آر اس اس موضوع
۹:۱۳ ب٫ظ
۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
افلاینسلام بنده چون آب آک خیلی کدر شده بود و دائم حباب های زیادی میومد روی آب ، دلم نیومد و بیست درصد سیفون از کف زدم و آب دپو را جایگزین کردم و خدا را شکر الان آب آکم خیلی بهتر شده ولی به هیچ عنوان توصیه نمیکنم چون تازه کارم و نمیدونم بعدش چی میشه .شایدم مقطعی باشه .
۶:۵۸ ب٫ظ
کاربر عالی
۲۶ بهمن, ۱۴۰۱
افلاینAROWANA. OSCAR گفته
سلام من۲ بار به این مشکلی که گفتید دچار شدم.این یه مشکلیه که خیلی دردسر براتون ایجاد میکنه و درست کردنش خیلی خیلی سخته من کلی مرگ میر سر این قضیه دادم.موضوع روشن سیکل اب که به هم بخوره این مشکل به وجود میاد و شما هر کاری کنی انکار بد ترش کردی سیفون بزنی بد تر میشه نزنی بد تر میشه باکتری ساز بزنی بد تر میشه در کل یه رویه خاصی داره داری درست کردنش.بار اول من اینکار کردم درست شد مقدار کافی و دقیق نه کم تر نه بیشتر زغال اکتیو و سرامیک جدید اضافه کردم و زئولیت هم گذاشتم چون در این زمان امونیاک اب به شدت بالا میره روزی ۲۰ درصد سیفون از کف اکواریوم میزدم و اب دپو شده اضافه میکردم. اکسیژن دهی رو هم باید ۲ برابر کردم چون اکسیژن اب رو هم لامصب میاره پایینوغذا دهی رو هم نصف کردم. بعد از حدودا ۱۵ روز نتیجه گرفتم و اب بعد از کلی مرگ میر درست شد.متاسفانه پیکاک افسانه ایی سایتمون رو هم در همین مشکل بود که از دست دادم.بار دوم هم همین ۳ ماه پیش که دیگه حوسله ۱۵ روز رو نداشت همون ۳ روز اول اندازه اب اکواریوم اب گذاشتم کنار دپو شد اب کلا عوض کردم.اگر روش ۱۵ روز رو میخواید امتحان کنید حواستون باشه به هیچ وجه باکتری ساز نزنید چون هرچی رفتی جلو خراب میشه سرامیک رو دقیق و درست با تعداد ماهی و حجم بزار زغال هم همین طور ولی حساسیت سرامیک بیشتره.سیفون رو کامل از کف باید بزنی.اکسیژن دهی رو هرچی بیشتر کنی بهتره غذا دهی رو هم تا حد امکان کم کن.موفق باشی
دقیقا اینجوری نیست تاپ خاموش میکنم هیچی نیست روشن میکنم ذرات ریز میان بالای اکواریوم بعد بیشتر رو ابه انکار شبیه چربی تاپ میارتش پایین
خدایا شکر.
۱:۲۵ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینBENYAMIN/1389 گفته
دقیقا اینجوری نیست تاپ خاموش میکنم هیچی نیست روشن میکنم ذرات ریز میان بالای اکواریوم بعد بیشتر رو ابه انکار شبیه چربی تاپ میارتش پایین
سلام
داداش اینا حباب های تاپ فیلتره احتمالا که اینجوری نشون میده برای منم هست
یا شاید ذرات ریز غذا که اضافه مونده
اگه حباب باشه که هیچی
ولی در غیر اینصورت پد های فیلتر رو عوض کن من اب اکواریوم من هم کدر میشه پد های فیلتر رو عوض میکنم تو ۱۲ ساعت یا کمتر اب کاملا شفاف میشه
مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۰:۱۷ ق٫ظ
۳ اسفند, ۱۴۰۲
افلاینسلام دوستان من یک اکواریوم شرکتی دارم
حدود ۳۵ لیتر اینا حجم هست داخلش
ماهی گوشتخوار دارم
واتر پمپ خود دستگاه هست
و من داخلش ابر خودش و پد لایک و سرامیک ماتریس وزئولیت استفاده میکنم
هفته ای یک بار اب رو سیفون میکنم سرعت واتر پمپ رو کمی بیشتر کردم که آب جریانش بیشتر بشه ولی وقتی ماهی تکون سریع میخورن از بستر اک که شن عربی هست ذرات بلند میشه تو آب چیکار کنم ممنون
۰:۴۵ ق٫ظ
کاربر ممتاز
۲۷ فروردین, ۱۴۰۲
افلاینMortezakh گفته
سلام دوستان من یک اکواریوم شرکتی دارمحدود ۳۵ لیتر اینا حجم هست داخلش
ماهی گوشتخوار دارم
واتر پمپ خود دستگاه هست
و من داخلش ابر خودش و پد لایک و سرامیک ماتریس وزئولیت استفاده میکنم
هفته ای یک بار اب رو سیفون میکنم سرعت واتر پمپ رو کمی بیشتر کردم که آب جریانش بیشتر بشه ولی وقتی ماهی تکون سریع میخورن از بستر اک که شن عربی هست ذرات بلند میشه تو آب چیکار کنم ممنون
سلام عزیزم
این اندازه آکواریوم برای ماهیان گوشتخوار خیلی کوچیکه و زود آب کثیف میشه و از طرفی فیلترتون مناسب تانکی که ساکنانش ماهیان گوشتخوار هستند نیست
۱۰:۵۳ ق٫ظ
۳ اسفند, ۱۴۰۲
افلاین۵:۵۴ ب٫ظ
کاربر ممتاز
۲۷ فروردین, ۱۴۰۲
افلاینMortezakh گفته
خب پیشنهاد شما چی هست
چون نمیتونم تانک رو بزرگ کنم آیا باید فیلتر عوض کنم
چی پیشنهادی دارین
سلام مجدد
بنده اگه جای شما بودم و نمیتونستم آکواریوم رو بزرگتر کنم ، فعلا دور ماهیان گوشتخوار رو خط میکشیدم ، چون این ابعاد آکواریوم برای نگهداری ماهیان گوشتخوار کوچیکه (بهتره ماهیان گیاهخوار جایگزین کنید)
و اگه هم بخواید فیلتر قویتری جایگزین کنید ، بخاطر ابعاد آکواریوم خیلی تلاطم بوجود میاد و ماهیا اذیت میشن
اگه براتون مقدوره یه عکس از شرایط کلی آکواریومتون بفرستید و تعداد و اسم ماهیاتون بفرمایید ، تا بشه بهتر نظر داد
۶:۵۳ ب٫ظ
۳ اسفند, ۱۴۰۲
افلاینphoenix_love58 گفته
Mortezakh گفته
خب پیشنهاد شما چی هست
چون نمیتونم تانک رو بزرگ کنم آیا باید فیلتر عوض کنم
چی پیشنهادی دارین
سلام مجدد
بنده اگه جای شما بودم و نمیتونستم آکواریوم رو بزرگتر کنم ، فعلا دور ماهیان گوشتخوار رو خط میکشیدم ، چون این ابعاد آکواریوم برای نگهداری ماهیان گوشتخوار کوچیکه (بهتره ماهیان گیاهخوار جایگزین کنید)
و اگه هم بخواید فیلتر قویتری جایگزین کنید ، بخاطر ابعاد آکواریوم خیلی تلاطم بوجود میاد و ماهیا اذیت میشن
اگه براتون مقدوره یه عکس از شرایط کلی آکواریومتون بفرستید و تعداد و اسم ماهیاتون بفرمایید ، تا بشه بهتر نظر داد
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/171405856243911.jpg
۱ اسکات
۲ اسکار
۱ پولی
۱پیکاک
۲ سیچیلایید
۱ اورانتوس
۹:۰۴ ب٫ظ
کاربر ممتاز
۲۷ فروردین, ۱۴۰۲
افلاینMortezakh گفته
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/171405856243911.jpg
۱ اسکات
۲ اسکار
۱ پولی
۱پیکاک
۲ سیچیلایید
۱ اورانتوس
ماشاالله پر از ماهی هم هست😅
دکورتون هم ماشاالله خوشگله
ولی ببینید داداش به هیچ عنوان این حجم از آکواریوم مناسب این تعداد ماهی و این نوع ماهی نیست ... آکواریوم خوبی داری ، اما مناسب گوشتخوار نیست
۰:۵۴ ق٫ظ
۸ شهریور, ۱۴۰۴
افلاینباعرض سلام و درود خدمت شما اساتید محترم
بنده یه آکواریوم با حجم ۳۶۰ لیتر دارم(به ابعاد ۱۵۰*۴۰*۶۰) و ۲۶روزه که آبگیری رو انجام دادم بعد از ۴۸ساعت که واتر سیف استفاده کردم شروع کردم به اضافه کردن باکتری طبق توصیه کارخانه ای که روی جلد بود و نه مدلی که فروشنده گفت،بعد از کریستال شدن آب و طی شدن چرخه نیتروژن ۱۴عدد سیچلاید دریاچه مالاوی اضافه کردم.
الان چند روزی هست که آب یه مقداری سبز کمرنگ شده و حسابی روی مخه!!!!!!!!
حسابی داره اذیت میکنه ونمسدونم باید چکار کنم،اگه میشه کمکم کنید
فیلتراسیون هم یه ۲۲۱۵ایهام دارم با مدیا سرامیک سیکوراکس ،ذغال اکتیو و پد والیاف به همراه یه فیلتر اینترپل با گردش فوقالعاده ۲۰۰۰لیتر بر ساعت.
به نظر شما مشکل از گردش و فیلتراسیون هست یه چیز دیگه ای که بنده رعایت نکردم؟!!!!!🙏🙏🙏🙏
۹:۴۵ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۱۱ خرداد, ۱۳۹۶
افلاینHamed23 گفته
باعرض سلام و درود خدمت شما اساتید محترمبنده یه آکواریوم با حجم ۳۶۰ لیتر دارم(به ابعاد ۱۵۰*۴۰*۶۰) و ۲۶روزه که آبگیری رو انجام دادم بعد از ۴۸ساعت که واتر سیف استفاده کردم شروع کردم به اضافه کردن باکتری طبق توصیه کارخانه ای که روی جلد بود و نه مدلی که فروشنده گفت،بعد از کریستال شدن آب و طی شدن چرخه نیتروژن ۱۴عدد سیچلاید دریاچه مالاوی اضافه کردم.
الان چند روزی هست که آب یه مقداری سبز کمرنگ شده و حسابی روی مخه!!!!!!!!
حسابی داره اذیت میکنه ونمسدونم باید چکار کنم،اگه میشه کمکم کنید
فیلتراسیون هم یه ۲۲۱۵ایهام دارم با مدیا سرامیک سیکوراکس ،ذغال اکتیو و پد والیاف به همراه یه فیلتر اینترپل با گردش فوقالعاده ۲۰۰۰لیتر بر ساعت.
به نظر شما مشکل از گردش و فیلتراسیون هست یه چیز دیگه ای که بنده رعایت نکردم؟!!!!!🙏🙏🙏🙏
سلام. یعنی ۲۶ روز آب رو بدون دستکاری نگه داشته بودی؟؟؟
مگه میخواستید ترشی بریزید؟
خوب بعد از نهایتا ۱۰ روز اگر مواد مغذی برای میکروارگانیسم های آب تأمین نشه اکثرا کشته میشن. نهایتا باید ۳ روز وقت میدادید تا کلر و مواد زائد دیگه حذف بشن که همین کار رو ما با ضدکلر و استارت در ۲۴ ساعت انجام میدیم، بعد باکتری و نوترینت به آب اضافه می کردید و ۴۸ تا ۷۲ ساعت صبر می کردید و بعد ماهی اضافه می کردید (در این مرحله گاهی یک گروه زبرا اضافه میکنیم و خیلی کم غذا میدیم تا یک هفته و بعد حدود ۲۰ درصد سیفون میزنیم و ماهی های اصلی را به تانک اضافه میکنیم).
حالا مشکل کدر شدن یا سبز شدن از دو چیز میتونه باشه. یا آکواریوم شما جلوی نور خورشید (حتی از پشت پنجره) قرار داره و با تغذیه ماهی ها دارید شرایط رشد جلبک ها رو محیا می کنید، یا اینکه به خاطر آماده نبودن آب و تغذیه زیاد ماهی ها دارید شوک به آب وارد میکنید.
راهکار برای مشکل اول که دور کردن آکواریوم از نزدیکی پنجره و ... است و با هیچ دارویی حل نمیشه.
راهکار برای مشکل دوم اینه که فعلا به ماهی ها غذای بسیار کمی بدید. مثلا دو وعده در روز آن هم به مقداری که بلافاصله بعد از ریختن خورده میشه و هیچی باقی نمیمونه (حالا اگر دیدید یه ماهی هم غذا نمیخوره دلتون براش نسوزه). بعد پد فیلتر را با نمونه های پرتخلخل بازار که فله ای نیست و بسته بندی شده است تعویض کنید. مشکل بعدی خود فیلتر شماست! ایهایم ۲۲۱۵ فقط ۶۰۰ لیتر در ساعت قدرت چرخش آب را داره که اگر در ارتفاع پایین نصب بشه این مقدار به ازای هر ۱ متر حدود ۴۰ درصد افت میکنه!!! آکواریوم شما نیاز به یه فیلتر با حداقل دبی ۱۵۰۰ لیتردرساعت داره و نباید فیلتری که کمتر از ۲۵۰۰ لیتر درساعت توان اسمی ش هست تهیه کنید. یه تاپ فیلتر یا سامپ میتونه کار شما رو راه بندازه.
این مشکلات رو که برطرف کردید ۲۰ درصد آب رو با آب دپو شده سیفون بزنید و آب مجدد شفاف میشه.
همیشه از اینکه دوستانم مرا به اشتباهاتم آگاه کنند خوشحال میشوم. حتی اینجا، حتی شما دوست عزیز...
بیشترین کاربران آنلاین:1075
افراد آنلاین کنونی:
72 مهمان
مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان
برترین نویسندگان:
مجتبی : 22934
ΡARSA : 4194
alirezaj : 3752
H∀ⓂΞD20 : 3661
حسنHTB : 3111
(SINA) : 2896
آمار کاربران:
مهمان: 575
اعضا: 44406
مدیران انجمن: 15
مدیر کل: 1
آمار انجمن:
گروه ها: 7
انجمن ها: 240
موضوعات: 7874
نوشته ها: 170330
جدیدترین اعضاء:
taha.laki, _babak, natalia, bita7408, .Nilofare 1387, meysamp1377مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

عضویت (ثبت نام)
ورود
خانه





