۲۰ تا از بهترین ماهیان آب شور برای مبتدیان | شناخت و نگهداری انواع آبزیان آب شور

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
۲۰ تا از بهترین ماهیان آب شور برای مبتدیان
۲۴ مرداد, ۱۴۰۰
۸:۴۷ ب٫ظ
Avatar
❄MOBIN❄
بندرعباس
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 100
تاریخ عضویت:

۱۷ فروردین, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین

                 🌾 به نام خدا🌾 

اگر به فکر راه اندازی آکواریوم آب شور هستید،اما نمی توانید آکواریوم بزرگ را تهیه کنید،پس حتما این بخش رو تا انتها بخونید!

ما در اینجا ۲۰ تا از بهترین ماهی های آب شور برای تازه کار ها رو به شما معرفی میکنیم که هم نگهداریشون آسون تره،و هم آکواریوم چندان بزرگی نیاز ندارن.

نکته:تمامی مقادیر ذکر شده برای آکواریوم مورد نیاز،میزان حداقلی می باشد.لذا استفاده از آکواریوم‌ کم حجم‌تر،برای ماهی ها مناسب نیست.

حالا بریم به سراغ معرفی ماهی ها:

۱.دلقک ماهی

16290417153961.jpgImage Enlarger

نام علمی:Amphiprioninae

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۲۰ گالن(۶۰لیتر)

غذا:همه چیز خوار

خلق و خو:آرام

دلقک ماهی یکی از محبوب ترین ماهی های آب شور است.این ماهی مقاوم،به آکواریوم بزرگی نیز نیاز ندارد.همچنین به دلیل همه چیز خوار بودن،غذا دادن آن نیز آسان است.دلقک ماهی گونه های مختلفی دارد؛از جمله:دلقک ماهی اسلاریس،دلقک ماهی سبا،دلقک ماهی بلک اسلاریس،دلقک ماهی خرمایی،دلقک ماهی مارون،دلقک ماهی کلارکی و …؛البته دلقک ماهی اسلاریس معروفترین گونه دلقک ماهیان آب شور است.برای فهمیدن مشخصات دلقک ماهی اسلاریس،اینجا کیلک کنید.

 

۲.دامسل ‌فیش

162904238876471.jpgImage Enlarger

نام علمی:Chrysiptera

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰ لیتر)

غذا:همه چیز خوار

خلق و خو:نیمه مهاجم

بسیاری از ماهیان آب شور به مخازن بزرگی مانند ۳۰۰ لیتر یا بیشتر نیاز دارند ، که برای مبتدیان می تواند بسیار زیاد باشد.اما این ماهی فقط به آکواریوم ۹۰ لیتری نیاز دارد.

دانزِل فیش می تواند کمی تهاجمی باشد ، بنابراین اگر از ماهیان کوچک در کنار آن نگهداری می کنید باید آکواریوم مکانهای مخفی زیادی داشته باشد. همچنین این ماهی تنوع رنگی بالایی دارد.

 

۳.کرومیس سبز

16290430471121.jpgImage Enlarger

نام علمی‌ :Chromis Viridis

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰ لیتر)

غذا:همه چیز خوار

خلق و خو:آرام

مراقبت از ماهی کرومیس بسیار ساده است.این ماهی در آکواریوم با نور مناسب خیلی زیبا میشود،خوصوصاً اگر به صورت جمعی نگهداری شود.همچنین آکواریوم دارای سنگ زنده را دوست دارد.

 

۴.ماهی کاردینال

162909654483781.jpgImage Enlarger

نام علمی:Apogonidae

سطح نگهداری:آسان-متوسط

آکواریوم مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:آرام-نیمه پرخاشگر

 

ماهی کاردینال یکی از انتخاب های عالی است که در انواع مختلف مانند کاردینال پیژاما و کاردینال بانگایی وجود دارد. اندازه آکواریوم توصیه شده برای این ماهی ۳۰ گالن است.

ماهی های کاردینال تمایل دارند در طول روز پنهان شوند و بیشتر در شب فعالیت خواهند کرد. آنها دوست دارند مکان های زیادی برای پنهان شدن در طول روز داشته باشند ، بنابراین مطمئن شوید که مکان های زیادی جهت پنهان شدن ماهی در آکواریوم داشته باشید!

نکته:ماهی کاردینال بانگایی در سال ۲۰۰۸ در لیست گونه های در خطر انقراض قرار گرفت.در هنگام خرید این ماهی،از فروشنده بپرسید که ماهی پرورشی است یا وحشی؛اگر وحشی بود،لطفاً لطفاً لطفاً آنرا خریداری نکنید تا این گونه زیبا نابود نشود.باتشکر.

 

۵.بِلِنی دو رنگ

162909674959431.jpgImage Enlarger

نام علمی:Ecsenius bicolor

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰لیتر)

غذا:گیاه خوار

خلق و خو:آرام

 

بلنی دو رنگ نه تنها ماهی زیبایی است ، بلکه برای مبتدیان نیز بسیار مناسب است زیرا آنها بسیار آرام هستند. آنها بیشتر وقت خود را در میان صخره ها و گیاهان پنهان می شوند.

 

۶.گوبی دلقک

162909699730921.jpgImage Enlarger

نام علمی:Gobiodon

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۱۰گالن(۳۰لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:آرام

 

گوبی دلقک یک ماهی عالی برای مبتدیان است زیرا آرام است ، رنگ های زیادی دارد و مقاوم است.

اغلب بر روی صخره یا مرجان نشسته دیده می شود و ماهی فوق العاده ای برای هر آکواریوم صخره ای با  مرجان های پولیپ خواهد بود. اگر آن را کنار مرجان های SPS قرار می دهید ، مراقب باشید ، زیرا گوبی دلقک ممکن است پولیپ های کوچکتر را بخورد.

گرچه دلقک گوبی رفتار آرامی دارد،اما معمولا با همنوعان خود می جنگد.

 

۷.گوبی نگهبان زرد

162909725032351.jpgImage Enlarger

نام علمی :Cryptocentrus cinctus

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:آرام

 

گوبی نگهبان زرد یکی از بهترین ماهی ها برای مبتدیان آکواریوم آب شور است زیرا آنها نسبت به غذا سختگیر نیستند و بیشتر غذا ها را می خورند و بسیار مقاوم هستند. 

این ماهی آرام است و با ماهی های دیگر کنار می آید اما با سایر گوبی ها رابطه خوبی ندارد ، بنابراین اگر بیش از یک ماهی گوبی دارید،آنها را از هم جدا کنید.

 

۸.گوبی آتش

162909746405471.jpgImage Enlarger

نام علمی:Nemateleotris Magnifica

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۲۰گالن(۶۰لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:آرام

 

یکی دیگر از گوبی های پر زرق و برق برای مبتدیان آب شور،گوبی آتش اسس.گوبی آتش یک ماهی بلند و باریک است که عموماً دارای بدن رنگ روشن و دم قرمز ، نارنجی و یا سرخابی است (به همین دلیل نام آتش را گرفته اند).

 

۹.شاهین ماهی

162909765994091.jpgImage Enlarger

نام علمی:Cirrhitidae

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:تهاجمی

 

شاهین ماخی انواع مختلفی دارد و ظاهر جالبی دارد. این ماهی نیز یکی دیگر از ماهیان مقاوم است که برای مبتدیان انتخاب خوبیست. 

این گونه همچنین تهاجمی است و ممکن است ماهی های کوچک و صلح جو و بیشتر ماهی هایی را که به تازگی به آکواریوم مفعرفی شده اند را مورد حمله قرار دهد.پس باید از ماهی هایی با جثه بزرگتر و نیمه تهاجمی برای نگهداری کنار این ماهی استفاده کنید.یادتان باشد،آکواریومتان حتما درپوش محکمی داشته باشد.زیرا این ماهی به بیرون می پرد.

 

۱۰.بِلِنی چمن زن

162909797349581.jpgImage Enlarger

نام علمی :Salarias fasciatus

سطح نگهداری:آسان-متوسط

آکواریوم مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰لیتر)

غذا:گیاه خوار

خلق و خو:آرام

 

بلنی جمن زن ماهی صلح آمیز و فعال است. همچنین بسیار مقاوم است. این ماهی یک انتخاب خوب برای تازه کارهاست. 

مانند دیگر بلنی ها ، روی سنگ زنده می نشیند و در غارها پنهان می شود. همچنین با خوردن جلبک به تمیز نگه داشتن آکواریوم شما کمک می کند.

بلنی چمن زن  ماهی آرامیست؛اما اگر با دیگر بلنی ها نگهداری شود،حمله می کند. هنگام نگهداری این ماهی  با مرجان احتیاط کنید زیرا سنگ ها سخت و پوسته های مرجانی به بدنش آسیب می رساند.

 

۱۱.گوبی الماس

162918614960191.jpgImage Enlarger

نام علمی:Valenciennea puellaris

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:آرام

 

گوبی الماس یک ماهی ترسو میباشد؛اما با این حال جزو بهترین ماهیان برای تازه کارهاست. اگر در آکواریوم دارای ماسه و صخره نگهداری شود،جلوه بیستری به آکواریوم می دهد.

این ماهی بهتر است در یک آکواریوم ۹۰ لیتری یا بزرگتر که بسترش ماسه زنده باشد نگهداری شود؛زیرا از سوراخ های کم عمق در بستر به عنوان پناهگاه استفاده می کند و بستر را به خوبی اکسیژن رسانی می کند. گوبی الماس به ندرت نسبت به ماهی های دیگر تهاجمی می شود ، اما نسبت به قلمرو خود کوتاه نمی آید و با هم نوع خود مبارزه می کند؛مگر اینکه آنها جفت باشند.

 

۱۲.راس شش خط

162918669723961.jpgImage Enlarger

نام علمی:Pseudocheilinus hexataenia

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۵۵گالن(۱۶۵لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:نیمه تهاجمی

 

وراس خط شش یک ماهی رنگارنگ و فعال است. این یک ماهی عالی برای آکواریوم آب شور مبتدی است. نیاز به محیطی آرام با مقدار زیادی مخفیگاه و صخره های زنده دارد که بتواند در آن پنهان شود.

وراس شش خط عموماً آرام است اما ممکن است نسبت به دیگر وراس ها و دیگر ماهی هایی که به راحتی می ترسند(مانند گوبی الماس)،تهاجمی عمل کند. این امر به ویژه در صورتی که به اندازه کافی تغذیه نشود یا زیستگاه آن مکان هایی برای مخفی شدن نداشته باشد،بیشتر اتفاق می افتد.

 

۱۳.رویال گراما

162918703251421.jpgImage Enlarger

نام علمی :Gramma loreto

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:آرام

 

رویال گراما  رنگ و زیبایی را به هر آکواریوم آب شور اضافه می کند. با توجه به الگوی رنگ منحصر به فرد و اندازه کوچک، گراما رویال ماهی خوبی برای مبتدیان است. 

در حالی که اکثر ماهی ها قلمروی نیستند و با هم خوب کنار می آیند،گراما رویال در ثبال هم نوع خود قلمرو درست می کند.پس بهتر است که فقط یک عدد از این ماهی را در آکواریوم نگهداری کنید.

 

۱۴.فرشته ماهی زیبا

162918764017041.jpgImage Enlarger

نام علمی:Centropyge bispinosa

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۷۰گالن(۲۱۰لیتر)

غذا:همه چیز خوار

خلق و خو:نیمه تهاجمی

 

اگر می خواهید با یک آکواریوم بزرگتر آب شور،مثلا با ۲۱۰ لیتر یا بیشتر شروع کنید، آنگل فیش زیبا  یک ماهی عالی است،زیرا مقاوم و رنگارنگ است. همچنین می تواند به تنهایی نیز زندگی کند.

اگرچه این ماهی نیازی به مرجان در آکواریوم ندارد ، اما برای تغذیه نیاز به مخفیگاه های زیاد و سنگ زنده دارد. همچنین تمایل به خوردن مرجان های سنگی و نرم دارد بنابراین اگر قصد دارید آن را در آکواریوم صخره ای قرار دهید احتیاط کنید.

 

۱۵.فرشته ماهی زنگ زده

162918804884651.jpgImage Enlarger

نام علمی:-

سطح نگهداری:متوسط

آکواریوم مورد نیاز:۷۰گالن(۲۱۰لیتر)

غذا:همه چیز خوار

خلق و خو:نیمه تهاجمی

 

فرشته ماهی زنگ زده به دلیل رنگ قرمز/کهربایی با نقاط سیاهش نام گذاری شده است. اگرچه سطح مراقبت آنها در حد متوسط ​​ذکر شده است ، اما آنها ماهیان مقاوم و رنگارنگ هستند.

با این حال ، این ماهی حداقل برای مخفی شدن و تغذبه به مخزن ۲۱۰ لیتری با مقدار زیادی سنگ زنده نیاز دارد. اگر آن را درون یک مخزن صخره ای قرار می دهید ، احتیاط کنید ، زیرا فرشته ماهی زنگ زده به مرجان های سنگی و نرم و گوشته های صدف می چسبد.

 

۱۶.داتی بک

162918832020661.jpgImage Enlarger

نام علمی:Pseudochromidae

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰ لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:نیمه تهاجمی

 

یکی دیگر از انتخابهای خوب برای مبتدیان آب شور داتی بک است. این  ماهی مقاوم است و در رنگهای مختلف از جمله آبی ، بنفش و زرد و همچنین دو رنگ که نیمه زرد و نیمی بنفش هستند ، وجود دارد. 

این ماهی نیاز به حداقل اندازه آکواریوم ۹۰ لیتر دارد. داتی بک می تواند تهاجمی باشد ، اما با اندازه درست آکواریوم، مکان ها پنهان شدن و رژیم غذایی خوب ، آنها معمولاً پر جنب و جوش و بدون حمله هستند.

 

۱۷.گچ بیس

162918861840871.jpgImage Enlarger

نام علمی :Serranus tortugarum

سطح نگهداری:آسان

آکواریوم‌ مورد نیاز:۳۰گالن(۹۰لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:نیمه تهاجمی

 

گچ بیس بسیار مقاوم ، رنگارنگ و کوچک ، و یک ماهی عالی برای مبتدیان است.

بادوام است و حتی می تواند در شرایط آب کمتر از مطلوب زندگی کند ، که وقتی تازه شروع به کار می کنید ، داشتن ماهی مقاوم مانند گچ بیس یادگیری مراقبت مناسب را آسان تر می کند.

چندین گچ بیس می توانند در یک آکواریوم زندگی کنند ، اما مهم است که همه آنها را به طور همزمان معرفی کنید تا از جنگ قلمرویی بین آنها جلوگیری شود. یک آکواریوم ۹۰ لیتری با سنگ زنده فراوان برای مخفی شدن برای گچ بیس ایده آل است. همچنین مرجان ها و بی مهرگان را نمی خورد و ماهی عالی برای آکواریوم صخره ای است.

 

۱۸.کورمیس راس زرد

162918901657351.jpgImage Enlarger

نام علمی :Halichoeres chrysus

سطخ نگهداری:آسان-متوسط

آکواریوم مورد نیاز:۵۰گالن(۱۵۰لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:آرام

 

کرومیس‌وِراس‌ زرد ، همچنین به عنوان ماهی رنگین کمان طلایی ، وراس طلایی ، یا وراس قناری شناخته می شود ، یکی دیگر از ماهی های مقاوم و کوچک است که برای مبتدیان مناسب است.

اگرچه ماهی کوچکی است اما فعال است و باید در یک مخزن ۱۵۰ لیتری یا بزرگتر با درب محکم نگهداری شود. یک لایه شنی ۲-۳ اینچی که هنگام ترس در زیر آن پنهان شود نیز باید وجود داشته باشد. 

کرومیس وارس زرد آرام است و عموماً با سایر وراس های آرام ، از جمله گونه های هم نوع‌ خود ، کنار می آید. همچنین با خوردن کرم های آتشین و حلزون های هرمی از مرجان ها و صدف ها محافظت می کند و همچنین انگل ها را نیز می خورد.

 

۱۹.کرومیس راس سبز

162918949233631.jpgImage Enlarger

نام علمی :Halichoeres Chloropterus

سطح نگهداری:متوسط

آکواریوم مورد نیاز:۷۵گالن(۲۲۵لیتر)

غذا:گوشتخوار

خلق و خو:آرام

 

کرومیس وراس سبز، که به عنوان کرومیس وراس پاستلی نیز نامیده می شود ، یک ماهی مقاوم و کوچک است که برای مبتدیان مناسب است. گرچه ماهی کوچکی است ولی فعال است و باید در یک آکواریوم ۲۲۵ لیتری یا بزرگتر با درپوش محکم نگهداری شود؛همچنین در آکواریوم باید  بستر شنی ۲-۳ اینچی وجود باشد تا هنگام ترس در زیر آن پنهان شود.

ای ماهی آرام است و عموماً با دیگر وراس های آرام ، از جمله گونه های هم شکل خود ، کنار می آید. همچنین با خوردن کرم های آتشین و حلزون های هرمی از مرجان ها و صدف ها محافظت می کند و همچنین انگل ها را نیز می خورد.

 

۲۰.ماهی دو رنگ

162918995320611.jpgImage Enlarger

نام علمی:Centropyge bicolor

سطح نگهداری:متوسط

آکواریوم‌مورد نیاز:۷۰ گالن(۲۱۰لیتر)

غذا:همه ویز خوار

خلق و خو:نیمه تهاجمی

 

ماهی دو رنگ ، آنفلش ماهی دو رنگ یا آنفل ماهی Oriole ، ماهی مقاومی است که  نیمه اول بدنش زرد و  نیمه دوم آن آبی است.

یک آکواریوم ۲۱۰ لیتری با مخفیگاه های فراوان و صخره های زنده برای این  ماهی عالی است. با این حال ،  ماهی صخره ای خوبی نیست زیرا مستعد خوردن مرجان های سنگی و نرم و گوشته های صدف است.

 

خب،امیدوارم که‌این مطلب بتونه بهتون توی راه اندازی آکواریوم آب شور کمک کنه و بتومید آکواریوم زیبا و رنگارنگ درست کنید.امیدوارم همیشه سال و تندرست و بدور از ویروس کرونا باشیدdone

       🌻 خدا یارو نگهدارتون🌻

 

نویسنده:ceaN@dmin@

ترجمه:مبین خادمی+دستیار ترجمگر گوگل

اصلاح سازی:مبین خادمی

کاربران زیر از ❄MOBIN❄ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

shayan.s

🌅

۴ فروردین, ۱۴۰۱
۳:۰۳ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1547
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

من در حال حاضر فقط میدونم ماهی های اب شور به نمک احتیاج دارن و یکسری اطلاعات جزیی

نه میدونم سیف چیه و..

حال چند تا سوال داشتم:

چند تا اسلاریس میشه تو اک حدودا ۲۰*۲۰*۲۰ نگه داشت ؟؟ چون من تو مغازه یک اکواریوم دیدم که کوچیک بود پ فقط یه مرجان و شن داشت با سامپ که۳-۴برابر اک بودحدود ۷ یا ۸تا اسلاریس توش بود اندازه یک بند انگشت سنگ هوا هم تو اک نداشت یعنی مرجان خودش هوا رسانی میکنه(شاید تو سامپ بود من ندیدم)

حداقل امکاناتش چقدره ؟؟

اسکیمر نیاز داره؟

این اسلاریس ها بعضیا شون رو بدنشون لکه سیام دارن اون عادیه یا بیماری؟؟

چقدر دما میخواد؟؟چون من بخاری تاحالا تو ابشور ندیدم؟؟

کلا صفر تا صد توضیح بدید 

ممنونflower2

JDM lover

۴ فروردین, ۱۴۰۱
۳:۱۶ ب٫ظ
Avatar
حسنHTB
تهران

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 3111
تاریخ عضویت:

۲۷ بهمن, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

دوست عزیز مطالب ابشور کم و بیش هم داخل سایت قسمت اصلی هست هم توی تالار دربارش گفتگو شده

راه اندازی ابشور هم متد های خاص خودش رو داره که میتونین از اینترنت سرچ کنین کامل متوجه میشین سایت های انگلیسی بهتر توضیح دادند ایرانی ها یکی دوتا سایت خوب بودن ولی مطالب چندان بروز نمیشن

کلا اینم بگم عرض آکواریوم کمتر از ۵۰ اذیت میشین 

سنگ زنده باید بخرین یا همرو مرده بخرین یدونه زنده و یک سال صبر کنین تا همه زنده بشن

کمتر از ۲۰۰ لیتر شروع نکنین آب شور یکی از با ثبات ترین آب های جهانه اندکی تغییر جزئی در اون صدمات جدی میزنه حتی برای دلقک ماهی که نگهداری آسونی داره و تو ایران هم تکثیر میشه

نگهداری از ریف ها به جز چند مورد از ماشروم ها و پلیپ ها که برای مبتدی ها هست بنظرم اصلا فعلا سمتش نرین و اینکه آکواریوم باید آب کهنه ای داشته باشه تا مناسب نگهداری اونا باشه چیزی حدود ۳یا۴ سال

اسکیمر نیاز داره شوری سنج نیاز داره بخاری نیاز داره سامپ نیاز داره. مدیا آب شیرین نیاز نداره مدیا همون لایوراک ها هستن(اینا برای فیش اونلی هست) 

همون نمک هم قیمت بالایی داره و مارکش خیلی مهمه اوشن فری معمولا زیاد استفاده میشه قبلا کنت بود که خیلی خوب بود الان نیست تترا از همه بدتره و.. اون موقع هر کیلو ۳۰ تومن اینا بود الان فکر کنم دور و بر ۲۰۰ یا۳۰۰ تومن شده باشه

برای هر ۳۰ لیتر یک کیلو نمک نیاز دارین تقریبا

رفرجیوم هم باشه خیلی بهتره 

کلا استارتش خیلی کار سختی نیست نگهداری‌ش هست که مشکل تر و هزینه بر هست شما علاوه بر کاندیشنر ها و تستر های آب برای یک سیفون معمولی هم باید کلی پول خرج کنین(اونم باید با آب ار او دپو شده ۵ مرحله ای باشه) 

اکثرا با فیش اونلی شروع میکنن بعدش سراغ مرجان هم میرن همه در اون صورت باید لامپ مخصوص هم بگیرین

خلاصه نکات زیاد داره چیزی نیست که بشه تو یه پست ۰تا۱۰۰ رو گفت اما خودتون میتونین با سرچ و تحقیق مطالب زیادی رو متوجه بشین

کاربران زیر از حسنHTB برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387
۱۶ مرداد, ۱۴۰۲
۱۰:۴۶ ب٫ظ
Avatar
Mr. Patrick
فردیس
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 43
تاریخ عضویت:

۱ خرداد, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام و وقت بخیر

من که یک آکواریوم کوچک ۳۰×۲۲×۲۷ سانتی متر(فقط حجم مخزن) دارم که توش دلقک ماهی نگهداری می‌کنم. طبق گفته‌ی فروشنده، در این آکواریوم می‌شه ۳ تا ماهی هم نگهداری کرد

169143524568391.jpgImage Enlarger

169143563070111.jpgImage Enlarger

169143573366561.jpgImage Enlarger

۱۶ مرداد, ۱۴۰۲
۱۱:۱۰ ب٫ظ
Avatar
30Mahi

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1633
تاریخ عضویت:

۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Mr. Patrick گفته
سلام و وقت بخیر

من که یک آکواریوم کوچک ۳۰×۲۲×۲۷ سانتی متر(فقط حجم مخزن) دارم که توش دلقک ماهی نگهداری می‌کنم. طبق گفته‌ی فروشنده، در این آکواریوم می‌شه ۳ تا ماهی هم نگهداری کرد

169143524568391.jpgImage Enlarger

169143563070111.jpgImage Enlarger

169143573366561.jpgImage Enlarger

  

سلام 

زیر ویدیو تون هم عرض کردم ، انواع دامسل آروم توی سایز پایین مناسبن

هم مقاومن و هم مقرون به صرفه تر 

کاربران زیر از 30Mahi برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Mr. Patrick

یاد باد آنکه ز ما وقت سفر یاد نکرد ... 

به وداعی دل غمدیده ما شاد نکرد ...

۱۷ مرداد, ۱۴۰۲
۹:۵۴ ق٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 820
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

Mr. Patrick گفته
سلام و وقت بخیر

من که یک آکواریوم کوچک ۳۰×۲۲×۲۷ سانتی متر(فقط حجم مخزن) دارم که توش دلقک ماهی نگهداری می‌کنم. طبق گفته‌ی فروشنده، در این آکواریوم می‌شه ۳ تا ماهی هم نگهداری کرد

169143524568391.jpgImage Enlarger

169143563070111.jpgImage Enlarger

169143573366561.jpgImage Enlarger

  

سلام

یعنی حجم شما فقط حدود ۱۸ لیتره؟؟؟؟

و مشکل از اون بزرگتر اینه که پروتئین اسکیمر کجاست؟ داخل بک سامپ من چیزی ندیدم😐

داخل این حجم کم کلا شرایط اب ناپایداره و همه چی رو هواست و حرفه ای ها هم نمیتونن این مقدار حجمو کاری براش کنند و مجبورن حتی هر روز سیفون کنن 

ماهی اضافه نکنید به نفع خودتون کار کردید داخل این حجم کم

موفق باشید🌺

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387, 30Mahi

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۱۷ مرداد, ۱۴۰۲
۱:۰۷ ب٫ظ
Avatar
Mr. Patrick
فردیس
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 43
تاریخ عضویت:

۱ خرداد, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

راستش من خودمم تعجب کردم که توی این آکواریوم می‌شه ماهی آب شور نگهداری کرد ولی فروشنده می‌گفت می‌شه و من خودمم ۴ تا ماهی توش نگهداری می‌کردم.

 

این ماهی در این شرایط تقریباً نزدیک یک سال یا شایدم بیشتر صحیح و سالم مونده. دیگه جای نگرانی نیست.

 

نمی‌دونم شاید این ماهی پرورشی باشه که اینطور راحت زندگی می‌کنه.

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
183 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33802

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163788

جدیدترین اعضاء:

samanhoseyni, 2023abolfazl, HOJAT MARGOMI, I_donno, radin.456, lucindamacgregor

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها