آر اس اس موضوع
۳:۰۹ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
افلاینسلام خسته نباشید
استفاده از گیاهان آبزی بومی مثل علف چشمه(بلاغ اوتی) در تنگ فایتر چه مشکلاتی میتونه داشته باشه؟اولین ماست با مخلوط شدن شیر با شیره این گیاه ساخته شده. ممکنه باعث غلیظ تر شدن آب و آسیب دیدن ماهی بشه؟https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/167862035777381.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/16786203578142.jpg
توی تنگی که میخوام توش از فایتر نگهداری کنم یک شاخه تمیز و انگل زدایی شده از این گیاه رو گذاشتم و در حال رشد و ریشه دادنه. ممنون میشم اگه تجربیات و اطلاعاتتون رو بیان کنید
کاربران زیر از 1_Hamidreza برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
بنیامینPersian Gulf/خلیج فارس
۷:۱۲ ب٫ظ
نویسنده ممتاز
۱۵ دی, ۱۳۹۲
افلاین۹:۵۳ ب٫ظ
معاونانجمن
ویرایشگر
ویرایشگر کامنت
۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
افلاین۸:۵۰ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۹ تیر, ۱۴۰۱
افلاینبا سلام خدمت دوستان.
چندتا سوال داشتم خدمتون.
من وقتی گلها رو تو بستر کاشت میکنم بعد چند رو یا یک هفته میبینم دوباره افتاد رو اب...دوستان لطف کنن از تجربیات خودش بگن که چیکار کنم اینا تو بستر بمون .دوربرشون سنگ کوچیک و نسبتا بزرگ یا با صدف میزارمکه محکم باشه اما باز میاد بالا
بعدش وقتی گل میخرم داخل یه گلدون کوچیه که عکس تو پستای قبلی دوستان دیدم...ایا باید از اون گلدون دربیارم...یا اگه اونجا باشه مشکلی نیست؟؟؟؟
بنده از یک محلول مولتی ویتامین مخصوص گیاهان استفاده میکنم که وقتی خریدم فروشنده خیلی بهش پر و بال داد...حالا که من تاز عضو سایت شدم نمیدونم چه جوری عکسش بزارم ولی اسمش (( Green Micro )) هستش...دوستان اطلاعی از این محلول دارن؟ایا مفیده؟برای ماهیا ضرر نداره اصلا؟اصلا برای گیاهان تاثیری داره؟
لطف میکنید راهنمایی کنید..
۱۰:۵۰ ق٫ظ
کاربر هدفمند
۱۶ اسفند, ۱۳۹۹
افلاینسلام.
ارتفاع بسترتون چقدره؟
حتما ارتفاع بستر کمه که گیاه ها میان رو اب...
البته می تونید به ساقه گیاه هم یه تکه سنگ کوچیک ببندید( هم میشه با نخ ببنیدید و هم با چسب مخصوص گیاه) و بعد سنگ رو بزارید زیر بستر اینجوری مشکل بر طرف میشه فقط به ساقه گیاه اسیب نزنید....
بله باید از گلدان خارج بشه .
اون کود مایع هم کود خوبی هست تا حدودی کار راه انداز هست برندش هم greenerهست فقط باید دوزش رو دقیق استفاده کنید نه کم و نه زیاد من خودم ازNPK همین برند استفاده می کنم بد نیست .....
اما اگه کود خوب می خواید برند ایزی لایف(هلندی هست) هم خیلی خوبه بعدش هم سیچم (امریکایی هست)عالیه فقط قیمتش خیلی بالاس.
موفق باشید
کاربران زیر از ERFAN_PC برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
farzad amani۱:۵۲ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۹ تیر, ۱۴۰۱
افلاینErfan_386 گفته
سلام.ارتفاع بسترتون چقدره؟
حتما ارتفاع بستر کمه که گیاه ها میان رو اب...
البته می تونید به ساقه گیاه هم یه تکه سنگ کوچیک ببندید( هم میشه با نخ ببنیدید و هم با چسب مخصوص گیاه) و بعد سنگ رو بزارید زیر بستر اینجوری مشکل بر طرف میشه فقط به ساقه گیاه اسیب نزنید....
بله باید از گلدان خارج بشه .
اون کود مایع هم کود خوبی هست تا حدودی کار راه انداز هست برندش هم greenerهست فقط باید دوزش رو دقیق استفاده کنید نه کم و نه زیاد من خودم ازNPK همین برند استفاده می کنم بد نیست .....
اما اگه کود خوب می خواید برند ایزی لایف(هلندی هست) هم خیلی خوبه بعدش هم سیچم (امریکایی هست)عالیه فقط قیمتش خیلی بالاس.
موفق باشید
![]()
خیلی ممنون از راهنمایتون.
ارتفاع اکواریوم هم پنجاه سانت هستش دیگه نمیدنم به خاطر همونه یا نه...
۲:۲۳ ق٫ظ
کاربر هدفمند
۱۶ اسفند, ۱۳۹۹
افلاین۱۱:۳۷ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۹ تیر, ۱۴۰۱
افلاینErfan_386 گفته
سلام.منظورم ارتفاع اکواریوم نیست ارتفاع بستری هست که ریختید کف اکواریوم.
برا پلنت ارتفاع ایده ال۷الی۸سانت هست.
حداقل باید۵سانت بستر داشته باشید وگرنه اکثر گیاه ها از بستر خارج میشن!
عیدتان هم مبارک
Erfan_386 گفته
سلام.منظورم ارتفاع اکواریوم نیست ارتفاع بستری هست که ریختید کف اکواریوم.
برا پلنت ارتفاع ایده ال۷الی۸سانت هست.
حداقل باید۵سانت بستر داشته باشید وگرنه اکثر گیاه ها از بستر خارج میشن!
عیدتان هم مبارک
![]()
Erfan_386 گفته
سلام.منظورم ارتفاع اکواریوم نیست ارتفاع بستری هست که ریختید کف اکواریوم.
برا پلنت ارتفاع ایده ال۷الی۸سانت هست.
حداقل باید۵سانت بستر داشته باشید وگرنه اکثر گیاه ها از بستر خارج میشن!
عیدتان هم مبارک
![]()
😁فکر کردم ارتفاع کل اکواریوم میگید..
ارتفاع بستر خوبه..جلوی اکواریوم که هیچی نکاشتم سه سانتی هستش..اما تا میره عقبت بیشتر میشه..قطعا اونجای که گلها رو میکار هفت سانت هم بیشتره....
۱۲:۱۵ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
افلاینHamidreza hm گفته
سلام خسته نباشیداستفاده از گیاهان آبزی بومی مثل علف چشمه(بلاغ اوتی) در تنگ فایتر چه مشکلاتی میتونه داشته باشه؟اولین ماست با مخلوط شدن شیر با شیره این گیاه ساخته شده. ممکنه باعث غلیظ تر شدن آب و آسیب دیدن ماهی بشه؟https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/167862035777381.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/16786203578142.jpg
توی تنگی که میخوام توش از فایتر نگهداری کنم یک شاخه تمیز و انگل زدایی شده از این گیاه رو گذاشتم و در حال رشد و ریشه دادنه. ممنون میشم اگه تجربیات و اطلاعاتتون رو بیان کنید
سلام عید همگی مبارکی
یک سری اطلاعات راجع به بلاغ اوتی بدست آوردم که شاید به درد یکی بخوره
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/167947344709444.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/167947344712965.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/167947344701762.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/16794734470573.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/167947344697621.jpg
همانطور که حدس میزدم آزاد شدن شیره این گیاه باعث غلیظ تر شدن آب میشه ولی خوشبختانه به ماهی و کیفیت آب آسیب نمیزنه حتی فایتر رو به تولید مثل و ساخت حباب ترغیب میکنه(چون حباب ها به راحتی از بین نمیرن).
از لحاظ شیمیایی خیلی شرایط آب رو پایدار تر میکنه اما با اینکه ریشه های زیاد ومتراکمی داره تأثیر خاصی روی ذرات معلق توی آب نداره.
برگ های پهنی داره که روی آب قرار میگیرن و جای مناسبی برای حباب های فایتر هستن.
با عدسک آبی سازگاری داره چون از یک زیستگاه آوردمشون.
نکته:اگر برگ هایی که خیلی بیرون از آب موندن کاملا وارد آب بشن میپوسن اما برگ هایی که از اول داخل آب بودن میتونن مدت زیادی توی آب بمونن.
فصلی که این گیاه رو از طبیعت میارین و استفاده میکنین تأثیر زیادی روی مقاومت و سازگاری اون با تنگ و آکواریوم داره مثلاً اگر این گیاه رو اوایل پاییز از طبیعت برداشت کنین توی دمای اتاق براحتی از بین میره و در فصل گرم بر عکس.
این گیاه نیاز خاصی به کاشت نداره و تا الان که روی آب شناور بوده کلی ریشه و شاخه داده و هنوز هم در حال رشده . به نور خیلی زیادی نیاز داره(من تنگ فایتر رو جلو پنجره گذاشتم)
این ها بخش زیادی از اطلاعاتی بود که من تو این مدت از این گیاه بدست آوردم(همش تجربی بود
)
کاربران زیر از 1_Hamidreza برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
sadraz, MOHAMMAD99Persian Gulf/خلیج فارس
۵:۳۳ ب٫ظ
کاربر عالی
۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۸
افلاین۹:۳۸ ب٫ظ
معاونانجمن
ویرایشگر
ویرایشگر کامنت
۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
افلاین۹:۱۰ ب٫ظ
کاربر عالی
۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۸
افلاین۴:۲۶ ب٫ظ
کاربر ممتاز
۶ تیر, ۱۳۹۴
افلاین۸:۲۰ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۱ اسفند, ۱۴۰۰
افلاین۹:۵۲ ب٫ظ
۱۴ تیر, ۱۴۰۲
افلاین۱۰:۵۱ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۱۱ خرداد, ۱۳۹۶
افلاینghorbani گفته
سلام می خواستم ببینم گیاه نخل مردابی رو میشه تو آکواریومی که ماهی داره گذاشت؟
سلام. باید ابتدا داخل تنگ با یک ماهی کوچک به مدت حداقل ۱ هفته تست کنید. خیلی بعید میدونم سیف باشه
کاربران زیر از م.یگانه برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
ghorbaniهمیشه از اینکه دوستانم مرا به اشتباهاتم آگاه کنند خوشحال میشوم. حتی اینجا، حتی شما دوست عزیز...
۱۱:۰۴ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینghorbani گفته
سلام می خواستم ببینم گیاه نخل مردابی رو میشه تو آکواریومی که ماهی داره گذاشت؟
سلام
شنیدم میگن میشه ولی خب ریسک داره
برگ هاش هم نباید تو آب باشه
آگه میخواین گیاه آپارتمانی نگه دارین بامبو ریشه دار و پتوس بهترین و رایج ترین ها هستن معمولا هم برای آکواریوم فایتر استفاده میشن
اینا هم فقط باید ریشه و قسمتی از ساقه تو آب باشه
یه نکته درمورد بامبو:
همونطور که گفتم فقط ریشه دار باشه چون گیاه بدون ریشه سخت ریشه میده و ممکنه اصلا خراب بشه و لش بزنه اونوقت آکواریوم بو گند میگیزه کیفیت آب افت میکنه و حتی میتونه باعث مرگ ماهی ها بشه
این تاپیک هم بخونید به کارتون میاد
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
ghorbaniمارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
بیشترین کاربران آنلاین:1075
افراد آنلاین کنونی:
99 مهمان
مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
2 مهمان
برترین نویسندگان:
مجتبی : 22934
ΡARSA : 4194
alirezaj : 3752
H∀ⓂΞD20 : 3661
حسنHTB : 3111
(SINA) : 2896
آمار کاربران:
مهمان: 575
اعضا: 44406
مدیران انجمن: 15
مدیر کل: 1
آمار انجمن:
گروه ها: 7
انجمن ها: 240
موضوعات: 7874
نوشته ها: 170330
جدیدترین اعضاء:
taha.laki, _babak, natalia, bita7408, .Nilofare 1387, meysamp1377مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

عضویت (ثبت نام)
ورود
خانه










