ارکیده پشت نقطه ای | ماهیان اب شور

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
ارکیده پشت نقطه ای
۲۷ اسفند, ۱۴۰۰
۸:۴۰ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1596
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

ارکیده پشت نقطه ای

این  ماهی ‌های آب  شور  در اسارت پرورش داده میشوند و به هر مخزن آب شور رنگ و شخصیت می‌بخشند.

در  اینجا همه چیزهایی است که باید قبل از اضافه کردن یکی از این ماهی های کوچک خیره کننده به مخزن خود بدانید.

نام علمی  Pseudochromis fridmani

رژیم غذایی گوشتخوار

سطح مراقبت آسان است

خلق و خوی نیمه تهاجمی

خانواده   Pseudochromidae  

اندازه مخزن ۳۰-۴۰ گالن  حداقل

شرایط آب ۷۲-۷۸ درجه فارنهایت، dKH 8-12، pH 8.1-8.4، sg 1.020-1.025

سازگاری باریف بله

رنگ بنفش، قرمز

Origin Captive-Bred

عادات تغذیه ۲-۳ بار در روز

طول عمر به طور متوسط ۵-۷ سال است

سنگ های تزئینی تانک، غارها، مرجان ها

شرایط بهینه مخزن

 

یک مخزن آب شور با حداقل ۳۵ گالن با مخفیگاه های فراوان مورد نیازدارد تا در مواقعی که احساس خطر می کنند بتوانند شنا کنند و پنهان شوند.

هنگامی که برای اولین بار این ماهی ها را به آکواریوم خود اضافه می کنید، آنها از شما دور می شوند و یک مخفیگاه تاریک و امن پیدا می کنند. پس از چند روز، آنها شروع به بیرون آمدن از سوراخ خود می کنند و به آب های آزاد می روند.انها شخصیتی قوی دارند و می توانند به زودی به یکی از ماهی های مورد علاقه شما در مخزن شما تبدیل می شوند.

 

 این ماهی جذاب به یک جریان آب قوی از طریق مخزن نیاز دارد تا شرایط خود را در طبیعت شبیه سازی کند. شرایط آب مشابه بیشتر ماهیان آب شور دیگر ۷۲-۷۸ درجه فارنهایت، dKH 8-12، pH 8.1-8.4، sg 1.020-1.025 است.

 

افزودن آنها به مخزن صخره های آب شور با ماهی های بالغ همیشه بهترین کار است، آنها ماهی های مقاومی هستند، اما پیشنهاد می کنیم زمانی که یک آکواریوم ثابت وخوب دارید، آنها را اضافه کنید.

 

مطمئن شوید که یک درپوش یا پوشش نصب شده دارید زیرا این ماهی ها پرش های ماهری هستند، به خصوص زمانی که برای اولین بار به آکواریوم اضافه می شوند که احساس ترس می کنند.

 

جفت تانک مناسب برای این ماهی

شما می خواهید دو عدد از این  ماهی را اضافه کنید، ما پیشنهاد می کنیم آنها را همزمان اضافه کنید. اگر یک ارکیده پشت نقطه ای جدید را به تانکی اضافه کنید که قبلاً دارای یک ارکیده جا افتاده و بالغ  بوده، احتمالاً آنها بر سر قلمرو خواهند جنگید که معمولاً منجر به مرگ یکی از آنها می شود.

 

آنها با اکثر با ماهی ها به خوبی زندگی می کنند، اما میگوهای زینتی، کرم های بادبزن و کرم های مو را شکار می کنند. ما همچنین پیشنهاد می کنیم آنها را با ماهی های بسیار کوچک، خجالتی یا دیر تغذیه(منظور ماهی هایی هست کعه دیر غذا خور میشن) نگهداری نکنید. هنگامی که این ماهی در یک مخزن مستقر می شود، آنها به اطراف می چرخند و با کمی پرخاشگری سریع تغذیه می کنند.

 

این ماهی‌ها اغلب با ماهی توت‌ فرنگی (Pseudochromis porphyreus) اشتباه گرفته می‌شوند. این دو را می‌توان با نوار سیاهی که روی سر و روی چشم‌هایش می‌گذرد تشخیص داد.

 

هم تانکی خوب می‌توانند فرشته‌ماهی‌های بزرگ‌تر، تانگ‌ها، شاهین‌ماهی‌ها و ماهی‌های بزرگ باشند. به یاد داشته باشید که آنها واقعاً با سایر ماهیان Dottyback رفتار خوبی ندارند.

 

پیشنهاد می کنیم این ماهی ها را به عنوان یکی از آخرین ماهی ها به آکواریوم خود اضافه کنید. اگر آنها ابتدا معرفی شوند، به تانک های جدید خشونت نشان می دهند.

 

این ماهی ها برای نگهداری با مرجان ها کاملاً خوب هستند و هیچ تهدیدی برای آکواریوم های صخره ای ایجاد نمی کنند.

 

ارکیده پشت نقطه ای

چه چیزی برای تغذیه ارکیده پشت نقطه ای خوب است؟؟

برای اطمینان از اینکه این ماهی ها رنگ های روشن شگفت انگیز خود را حفظ می کنند، به یک رژیم غذایی متنوع و مغذی برای کمک به حفظ رنگ های شگفت انگیز خود نیاز دارند.

 

هنگامی که آنها در مخزن شما مستقر شدند، غذای دریایی Flake می خورند. با این حال، در مراحل اولیه، شما باید میگوی Mysis، میگوی آب شور و سایر غذاهای گوشتی ریز خرد شده را تهیه کنید.

 

ماهی در اسارت باید یک یا دو بار در روز تغذیه شود اما ماهی وحشی باید به مقدار کم و ۵-۶ بار در روز تغذیه شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که سایر ماهی ها مقداری از غذا را دریافت می کنند زیرا این ماهی ها سریع غذا می خورند و در زمان تغذیه بیشتر ماهی های دیگر را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

 

غذاهای موجود از میگوهای آب شور  و میگوهای Dries Mysis برای ارکیده پشت نقطه ای جدید شما عالی هستند. حتی بهتر از آن غذای زنده است که در اکثر فروشگاه های آکواریوم موجود است.

 

یکی از کارهایی که هرگز نباید انجام دهید این است که به ماهی های خود بیش از حد غذا بدهید، این دلیل شماره یک است که اکثر مخازن ماهی با مشکل کیفیت آب مواجه هستند. کوچک و اغلب کلید است.

 

پرورش ارکیده پشت نقطه ای در اسارت

این گونه اغلب در اسارت تکثیر شده است و در آکواریوم خانگی، نمونه های پرورش یافته از تانک در کنار گونه های وحشی فروخته می شود. تعجب خواهید کرد که بدانید تفاوت زیادی در قیمت بین نژاد وحشی و اسیر وجود ندارد.

(من تعجب نکردمhahaha2)

 

ماهی نر با اجرای رقص جفت گیری در خارج از خانه، ماده را به تخم ریزی وسوسه می کند. اگر ماده پیشروی های نر را بپذیرد، وارد منطقه زاد و ولد انتخابی می شود و چند صد تخم را که به طور همزمان توسط نر بارور می شود، سپرده می کند.

164762342501131.jpgImage Enlarger

 

https://fishkeepingforever.com/orchid-dottyback-3/

JDM lover

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
197 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33944

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164290

جدیدترین اعضاء:

parsa81, sajjad447, Aliarshia, mortezaSO, sevda13, alikameyabfar

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها