳۰ تیر, ۱۴۰۲
۴:۴۲ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1658
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام خدمت دوستان عزیز اونلی پت

به معرفی کامل دقیق ماهی پولی دهلیزی میپردازیم

168994465313821.jpgImage Enlarger

گر فقط این گونه را در مصر کشف کرده بودم، دردهایی را که معمولاً در یک سفر طولانی به همراه دارد، جبران می‌کرد. اینها سخنان دانشمند جفری سنت هیلر است که در یک سفر علمی که توسط ناپلئون سازماندهی شده بود همراه با حمله به مصر شرکت می کرد. او که در کنار رودخانه نیل نشسته بود، ماهی سبز رنگ ماقبل تاریخ به اندازه ۱ متر را کشف کرد که از زمان فرعون ها شناخته شده بود. مردم محلی این ماهی را چیزی شبیه به Bee-sheer می نامیدند که احتمالاً فرانسوی ها از نظر آوایی آن را Bichir می نویسند. در سال ۱۸۰۲ این گونه با نام Polypterus bichir توصیف شد. خانواده فعلی Polypteridae تنها بازماندگان گروه باستانی Polypteriformes هستند که قدمت آن به دوره کرتاسه اواخر، ۱۰۰ تا ۶۰ میلیون سال پیش، به عنوان آخرین مرحله تسلط دایناسورها می رسد. پراکنش Polypteriformes ناحیه ای از آفریقا و آمریکای جنوبی را پوشش می دهد. Polypteridae (نام رایج bichir's) یکی از رایج ترین ماهی های پرتو پرتوی اولیه است. توزیع کلی سیستم های آب شیرین آفریقا را پوشش می دهد، عمدتاً ۱۰ درجه شمالی و ۱۰ درجه جنوبی از خط استوا. سوابق فسیلی چاد نشان می دهد که گونه فعلی قبلاً در اواخر میوسن (۵.۳ میلیون سال پیش) زندگی می کرده است. گفته می شود که این فسیل بسیار شبیه به P. Bichir و P. endlicheri فعلی است، گونه هایی که امروزه هنوز در آن منطقه یافت می شوند. به نظر می رسد که تکامل در مورد این ماهی باستانی در حرکت آهسته اتفاق می افتد. با این حال، تحت تأثیر پراکندگی جغرافیایی و رویشگاه‌های مختلف، گونه‌ها و گونه‌های مختلفی پدید آمدند. خانواده Polypteridae از ۲ جنس تشکیل شده است: Erpetochthys، شامل تنها یک گونه: E. Calabaricus پولیپتروس، متشکل از ۱۳ گونه و چندین گونه.

168994465315132.jpgImage Enlarger

بیست سال گذشته توصیف موجود از این گونه در معرض سردرگمی زیادی در بین کاشف شناسان قرار گرفت و تلاش می کردند تا در انواعی که به تازگی کشف شده اند قرار بگیرند. بینش اصلاح شده منجر به تغییرات ساختاری در طبقه بندی شد و ۳ گروه از پلیپتروس را متمایز کرد: گروه سنگالوس شامل Erpetoichthys. گونه های این گروه دارای فک بالایی بزرگتر یا طول مشابه هستند. در نتیجه، دهان به سمت پایین باز می شود و این گونه ها را برای تغذیه از غذای (مرده) از پایین مجهز می کند. این گروه فک بالا شامل E. calabaricus، P. senegalus، P. palmas، P. delhezi، en P. polli است. گروه Weeksii یکی دیگر از گروه های فک بالا با فک بالایی بزرگتر یا طول مشابه است. اعضای این گروه عبارتند از P. weeksii، P. ornatipinnis، P. retropinnis، P. teugelsi و P. mokelembembe. گروه Bichir و Endlicheri با زیر فک بزرگتر از فک بالا و در نتیجه دهانی که به سمت بالا باز می شود. این گونه ها بیشتر در شکار حیوانات زنده مانند دوزیستان، حشرات آبزی و ماهی تخصص دارند. این گروه متعلق به P. bichir، P. ansorgii en P. endlicheri هستند. گونه های زیر فک به طور قابل توجهی بزرگتر از گونه های فک بالا رشد می کنند.

16899446531613.jpgImage Enlarger

شرح Bichir ها شکل بدنی استوانه ای دارند، شبیه به خزنده ها. بدن توسط فلس های چندلایه به شکل لوزی، با یک لایه بیرونی گانوئین، یک لایه میانی از عاج، یک لایه ایزوپیدین و یک لایه پوستی داخلی، لایه استخوانی کیهانی پوشیده شده است و به آن فلس های گانوئیدی گفته می شود. آنها دارای ۷ تا ۱۶ مثلث باله پشتی هستند (Polypterus به معنی باله های زیاد) که ظاهری اژدها مانند دارند. باله‌های سینه‌ای دقیقاً در جایی قرار می‌گیرند که انتظار دارید پاهای مارمولک را داشته باشید. مثانه شنا به یک ریه بدوی تغییر یافته و ماهی را قادر می سازد تا هوای اضافی بخورد. همراه با آبشش ها سازگاری مفیدی با باتلاق هایی با محتوای اکسیژن کم است. حتی زمانی که سطح اکسیژن کافی باشد، پولیپتروس هوا را از سطح به طور منظم می بلعد. نمونه های جوان دارای آبشش های خارجی هستند که به وضوح قابل مشاهده هستند و شبیه سمندر هستند. در حین رشد این آبشش های خارجی ناپدید می شوند.

168994465320574.jpgImage Enlarger

فلس ها از خشک شدن سریع پولیپتروس در بیرون از آب جلوگیری می کنند. در شرایط متراکم، پولیپتروس می تواند تا ۲ روز بیرون از آب زنده بماند و از باله سینه ای خود برای خزیدن بر روی زمین استفاده کند. بینایی پولیپتروس ضعیف است. غذا از طریق بو پیدا می شود. بیشتر اوقات وقتی غذا را بو می کنند جهت کلی بو را دنبال می کنند. اغلب آنها به غذا برخورد می کنند، دوباره بو می دهند و قورت می دهند. گاهی اوقات آنها از کنار یا روی منبع غذایی می گذرند تا متوجه شوند که آن را از دست داده اند و به سادگی به عقب برمی گردند. حتی نمونه های نابینا نیز می توانند غذای خود را پیدا کنند. پولیپتروس دارای دو صفحه استخوانی در زیر فک است که به خرد کردن غذا کمک می کند. در زیستگاه طبیعی، زمانی که ماهی به طعمه‌ای بیش از حد بزرگ برخورد می‌کند که نمی‌تواند بلعیده شود، غلت مرگ مشاهده می‌شود. مانند تمساح، ماهی طعمه را گاز می گیرد و تکه های گوشت را پاره می کند

168994465321565.jpgImage Enlarger

نرها با باله مقعدی ضخیم تر که تقریباً دو برابر پهنای باله مقعدی ماده است و همچنین عضلانی تر است متمایز می شوند. این تنها راه قابل اعتماد برای تعیین جنسیت نمونه ها است. با این حال، تفاوت ها فقط در طول ۱۵-۲۰ سانتی متر ظاهر می شوند. برخی از گونه ها بعد از ۲ سال از نظر جنسی بالغ می شوند، گونه های بزرگتر بعد از -۸ سال. نمونه های ماده به طور کلی بزرگتر از نرها رشد می کنند و سر تا حدودی بزرگتر دارند. پولیپتروس دلهزی Polypterus delhezi نوعی بیچیر با اندازه متوسط ​​است که در حوضه کنگو یافت می شود. در دریاچه ها، رودخانه ها، نهرها و مناطق سیل زده، اغلب در زیستگاه هایی با پوشش گیاهی متراکم رخ می دهد. Polypterus delhezi یک گونه کاملاً منفعل است. بیشتر روز تمایل دارد بین پوشش گیاهی یا در کف پنهان شود. Polypterus delhezi را به راحتی می توان با رنگ و طرح آن تشخیص داد. دارای شکم خاکستری روشن تا سبز زیتونی و رنگ بدن زرد مایل به سفید است. بدن با لکه های تیره زیادی در پشت و کناره ها پوشیده شده است که الگوی مشبکی را نشان می دهد. با این حال، معمول ترین خمیدگی های عمودی ۷-۸ در سراسر بدن است. میزان کنتراست در هر نمونه می تواند متفاوت باشد. فاصله سر تا پرتوهای باله پشتی نسبت به سایر بیچیرها بیشتر است. سر در مقایسه با بدن نسبتاً کوچک است. Polypterus delhezi گونه مشخصی از فک پایین یا فک بالایی نیست. جایی در این بین است

168994500098631.jpgImage Enlarger

رفتار - اخلاق پولیپتروس ها شکارچیانی فرصت طلب در کمین هستند که بیشتر از طعمه تغذیه می کنند. به طور کلی، آنها به آرامی و با احتیاط حرکت می کنند. بیشتر اوقات پنهان می شوند. اغلب آنها در غروب یا شب فعال تر می شوند، اگرچه تفاوت های زیادی از نظر فعالیت در گونه وجود دارد. گونه های بزرگتر زیر آرواره تمایل به فعالیت بیشتری دارند و تمایل کمتری به پنهان شدن دارند. در مورد فعالیت، کنجکاوی و اشتیاق در میان گونه ها تغییراتی وجود دارد. با این حال، تغییرات در هر نمونه نیز وجود دارد. بنابراین آکواریوم ها اغلب تجربیات متفاوتی در مورد نگهداری یک گونه در آکواریوم دارند. به طور کلی، Polypterus نسبت به سایر گونه های ماهی صلح آمیز است، تا زمانی که مشخص باشد که تانک ها در دهان آنها قرار نمی گیرند. ماهی های کوچکتر تا ۲/۳ اندازه خود را می توان غذا به حساب آورد، به خصوص ماهی های اژدری شکل. به عنوان شکارچیان طبیعی ماهی، به ویژه گونه های زیر فک می توانند طعمه های بزرگ را ببلعند و می توانند دهان خود را تقریباً به اندازه قطر بدن خود باز کنند. Polypterus همچنین نسبت به همنوعان اندازه خود تحمل دارد. با این حال، درگیری های سرزمینی جزئی وجود خواهد داشت. از سوی دیگر، گزارش هایی از آکواریوم داران از نمونه های منفرد وجود دارد که همنوع یا حتی ماهی های دیگر را نمی پذیرند

168994500103512.jpgImage Enlarger

انتخاب خوبی برای ترکیب با تانک‌های تهاجمی مانند سیکلیدهای پرورشی نیست. پس از آن پولیپتروس پنهان می شود و تغذیه را متوقف می کند. پولیپتروس بینایی ضعیفی دارد و غذای خود را از طریق بو و تصادف پیدا می کند. اغلب اوقات غذا به آرامی نزدیک می شود تا زمانی که به طور تصادفی به آن نزدیک می شود و سپس به طور ناگهانی بلعیده می شود. گاهی اوقات آنها از روی منبع غذایی عبور می کنند تا عیب خود را تشخیص دهند و به جایی برمی گردند که بو قوی تر است. این مشاهده ناشیانه می تواند این انتظار را ایجاد کند که این به هیچ وجه یک شکارچی کارآمد نیست و به این نتیجه گیری نادرست می رسد که تانک های کوچکتر و سریعتر ممکن است ایمن باشند. این ماهی ها به ندرت به طور فعال شکار می شوند (فقط برخی از گونه های بزرگتر زیر فک برای شکار فعال ماهی شناخته شده اند). ظاهر فریبنده است، زیرا پولیپتروس قادر است با سرعت قابل توجهی از کمین به طعمه حمله کند. اگر این تاکتیک مؤثر نباشد، غروب یا شب نیز برای صید طعمه با سهولت نسبی وجود دارد. پلی تروس می تواند صدا تولید کند. صدای ضربت موزون فقط با استفاده از تجهیزات قابل توجه است و زمانی ایجاد می شود که نمونه ها در هنگام پخش باله های پشتی یکدیگر را ملاقات کنند. ثابت شد که صدا در محدوده فرکانس ۱۰۰-۲۰۰ هرتز با حداکثر ۳ پالس در ثانیه قوی ترین است. هنگامی که نمونه ها از یکدیگر فاصله می گیرند، حجم کاهش می یابد. هنگام تعقیب نمونه ها، صدای ناله بدون تجهیزات شنیده می شود. معلوم نیست این صداها چگونه به صورت مکانیکی تولید می شوند. علیرغم اینکه پلیپتروس یک شکارچی ابتدایی است، برای بسیاری از آکواریومی ها، پلیپتروس ظاهری لمس کننده دارد که به دلیل ظاهری شبیه اژدها، حرکت آهسته و باله های سینه ای خنده دار ایجاد می شود. بسیاری از آکواریوم ها با تغذیه دستی به پلیپتروس خود نوازش می کنند. در آکواریوم، Polypterus می تواند ۱۰-۱۵ ساله شود

168994500107113.jpgImage Enlarger

یک منظره معمولی پلیپتروس شناور در سطح است که ترجیحاً روی گیاهان آبزی یک تکه چوب قرار دارد. برخی از نمونه ها این رفتار را به طور منظم نشان می دهند، در حالی که نمونه های دیگر فقط زمانی که نسبتا جدید هستند. بیشتر اوقات این نشانه آن است که پولیپتروس (هنوز) احساس راحتی نمی کند. اغلب یک پلیپتروس که در آکواریوم معرفی می شود در مغازه کاملاً فعال بوده و در آکواریوم جدید فقط در سطح آویزان می شود. به نظر یک حالت دفاعی طبیعی است. در مرحله نوجوانی، زمانی که مجبور می شوند برای یک جرعه هوا به سطح زمین بریزند، در برابر شکار آسیب پذیرتر هستند. برای جلوگیری از چنین سفرهای خطرناک به سطح، آنها ترجیح می دهند نزدیک سطح بمانند. این رفتار به ویژه برای گونه هایی از گروه فک بالا رایج است. جدای از این، پلیپتروس که اغلب تحت فشار قرار می گیرد، پوشش لزج تری را از بدن خود خارج می کند. به شکلی کنترل نشده خود را به جلو پرتاب می کند یک واکنش دفاعی زمانی که پولیپتروس احساس خطر می کند. منفعل و در حال استراحت به نظر می رسد و ناگهان با کشش دم و ضربه زدن به چندین جسم در مسیر خود به جلو پرتاب می شود. از آنجایی که پولیپتروس یک سیستم خط جانبی حساس در سراسر بدن دارد، ممکن است صداهای آزاردهنده مانند کوبیدن در را در خانه شخصی که وارد اتاق می شود تشخیص دهد.

16899450010794.jpgImage Enlarger

در دم خود متعادل می شود یکی از ویژگی های رفتاری منحصر به فرد، عمل متعادل کننده در دم آن است. در این موقعیت کمین می توانند به منطقه مشرف شوند و در صورت فرصت حمله کنند. بسته بندی مجدد با شکم پر، پولیپتروس بدن خود را از چپ به راست خم می کند و ماهیچه هایش را سرکوب می کند تا غذا را در معده دوباره بسته بندی کند. قابل مقایسه با نحوه بارگذاری بیش از حد یک چمدان. رول مرگ درست همانطور که می توانیم با تمساح ها مشاهده کنیم، پولیپتروس می تواند غلتک های مرگ را انجام دهد. وقتی طعمه‌ای بزرگتر از آن است که نمی‌توان آن را قورت داد، آن را گاز می‌گیرند و می‌چرخند تا تکه‌های گوشت را پاره کنند. با این حال، آکواریومی ها اغلب این رفتار را مشاهده نمی کنند، زیرا خوردن غذای بزرگتر از آن چیزی که ماهی می تواند ببلعد، منطقی نیست. شکستن سطح اگر نمونه ای سطح را بشکند (به غیر از بلعیدن هوا) نشانه شروع فصل جفت گیری است. خم کردن باله مقعدی (فقط نرها) باله مقعدی عضلانی برای معاشقه مهم است. وقتی نرها از نظر جنسی بالغ می شوند، به طور غریزی با خم کردن باله مقعدی خود را نشان می دهند. با باله مقعدی خم شده، آنها می توانند تخم ها را بگیرند، آنها را بارور کرده و رها کنند. تعقیب کردن اگر نر در حال تعقیب ماده است، بخشی از خواستگاری است. خودش را خراش می دهد پولیپتروس می تواند از باله های پشتی خود برای خراشیدن کناره های بدن خود استفاده کند. هنگام خاراندن، بدن عضلانی خود را خم می کنند تا بتوانند به جلوتر برسند. خمیازه احتمالاً خمیازه کشیدن تمرینی برای حفظ سلامت و انعطاف پذیری مفاصل فک پایین یا تغییر موقعیت آنها پس از بلعیدن غذا است. کنار یا روی هم دراز بکشید به خصوص در آکواریوم هایی که محل اختفای کمتری دارند یا نور بسیار روشنی دارند این رفتار دیده می شود. اغلب برخی از پلیپتروس ها در گوشه ای انباشته می شوند. این را می توان تنها تلاشی برای پنهان کردن دانست. آنها در کنار یکدیگر، در زیر و یا در موقعیتی که نمی توانند اطراف خود را ببینند، احساس امنیت می کنند. سرشان را دفن کن این رفتار فقط از P. Endlicheri، P. delhezi en P. weeksii مشاهده شده است. می توان از آن برای پنهان شدن در مواقعی که احساس خطر می کند، استفاده کرد، اما همچنین می توان از آن به عنوان یک تکنیک شکار در کمین استفاده کرد. آنها خود را در ماسه می پوشانند، در حالی که فقط چشمان آنها قابل مشاهده است

168994500098631.jpgImage Enlarger

اکواریوم یک آکواریوم با یک مکان باز برای اتاق شنا همراه با مکان های مخفی بسیاری با گیاهان آبزی، سنگ های چوبی. نور تا حدودی کم باعث ایجاد پلیپتروس می شود که احساس راحتی بیشتری می کند و فعال تر است. به خصوص نمونه های جوان یا جدید معرفی شده از نقاطی که می توانند در کنار سطح استراحت کنند، قدردانی می کنند پولیپتروس ماهی‌های عضلانی و قدرتمندی هستند که دوست دارند در پوشش گیاهی پنهان شوند. گیاهان آبزی باید به شدت چسبیده باشند. نمونه های جوان را می توان در آکواریومی به اندازه ۸۰ سانتی متر نگهداری کرد. در حین رشد - بسته به گونه - به یک آکواریوم بزرگتر نیاز است. بستن آکواریوم بسیار مهم است. آنها با بدن عضلانی خود می توانند نور آکواریوم را بلند کنند یا خود را از طریق سوراخ های کوچک فشار دهند. این حیوانات هنرمندان واقعی فرار هستند و اکثر ماهی هایی که در آکواریوم نگهداری می شوند به زندگی خود در کنار آکواریوم پایان می دهند. در نهایت مهم است که یک شکاف هوا بین سطح آب و سطح آب ایجاد شود، بنابراین پولیپتروس قادر به بلعیدن هوا از سطح است. Polypterus در برابر انواع بیماری های ماهی مانند Ich کاملاً مقاوم است. با این حال، آنها به خوبی با دارو کنار نمی آیند. توصیه این است که نصف دوز توصیه شده این دارو را مصرف کنید. اغلب، نمونه های صید وحشی (بیشتر پلی تروس های موجود در تجارت) می توانند حامل انگل Macrogyrodactylus polypteri باشند. در آکواریوم، این انگل خیلی سریع تکثیر می شود و به زودی ماهی را پیدا می کند. بیشتر نمونه ها از این رویداد جان سالم به در نخواهند برد. هنگام خرید پولیپتروس ممکن است یک آکواریوم قرنطینه در نظر گرفته شود. همچنین در حین انتقال می توان انگل ها را با حمام نمک از بین برد. ۵ قاشق چایخوری نمک معمولی (NaCI) را در هر ۳.۸ لیتر آب مخلوط کنید. ۱/۳ از محلول را در کیسه انتقال اضافه کنید، ۱۰ دقیقه صبر کنید و ۱/۳ بعدی را اضافه کنید. به ماهی توجه کنید و در صورت مشاهده اولین علائم استرس آن را از آب خارج کنید. در غیر این صورت، کیسه را بپوشانید تا تاریک شود و ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید. نمک معمولی بر PH تأثیر نمی گذارد. از نمک آکواریوم یا نمک دریا استفاده نکنید، زیرا این بر سطح PH تأثیر می گذارد، که در واقع بزرگترین عامل (کشنده) استرس و مسائل مربوط به سازگاری است. به نظر می رسد غوطه ور شدن آب شور باعث استرس می شود، ماهی را از آب خارج کنید

168994465315132.jpgImage Enlarger

از آنجایی که پولیپتروس را می توان در آکواریوم رام کرد، تغذیه با دست وسوسه انگیز است. مواظب باش. آخرین باله های پشتی تیغی هستند و پولیپتروس در حال فرار می داند چگونه از آنها استفاده کند. به طور کلی، پولیپتروس نسبت به سایر ماهیان با اندازه مشابه تهاجمی نیست.

168994465313821.jpgImage Enlarger

منبع : https://aquainfo.org/polypterus-delhezi-banded-bichir/

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Sarkhanzadeh

۱۴ مرداد, ۱۴۰۲
۱:۳۳ ب٫ظ
Avatar
Ebi62
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 25
تاریخ عضویت:

۳۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام.من یه پولی انسورگی دارم.تمام زیباییش به شاخکهای ابشش بود.الان حدود دوازده سانت شده،یهو دیدم در عرض یه شب تمام شاخ و برگ اون شاخکها ریخته.الانم همش سطح اب یجا ثابت هست و از سطح تنفس میکنه گاهی.خواستم بدون این طبیعی هست یا مریض شده.دیشب هم طبیعی غذاشو خورد ولی یدفه امروز صبح با این صحنه مواجه شدم.کمکم کنید ممنون

۱۴ مرداد, ۱۴۰۲
۲:۴۰ ب٫ظ
Avatar
م.یگانه

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 617
تاریخ عضویت:

۱۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

Ebi62 گفته
سلام.من یه پولی انسورگی دارم.تمام زیباییش به شاخکهای ابشش بود.الان حدود دوازده سانت شده،یهو دیدم در عرض یه شب تمام شاخ و برگ اون شاخکها ریخته.الانم همش سطح اب یجا ثابت هست و از سطح تنفس میکنه گاهی.خواستم بدون این طبیعی هست یا مریض شده.دیشب هم طبیعی غذاشو خورد ولی یدفه امروز صبح با این صحنه مواجه شدم.کمکم کنید ممنون  

 

سلام. ریخته یا روی بدنش جمع کرده؟ دما را بررسی کنید. از عدم نشتی برق در آب مطمئن بشید و به شکم ماهی هم دقت کنید ببینید باد کرده یا نه... صرف روی آب اومدن نشانه مریضی نیست اما باید حساس بشید ببینید مشکل خاصی دیگری هم پیدا میکنید یا خیر.

کاربران زیر از م.یگانه برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387

همیشه از اینکه دوستانم مرا به اشتباهاتم آگاه کنند خوشحال میشوم. حتی اینجا، حتی شما دوست عزیز...

۱۴ مرداد, ۱۴۰۲
۸:۲۷ ب٫ظ
Avatar
Ebi62
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 25
تاریخ عضویت:

۳۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

ریخته،انگار رفته سلمونی.الان یه کم اومد کف اب و غذا خورد.فکر کنم ابشش ها رو یدفه از دست داده،دچار مشکل تنفسی شده.برق اوکی هست و دما و کیفیت اب هم نرمال هست

۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
۱۱:۱۸ ق٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1658
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Ebi62 گفته
ریخته،انگار رفته سلمونی.الان یه کم اومد کف اب و غذا خورد.فکر کنم ابشش ها رو یدفه از دست داده،دچار مشکل تنفسی شده.برق اوکی هست و دما و کیفیت اب هم نرمال هست  

سلام دوست عزیز.

بله منم قبول دارم تمام زیباییش به اون شاخ هاشه ولی پولی ها به مرور زمان میریزه.خیلی کم پیش میاد و شرایت خاص میخواد که شاخ هاشون بمونه.

احتمالا ماهی زدش که شاخ هاش ریخته یا با سایز گرفتن شاخ هاش ریخته.راجب تنفس هم باید بهش زمان بدید مقداری اکسیژن اب رو بالا ببرید.شاید پر خوری کرده که میاد رو سطح اب چون پولی ها وقتی پر خوری میکنن میاد رو اب هوا میگیرن

۵ آبان, ۱۴۰۲
۹:۵۷ ب٫ظ
Avatar
amin1999
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 39
تاریخ عضویت:

۱۳ فروردین, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان وقت بخیر 

بین پلی تایگر و پلی اندیچری فرقی هست؟

کدومشون کوچیک تره؟

و تفاوت های ظاهریشون تو دوره کودکی(کمتر از ۱۰ سانت) چیه؟

و اینکه تو مغازه ها هر کدوم رو با چه اسمی میشناسن؟

کلا دنبال یه گونه ای از پلی هستم که نهایت ته تهش ۳۰-۳۵ سانت بشه و تو ایران پیدا بشه

۶ آبان, ۱۴۰۲
۲:۵۲ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1864
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

amin1999 گفته
سلام دوستان وقت بخیر 

بین پلی تایگر و پلی اندیچری فرقی هست؟

کدومشون کوچیک تره؟

و تفاوت های ظاهریشون تو دوره کودکی(کمتر از ۱۰ سانت) چیه؟

و اینکه تو مغازه ها هر کدوم رو با چه اسمی میشناسن؟

کلا دنبال یه گونه ای از پلی هستم که نهایت ته تهش ۳۰-۳۵ سانت بشه و تو ایران پیدا بشه  

سلام

تایگر و اندیچری یکی هستن و تفاوتی ندارن

اگه خیلی شرایط اوکی باشه بیشتر از ۴۰ سانت میرن در حالت عادی سایزشون همین حدوده

البته لعضی وقتا به پولی اورنات هم تایگر میگن

اورنات غیر از رنگ و ظاهرش فرقی با اندیچری نداره و اندیچری یه شاخک های کوچیکی مثل گوش تو بچگی داره که اورنات نداره

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

amin1999

JDM lover

۷ آبان, ۱۴۰۲
۳:۰۸ ب٫ظ
Avatar
matin.b.1385

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 365
تاریخ عضویت:

۲۴ مهر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Matin 1387 گفته

amin1999 گفته
سلام دوستان وقت بخیر 

بین پلی تایگر و پلی اندیچری فرقی هست؟

کدومشون کوچیک تره؟

و تفاوت های ظاهریشون تو دوره کودکی(کمتر از ۱۰ سانت) چیه؟

و اینکه تو مغازه ها هر کدوم رو با چه اسمی میشناسن؟

کلا دنبال یه گونه ای از پلی هستم که نهایت ته تهش ۳۰-۳۵ سانت بشه و تو ایران پیدا بشه  

سلام

تایگر و اندیچری یکی هستن و تفاوتی ندارن

اگه خیلی شرایط اوکی باشه بیشتر از ۴۰ سانت میرن در حالت عادی سایزشون همین حدوده

البته لعضی وقتا به پولی اورنات هم تایگر میگن

اورنات غیر از رنگ و ظاهرش فرقی با اندیچری نداره و اندیچری یه شاخک های کوچیکی مثل گوش تو بچگی داره که اورنات نداره  

دوست عزیز تایگر و اندیچری فرق دارن با هم 

پترن ها شون کاملا فرق داره 

تایگر یه رنگ سبز مانندی داره و پر از خال های سیاهه

اندیچری رنگش کرم رنگه و خال هاش کنار هم چند تا خط روی کمرش درست کردن مثل عکس های بالایی تقریبا 

و پولی در شرایط خوب تا ۶۰ ۷۰ سانت و تو طبیعت تا یه متر میرسه doneflower

کاربران زیر از matin.b.1385 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

amin1999
۷ آبان, ۱۴۰۲
۱۰:۴۶ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1864
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

اونی که شما میگی اورناته و تو ایران به تایگر معروفه 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/169860682848582.jpg

اینم پولی اندیچریه که بعضی جاها دیدم به اینم میگن تایگر

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/169860682845691.jpg

درمورد سایز هم درست میگید ولی معمولا تو آکواریوم خونه به این سایز نمیرسه

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

amin1999

JDM lover

۹ آبان, ۱۴۰۲
۰:۲۸ ق٫ظ
Avatar
amin1999
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 39
تاریخ عضویت:

۱۳ فروردین, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
100sp_Permalink sp_Print

Matin 1387 گفته
سلام

اونی که شما میگی اورناته و تو ایران به تایگر معروفه 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/169860682848582.jpg

اینم پولی اندیچریه که بعضی جاها دیدم به اینم میگن تایگر

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/169860682845691.jpg

درمورد سایز هم درست میگید ولی معمولا تو آکواریوم خونه به این سایز نمیرسه  

سلام

دقیقا همین اورنات دنبال اسمش بودم 

سایزش همین حدود ۳۰ میشه

اصلا هست تو ایران ؟ جایی دیدید؟

اندیچری که خیلی بزرگ میشه ۴۷ سانتیشو از نزدیک دیدم

خودم الان یه سنگالوس ۱۵ سانتی دارم اینم نهایت تو آک ۲۵ ۳۰ میشه دنبال یه نژاد دیگه ام هم اندازه این باشه تقریبا با رنگ و طرح جذاب

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
170 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
2 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 34311

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7726

نوشته ها: 165717

جدیدترین اعضاء:

mstafa, saem891, mmdshahoo, ulyssesu66, amin mehdizadeh, gelori 5

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3011

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها