اختصاصی کامل ماهی پیکتوس(شناخت نگهداری تکثیر تغذیه) | اختصاصی گربه ماهیان

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
اختصاصی کامل ماهی پیکتوس(شناخت نگهداری تکثیر تغذیه)
۱۳ فروردین, ۱۴۰۲
۵:۱۶ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1658
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام خدمت دوستان خوب اونلی پت

به شناخت کامل دقیق ماهی پیکتوس میپردازیم.

168044292431721.jpgImage Enlarger

در حالی که پلکو معمولی (Hypostomus plecostomus) یکی از محبوب ترینپلیکو موجود در تجارت آکواریوم است، اما چند گزینه بهتر وجود دارد که رنگارنگ تر هستند و به سرعت از مخزن شما بزرگتر نمی شوند. یکی از این گزینه ها گربه ماهی پیکتوس است. گربه ماهی پیکتوس ماهی زیبایی است که به دلیل الگوی خالدار و سبیل های بلندش معروف است. نگهداری این ماهی‌ها به دلیل سطح فعالیت و رفتار و تغذیه ان ها کمی چالش‌برانگیزتر از سایر ماهی‌های آب شیرین است، اما اگر شرایط مخزن رعایت شود، قطعا ارزش آن را دارند که از ان ها نگهداری شود.

به خواندن این مطلب ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید در مورد مراقبت از گربه ماهی پیکتوس و نگهداری یکی از این ماهی ها در آکواریوم خود بدانید! گربه ماهی پیکتوس نام Pimelodus pictus معمولا به عنوان گربه ماهی pictus شناخته می شود. آنها گاهی اوقات به اشتباه به عنوان گونه ای از گربه ماهی Angelicus نامگذاری می شوند. با این حال، گربه ماهی pictus متعلق به Pimelodidaefamily است. اعضای Pimelodidae به دلیل رشد سبیل بسیار بلند، که به عنوان شاخک هایشان نیز شناخته می شوند، و رسیدن به اندازه های چشمگیر بدن شناخته شده اند. این خانواده در حال حاضر دارای ۳۰ جنس مختلف با حدود ۱۰۰ گونه مختلف به طور کلی است که آن را به یکی از متنوع ترین خانواده های گربه ماهی تبدیل می کند. توجه به این نکته مهم است که Pimelodus pictus احتمالاً در آینده مجدداً طبقه‌بندی می‌شود، زیرا جنس‌های این خانواده به طور ضعیفی به هم مرتبط هستند و نیاز به بررسی عمیق‌تر برای شباهت دارند. مانند بسیاری از گونه های دیگر گربه ماهی، Pimelodus pictus فاقد فلس است. با این حال، آنها دارای باله های پشتی و سینه ای بسیار تیز هستند که می توانند در طول حمل و نقل در تورهای ماهی گیر کنند و در صورت خراشیدن می توانند باعث تحریک پوست شوند. زیستگاه طبیعی گربه ماهی pictus یک گربه ماهی آمریکای جنوبی است که در حوضه های ریو اورینوکو و آمازون در سراسر ونزوئلا، کلمبیا، برزیل و پرو یافت می شود. در آنجا، آنها را می‌توان در آب‌های کم‌عمق‌تر یافت کرد.

168044292432952.jpgImage Enlarger

در حالی که این ماهی ها در اواخر دهه ۱۸۰۰ کشف شدند، اطلاعات زیادی در مورد شرایط آبی ترجیحی و زیستگاه دقیق آنها در دست نیست. شناسایی گربه ماهی pictus یکی از محبوب ترین گونه های گربه ماهی به دلیل اندازه قابل کنترل، شخصیت و الگوی قابل توجه است. این ماهی ها می توانند حداکثر تا ۵ اینچ (۱۲.۷ سانتی متر) رشد کنند، بدون احتساب هالتر(سبیل) بسیار بلندترشان. گربه ماهی پیکتوس دارای رنگ پایه سفید مایل به نقره ای زیبا با لکه های سیاه منحصر به فرد در سراسر بدن و باله های آن است. آنها مانند بیشتر گربه ماهی ها سر صافی دارند که به آنها اجازه می دهد به راحتی از بستر برای غذا حفر کنند. تشخیص جنسیت صحیح گربه ماهی pictus می تواند بسیار دشوار باشد. ماده ها در عرض بدن کمی بزرگتر و تنومندتر هستند در حالی که نرها کوچکتر و ساده تر به نظر می رسند. همانطور که بعداً بحث خواهیم کرد، این امر باعث شده است که پرورش گربه ماهی pictus بسیار چالش برانگیز باشد. از آنجایی که گاهی اوقات این ماهی ها به اشتباه به عنوان نوعی گربه ماهی آنجلیکوس نامگذاری می شوند، ممکن است با گونه محبوب دیگری به نام Synodontis angelicus اشتباه گرفته شوند. Synodontis angelicus نیز معمولاً به عنوان فرشته جیغ شناخته می شود و بخشی از خانواده Mochokidae است که عمدتاً به عنوان گربه ماهی وارونه شناخته می شود.

16804429243423.jpgImage Enlarger

جدا از گربه ماهی pictus بسیار آسان است و علاوه بر نام‌گذاری اشتباه نام‌های رایج، سردرگمی کمی وجود دارد: فرشته جیغ (Synodontis angelicus). این ماهی ها کمی بزرگتر از گربه ماهی پیکتوس رشد می کنند و در صورت رشد کامل می توانند به حداکثر طول ۸ اینچ (۲۰.۳ سانتی متر) برسند. تفاوت اصلی بین فرشته‌ها و گربه‌ماهی‌ها در رنگ‌آمیزی آنهاست. رنگ پایه فرشته‌ها قهوه‌ای تیره/مشکی با لکه‌های زرد-سفید روشن‌تر است. این دقیقا برعکس گربه ماهی سیاه به سفید است! بدن آن‌ها نیز کمی فشرده‌تر است و سبیل‌های بلند مشخصی از گربه پیکتوس را ندارند. در حالی که بعید است در تجارت آکواریوم یکی از آن ها پیدا شود، گربه ماهی پیکتوس نیز گاهی با پیم بادبانی (Leiarius pictus) اشتباه گرفته می شود. با این حال، این ماهی ها به راحتی می توانند به ۲۴ اینچ (۶۰ سانتی متر) برسند و معمولاً مکمل مناسبی برای آکواریوم خانگی معمولی نیستند. بادبان‌های بادبانی سبیل‌های بلندی دارند مانند گربه پیکتوس، اما دارای یک بادبان عمودی بزرگ و قابل شناسایی هستند

168044292435134.jpgImage Enlarger

الزامات تانک گربه ماهی Pictus گربه ماهی پیکتوس دوست دارد در اطراف ته مخزن آویزان شود، در بستر حفر کند و زیر صخره ها و شاخه ها پنهان شود. در حالی که آنها ماهی های نسبتاً کوچکی هستند، می توانند کاملاً فعال باشند و برای شنا کردن با یک دسته کوچک به فضای زیادی نیاز دارند. حداقل اندازه تانک توصیه شده برای گربه ماهی ۵۵ گالن (۲۰۸.۲ لیتر) است و مخزن بلندتر بهتر از مخزن بلندتر است تا فضای بیشتری برای شنا داشته باشد. این ماهی ها در درجه اول یک گونه شبگرد هستند، بنابراین آکواریوم باید همیشه نور کم داشته باشد تا گربه ماهی شما در طول روز احساس راحتی و فعالیت بیشتری داشته باشد. این همچنین به این معنی است که زمان تغذیه باید نزدیک به زمانی باشد که چراغ‌های آکواریوم خاموش می‌شوند، اما بعداً در مورد رژیم غذایی گربه‌ماهی پیکتوس صحبت خواهیم کرد. از آنجایی که این ماهی‌های فعال در کف مخزن می‌مانند، به یک بستر ریز مانند ماسه یا سیلت نیاز خواهند داشت تا از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنند. گربه ماهی Pictus از مکان های پنهان زیادی به شکل سنگ ها و چوب های رانش استقبال می کند. همچنین ممکن است از نقاط مخفی مصنوعی مانند گلدان های گیاهی استفاده شود. از آنجایی که آکواریوم کم نور است، نگهداری گیاهان ممکن است دشوار باشد. گونه‌های کم‌تقاضا، مانند سرخس جاوا (Microsorum pteropus) و Anubias sp.، ممکن است حتی در شدت نور کم نیز رشد کنند. این ماهی ها همچنین جریان آب متوسطی را ترجیح می دهند زیرا به طور طبیعی در جریان آب رودخانه ها و شاخه های فرعی دیده می شوند. با این حال، مانند گربه ماهی، آنها احتمالاً هر چیزی را می خورند که ممکن است در ستون آب از کنار آنها عبور کند، از جمله ماهی های کوچکتر.

168044292438835.jpgImage Enlarger

پارامترهای آب گربه ماهی pictus در یک محدوده کلی از شرایط آبی زندگی می کند، اما به یاد داشته باشید که آنها فلس ندارند بنابراین نسبت به سایر ماهی ها کمی بیشتر در معرض بیماری و آسیب هستند. این ماهی ها از آب های گرمسیری می آیند و به دمای آب پایدار بین ۷۴ تا ۸۱ درجه فارنهایت (۲۳.۳ تا ۲۷.۲ درجه سانتی گراد) نیاز دارند. آنها در pH نسبتاً خنثی بین ۶.۰-۷.۵ بهترین عملکرد را دارند. گربه‌های پیکتوس می‌توانند ماهی‌های نامرتب باشند و توانایی تولید زباله‌های زیادی را داشته باشند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که گربه ماهی شما تمام غذای خود را می خورد و باقیمانده غذا بلافاصله پس از ۱۰ دقیقه از زمان تغذیه خارج می شود تا به مخزن عاری از آمونیاک کمک کند. تغییرات هفتگی یا دوهفته‌ای آب همچنین به پایدار ماندن پارامترها و بهینه نگه داشتن گربه‌ماهی شما کمک می‌کند.

168044305656541.jpgImage Enlarger

جفت تانک گربه ماهی Pictus در مورد اینکه کدام ماهی با گربه ماهی پیکتوس بهتر است، اختلاف نظر وجود دارد. بسیاری از علاقه‌مندان داستان‌هایی درباره گربه‌ماهی‌هایشان دارند که هر چیزی را که ممکن است در آب شناور است، بخورد، از جمله ماهی‌های کوچک‌تر، در حالی که دیگران با مجموعه‌ای از ماهی‌های محلی و گونه‌های تهاجمی‌تر خوش شانس بوده‌اند. مهم است به خاطر داشته باشید که گربه پیکتوس یک گونه صلح آمیز و غیر سرزمینی است، اما آنها ماهی های شکارچی بسیار فعالی هستند و باید با گونه های مشابه نگهداری شوند. چه ماهی هایی می توانند با گربه ماهی پیکتوس همراه شوند؟ در حالی که علاقه‌مندان با موفقیت هم ماهی‌های محلی و هم گونه‌های تهاجمی‌تر را با این گربه‌ماهی‌ها نگهداری می‌کنند، به نظر می‌رسد برخی از گونه‌های خاص بهترین عملکرد را دارند: رنگین کمان ماهی رنگین‌کمان ماهی‌های درخشان و جذاب آب‌های شیرین هستند که به اندازه گربه‌ماهی پیکتوس فعال هستند. آنها رفتار مسالمت آمیز مشابهی دارند و به اندازه کافی بزرگ می شوند تا بتوانند از گربه ماهی گرسنه فرار کنند.

168044305663832.jpgImage Enlarger

ماهی پیکتوس باید دراکواریومی با نسبت مناسب نر به ماده نگهداری شود تا از آزار و اذیت در طول دوره تخم ریزی جلوگیری شود. برخی از گونه های محبوب رنگین کمان ماهی رنگین کمان استرالیایی (Melanotaenia fluviatilis؛ رشد به ۴ اینچ در ۱۰ سانتی متر) و رنگین کمان قرمز (Glossolepis incisus؛ رشد به ۴-۶ اینچ / ۱۰-۱۵ سانتی متر) است. گورامی همه گورامی‌ها با گربه‌های پیکتوس خوب عمل نمی‌کنند، بنابراین قبل از اینکه بیرون بروید و آن را تهیه کنید، حتماً در مورد گونه خاصی که می‌خواهید تحقیق کنید! در بیشتر موارد، گونه های بزرگتر بهتر عمل می کنند، اگرچه باید فضای تانک و تهاجم را در نظر بگیرید. برخی از گونه های توصیه شده گورامی های بوسنده (Helostoma temminckii؛ رشد به ۱۲ اینچ در ۳۰ سانتی متر) و گورامی های اوپالین (Trichopodus trichopterus؛ رشد به ۶ اینچ / ۱۵.۲ سانتی متر) هستند. دانیوهای غول پیکر (Devario aequipinnatus) نباید با گورخر دانیو (Danio rerio) اشتباه شود، دانیو غول پیکر تهاجمی تر است.

168044305663832.jpgImage Enlarger

طول این ماهی های فعال در اکواریوم حدود ۴ اینچ (۱۰.۲ سانتی متر) است و از کف مخزن دور می شوند و به طور ایمن از دسترس گربه ماهی شما دور می شوند. گربه ماهی پیکتوس در حالی که این ماهی ها را می توان به تنهایی در آکواریوم نگهداری کرد، اما توصیه می شود آنها را در یک دسته کوچک نگهداری کنید. با این حال، از آنجایی که این ماهی‌ها بسیار فعال هستند، گربه‌ماهی‌های پیکتوس بیشتر به این معنی است که فضای بیشتری برای داشتن فضای کافی برای شنا کردن در اطراف مورد نیاز است. همانطور که قبلا ذکر کردیم، یک آکواریوم ۵۵ گالن (۲۰۸.۲ لیتر) برای یک گربه پیکتوس مناسب است. در اینجا اندازه های توصیه شده برای نگهداری دسته های گربه ماهی pictus آورده شده است:

۷۵گالن (۲۸۳.۹ لیتر): دو گربه ماهی پیکتوس ۱۰۰ گالن (۳۷۸.۵ لیتر): سه گربه ماهی پیکتوس ۱۲۵ گالن (۴۷۳.۲ لیتر): چهار گربه ماهی ۱۵۰+ گالن (۵۶۷.۸+ L): پنج یا بیشتر گربه ماهی pictus اگر اندازه مخزن شما نمی تواند با سطح فعالیت و رفتارهای شکارچی این ماهی سازگار باشد. آیا گربه ماهی پیکتوس می تواند با گربه ماهی کوری زندگی کند؟ اگر مخزن بسیار بزرگی نداشته باشید، ترکیب گربه ماهی پیکتوس و گربه ماهی کوری احتمالاً کار نخواهد کرد. گربه ماهی کوری نیز ماهی های فعال اکواریومی هستند که فضای زیادی را در وسط و پایین آکواریوم اشغال می کنند. با این حال، آنها بسیار کوچکتر از گربه ماهی pictus هستند و بسیار بیشتر احتمال دارد تحت استرس قرار بگیرند یا خورده شوند. در بیشتر موارد، بسته به اندازه مخزن، می توانید یک گله بزرگ از گربه ماهی کوری یا یک دسته کوچک از گربه ماهی پیکتوس داشته باشید، اما این دو با هم کار نمی کنند مگر اینکه آکواریوم چند صد گالن باشد.

168044305664863.jpgImage Enlarger

رفتار گربه ماهی Pictus گربه ماهی Pictus معمولا به عنوان ماهی صلح آمیز فروخته می شود، که اغلب منجر به سازگاری ضعیف تانک با ماهی های کوچکتر می شود که به سرعت تبدیل به غذا می شوند. به طور طبیعی، گربه ماهی یک شکارچی است که در چشیدن چیزی که به زیرلایه راه پیدا می کند تردیدی ندارد. این ماهی‌ها بسیار فعال هستند و می‌توان آن‌ها را در آکواریوم به‌ویژه در محیط‌های گروهی به جلو و عقب دید. توصیه می شود بیش از یک گربه ماهی پیکتوس نگهداری کنید تا ماهی شما در مخزن خود راحت تر باشد. اگر فقط یک گربه pictus به تنهایی نگهداری شود، احتمال بیشتری وجود دارد که در پشت مخزن یا در مخفیگاه های مورد علاقه خود بماند. گربه ماهی Pictus عمدتا ماهی های شبگرد هستند. این بدان معنی است که آنها زمانی که چراغ ها خاموش می شوند و زمانی که به طور کامل خاموش می شوند بیشترین فعالیت را خواهند داشت. توصیه می شود همیشه نور آکواریوم را کمی کمرنگ کنید تا ماهی ها در طول روز تشویق به بیرون آمدن بیشتر شوند. آیا گربه ماهی pictus تهاجمی است؟ گربه ماهی Pictus تهاجمی نیست، اما آنها تغذیه کننده فرصت طلب هستند. این بدان معناست که در حالی که آنها قلمروهای خاصی در مخزن ندارند، ممکن است همچنان سعی کنند هر ماهی کوچک یا بی مهره ای را که به آنها نزدیک می شود بخورند. برخی از علاقه مندان در نگهداری این گونه با ماهی ها در هر اندازه موفق بوده اند، اما معمولاً توصیه می شود فقط با گونه های فعالی که حداقل به طول ۵ اینچ (۱۲.۷ سانتی متر) رشد می کنند استفاده کنند تا به راحتی خورده نشوند.

168044305665964.jpgImage Enlarger

رژیم غذایی گربه ماهی پیکتوس از آنجایی که این ماهی ها تمایل به کنجکاوی با اشتها دارند، تغذیه آنها آسان است. در حالی که این ماهی ها معمولاً به عنوان همه چیز خوار برچسب گذاری می شوند، به ویژه زمانی که رژیم گوشتی غلیظ به آنها داده می شود، خوب عمل می کنند. گربه ماهی پیکتوس باید مرتباً با مجموعه ای از غذاهای زنده با کیفیت بالا، خشک شده در انجماد و منجمد تغذیه شود. آنها عاشق کرم ها (کرم های خونی، کرم های خاکی و کرم های Tubifex) و میگوی آب نمک هستند. گربه ماهی پیکتوس همچنین تکه های ماهی باقی مانده یا ویفرهای جلبکی را که از ستون آب بالایی می ریزد، می خورد. توجه به این نکته مهم است که در حالی که این گونه ماهی در قسمت پایینی مخزن می ماند و ممکن است شبیه نوعی جلبک خوار باشد، گربه ماهی پیکتوس مشکلات جلبک شما را حل نخواهد کرد. گربه ماهی Pictus بعید است که جلبک های موجود در مخزن شما را لمس کند و به جای غذاهای گیاهی به سراغ غذاهای گوشتی می رود. از آنجایی که این گربه‌ماهی‌ها سعی می‌کنند هر چیزی را که جلوی چشمشان می‌افتد بخورند، مستعد اضافه وزن هستند که باعث متورم شدن شکمشان می‌شود. مهم است که مطمئن شوید گربه ماهی شما زیاد غذا نمی خورد.

168044305667055.jpgImage Enlarger

هر غذای یخ زده ای که ارائه می شود باید قبل از زمان ذوب شود تا گربه ماهی شما غذای زیادی را به یکباره قورت ندهد. اندازه کافی تانک همچنین تضمین می کند که گربه ماهی شما فضای کافی برای شنا و ورزش دارد. پرورش گربه ماهی پیکتوس تا کنون، گربه ماهی پیکتوس در سرگرمی آکواریوم پرورش داده نشده است. این به احتمال زیاد به دلیل این است که گونه ها به فضای زیادی برای فعالیت و ایجاد جفت های مولد نیاز دارند. همچنین تشخیص زن و مرد از یکدیگر بسیار دشوار است که می تواند منجر به نسبت های ناهموار هر دو جنس شود. ماده ها کمی بزرگتر و تنومندتر از نرها هستند، اما مشاهده این تفاوت می تواند بسیار دشوار باشد. این ماهی ها لایه های تخم هستند، به این معنی که ماده تخم می گذارد که سپس توسط نر بارور می شود. هیچ مراقبت دیگری از والدین مشاهده نشده است. نتیجه گربه ماهی پیکتوس از نظر در دسترس بودن فضای تانک و جفت تانک می تواند خواستار باشد، اما شخصیت فعال و رنگ زیبای آنها بیشتر از آرایش برای آن است. تا زمانی که به این ماهی‌ها فضای زیادی برای شنا داده شود، در گروه‌های کوچک نگهداری شوند و از نظر دریافت غذا تحت نظارت باشند، شما یک دسته از گربه‌ماهی‌ها را برای آکواریوم بزرگ‌تر خود خواهید داشت!

168044305656541.jpgImage Enlarger

منبع : https://www.aquariadise.com/pictus-catfish/

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
83 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 34311

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7726

نوشته ها: 165718

جدیدترین اعضاء:

mstafa, saem891, mmdshahoo, ulyssesu66, amin mehdizadeh, gelori 5

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3011

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها