کدری اب و ذرات معلق در اب اکواریوم | صفحه 3 | ساخت آکواریوم و تجهیزات ان

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
کدری اب و ذرات معلق در اب اکواریوم
۱۹ اسفند, ۱۴۰۱
۹:۱۳ ب٫ظ
Avatar
mahditta
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 51
تاریخ عضویت:

۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام بنده چون آب آک خیلی کدر شده بود و دائم حباب های زیادی میومد روی آب ، دلم نیومد و بیست درصد سیفون از کف زدم و آب دپو را جایگزین کردم و خدا را شکر الان آب آکم خیلی بهتر شده ولی به هیچ عنوان توصیه نمیکنم چون تازه کارم و نمیدونم بعدش چی میشه .شایدم مقطعی باشه .

۲۰ اسفند, ۱۴۰۱
۶:۵۸ ب٫ظ
Avatar
BENYAMIN/?
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 172
تاریخ عضویت:

۲۶ بهمن, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

AROWANA. OSCAR گفته
سلام من

۲ بار به این مشکلی که گفتید دچار شدم.این یه مشکلیه که خیلی دردسر براتون ایجاد میکنه و درست کردنش خیلی خیلی سخته من کلی مرگ میر سر این قضیه دادم.موضوع روشن سیکل اب که به هم بخوره این مشکل به وجود میاد و شما هر کاری کنی انکار بد ترش کردی سیفون بزنی بد تر میشه نزنی بد تر میشه باکتری ساز بزنی بد تر میشه در کل یه رویه خاصی داره داری درست کردنش.بار اول من اینکار کردم درست شد مقدار کافی و دقیق نه کم تر نه بیشتر زغال اکتیو و سرامیک جدید اضافه کردم و زئولیت هم گذاشتم چون در این زمان امونیاک اب به شدت بالا میره روزی ۲۰ درصد سیفون از کف اکواریوم میزدم و اب دپو شده اضافه میکردم. اکسیژن دهی رو هم باید ۲ برابر کردم چون اکسیژن اب رو هم لامصب میاره پایینوغذا دهی رو هم نصف کردم. بعد از حدودا ۱۵ روز نتیجه گرفتم و اب بعد از کلی مرگ میر درست شد.متاسفانه پیکاک افسانه ایی سایتمون رو هم در همین مشکل بود که از دست دادم.بار دوم هم همین ۳ ماه پیش که دیگه حوسله ۱۵ روز رو نداشت همون ۳ روز اول اندازه اب اکواریوم اب گذاشتم کنار دپو شد اب کلا عوض کردم.اگر روش ۱۵ روز رو میخواید امتحان کنید حواستون باشه به هیچ وجه باکتری ساز نزنید چون هرچی رفتی جلو خراب میشه سرامیک رو دقیق و درست با تعداد ماهی و حجم بزار زغال هم همین طور ولی حساسیت سرامیک بیشتره.سیفون رو کامل از کف باید بزنی.اکسیژن دهی رو هرچی بیشتر کنی بهتره غذا دهی رو هم تا حد امکان کم کن.موفق باشی  

دقیقا اینجوری نیست تاپ خاموش میکنم هیچی نیست روشن میکنم  ذرات ریز میان بالای اکواریوم بعد بیشتر رو ابه انکار شبیه چربی تاپ میارتش پایین

خدایا شکر.

۲۱ اسفند, ۱۴۰۱
۱:۲۵ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

BENYAMIN/1389 گفته

دقیقا اینجوری نیست تاپ خاموش میکنم هیچی نیست روشن میکنم  ذرات ریز میان بالای اکواریوم بعد بیشتر رو ابه انکار شبیه چربی تاپ میارتش پایین  

سلام

داداش اینا حباب های تاپ فیلتره احتمالا که اینجوری نشون میده برای منم هست

یا شاید ذرات ریز غذا که اضافه مونده

اگه حباب باشه که هیچی

ولی در غیر اینصورت  پد های فیلتر رو عوض کن من اب اکواریوم من هم کدر میشه پد های فیلتر رو عوض میکنم تو ۱۲ ساعت یا کمتر اب کاملا شفاف میشه

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۰:۱۷ ق٫ظ
Avatar
Mortezakh
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 45
تاریخ عضویت:

۳ اسفند, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان من یک اکواریوم شرکتی دارم 

حدود ۳۵ لیتر اینا حجم هست داخلش 

ماهی گوشتخوار دارم

واتر پمپ خود دستگاه هست 

و من داخلش ابر خودش و پد لایک و سرامیک ماتریس وزئولیت استفاده میکنم 

هفته ای یک بار اب رو سیفون میکنم سرعت واتر پمپ رو کمی بیشتر کردم که آب جریانش بیشتر بشه ولی وقتی ماهی تکون سریع میخورن از بستر اک که شن عربی هست ذرات بلند میشه تو آب چیکار کنم ممنون

۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۰:۴۵ ق٫ظ
Avatar
phoenix_love58
بوشهر

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 399
تاریخ عضویت:

۲۷ فروردین, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

Mortezakh گفته
سلام دوستان من یک اکواریوم شرکتی دارم 

حدود ۳۵ لیتر اینا حجم هست داخلش 

ماهی گوشتخوار دارم

واتر پمپ خود دستگاه هست 

و من داخلش ابر خودش و پد لایک و سرامیک ماتریس وزئولیت استفاده میکنم 

هفته ای یک بار اب رو سیفون میکنم سرعت واتر پمپ رو کمی بیشتر کردم که آب جریانش بیشتر بشه ولی وقتی ماهی تکون سریع میخورن از بستر اک که شن عربی هست ذرات بلند میشه تو آب چیکار کنم ممنون  

سلام عزیزم

این اندازه آکواریوم برای ماهیان گوشتخوار خیلی کوچیکه و زود آب کثیف میشه و از طرفی فیلترتون مناسب تانکی که ساکنانش ماهیان گوشتخوار هستند نیست

۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۱۰:۵۳ ق٫ظ
Avatar
Mortezakh
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 45
تاریخ عضویت:

۳ اسفند, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

phoenix_love58 گفته

سلام عزیزم

این اندازه آکواریوم برای ماهیان گوشتخوار خیلی کوچیکه و زود آب کثیف میشه و از طرفی فیلترتون مناسب تانکی که ساکنانش ماهیان گوشتخوار هستند نیست  

خب پیشنهاد شما چی هست

چون نمیتونم تانک رو بزرگ کنم آیا باید فیلتر عوض کنم 

چی پیشنهادی دارین

۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۵:۵۴ ب٫ظ
Avatar
phoenix_love58
بوشهر

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 399
تاریخ عضویت:

۲۷ فروردین, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

Mortezakh گفته

خب پیشنهاد شما چی هست

چون نمیتونم تانک رو بزرگ کنم آیا باید فیلتر عوض کنم 

چی پیشنهادی دارین  

سلام مجدد

بنده اگه جای شما بودم و نمیتونستم آکواریوم رو بزرگتر کنم ، فعلا دور ماهیان گوشتخوار رو خط می‌کشیدم ، چون این ابعاد آکواریوم برای نگهداری ماهیان گوشتخوار کوچیکه (بهتره ماهیان گیاهخوار جایگزین کنید)

و اگه هم بخواید فیلتر قویتری جایگزین کنید ، بخاطر ابعاد آکواریوم خیلی تلاطم بوجود میاد و ماهیا اذیت میشن

اگه براتون مقدوره یه عکس از شرایط کلی آکواریومتون بفرستید و تعداد و اسم ماهیاتون بفرمایید ، تا بشه بهتر نظر داد

 

۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۶:۵۳ ب٫ظ
Avatar
Mortezakh
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 45
تاریخ عضویت:

۳ اسفند, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

phoenix_love58 گفته

Mortezakh گفته

خب پیشنهاد شما چی هست

چون نمیتونم تانک رو بزرگ کنم آیا باید فیلتر عوض کنم 

چی پیشنهادی دارین  

سلام مجدد

بنده اگه جای شما بودم و نمیتونستم آکواریوم رو بزرگتر کنم ، فعلا دور ماهیان گوشتخوار رو خط می‌کشیدم ، چون این ابعاد آکواریوم برای نگهداری ماهیان گوشتخوار کوچیکه (بهتره ماهیان گیاهخوار جایگزین کنید)

و اگه هم بخواید فیلتر قویتری جایگزین کنید ، بخاطر ابعاد آکواریوم خیلی تلاطم بوجود میاد و ماهیا اذیت میشن

اگه براتون مقدوره یه عکس از شرایط کلی آکواریومتون بفرستید و تعداد و اسم ماهیاتون بفرمایید ، تا بشه بهتر نظر داد

   

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/171405856243911.jpg

 

۱ اسکات

۲ اسکار

۱ پولی

۱پیکاک

۲ سیچیلایید

۱ اورانتوس

۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۹:۰۴ ب٫ظ
Avatar
phoenix_love58
بوشهر

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 399
تاریخ عضویت:

۲۷ فروردین, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

Mortezakh گفته

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/171405856243911.jpg

 

۱ اسکات

۲ اسکار

۱ پولی

۱پیکاک

۲ سیچیلایید

۱ اورانتوس  

ماشاالله پر از ماهی هم هست😅

دکورتون هم ماشاالله خوشگله 

ولی ببینید داداش به هیچ عنوان این حجم از آکواریوم مناسب این تعداد ماهی و این نوع ماهی نیست ... آکواریوم خوبی داری ، اما مناسب گوشتخوار نیست

۱۹ شهریور, ۱۴۰۴
۰:۵۴ ق٫ظ
Avatar
Hamed23
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۸ شهریور, ۱۴۰۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

باعرض سلام و درود خدمت شما اساتید محترم

بنده یه آکواریوم با حجم ۳۶۰ لیتر دارم(به ابعاد ۱۵۰*۴۰*۶۰) و ۲۶روزه که آبگیری رو انجام دادم بعد از ۴۸ساعت که واتر سیف استفاده کردم شروع کردم به اضافه کردن باکتری طبق توصیه کارخانه ای که روی جلد بود و نه مدلی که فروشنده گفت،بعد از کریستال شدن آب و طی شدن چرخه نیتروژن ۱۴عدد سیچلاید دریاچه مالاوی اضافه کردم.

الان چند روزی هست که آب یه مقداری سبز کمرنگ شده و حسابی روی مخه!!!!!!!!

حسابی داره اذیت می‌کنه ونمسدونم باید چکار کنم،اگه میشه کمکم کنید 

فیلتراسیون هم یه ۲۲۱۵ایهام دارم با مدیا سرامیک سیکوراکس ،ذغال اکتیو و پد والیاف به همراه یه فیلتر اینترپل با گردش فوق‌العاده ۲۰۰۰لیتر بر ساعت.

به نظر شما مشکل از گردش و فیلتراسیون هست یه چیز دیگه ای که بنده رعایت نکردم؟!!!!!🙏🙏🙏🙏

۱۹ شهریور, ۱۴۰۴
۹:۴۵ ق٫ظ
Avatar
م.یگانه

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 715
تاریخ عضویت:

۱۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

Hamed23 گفته
باعرض سلام و درود خدمت شما اساتید محترم

بنده یه آکواریوم با حجم ۳۶۰ لیتر دارم(به ابعاد ۱۵۰*۴۰*۶۰) و ۲۶روزه که آبگیری رو انجام دادم بعد از ۴۸ساعت که واتر سیف استفاده کردم شروع کردم به اضافه کردن باکتری طبق توصیه کارخانه ای که روی جلد بود و نه مدلی که فروشنده گفت،بعد از کریستال شدن آب و طی شدن چرخه نیتروژن ۱۴عدد سیچلاید دریاچه مالاوی اضافه کردم.

الان چند روزی هست که آب یه مقداری سبز کمرنگ شده و حسابی روی مخه!!!!!!!!

حسابی داره اذیت می‌کنه ونمسدونم باید چکار کنم،اگه میشه کمکم کنید 

فیلتراسیون هم یه ۲۲۱۵ایهام دارم با مدیا سرامیک سیکوراکس ،ذغال اکتیو و پد والیاف به همراه یه فیلتر اینترپل با گردش فوق‌العاده ۲۰۰۰لیتر بر ساعت.

به نظر شما مشکل از گردش و فیلتراسیون هست یه چیز دیگه ای که بنده رعایت نکردم؟!!!!!🙏🙏🙏🙏  

 

سلام. یعنی ۲۶ روز آب رو بدون دستکاری نگه داشته بودی؟؟؟eek مگه میخواستید ترشی بریزید؟
خوب بعد از نهایتا ۱۰ روز اگر مواد مغذی برای میکروارگانیسم های آب تأمین نشه اکثرا کشته میشن. نهایتا باید ۳ روز وقت میدادید تا کلر و مواد زائد دیگه حذف بشن که همین کار رو ما با ضدکلر و استارت در ۲۴ ساعت انجام میدیم، بعد باکتری و نوترینت به آب اضافه می کردید و ۴۸ تا ۷۲ ساعت صبر می کردید و بعد ماهی اضافه می کردید (در این مرحله گاهی یک گروه زبرا اضافه میکنیم و خیلی کم غذا میدیم تا یک هفته و بعد حدود ۲۰ درصد سیفون میزنیم و ماهی های اصلی را به تانک اضافه میکنیم).

حالا مشکل  کدر شدن یا سبز شدن از دو چیز میتونه باشه. یا آکواریوم شما جلوی نور خورشید (حتی از پشت پنجره) قرار داره و با تغذیه ماهی ها دارید شرایط رشد جلبک ها رو محیا می کنید، یا اینکه به خاطر آماده نبودن آب و تغذیه زیاد ماهی ها دارید شوک به آب وارد میکنید.

راهکار برای مشکل اول که دور کردن آکواریوم از نزدیکی پنجره و ... است و با هیچ دارویی حل نمیشه.

راهکار برای مشکل دوم اینه که فعلا به ماهی ها غذای بسیار کمی بدید. مثلا دو وعده در روز آن هم به مقداری که بلافاصله بعد از ریختن خورده میشه و هیچی باقی نمیمونه (حالا اگر دیدید یه ماهی هم غذا نمیخوره دلتون براش نسوزه). بعد پد فیلتر را با نمونه های پرتخلخل بازار که فله ای نیست و بسته بندی شده است تعویض کنید. مشکل بعدی خود فیلتر شماست! ایهایم ۲۲۱۵ فقط ۶۰۰ لیتر در ساعت قدرت چرخش آب را داره که اگر در ارتفاع پایین نصب بشه این مقدار به ازای هر ۱ متر حدود ۴۰ درصد افت میکنه!!! آکواریوم شما نیاز به یه فیلتر با حداقل دبی ۱۵۰۰ لیتردرساعت داره و نباید فیلتری که کمتر از ۲۵۰۰ لیتر درساعت توان اسمی ش هست تهیه کنید. یه تاپ فیلتر یا سامپ میتونه کار شما رو راه بندازه.
این مشکلات رو که برطرف کردید ۲۰ درصد آب رو با آب دپو شده سیفون بزنید و آب مجدد شفاف میشه.

همیشه از اینکه دوستانم مرا به اشتباهاتم آگاه کنند خوشحال میشوم. حتی اینجا، حتی شما دوست عزیز...

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1075

افراد آنلاین کنونی:
72 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4194

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2896

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 44406

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7874

نوشته ها: 170330

جدیدترین اعضاء:

taha.laki, _babak, natalia, bita7408, .Nilofare 1387, meysamp1377

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها