انتخاب و خرید اکواریوم برای اولین بار | تجربیات اعضای اکواریومی

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
انتخاب و خرید اکواریوم برای اولین بار
۹ بهمن, ۱۴۰۱
۰:۰۷ ق٫ظ
Avatar
Dawood22

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 103
تاریخ عضویت:

۲ بهمن, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

با نام خدا

در این تاپیک قصد دارم تجربه خودم در خرید و راه اندازی اولین اکواریومم را به اشتراک بزارم. تا سایرین که قصد خرید اکواریوم دارن بتونن از تجربیات من استفاده کنن و چیزهای اشتباهی یا مضاعف نخرن و یا از انتخابشون از خریدشون پشیمون نشن بعدا.

و دعوت میکنم از سایر دوستان که تجربیات خودشون و احیانا اشتباهاتی که انجام دادن و کلا تصمیمات درست و غلطی که در ابتدای خرید و راه اندازی اکواریوم داشتن را به اشتراک بزارن. 

اول اینکه بگم من اکواریومی خریدم با ابعاد ۵۰*۳۰*۴۸

حدودا ۷۷لیتریه، شیشه خم شرکتی. که روش لامپ و فیلتر داشت. 

من ترجیح میدادم که اکواریوم ریملس ساختنی بخرم. یعنی سفارش بدم به سازنده باتجربه ای که میشناختم تا برام با چسب مشکی و شیشه سوپر کلیر اکواریوم بسازن با میز و سامپ و همه چیز.... منتها

هم بحث هزینه اش مطرح بود برام(از مدلهای اماده بازاری گرونتره سفارش این مدل ساختنی) . هم اینکه همسرم معتقده شیشه خم از ریملس قشنگتره. 

ریملس =اکواریومی که از چسباندن قطعات شیشه با کیفیت ساخته شده اما هیچ اثر و ردی از چسب بطور پخش روی لبه های کار دیده نمیشه.

خلاصه ما یه مدل اماده بازاری با تصور اینکه خب ارزونتره و قشنگتره و روی خودش هم فیلتر و نور داره بصرفه است، خریدیم.

و پشیمون شدیمgirl-byeچرا؟

چون محصول ایرانی خریدیم و ایرادات جزئی اما زیادی درش یافتیم که توضیح میدم بلکه دوستان دیگه موقع خرید به این موارد دقت کنند اما با احترام به مدیر سایت و قوانینی که گذاشتن هیچ اسم و برند و نشانی را ذکر نمیکنم. 

درب یا تاج اکواریوم هم جنس ضعیفی داره و هم طراحی ضعیفی داره. جنسش ازین نظر بد هست که با دستمال کشیدن دستمال سیاه میشه و رنگ اون پلاستیک هربار پس میده به دستمال. تمیز هم نمیشه تازه کلی کرک از دستمال میمونه روش. با یه ناخن به راحتی خش روش میفته. حتی دست بکشیم هم دستمون سیاه میشه با اینکه دهبار شستیمش. 

به سادگی میشکنه و مقاومت خوبی نداره. 

داخل قاب با تاپ فیلتر باهم چسبیده و یکیه. یعنی تاپ فیلتر را نمیشه جدا کرد و دراورد برای شستن یا تعویض مدیای داخلش یا هرچی. چون تاپ فیلتر به قاب متصله دکور های بزرگ داخل اکواریوم نمیشه گذاشت و جا نیست مثلا یه سنگ بزرگ رد بشه بره داخل تانک.

رنگ و جنس قابی که لبه اکواریوم و لبه پایینی اکواریوم کار شده خوبه و عالی چسبکاری شده اما با جنس و رنگ تاج همخونی نداره و همونجور که گفتم تاج اکواریوم کیفیت ضعیفی داره. بدترین قسمتش اینه که از درز در اب میچکه روی شیشه. یعنی وقتی در بسته است از درز جلوش اب میچکه، وقتی در را باز کنی از درز عقبش اب میچکه. اینها بخار اب هست که توی درب تبدیل به قطرات اب شده و اروم اروم میچکه بیرون. شاید اگه لبه در از داخل یه شیار داشت یه طراحی بهتری داشت این مشکل چکیدن اب به راحتی رفع میشد. چون واقعا رو مخه و خیلی اکواریومو زشت میکنه دائما لک قطرات روی شیشه هست و قطعا در اینده شوره هم میزنه درزهای درب که با توجه به مشکی بودنش زشت میشه خیلی(اگه سفید بود رنگ درب، شوره باعث زرد شدنش میشد بمرور)

خوبیهای دربش اینه که قسمت عقبش جاهای خالی خوبی برای عبور سیمها گذاشته شده و

لامپ بخوبی درون درب  فیکس شده که نور مطلوبی داره نه زیاد نه کم.و قابلیت جدا شدن داره که خب باید داشته باشه. 

روی درب یه در کوچک مخصوص غذا دهی هست که خیلی خوب و راحته. 

درب بخوبی و کامل بسته نمیشه و انگار دائما لای در بازه

و بدترینش اینه که وقتی اب را تا خط اون قاب مشکی لبه پر میکنیم. یعنی جوری باید پرکنیم که هیچ بخش خالی پیدا نباشه و اب خط نندازه رو شیشه. زیر محفظه تاپ فیلتر میچسبه به سطح اب و نمای زشتی ایجاد میکنه مخصوصا ما که اکواریوممون روی اپن بلند هست قشنگ مشخصه. حالا اگه رو یه میز کوتاه بود پیدا نبود انقدر. 

اما کیفیت خود شیشه و چسبکاری اون خوب و تمیزه 

میزهای امادشون از نظر من خوب نبودن هم کوتاه بودن هم ضعیف که ادم حس میکرد اینا زیر وزن اکواریوم احتمالا باز میشن از هم. 

قیمت بالای یک میلیونی که بابت این اکواریوم  میپردازیم فقط برای یه تاج هست که داره. و این خیلی بده که تنها امتیازش یعنی تاجش یا همون دربش اینهمه ایراد داشته باشه. چون همین اکواریوم شیشه خم بدون درب قیمتش رو ۴۰۰تومن ۵۰۰تومن هست. و اون فیلتر و لامپی هم که داره نهایتا دونه ای ۲۰۰قیمتشونه.

موقع خرید اکواریوم های شرکتی حتما حتما محصول را باز از سلفون و پلاستیک خارج و کاملا بررسی کنید که ایرادی نداشته باشه. و لامپ و فیلترش هم چک کنن که سالم باشه. 

ما اشتباه کردیم و اکواریمی که خریدیم دربش ترک داشت و ما ندیده بودیم. 

ترجیحا توی روز بخرین که نور خوبه و چشم ادم میبینه دقیق. 

اکواریومهای شرکتی فیلتر دار زیر صد لیتر نیازی به پمپ هوای جداگونه ندارن و همون فیلتر کار جفتشو انجام میده. 

و اشتباه بعدی ما خرید شن ساحلی و ریز بود چون من عاشق رنگ روشنش شدم که خب به نظر من مناسب نیست و شن دانه گرد همین شنهای عربی برای اکواریوم اب شیرین زیباتر و بهتره چون هم شن تنفس داره هم به طبیعت اب شیرین نزدیکتره. اما رمل ساحلی عین بتن میچسبه به هم و خلل و فرج کمتری داره. بعضیا میگن بهتره که فضولات نمیره لابلای شنها و روی سطح میمونه بعضیام معتقدن نه خوب نیست و شن باید بتونه تنفس کنه به عبارتی. 

در تهیه گیاهان طبیعی هم باید بدونین که اگر گیاه بخرین دیگه توی فیلتر نمیشه ذغال فعال گذاشت چون گیاها از بین میرن. اگه شفافیت اب براتون اولویت داره از خرید پلنت خود داری کنید. که بتونین ذغال فعال بخرین بریزین داخل محفظه فیلتر. 

در اخر بگم که من معتقدم تاج یا درب خیلی ظاهر اکواریوم را زیبا میکنه و همه چی میره داخلش و حالت منظمی داره 

اما این ریملس های جدید هم خیلی زیبان با اینکه هیچ دربی ندارن و فقط قسمت بالاشون یه لامپ اویزون میکنن. سایر چیزها همه داخل میزشون و داخل سامپ هست. خیلی خلوت تمیز زیبا و شکیل هستن. و اینکه فکر کنیم فقط دربدار قشنگه نه اینجوری نیست و من مطمئنم این مدل های ریملس بازار اینده را به خودشون اختصاص میدالله پولدار شدم میدم یکی برامون بسازن. 

فعلا با همین که خریدیم خوش هستیم اما خب همونجور که گفتم خیلی زوره اینهمه تفاوت قیمت فقط برای یه درب پلاستیکی. اونم با اینهمه ایراد. 

ترکیب ماهی های ما در حجم اکواریوم ذکر شده کالر ویدو مولی لوچ کماندو کت پوزه بوته ای سوارتل تترا چشم چراغی هستن. خیلی ترکیب خوب و زیبایی هست انگار رنگ و مدل شنای اینها باهم قشنگه خیلی. فقط چون کالرویدو شیطونه باید حتما سایز ریز باشن همشون و همه انواع دیگه ماهیا هم از نظر سایزی به هم نزدیک باشن که سازگاری و ارامش توی تانک بوجود بیاد

موقع خرید عجله نکنید و هول زده نباشین یهو کلی ماهی بخرین. چون بعد میبینین زیادی شلوغ شده یا ماهیا سازگاری نداشتن و شما اطلاع نداشتین و همچنین جو گیر نشین کلی تزئینات مختلف بخرین هیچکدوم هم بعدا بهم نمیان. گل مصنوعی و کوزه و مجسمه و.... اول اکواریوم را ره بندازین و سیکل را بسازین با دوتا ماهی. بعد با لذت و کم کم اخر هفته ها میتونین برین خرید. و با حوصله انتخابهای خوبی داشته باشین. اگه همون اول بخواین ذوق زده بشین و همه چیز باهم بخرین. چیزایی میخرین که اضافیه و مناسب نیست و پولتون هدر میره. 

برندارین هرچی جلوتون گذاشتن از دارو و مکمل و از غذا و از ضد کلر و اینا همه را بخرین.... اینارو هروقت لازم شد تهیه کنید. اول کار فقط غذای مناسب ماهیاتون بخرین و مدیای داخل فیلتر سرامیک و ذغال. و اگه لازمه ضد کلر. ما چون سطل بزرگ و فضای کافی داریم اب گذاشتیم بمونه و به ضد کلر نیازی نداشتیم. 

کاربران زیر از Dawood22 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387, hamed30
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: SajjadMolavi, Matin 1387, HoseinN, Ali-g 1367, pooriya jamali
203 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33944

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164290

جدیدترین اعضاء:

parsa81, sajjad447, Aliarshia, mortezaSO, sevda13, alikameyabfar

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها