دلیل غذا نخوردن سگ های خانگی | تغذیه

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
دلیل غذا نخوردن سگ های خانگی
۴ فروردین, ۱۴۰۱
۲:۳۸ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1597
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

اگر شما سال هاست سگ خانگی دارید وبه تازگی اولین توله سگ خود را به فرزندی قبول کرده‌اید غذا نخوردن سگ  می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد. دلایل مختلفی برای کاهش اشتها در سگ ها وجود دارد. تعیین علت برای انتخاب بهترین برنامه درمانی بسیار مهم است.

 

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که چگونه اشتهای سگ خود را قضاوت می کنید. اگر نگران این هستید که سگ شما به اندازه ای که دستورالعمل ها در مورد غذایی که خریداری می کنید غذا نمی خورد، به یاد داشته باشید که اینها فقط میانگین هستند. بسیاری از سگ های کاملا سالم تنها ۶۰ تا ۷۰ درصد مقداری که روی بسته بندی ذکر شده است می خورند.

 

از آنجایی که از دست دادن اشتها در سگ ها می تواند نشان دهنده بیماری باشد، اگر متوجه تغییراتی در عادات غذایی سگ خود شدید، باید به دنبال مراقبت های دامپزشکی باشید. واکنش سریع به امتناع از غذا در سگ هایی که معمولاً خوب غذا می خورند بسیار مهم است.

 

 اگر چه بیشتر سگ‌ها می‌توانند چند روز بدون غذا بدون عواقب بد قابل توجهی زنده بمانند، بهترین کار این است که این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

 

دلایلی که سگ شما غذا نمی خورد:

درست مانند انسان، دلایل مختلفی وجود دارد که سگ ها از خوردن غذا امتناع می کنند. این شامل:

 

بیماری: کاهش اشتها در سگ ها اغلب نشانه بیماری است، به خصوص اگر سگ شما علائم دیگری را همزمان نشان دهد. اگرچه از دست دادن اشتها در سگ ها لزوماً نشان دهنده بیماری جدی نیست، مراجعه سریع دامپزشکی مهم است زیرا می تواند نشانه بیماری مهمی از جمله سرطان، عفونت های سیستمیک مختلف، درد، مشکلات کبدی و نارسایی کلیه باشد.

بیماری دندان: سگ شما ممکن است تمایلی به خوردن نداشته باشد زیرا چیزی در دهان او باعث درد می شود. آنها را از نظر دندان شکسته یا لق، التهاب لثه شدید و حتی تومور دهان بررسی کنید.

واکسیناسیون اخیر: خوشبختانه، واکسیناسیون برای بسیاری از بیماری های جدی و مسری سگ در دسترس است. اگرچه این تزریق ها جان میلیون ها حیوان خانگی را در ۱۰۰ سال گذشته نجات داده اند، اما گاهی اوقات اثرات نامطلوبی دارند. اکثر این موارد جزئی و مختصر هستند، از جمله از دست دادن موقت اشتها در سگ ها.

سفر و محیط ناآشنا: اگر اشتهای سگ شما تا زمانی که با او به سفر نرفتید یا به مکان جدیدی نقل مکان کردید خوب بود، ممکن است سگ شما به دلیل مسافرت یا محیط ناآشنا غذا نخورد. برخی از حیوانات ممکن است دچار بیماری حرکت شوند و برخی دیگر در مکان های جدید عصبی یا ناراحت شوند.

مسائل مربوط به رفتار:.برخی از سگ ها فقط حساس هستند، یا امتناع آنها از غذا ممکن است به دلیل تغذیه آنها در موقعیت هایی باشد که راحت نیستند، مانند وجود یک یک سگ یا.. پرخاشگر یا وجود ظرف غذا در مکان نا مناسب. از آنجایی که کاهش اشتها در سگ ها ممکن است به دلیل بیماری باشد، هرگز فرض نکنید که سگ شما حساس است بدون اینکه در ابتدا احتمالات دیگر را بررسی کنید.

 

روش پیشنهادی

 

وقتی سگ شما غذا نمی خورد چه باید کرد؟

کاری که می‌توانید برای کمک به زمانی که سگتان غذا نمی‌خورد انجام دهید، بستگی به این دارد که شما و دامپزشکتان علت این مشکل را چه می‌دانید.

 

اگر از دست دادن اشتهای سگ شما به دلیل بیماری باشد، دامپزشک ممکن است دارو یا رژیم غذایی تجویز شده را برای رفع نیازهای غذایی حیوان خانگی شما در حالی که به بیماری زمینه ای در حال رسیدگی است، توصیه کند. گاهی اوقات این رژیم ها خیلی خوشمزه نیستند، به خصوص اگر سگ شما به غذاهای معمولی یا غذای مردم عادت داشته باشد. اگر سگ شما در حال حاضر بیمار است، هرگز حیوان خانگی خود را گرسنه نگذارید تا او را مجبور کنید رژیم غذایی تجویز شده را بخورد. در عوض، با دامپزشک خود در مورد گزینه های جایگزین صحبت کنید. در موارد شدیدتر، دامپزشک شما ممکن است داروهای محرک اشتها را تجویز کند، دامپزشک میتواند تغذیه با سرنگ و یک رژیم غذایی مایع را توصیه کند.

 

اگر کاهش اشتهای سگ شما یک مشکل رفتاری است که ناشی از حساسیت یا ناراحتی هنگام غذا است، نه نتیجه یک بیماری پزشکی، تعدادی کار وجود دارد که می توانید برای تشویق حیوان خانگی خود به خوردن غذا انجام دهید.

 

این شامل:

 

کاهش مصرف غذاها

به حیوان خانگی خود طبق برنامه منظم غذا بدهید، معمولاً  دو بار در روز.

وقت غذا را به زمان سرگرمی برای حیوان خانگی خود تبدیل کنید

سگ خود را قبل از صرف غذا به پیاده روی ببرید.این کار باعث از دست رفتن انرژی و گرسنگی سگ شود.

سعی کنید آنها را به تنهایی تغذیه کنید. یا سعی کنید از کاسه ها یا بشقاب های مختلف در ارتفاع های مختلف استفاده کنید تا ببینید سگ شما چه چیزی را ترجیح می دهد. (حتی چند تکه غذا را روی زمین در کنار ظرف غذا قرار دهید.)

اگر به طور معمول به سگ خود غذای خشک می دهید، نوع دیگری از غذا را امتحان کنید، مانند غذای کنسرو شده.

https://pets.webmd.com/dogs/guide/dog-not-eating-possible-causes-and-appetite-solutions/

 

 

 

JDM lover

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
141 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33952

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164307

جدیدترین اعضاء:

Saeid646464, Saeid6464, amir.021, 1234melika, saleh128, AshkaNDwarf

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها