موجودات آبزی عجیب و غریب | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
موجودات آبزی عجیب و غریب
۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۹:۳۱ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان

در این قسمت موجودات عجیبی که می شناسید چه برای آب شور و چه برای آب شیرین در موردشون توضیح دهید

مثلا اگر تکراری نیز بودن مثل اکسولوتل باز هم تاپیک بگذارید

با تشکر

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۹:۳۳ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

labester1Image Enlarger

مقدمه
لابسترهای خاردار(Sping lobsters) یا لابسترهای صخره ای(Rock lobsters)انواعی از سخت پوستان عالی هستند که به جهت گوشت لذیذ و پروتئین زیاد و چربی کم و درا بودن انواع ویتامین های B12،B6،B3،B2،A،فسفر،آهن و کلسیم در بازارهای جهانی محصولات دریایی از ارزش ویژه و بهای بالایی برخوردارند.علاوه بر این ها،کمیابی آن ها در طبیعت و نیز بیولوژی خاص و پیچیده شان همواره توجه دانشمندان علوم زمین و دریایی را به خود جلب نموده است. پراکنش لابسترها از نواحی زیر قطب تا مناطق گرمسیری و حداکثر تا عمق ۵۰۰ متری می باشد.

گونه های تجاری لابستر که مورد توجه صیادان می باشد شامل موارد زیر است:
Nephropidae,Palinaridae,Scyllaridae,Synaxidae,Polyohelidaus

زیست شناسی لابستر
لابسترها در طول رشد خود به فواصل معین پوست اندازی می کنند و توانایی ترمیم و بازسازی خود را دارند.آنها در محیط های صخره ای و سنگلاخی زندگی می کنند و در طول روز در خلال سنگلاخ ها و شکاف ها مخفی شده و شبها از پناهگاه خود خارج می شوند و به گردش و شکار می پردازند. تغذیه لابستر از حلزونها،نرمتنان،سخت پوستان کوچک و ماهی می باشد.دشمن اصلی لابستر ها برخی از انواع ماهیان،لاک پشت های دریایی،مارهای آبی و پستانداران آبزی و البته انسان می باشد.

پرورش لابستر
تقاضای فراوان برای لابسترها،در کشورهای جنوب شرق آسیا و قیمت بالای لابستر، اهمیت تکثیر و پرورش آن را توجیه می کند که شامل مراحل زیر می باشد:
۱-     قرنطینه:که به جهت شناسایی لابسترهای بیمار جدید به مدت ۵ تا ۶ روز پیش از ورود به سیستم پرورشی صورت می پذیرد.در صورت مشاهده لابسترهای ضعیف (که از روی اندام های شکسته،زخم های بسیار حساس،خوردگی دم یا لکه سیاه روی کاراپاسشان شناسایی می شوند)،اقدام به جداسازی آنها کنید.لابسترهای سالم به مدت ۱ ساعت در طی چند روز در حمام متیلن بلو جهت ضد عفونی قرار داده می شوند.

۲-     تطبیق دهی و جمع آوری:به مدت یک هفته و با تغذیه مناسب جهت غنی سازی شان صورت می گیرد و از ۷ تا ۲۰ مترمربع متغیر می باشد.اندازه گیری طول کاراپاس و وزن بدن در همین زمان صورت می گیرد.کیفیت آب،غذا و میکروارگانیسم های موجود در آب مکررا کنترل می شود.

۳-     پرورش:آب مصرفی از فیلترهای ماسه ای و کیسه فیلتری ۱ میکرونی عبور کرده تا اجرام معلق آن زدوده شود.در تمام مدت این دوره هوادهی پیوسته صورت می گیرد.شرایط بحرانی(افت حرارت و یا تغییرات شوری) را با تنظیم عمق آب و تعویض آب مخازن تعدیل کنید.در صورت گل آلود بودن آب،با تعویض سریع آن از بروز مشکل جلوگیری کنید. تغذیه از صدف های خوراکی زنده می باشد که بستگی به اندازه،ظرفیت و توانایی لابستر دارد.

در صورتی که صدف زنده در دسترس نمی باشد می توان از صدف های خوراکی منجمد شده و ماهیهای غیر ما کول استفاده کرد.میزان غذای مصرفی ۴ تا۵ درصد وزن بدن لابستر می باشد که بهتر است همین میزان در طی ساعات عصر داده شود و غذای خورده نشده قبل از تعویض آب صبح روز بعد پاکسازی شود.
در شرایط مطلوب میانگین رشد ۳۵ گرم در ماه بوده است.به نظر می رسد قطع پایه چشمی(eyestalk)به تحقق امر فوق کمک کند.ظرفیت تانک های نگهداری و پرورش لابستر بیش از ۵۰ تن و ارتفاع حدود ۱.۵ متر می باشد.این تانک سیمانی بوده و نصب چسب پلاستیکی سیاه رنگ درون آن به حفظ رنگدانه های لابستر کمک می کند.

هوادهی مطلوب توسط لوله های PVC در منافذ کف صورت می گیرد.قرار دادن پناهگاه هایی مثل پلاستیک،آجر،تخته سنگ،لوله های PVC می تواند به شبیه سازی شرایط طبیعی آنها کمک کند.
یکی از موارد جالب، پرورش لابستر با ماهیان ریزه خوار در سیستم پرواری لابستر می باشد.در پرورش توام لابستر با شاه ماهی(mullet)،اضافه غذای لابستر و مواد دفعی آن به مصرف شاه ماهی رسیده و هیچ مرگ و میری در لابسترها و شاه ماهی ها در طول دوره مشاهده نخواهد شد.

منابع:

Holthuis,B,7875.The biology of the sping lobster
Dow,R.L.7981.The biology & management of lobsters

 

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۹:۳۵ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

راستی نمی شه گفت ایگوانا آبزی هست ولی دوزیست که هستwow

ایگوانا (به انگلیسی: Iguana) یک جنس (خانواده ایگوانیدایه) از مارمولک است که زیستگاه آن نواحی استوایی مرکزی و جنوبی قاره آمریکا و حوزه دریای کارائیب است.

جنس ایگوانا شامل دو گونه است ، ایگوانای سبز که گاهی چون حیوان خانگی نیز نگهداری می‌شود و دیگری ایگوانای آنتیل کوچک (جزایر آنتیل) است که (به علت تخریب زیستگاه) در خطر انقراض قرار دارد.

نام ایگوانا از واژه اسپانیایی ایوانا گرفته شده است. گونه‌های کمیابی از این جانور در جزایر گالاپاگوس زندگی می‌کنند.همه ساله نام تعدادی از گونه‌های ایگوانا در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست منتشر می‌شود.
پیکرشناسی و ریخت‌شناسی

هر دو گونه ایگوانا ( سبز و آنتیل کوچک) دارای غبغب هستند، ردیفی از خار روی پشت خود تا دم دارند.ایگواناها در روی فرق سر خود (پدیده‌ای به نام) چشم سوم دارند.ایگواناها بینایی بسیار خوبی دارند، توانایی دیدن شکل‌ها، سایه‌ها، رنگ‌ها و حرکت را در فواصل زیاد دارند.ایگواناها برای راه‌روی از میان جنگلهای شلوغ و همچنین برای یافتن غذا از چشمهای خود نهایت استفاده را می‌برند. آنها برای برقراری ارتباط با هم‌نوعان خود سیگنالهای قابل مشاهده ارسال می کنند.ایگواناها به محرکهای رنگی مانند نارنجی، زرد، صورتی و به ندرت آبی به عنوان ماده غذایی پاسخ می‌دهند.

igoona1Image Enlarger

ایگوانا
نام علمی: ایگوانا - سوسمار درختی

نام شناسایی: بزمجه ، مارمجه ، مجه مار
گروه :خزندگان
اندازه: قد تا ۸/۱ متر (۶پا)

محل زیست : جنگلهای نزدیک رودخانه
پراکندگی: نواحی مرکزی آمریکا ، شمال آمریکای جنوبی و فلوریدا

نحوه تولید مثل: ماده دسته های تخم ۴۰ عددی را در زیر خاکهای سست دفن می کند و نوزادان بعد از حدود ۱۰ هفته به دنیا می آیند.

رژیم غذایی: برگ و شکوفه درختان ، نوزاد این حیوان از حشرات تغذیه می کند.

توضیحات: ایگوانا، خزنده ای بزرگ، جذاب و باریک است.
ایگوانا درختی فرق زیادی با ایگوانای آبی دارد.ایگوانای آبی بیشتر وقت خود را در آب صرف می کند اما ایگوانای درختی وقت بشتری را به خوردن غذا برای گرم نگه داشتن خون خود می کند.

همه فکر می کنند که ایگوانا نوعی "لیزارد" یا نوعی تمساح است. اما این جانور نوعی مار دست وپا دار است.

igoona2Image Enlarger

igoona3Image Enlarger

نگهداری : در قفس آکواریومی نگهداری شود.این جانور مغزی به پیچیدگی یک طوطی یا یک قاقم ندارد.
خیلی طول می کشد تا تربیت شود و با محیط انس بگیرد.

تغذیه: اگر منبع غذایی ایگواناها سرشار از کلسیم و پروتئینها باشد بدون شک رشد ایگواناها به بهترین نحو شکل میگیرد.کلم،،حبوبات پخته،نخود فرنگی،لوبیای سبز و سویا جزو بهترین منابع غذایی جهت رشد سریع ایگواناها محسوب میشوند.کف قفس آکواریومی باید با شن پوشیده شده و درون آن درختچه ای مصنوعی برای جانور نصب کنید تا موقع استراحت و آفتاب گیری، روی آن بنشیند.

نژادها:
ایگوانای بیابان: حشره خوار است. در خانه های حیاط دار از آن نگهدری میشود.
پاک کننده آفات گیاهان نیز هست. برای نگهداری در آپارتمان و کنار حیوانات دیگر توصیه نمی شود.

ایگوانای آبی: در آکواریوم پر از آب نگهداری میشود.
برای استراحت از محفظه اش بیرون می آید. غذایش جلبک ها و کرم خشک شده است.

آفتاب پرست سه شاخ: کمی پرخاشگر است وممکن است شاخ بزند. در قفس آکواریومی نگهداری میشود. حشره خوار است.

آفتاب پرست کوتوله: فقط ۲/۵میلیمتر است. در دسته های ۱۰-۲۰تایی نگهداری میشود.

igoona4Image Enlarger

igoona5Image Enlarger

آفتاب پرست تاجدار: در آب زندگی و تخم ریزی می کند. با ایگوانای آبی خویشاوند است. تنها فرق این است که بچه های این جانور به صورت ماهی های لولنده بیرون می آیند. این جانور باید در آکواریوم نگهداری شود.

igoona6Image Enlarger

ایگوانا بزرگ بیشتر وقت خود را روی درخت می گذراند .او به صورت کشیده در طول یک شاخه قرار می گیرد و حمام آفتاب می گیرد .او پولکهایی به شکل دندان دارد و دارای دم باریک و درازی می باشد .علی رغم ظاهر خشمناکش بسیار خونگرم است و فقط از گیاهان تغذیه می کند.

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۹:۴۱ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سمندر و اکسولوتل  
نام : Ambystoma mexicanum
Axolotl
نام مترادف : سمندر مکزیکیMexican Salamander
ماهی سیار مکزیکیMexican Walking Fish
مبدا : مکزیک (اساسا دریاچه Xochimilco و Chalco)
سمندرها شاخه ای از دوزیستان هستند.یک برداشت نادرست در باره سمندرها این است که تصور میشود آنها مارمولک هستند یا خزنده اند.در حالیکه دوزیستان ، گروه مستقلی از حیوانات هستند.
اکسولوتل axolotol (Ax-oh-lot-ul) در اسارت رنگهای متنوعی دارد، خاکستری ، تقریبا قهوه ای ،سفید با لکه های سیاه،آلبینو طلایی،آلبنو سفید تا سیاه چرده سبزه .
رنگ معمول آن ،رنگ گونه وحشی یعنی نزدیک به سیاه ،قهوه ای شکلاتی ، یا کرم است .الیته نوع ابلق آن در رنگهای متفاوت وجود دارد
نام اکسلوتل از زبان آزتکی منشا یافته،و به خدای دگردیسی و مرگ مرتبط میشود.مبدا آنها به دو دریاچه آب شیرین زاچیمیلکوXochimilco و چالکو Chalcoدر جنوب مکزیکو سیتی بر میگردد. متاسفانه امروزه دیگر چالکو وجود ندارد و از زاچیمیلکو تنها شبکه ای از کانالها و برکه هایی باقی مانده است .آنها در طبیعت به شدت مورد تهدید قرار گرفته اند و اینک در حفاظت قانون قرار دارند.
اکسولتل به دلایل مختلف موجود دلربایی است ،بدلیل ظاهر عجیب و غریبش و توانایی در باز زایی ،آنها از تخم به لارو و از ان به شکل بالغ در می ایند.اکسولتل به همراه تعدادی از دوزیستان برای تمام عمر در مرحله لاروی بسر میبرند.و باله دمی و آبشش و پوسته ظاهری لاروی را حفظ کرده و خصوصیات سمندرهای بالغ و چشم و پلک در انها توسعه و تکامل نمی یابد.انها خیلی بیشتر از لاروهای سمندر طبیعی رشد میکنند و در این مرحله لاروی به بلوغ جنسی میرسند. آنها تا اندازه ۴۳ سانتیمتر دیده شده اند.اندازه بالغشان معمولا به ۲۰ تا ۲۸ سانتیمتر میرسد.
حیوان کاملا آبزی بوده .اگرچه دارای ششهای ابتدایی هستند.آنها از طریق آبشش نفس کشیده و به مقدار کمتری نیز از طریق پوست به این کار مبادرت میورزند.انها به تدریج ششهای ابتدایی شان را توسعه داده تا در زمان لازم توانایی تغییر تبادلات گازی را داشته باشند و از اینروست که دگردیسی پنهان دارد.
اکسلوتل یا ماهی سیار مکزیکی Mexican Walking Fishیک دوزیست بوده و سمندر است.انها حشرات و سوسکها و انواع کرمها و ماهیان کوچک را میخورند.سمندرها بیشتر شب گرد بوده و باید شبها غذا را به آنها تقدیم کرده و صبح باقیمانده آن را خارج کرد .آنها را میتوان ۴ تا ۷ بار در هفته تغذیه کرد.
این سمندرها کاملا به شرایط آبی وایسته اند و ترجیح میدهند در آب بمانند تا خشکی .یک آکواریوم ۳۰ در ۳۷ در ۶۰ سانتیمتر برای نگهداری دو سمندر بالغ کافیست.عمق آب زیاد مهم نیست.ولی عمق ۱۵ سانتیمتر یا بیشتر توصیه میشود.
آکواریوم بدون شن دلربایی کمتری دارد ولی تمیز کردن آن راحت تر بوده و خطر بلعیده شدن شن و سنگریزه های کوچک را به همرا غذا از بین میبرد .در صورتی که کف آکواریوم را بخواهیم بپوشانیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که مواد آنقدر ریز نباشند که در هنگام غذاخوردن به همرا غذا ، وارد دهان حیو.ان شود.زیرا آنها دهانشان را به یکباره به مقدار زیادی باز کرده و غذا و انچه در نزدیک آن باشد در معرض بلعیده شدن قرار میگیرد.
در طبیعت دمای آب در زاچیمیلکو(زادگاه این سمندر) به ندرت به بالای ۲۰ درجه سانتیگراد مبرسد(این دریاچه در ارتفاع بالا قرار دارد)اگرچه دما در زمستان به ۶-۷ درجه سانتیگراد یا کمتر تقلیل می یابد.در اسارت هر درجه ای بین ۱۴ تا ۲۲ درجه سانتیگراد برای بالغین معقول است .هر درجه ای بالاتر از ۲۵ درجه سانتیگراد به هر دلیلی که باشد بیشتر از چند روز غیر مناسب است.حرارت بالا سبب استرس آکسولتل و بی اشتهای شده و غالبا عفونتهای قارچی و باکتریایی را به دنبال خواهد داشت.اگر نیاز به فیلتراسیون باشد باید از راه های معمولش باشد و آکسولتل در صورت جریان داشتن آب دچار استرس میشود.در صورتی که جریان آب یک فیلتر قوی وجود داشته باشد باید جریانش را کاسته یا پخش کرد تا جریان آب زیادی در تانک بوجود نیاید.نیازی به گیاه وجود ندارد مگر اینکه تکثیر آن در نظر باشد.باید از گونه های تنومند گیاهان یا انواعی که به راحتی قابل جایگزینی است استفاده کرد زیرا آکسولتل عادت به لایروبی داشته و گیاهان ظریف را د رتانک خراب میکند.مکانهای اختفا اگرچه لازم نیست ولی ایده مناسبی است.به نظر مبرسد اکسولتل مایل باشد گاه گاهی پنهان شود.نیازی به ر‍‍ژیم روشنایی ندارند مگر اینکه بخواهیم تماشایشان را برایمان راحت تر کنیم.
برای اطمینان از حفظ کیفیت آب باید تعویض آب بصورت منظم صورت پذیرد. مقدار ۲۰ درصد در هر دو هفته یکبار معمولا کافیست مگر اینکه تعداد زیادی را در یک تانک کوچک نگهداری کرده باشیم یا تغذیه بیش از حد صورت گرفته باشد.در صورت استفاده از آب شیر(لوله کشی) باید نسبت به شناسایی و خنثی سازی مواد مضر در آب (کلرین،کلر امین و فلزات) اقدام کرد
تغذیه :
آکسولتل خورنده حریصی است.او کرمهای خاکی ،کرمهای توبیفکس،کرمهای خونی ،کرمهای سیاه ،سخت پوستانی نظیر میگو ،قطعات ماهی(ماهی شور یا دریایی نباشد)،دل گاو یا گوشتهای دیگر قرمز،غیر مهره داران کوچک نظیر حشرات،بچه قورباغه و ماهیان کوچک .(مصرف خوراک زنده) را میخورد. از دادن دو مورد آخر(بچه قورباغه و ماهیان کوچک)شاید بهتر باشد که پرهیز شود زیرا اغلب مامنی برای انگها بوده که میتوانند به آکسولتل انتقال یابد.
غالب آنها پلت های غذایی که بصورت تجاری برای ماهیان آزاد و قزل آل تهیه میشود را مصرف میکنند.که غذای بسیار عالی است.غذاهای نظیر Tetra's Reptomin نیز خورده میشوند ولی به دلیل شناور بودن خیلی مطلوب نیستند.وقتی آنها در دمای بالاتری نگهداری شوند باید با نظم و وعده بیشتری غذا داده شوند.مقدار غذایی که بتواند در مدت ۱۵ دقیقه بخورد، راهنمای مصرف خوبیست.وقتی آنها در دمای ۲۲ درجه سانتیگراد نگهداری شوند به ۲-۳ روز یکبار تغذیه نیاز دارند.
نباید غذاهای اضافه را بعد از تغذیه برای پوسیدن در تانک به حال خود گذاشت.
تکثیر :
آکسولتل در طی ۶ ماه تا یک سال به بلوغ جنسی میرسد.غالبا به ۲۰ سانتیمتر میرسد.نر های رسیده به بلوغ جنسی دارای کلواک cloaca (منفذ تناسلی )ورم کرده بزرگتری نسبت به ماده ها هستند.ماده ها را تا زمانیکه به سن ۱۸ ماهگی نرسیده اند نباید جفت زد زیرا این زمانبست که آنها به رشد کاملشان رسیده و از لحاظ شرایط جنسی آمادگی می یابند. تکثیر در هر زمانی از سال امکانپذیر است ولی بیشترین موفقیت در دسامبر و ژانویه(آذر و دی ماه) رخ داده است.در صورتیکه دما در طول سال ثابت نگهداشته شود.،تولید مثل در هر زمانی امکان پذیر است.جفت گیری معمولا یک تا دو بار در سال در زمستان صورت میگیرد.تانک تکثیر باید با گیاهان آراسته شود(گیاهان پلاستیکی بدلیل اینکه فاسد نمیشوند مناسب هستند) تا آکسولتل ماده تخمهایش را به آن بچسباند.قطعه سنگ پهن و ناهموار باید در کف تانک قرار داده شود تا نر بتواند اسپرمش را رویش بسپارد.پس از انجام رقص عشق و دریافت کپسول اسپرم توسط ماده بهتر است که نر را خارج کرد.تخم گذاری حدود دو روز بعد صورت می گیرد.بسته به اندازه ماده بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ تخم میتواند گذاشته شود.
بعد از تخم گذاری بهتر است که ماده را نیز خارج کرد.تخمها در دمای ۲۴ درجه سانتیگراد بعد از ۱۴ روز تفریخ میشوند.لاروها هر غذایی که به اندازه دهانشان باشد را میتوانند بخورند.دافنی جوان ، کرمهای بسیار ریز و نوزا د آرتمیای تازه تفریخ شده (بدون پوسته ) غذای آغازین مناسبی هستند.وقتی لاروها به ۳ سانتیمتر رسیدند میتوانند غذاهای بزرگتری دریافت کنند.مانند کرم خونی منجمد،کرم خاکی و توبیفکس خرد شده و کرم سفید.آنها میتوانند همدیگر خوار باشند.لذا تعداد زیادی از آنها را نباید در یک تانک نگهداری کرد.در دمای ۲۴ درجه سانتیگراد آنها باید دو بار در روز تغذیه شوند بطوریکه آنرا ظرف ۲۰ دقیقه مصرف کنند.تا زمانی که به ۱۰ سانتیمتر برسند.تغذیه کمتر ممکن است سبب از دست دادن عضوی یا آبشش شده و سبب مرگ شود.وقتی به ۱۵ سانتیمتر برسند آنها آرامتر خواهند شد.نگهداری و تغذیه آنها در دمای ۲۴ درجه سانتیگراد احتمال رسیدن‌ آنها به طول ۲۴ سانتیمتر را فراهم کرده و رسیدن به بلوغ جنسی را در ۶ ماهگی فراهم میکند.

Amphib140.jpgImage Enlarger


(سگ های آبی Water dogs)

Amphib370.jpgImage Enlarger

 


(سمندرهای ببری Tiger Salamanders)

سمندرهای ببری Tiger Salamanders

اصلیت: آمریکا - کانادا - مکزیک
درجه حرارت: درجه حرارت اتاق
خلق و خو: علاقمند به تعقیب شکار و قورت دادن آن
برنامه کاری: خودش را با وضعیت موجود تطبیق می دهد
نور: ترجیحا" نور کم
حداکثر اندازه: کمی بیشتر از یک فوت
در محل سکونت: نقب زدن را دوست دارد
محل امن: در مکان های فرعی ایجاد شده مخفی می شود.
غذاها: حشرات - ماهی ها - کرم ها
نظافت: دست کم هفتگی
تعداد تخم ها: حدود ۵۰
زمان تولید مثل: اوائل بهار
افسانه: در گذشته های دور، مردم تصور می کردند سمندرها قادرند در درون آتش نیز زنده بمانند. این موجودات، زمانی ظاهر می شدند که مردم چوب های تازه را درون آتش می انداختند چرا که آنها در دل چوب ها مخفی می شدند.
حتی یک نوع بخاری قابل حمل مخصوص سیمان سازی هم سمندر نام گرفت که البته بخاطر باور به همان افسانه دیرینه بوده است.
طعمه ماهی: در برخی نقاط، سمندرها (البته معمولا" آنها که در مرحله لاروی به سر می بردند) خیلی رایج و ارزان بودند و به عنوان طعمه ماهی فروخته می شدند.
امروزه چندان هم در دسترس و ارزان نیستند: سمندرها، به محل زندگی پرهزینه ای نیاز ندارند، به گرمای خاصی احتیاج ندارند، نور مخصوصی نمی خواهند، غذاهای عجیب و اسرارآمیز لازم ندارند و تا زمانی که آنقدر بزرگ نشده اند که خوی ویرانگریشان هویدا شود، محل زندگیشان را از بین نمی برند.
نگهداری از آنان آسان است ولی .... چندان هم در دسترس نیستند.

Amphib8.jpgImage Enlarger


سمندر ببری Tiger Salamander

Ambystoma tigrinum در تمام نقاط ایالات متحده - کانادا و مکزیک یافت می شود.
سمندرهای نقاط مختلف از نظر ظاهری تفاوت هایی دارند اما تمامی آنها زمینه بدنشان تیره است با خال هایی به رنگ روشن بجز نوع خاکستری آن که خالهای سیاه دارند.
زندگی پنهانی: شما نمی توانید سمندرهای خود را در طول روز (مثل خرگوش) در حال دویدن در حیاط منزل ببینید.


Amphib287.jpgImage Enlarger

نور کامل خورشید بدن آنها را بسرعت خشک می کند و باعث مرگشان می شود. بنابراین آنها گردش خود را شبانه انجام می دهند.
همانند دوستان بسیار عزیزشان کرم ها و سمندر ها در یک زمان از مخفی گاهشان بیرون می آیند و این باعث خوشحالی سمندرهاست.
رطوبت: اگر مایل به گرفتن سمندر خود هستید، احتمالا" باید آنها را زیر کنده های پوسیده نزدیک آب پیدا کنید. در پاییز معمولا" زیر برگ های خزان زده درختان که بر زمین ریخته اند مخفی می شوند. برگ ها بدن آنها را مرطوب نگهمیدارند.
دوزیستان: همانند سایر دوزیستان، سمندرها نیز زندگیشان را از درون تخم های محصور در حبابهای ژله ای شروع می کنند.
بچه های سمندر که با نام سگهای آبی شناخته می شوند، از هر جنبنده کوچکی تغذیه می کنند.
جانوران گوشتخوار: لاروهای سمندر خیلی زود ممکن است به خوردن ماهی، بچه قورباغه و یا حتی همدیگر عادت کنند. آنها با ولع به خوردن بستگان کوچکتر خود می پردازند و اگر آنها را دستی غذا دهید به خوردن کرم ها و گلد فیش ها علاقه نشان می دهند.

Amphib145.jpgImage Enlarger

سگ های آبی Water dogs

بچه های سمندر با نام سگ آبی معروف شده اند. گاهی به آنها توله سگ های گلی Mud Puppies یا سگ های دایناسوری Dinosaur Dogs هم می گویند.

Amphib155.jpgImage Enlarger

آیا توله سگ های گلی گاز هم می گیرند؟ البته آنها مثل سگ های واقعی گاز نمی گیرند ولی می توانند شما را شگفت زده کنند.
آنها دندان ندارند ولی می توانند انگشتان شما را قورت بدهند. نگران نباشید! نمی توانند جراحتی ایجاد کنند.

Amphib114.jpgImage Enlarger

آیا ماهی را گاز می گیرند؟ آنها اشتیاق زیادی به بلعیدن ماهی های کوچک دارند.
این سگ دایناسورها وقتی به اندازه ۶ تا ۸ اینچ می رسند قادرند یک گلدفیش را قورت بدهند.


Amphib156.jpgImage Enlarger

هیچ گاه یک سگ آبی را به تانک ماهی هایتان اضافه نکیند. چون در آنصورت دیگر ماهی ای در کار نخواهد بود و درعوض شما صاحب یک سگ آبی چاق و خندان خواهید شد.

Amphib160.jpgImage Enlarger

ضمنا" توله سگ های گلی بزرگتر، سگ های آبی کوچکتر را هم می خورند.

Amphib157.jpgImage Enlarger

آنها عاشق کرم ها هستند: کرم های خاکی جایگاه ویژه ای در لیست غذایی توله سگ های گلی دارند. آنها همچنین به کرم های سیاه و خونی هم علاقه نشان می دهند (چه زنده، چه منجمد).
یک نکته برای تاکید: سگ های آبی یا همان بچه سنمدرهای ببری در واقع هم خانه های مناسبی برای تانک ماهی های شما نیستند. آنها هر جنبنده (و یا حتی غیر جنبنده ای) را می بلعند.

Amphib129.jpgImage Enlarger

بچه سنمدرهای خود را در یک تانک مجزا و مخصوص که برایشان تدارک دیده اید، نگهداری کنید. آنها را سیر نگهدارید چرا که ممکن است بر اثر گرسنگی یکدیگر را هم بخورند.
سمندرها علاقه زیادی به گاز گرفتن یکدیگر دارند. در این مواقع سریعاً آنها را از هم جدا کنید.
اجازه بدید در اینجا با ۳ نوع سمندر دیگه هم آشنا بشیم، بعد به بحث قبلی یعنی سمندر ببری بر می گردیم.

Amphib251.jpgImage Enlarger

Amphib256.jpgImage Enlarger

اکسولتل Axolotl: یک نوع دیگر از سمندر است که بسیار شبیه بچه سمندرهای ببری (سگ های آبی) است ولی اکسولتل تا آخر عمر ظاهر لاروی اش را حفظ می کند و در همین حالت تولید مثل هم می کند. در واقع اکسولتل یک سمندر تک زیست (آبی) محسوب می شود.

Amphib89.jpgImage Enlarger

Amphib90.jpgImage Enlarger

Amphib91.jpgImage Enlarger

اژدهای آتشین Fire Dragon: بسیار شبیه سمندر ببری است ولی زیباتر و گران تر. ضمنا" به درجه حرارت کمتر از ۷۰ درجه نیاز دارد.
توجه داشته باشید که این سمندر نمی تواند همبازی بچه ها باشد چرا که اگر مورد تهدید قرار بگیرد، مواد آلوده و سمی از بدنش ترشح می شود.
بخاطر داشته باشید که بعد از دست زدن به این جانور حتما" دستان خود را بشویید. البته بهتر است که او را به حال خود رها کنید.
این سمندرهای اروپایی از رنگ هایی به مراتب روشن تر و درخشان تر نسبت به سمندر های ببری برخوردار هستند.

Amphib273.jpgImage Enlarger

Amphib130.jpgImage Enlarger

Amphib133.jpgImage Enlarger

سمندر خالدار Spotted salamander :
تفاوت نر و ماده: سمندرهای نر معمولا" طول بدنشان درازتر و دمشان بلندتر از ماده هاست. اندام تناسلی شان نیز در فصل تولیدمثل (اوایل بهار) برجسته می شود.
در مورد سمندرهای آبی هم به این موضوع توجه داشته باشید.
دو سمندر نزدیک تر نر و سمندری که در دورترین قسمت تصویر قرار دارد ماده است
ماده ها هم در فصل تولید مثل توپر تر و درشت تر می شوند.

Amphib142.jpgImage Enlarger

محل زندگی بچه سمندرها (سگ های آبی): آنها را به همان صورتی نگهدارید که گلدفیش هایتان را نگه می دارید. آنها به بخاری نیاز ندارند. آب تمیز می خواهند و تانکتان هم اگر بزرگ باشد بهتر است. یک فیلتراسیون خوب، به مقدار زیادی به شما کمک خواهد کرد.

Amphib367.jpgImage Enlarger

مکان های فرعی در تانک سمندرها: سگ های آبی که زندگیشان به آب وابسته است کم کم به سمندرهای ببری تبدیل می شوند و این یعنی آنها قادر می شوند که در خشکی به زندگیشان ادامه دهند.
در این زمان باید تانک آنها را از آب خالی کنید ولی به مکانی مرطوب برای حفظ رطوبت پوست آنها نیاز دارید.
بعضی از افراد از گل و لای استفاده می کنند. البته سمندر شما قادر است در چنین مکانی زندگی کند ولی شما دیگر تمایلی به نگاه کردن به او نخواهید داشت. بعلاوه، سمندر شما به این ترتیب فقط با گل و لای تیره ترکیب می شود.
بهترین مکانی که می توانید برایش فراهم کنید شامل برگ های مرطوب - کود گیاهی + خزه و شن و ماسه است.

Amphib370.jpgImage Enlarger

محل نگهداری سمندر: هر سنمدر به اتاقی حدود یک فوت مربع برای زندگی و گشت زنی نیاز دارد و صد البته اگر مکان بزرگتری برایش فراهم کنید بهتر است.
یک تانک ۱۰ گالنی می تواند اتاق مناسبی برای ۲ سمندر باشد.
آب: شما می توانید در قسمتی از کف تانک آب بریزید یا یک ظرف تخت برایش تهیه کنید و آن را آب کرده، در تانک قرار دهید.
سخت است که چنین ظرفی را با شکلی دکوری برایش تدارک ببینید.

Amphib371.jpgImage Enlarger

غارها: محل زندگی سمندر شما اگر بزرگتر باشد بهتر است چرا که می توانید برایش چشم اندازهای زیبایی درست کنید.
غارهای سرامیکی یا صخره ای وقتی به تانک شما اضافه شوند، به سمندر شما حس زندگی در یک مکان امن را خواهند داد. این مکان را برایش بسازید آنگاه خواهید دید که چگونه از آن استقبال می کند.
سمندر موجودی نیست که در جستجوی نور باشد. او از هر نوری که به طرفش بتابانید، خود را دور می کند.

Amphib87.jpgImage Enlarger

گیاهان: گیاهان طبیعی خانگی که نیاز به نور کم داشته باشند، اگر به تانک سمندر اضافه شوند، محل زندگیش را زیبا می کنند.
آنها را تمیز نگهدارید: سمندرها مثل بچه خوک ها غذا می خورند. انتظار می رود که سمندرهای خودتان را بطور هفتگی تمیز کنید.
رفقا: خیلی از مردم دوست دارند سمندرهایشان را بصورت جفت نگهدارند. بطور میانگین، همیشه نمی توانید آنها را جفت بیندازید.
بعضی از مردم هم دوست دارند که انواع دیگر را با سمندرهایشان بیندازند. خوب است ولی باید انواع دیگر از سمندر شما کوچکتر باشند چرا که ممکن است توسط آنها بلعیده شوند.
وزغ ها - سوسمار ها - قورباغه های درختی و قورباغه های شکم سرخ از این گروه هستند.
اگر نیمی از تانک را از آب پر کنید، آنگاه می توانید بچه وزغ - سوسمار آبی و یا حتی ماهی ها را در طبقه زیرین که از آب پر شده قرار دهید ولی از ناپدید شدن رفقای سنمدرتان شوکه نشوید.

Amphib135.jpgImage Enlarger

Amphib127.jpgImage Enlarger

Amphib126.jpgImage Enlarger

کلام آخر: آنها به شما عادت خواهند کرد و از گرفتن غذا از دستان شما احتمالا" لذت خواهند برد ولی حتما بعد از غذا دادن به آنها انگشتان خود را بشمارید.

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۹:۵۱ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

ببخشید مطلب تکراری گذاشتم ولی مجبور بودم

شلمبو یا بوشلمبو (Mudskipper)

 

گل خورکها ماهی های دوزیست هستند که در جنگلهای ساحلی شمال شرق استرالیا می توان نمونه هایی از آنها را پیدا کرد، اما آنها جزء حیوانات بومی استرالیا نیستند.

گل خورک ها تنها ماهیانى اند که بیشتر فعالیت هاى عمده خود شامل تغذیه، عشقبازى و دفاع از قلمرو را روى خشکى انجام مى دهند. آنها در راستاى انجام این اعمال منحصر به فرد متکى به تعدادى تخصص یافتگى هاى تکاملى هستند.

برای مثال چشم های بر جسته ی آن ها برای دید هوایی واضح تغییر یافته در حالى که توانایى آنها براى دیدن در زیر آب کاهش پیدا کرده است. زیر هر چشم جانور پیاله اى پر از آب حاصل از چین خوردگى هاى پوستى وجود دارد که زمانى که چشم هایش به خاطر در معرض هوا بودن خشک مى شود آنها را در درون این ظرف آب مرطوب مى کند. گل خورک ها با داشتن باله هایى پا مانند قادرند زمانى که خارج از آب هستند راه بروند، از موانع بالا بروند و حتى از نقطه اى به نقطه دیگر جست بزنند. از طرفى آنها به شکرانه انجام شدن تغییرات ساختارى در پوست و اتاقک هاى آبششى خود قادرند هم در آب و هم در خشکى تنفس کنند.

بسیاری از بوشهری ها به خصوص آن ها که دوران فراغت خود، در فصل گرما  را در آب های سطحی و کم عمق کناره ساحل به شنا می پرداخته اند، « ماهی سگ» را به خاطر می آورند. ماهی سگ نام محلی ماهی است: که به آن " شلمبو" یا "بوشلمبو" می گویند حاشیه خورها و رودخانه های خشک شده و کم آب نزدیک به دریا از محل های زندگی بوشلمبو است و بعضا مشاهده گردیده که ساکنین چنین محل هایی از خاک مرطوب این گونه رودخانه ها اقدام به ساخت خشت های گلی جهت دیوارسازی منازل مسکونی خود نموده اند. بوشلمبو مدتی نسبتا طولانی می تواند در چنین حالتی و درمیان خشت گلی خود را با محیط سازگار نموده و لیکن به محض بارش باران و خیس شدن دیوار و رسیدن آب به بدن وی سریعا خود را از دیوار رها ساخته و به جریان آب رودخانه می رساند و به حیات خود ادامه می دهد بوشلمبو به علت دوزیست بودن می تواند به زندگی بدون آب ادامه داده و در صورت رطوبتی بودن محل زندگی حتا می تواند تا ۲ سال به حیات خود ادامه دهد، و لیکن از نظر بدنی تحلیل می رود و از آن جایی که در کف استخرهای میگو، غذای میگو را می خورد می توان آن را به عنوان آفت حوضچه های میگو نام برد و یکی از راه های مبارزه با آن پاشیدن آهک در کف حوضچه ها قبل از آب گیری مجدد است.
http://aquaquest.ir/Files/Picture/Fish/Families/Other/Www.Aqua-Quest.Ir-mudskipper1.jpgImage Enlarger

 

 

 
۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۱۰:۱۰ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

Reed fishیاerpetoichthys calabaricus

File:Akwa19 reedfish.jpgImage Enlarger

این ماهی از خانواده ی آذرخش هست فقط در این حد می دونم

هر کسی در موردش اطلاعاتی پیدا کرد حتما بگوید

thinkingheeeeمن اطلاعاتم انگلیسی بود چون هر چه قدر که گشتم نتونستم به فارسی پیدا کنمgoodbye3

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۱۰:۱۵ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

در مورد این ماهی هم همین طور

Ribbon eelیاrhinomuraena quaesita

از خانواده ی مارماهی هست و آب شوره

فقط در این حد می دونستم

File:Ribbon eel.jpgImage Enlarger

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۱۰:۳۸ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

در مورد این ماهی حال به هم زن که در عمق آب ها زندگی می کنه نیز اگر تونستید تحقیق کنید

با تشکر

File:Head of a pacific Viperfish 4037.jpgImage Enlarger

حالم به هم خوردoh

chauliodus macouniیاPacific viperfish

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۱۱:۰۰ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

Solenostomus paradoxus

اولی

Leafy Seadragon

دومی

Phycodurus eques

دومی

 

File:Solenostomus paradoxus black on pink.jpgImage Enlarger

File:Leafy Seadragon Phycodurus eques 2500px PLW edit.jpgImage Enlarger

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۱۱:۴۵ ق٫ظ
Avatar
Riahi Fazlolah
Shahr e-kord

متخصص قناری
Members
تعداد نوشته ها: 236
تاریخ عضویت:

۲۹ اردیبهشت, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوست من hellooooo

واقعا که مطالب قشنگی گذاشتینdone

امیدوارم که این زحمت هاتون ادامه داشته باشهlove 

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۱۲:۰۴ ب٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

بله حتما داره

ممنونiloveyou

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۱:۴۶ ب٫ظ
Avatar
3M
بندر لنگه
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 15
تاریخ عضویت:

۲۵ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

جالب بود . دست شما در نکنه .مطالبتون اگه به انگلیسی هست حداقل با گوگل ترانسلیت ترجمش کنین از هیچی که بهتره!

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۴:۱۰ ب٫ظ
Avatar
نوید

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 108
تاریخ عضویت:

۱۹ خرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

میلاد گفته :

Solenostomus paradoxus

اولی

Leafy Seadragon

دومی

Phycodurus eques

دومی

 

File:Solenostomus paradoxus black on pink.jpgImage Enlarger

File:Leafy Seadragon Phycodurus eques 2500px PLW edit.jpgImage Enlarger
سلام

عکس دومی=>این ماهی اسم فارسیش اژدها ماهی هست که کاملا مشخصه نامگذاریش به خاطر قیافه جالبشهsmile

این ماهی معمولا خودش رو بین جلبک ها و گیاهان دریایی استتار میکنهhahaha2wow (جالبه, نه).

رفتارش هم تغریبا ماننده اسب دریایی و فکر میکنم از همون خانواده هم باشه.goodbye3

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۴:۱۹ ب٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

درسته دوست من ولی اصلا اطلاعات کافی در مورد این ماهی پیدا نکردم

عکس کناری اش نیز از همون خانواده است

با تشکر

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۸:۱۰ ب٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

اینم چیزی که گوگل ترنسلیت به من درمورد رید فیش داده

Reedfish، calabaricus Erpetoichthys، Ropefish (یک نام به طور معمول در ایالات متحده استفاده می شود)، و یا Snakefish یک گونه ماهی آب شیرین در خانواده bichir و نظم است. این تنها عضو از Erpetoichthys جنس است. این است که بومی غرب آفریقا، به زیستگاه طبیعی خود را کشش از نیجریه و کنگو.
Reedfish حداکثر طول کل ۳۷ سانتی متر (۱۴.۵ اینچ) است. آن را در حرکت آهسته، آب شور یا تازه [نیازمند منبع] آب گرم (۲۲-۲۸ ° C) زندگی می کند، و می توان آن را هوای اتمسفر (به معنی آن است که قادر به زنده ماندن در آب با مقدار کم اکسیژن محلول) تنفس با استفاده از یک جفت ریه ها. این ارگان به معنای آن می تواند برای مقدار متوسط ​​زمان خارج از آب زنده بمانند. این Reedfish جانور شبانه که تغذیه annelid کرم ها، سخت پوستان و حشرات در شب است، و گاهی در آکواریوم های نمایش داده شده است. نام جنس آن، Erpetoichthys، مشتق شده از واژه های یونانی erpeton ("چیز خزنده") و ichthys (ماهی). این جنس است نیز توسط Calamoichthys نام شناخته شده است. [۱]
Reedfish کنجکاو، صلح آمیز هستند، و برخی از "شخصیت" از آنجا که آنها باید یک ماهی دیگر ماهیت صلح آمیز ممکن است "قلدر" reedfish، با وجود اندازه بزرگ خود، به خصوص اگر رقابت در مخزن ماهی برای غذا و فضا وجود دارد. آنها شناخته شده اند به پرش از آکواریوم و غلتیدن در اطراف. این به این دلیل است که آنها باید یک جفت از ریه ها همراه با آبشش آنها می باشد. اگر چه شبانه، reedfish گاهی اوقات در طول روز بیرون می آیند، و این می تواند با تغذیه در طول روز از کرم های خونی و یا nightcrawlers برای ماهی بزرگتر تشویق. بعضی از Reedfish نیز تمایل به ماندن نزدیک به سطح آب که آن را از دیگر ماهی ها در امان خواهد بود و حتی اجازه می دهد بیشتر از بدن خود از آب به در بار ترک دارند. یک راه آسان برای تست اگر reedfish خود را دارد که نیاز است برای قرار دادن مخزن پرورش با یک پوشش بر روی طرف مخزن، آن را به زودی نستله خود را در بالای آن در صورتی که نیاز باشد. ماهی ها هنرمندان فرار بدنام و می تواند فاصله بزرگ پرش، بنابراین آکواریوم باید یک درپوش محکم اتصالات بدون سوراخ های بزرگ داشته باشند، بسیاری از fishkeepers تازه کار reedfish خود را از خشک پس از پیدا کردن Reedfish خود را در طبقه فقط زنده نجات. گرد و غبار، مشترک در اکثر طبقه خانواده، به راحتی می توانید از خشک به reedfish قبل از آن نجات داده است. بهتر است به منظور کاهش سطح آب آن امکان پذیر نمی باشد به طور کامل مهر و موم مخزن. Reedfish فرار اغلب در طول شب هنگامی که فعال ترین آنها است.

در اسارت reedfish به راحتی کرم های خونی و سایر غذاهای منجمد نزول به پایین مخزن را قبول خواهد کرد. اگر با دیگر ماهی ها غذا خوردن سریع نگهداری می شوند بهتر است برای قرار دادن غذایی Reedfish را در یک لوله باریک که تنها او قادر خواهد بود را وارد کنید، و یا کرم های خونی تغذیه با دست است. او غذا را توسط بوی پیدا کنید. اگر این تنظیم را در همان نقطه در مخزن او به زودی یاد بگیرند که برای پیدا کردن غذا در زمانی که گرسنه نگه داشته شده است. گونه خود را تحمل می کنند و اغلب می توانند با هم در پشت یا زیر گیاهان و / یا دکوراسیون، بخصوص زیور آلات مانند غارها، nestled یافت می شود زیرا آنها احساس پناه و امن است. حفظ یک محیط سالم تانک مشکل است به خصوص به عنوان ماهی نی بسیار مقاوم است آن فلس خشن به طور عمده دست نخورده باقی خواهد ماند حتی اگر آن را از یک مخزن بیرون می پرد. درجه حرارت آب باید بین ۲۲ و ۲۸ ° C (72 و ۸۳ ° F) با سطوح PH 6.5-7.5 می باشد. تهیه مکان های مخفی برای کاهش استرس نیز قدردانی می شود. نوجوانان را می توان در یک تانک ۷۵ لیتری (۲۰ گالن ایالات متحده) نگهداری می شود، اما افراد بالغ خواهد شد نیاز به فضای بیشتری با توجه به اندازه آنها و عادات غذا خوردن. اگر چه وجود داشته است که بزرگسالان در مخازن کوچک از ۱۰۰L، انجام می دهند بهتر است در تانک های بزرگ است. آب می شود به خصوص پاک و خالص به عنوان زیستگاه طبیعی reedfish را است اغلب eutrophic است و کم اکسیژن، هنوز ماهی های دیگر را در مخزن ممکن است سازگار با آب کمی ناپاک.Image Enlarger

هر کی از اینا تو ایران دید اسم اون جایی رو که توش دیده حتما به من بگهgoodbye3

۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۸:۲۶ ب٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

Rhinomuraena quaesita یا Bernis مارماهی مارماهی روبان، یک گونه مارماهی های آب شور، تنها عضو را از Rhinomuraena جنس Muraenidae (مارماهی مارماهی) خانواده از Anguilliformes منظور است. آنچه در حال حاضر به عنوان Rhinomuraena quaesita شناخته شده همچنین شامل سابق Rhinomuraena amboinensis با. و R. quaesita مارماهی روبان آبی و amboinensis R. برای مارماهی روبان سیاه و سفید مورد استفاده قرار گرفت، اما این در حال حاضر به عنوان همان گونه به رسمیت شناخته شده است.مارماهی روبان بومی به اقیانوس هند و اقیانوس آرام است.
مارماهی روبان موجودی ظریف با بدن نازک و بلند، بالا و باله های پشتی است.مارماهی روبان به راحتی می توانید از طریق سوراخهای بینی قدامی گسترش آن به رسمیت شناخته شود. نوجوانان و زیر بزرگسالان جت سیاه و سفید با یک باله پشتی زرد رنگ است، در حالی که زنان با باله مقعد سیاه و سفید با حاشیه های سفید رنگی بر روی باله ها زرد هستند.مرد بالغ و آبی با زرد باله پشتی است.
مارماهی روبان رشد می کند به طول کلی حدود ۱۰۰ سانتی متر (۳۶ در)، و طول عمر تا بیست سال. روبان مارماهی، مارماهی مارماهی است که protandric است.
مانند مارماهی، مارماهی روبان گاهی اوقات به عصبانی یا پرخاشگر هستند، چرا که دهان خود را اغلب باز است، ظاهر می شود آماده حمله است. در واقع، مارماهی به سادگی در تنفس. در بین گیاهان خودرو (وحشی)، مارماهی روبان خود را دفن در شن و ماسه و یا پنهان در سنگ و یا صخره ها، بی باک به تغذیه میگو و ماهی.

از آنجا که اکثر مارماهی روبان زندگی نمی کنند بیش از یک ماه در اسارت، برخی احساس میکنید که این گونه هرگز نباید خریداری شده است. مارماهی روبان تقریبا در هر مورد برای جلوگیری از خوردن پس از تحت نظر قرار گرفته مشاهده شده اند، هر چند گزارش هایی از آنها باقی مانده و غذا خوردن در اسارت به مدت ۲ سال یا بیشتر وجود دارد. مارماهی روبان آبی من می خورد! (عکس ها و فیلم ها) و در حال حاضر زندگی می کنند بیش از ۵ سال در مخزن ما با تانک به اندازه مناسب، جریان آب، عمق و ماسه مناسب، می توان آنها را برای مدتی طولانی را به صورت جفت نگهداری می شود.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/48/Black_Ribbon_Eel.jpg

اینم ترجمه شده توسط گوگل ترنسلیت

۳۰ مرداد, ۱۳۹۱
۶:۰۳ ب٫ظ
Avatar
ata
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 8
تاریخ عضویت:

۱۵ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

navid گفته :

میلاد گفته :

Solenostomus paradoxus

اولی

Leafy Seadragon

دومی

Phycodurus eques

دومی

 

File:Solenostomus paradoxus black on pink.jpgImage Enlarger

File:Leafy Seadragon Phycodurus eques 2500px PLW edit.jpgImage Enlarger
سلام

عکس دومی=>این ماهی اسم فارسیش اژدها ماهی هست که کاملا مشخصه نامگذاریش به خاطر قیافه جالبشهsmile

این ماهی معمولا خودش رو بین جلبک ها و گیاهان دریایی استتار میکنهhahaha2wow (جالبه, نه).

رفتارش هم تغریبا ماننده اسب دریایی و فکر میکنم از همون خانواده هم باشه.goodbye3

این ملهی رو از کجا میشه پیدا کرد؟تو ایران هست؟!

۳۱ مرداد, ۱۳۹۱
۱:۳۵ ب٫ظ
Avatar
نوید

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 108
تاریخ عضویت:

۱۹ خرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

نه فکر نکنم حداقل من تا حالا تو اصفهان ندیدم.confused

goodbye3

۳۱ مرداد, ۱۳۹۱
۱۰:۲۲ ب٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

اگر اب شور دارین اسب آبی می تونید هیه کنی ولی فقط معمولیش هس که نگهداریش آسونه واینم فک کنم نباشه و احتمالا فروشش غیر مجازه

به هر حال باشه هم بالای ۳-۴ میلیون کم کم هستwowcry

حالا مهم نیست به هر حال اگر سرمایه و وقتشو دارین بهتون پیشنهاد می دمyohogoodbyegoodbye3

۱ شهریور, ۱۳۹۱
۸:۴۷ ب٫ظ
Avatar
ata
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 8
تاریخ عضویت:

۱۵ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

in mahi ajdeha ro emroz to ye mostanad didam yaro migoft faghat to ab haye ostoraliyast o to har chand kilometer yeki ya dota payda mishe vali khayli khoshgel bood

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: Behnam1402, phoenix_love58
159 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33972

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7677

نوشته ها: 164339

جدیدترین اعضاء:

...firoozeh, arudnkdommvvv, taha2005, 333mohammad, امیررضا, nadia.n

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها