شارک رمبو البینو (معروف به شارک کرم) | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
شارک رمبو البینو (معروف به شارک کرم)
۱۱ فروردین, ۱۴۰۲
۲:۵۶ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1650
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام خدمت دوستان عزیز به معرفی کامل دقیق و اختصاصی ماهی شارک رمبو البینو که در ایران به شارک کرم معروف است میپردازیم.

168026158768181.jpgImage Enlarger

نام رایج: شارک آلبینو، شارک رنگین کمانی آلبینو، شارک یاقوت آلبینو

نام علمی: Epalzeorhynchos frenatum

مبدا: تایلند

طول: ۴ تا ۶ اینچ

حجم مخزن: ۴۰ گالن

طول عمر شارک رنگین کمان: ۵ تا ۸ سال

خلق و خوی: نیمه تهاجمی

سهولت مراقبت: آسان

آنها ماهی های جسور هستند و سریع حرکت می کنند. اما شارک آلبینو چقدر برای اکواریوم جمعی خوب است؟ شارک های آلبینو یکی از نژاد های شارک های رنگین کمانی هستند. همچنین به عنوان شارک یاقوتی شناخته می شود، رنگ طبیعی آنها خاکستری تا بنفش است، با باله های قرمز روشن. همچنین یک شارک البینو باله دمش زیر نور ماوراء بنفش به رنگ سبز، بنفش، قرمز یا زرد نمایان. رنگ آلبینو اولین رنگ و نژادی بود که پس از شروع پرورش شارک های آب شیرین در اسارت به بازار آمد. ماهی های آکواریومی شارک البینو از خانواده Cyprinidae هستند.

168026158774182.jpgImage Enlarger

ماهی قرمز، خار ماهی و راسبورا را نزدیک‌ترین خویشاوندان خود می‌سازند. از دیگر شارک ها می توان به شارک هارلکین، شارک دم قرمز و شارک سیاه اشاره کرد. شارک رنگین کمانی کوچکترین و ساده ترین شارک برای مراقبت از شارک ها است. شارک های رنگین کمان آلبینو بیشتر در تایلند یافت می شوند. حوضه رودخانه مکونگ، چائو پرایا و مائه کلونگ منطقه زادگاه آنها است. چندین ماهی آکواریومی محبوب از این منطقه می آیند. چند موردی که در مورد آنها شنیده اید عبارتند از ماهی بتا (Betta splendens) و شارک های رنگین کمانی (Pangasianodon hypophthalmus).

168026158775243.jpgImage Enlarger

مراقبت از شارک رنگین کمان آلبینو نگهداری از ماهی شارک آلبینو آسان است. آنها همه چیزخوار هستند و در اسارت پرورش می یابند، بنابراین آنها غذا خشک و پولکی می خورند. شارک های رنگین کمانی خشن هستند اما راه هایی برای محدود کردن رفتار تهاجمی آنها وجود دارد. طول یک شارک رنگین کمانی کامل حدود ۴ تا ۶ اینچ است. گفته می شود، حتی یک آلبینو شارک رنگین کمانی کوچک به فضای شنای زیادی نیاز دارد. به علاوه قلمرو طلب هستند و اگر در شرایط تنگ نگهداری شوند بسیار پرخاش گر میشوند. یک مخزن ۴۰ گالن حداقل برای یک شارک رنگین کمانی بالغ برای زندگی مناسب است. تزئینات برای شارک آب شیرین آلبینو: هنگام طراحی یک مخزن شارک آب شیرین آلبینو، کمی به دکوراسیون گیاهی فکر کنید. گیاهان زنده، چوب و سنگ ها چیزی بیش از افزودنی های زیبا هستند.

1680261587794.jpgImage Enlarger

غارها انتخاب های خوبی هستند زیرا ممکن است شارک فقط یک نقطه را برای خود اختصاص دهد. شارک های آلبینو همه چیزخوار هستند اما اکثر گیاهان زنده را نمی خورند. آنها ترجیح می دهند روی برگ ها چرا کنند، جلبک ها و بیوفیلم هایی را که در آنجا جمع می شوند حذف کنند. بینایی شارک جلبک بسیار خوب است. آنها جلبک های قهوه ای یا قرمز (جلبک های ریش استغورن یا سیاه) را نمی خورند. یک ماهی شارک رنگین کمان آلبینو که در آکواریومی با دکور گیاهی نگهداری می شود ممکن است تصمیم بگیرد که کل منطقه را به عنوان قلمرو خود در نظر بگیرد. سپس به هر ماهی که خیلی به ته نزدیک شود حمله می کند. سخت کردن زندگی برای همه ماهیان جامعه شرایط آب برای شارک رنگین کمان آلبینو: به عنوان بومیان آسیای جنوب شرقی، شارک های آلبینو برای آکواریوم ها شرایط نرم و اسیدی را ترجیح می دهند. در صورت امکان، pH باید بین ۶.۰ تا ۷.۰ باشد. از آنجایی که همه آنها در اسارت پرورش داده می شوند، حتی در قلیاییت متوسط ​​(pH 7.5) نیز رشد خواهند کرد. اما در صورت اسیدی نگه داشتن رنگ و سلامت بهتری خواهید دید.

168026158782995.jpgImage Enlarger

چوب آکواریومی یک گزینه دکوراسیون خوب است زیرا نه تنها مکان های مخفی را فراهم می کند همچنین شرایط آب را برای شما تعدیل می کند. تانن های موجود در چوب، آب را به سمت اسیدیته نگه می دارند و به آرامی pH را کاهش می دهند. دمای شارک رنگین کمانی ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتیگراد برای آنها و همچنین محبوب ترین ماهی های گرمسیری ایده آل است. شرایط سردتر آن‌ها را در برابر ماهی‌های آکواریومی، پوسیدگی باله‌ها و قارچ‌های بدن حساس‌تر می‌کند. بدتر از آن، زمانی که شارک های رنگین کمانی مبتلا به سفیدک می شوند، درمان آنها سخت است. شارک باله قرمز آلبینو یک جانور همه چیزخوار است. آنها جلبک های نرم، بیوفیلم و بی مهرگان کوچکی را که در انتها یا در میان گیاهان پیدا می کنند، می خورند. لارو حشرات، کرم‌های کوچک، حلزون‌ها و تخم‌های ماهی منابع پروتئینی مورد علاقه آنها هستند.

168026173107231.jpgImage Enlarger

یعنی باید رژیم غذایی متنوعی برای این ماهی ها فراهم کنید. یک غذای با کیفیت خوب بهترین پایه برای رژیم غذایی شارک رنگین کمانی آلبینو است. ماهی ها آنقدر دهان کوچک دارند که خوردن گلوله های سفت برایشان سخت است. میکس ها را با غذاهای زنده و منجمد تکمیل کنید. میگوهای آب نمک، کرم های توبیفکس، کرم های خونی و دافنی از گزینه هایی هستند که اکثر فروشگاه های حیوانات خانگی دارند. مواد گیاهی به شکل غذا های غنی شده از اسپیرولینا، جلبک یا کاهوی آب پز نیز مهم است. یک شارک آلبینو رنگین کمانی که سبزیجات کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کند ممکن است گیاهان زنده نرم تر را بخورد. این ماهی های فعال را دو تا سه بار در روز تغذیه کنید.

16802617311072.jpgImage Enlarger

تا زمانی که برای کنترل ماهیت اکواریوم آنها قدم بردارید، تعداد زیادی ماهی وجود دارد که با یک کوسه آلبینو همزیستی می کنند. آنها فقط اندازه مناسبی برای کنار آمدن با اکثر ماهی های جامعه دارند. ماهی های کوچک و سریع مانند ماهی تترا، ماهی پلاتی و گورامی های عسلی با آن ها خوب عمل می کنند. مانند دانیوهای غول پیکر متوسط ​​و ماهی کشی. ماهی های بزرگ، نیمه تهاجمی، اما غیر درنده مانند فرشته ماهی، گورامیس و سیکلیدها همگی انتخاب های خوبی هستند. حتی سازگاری با ماهیان گوشت خوار را هم دارند. وقتی بزرگ شدند و بالغ شدند، می توان با ماهی هایی مانند گرین ترور سورم پرت و ماهی های متوسط ​​مانند اسکار، آروانا، پولی، چاگوس و سیکلیدهای آفریقایی. شارک های آلبینو شکارچی نیستند و دهان آنها کوچک‌تر از آن است بتوانن ماهی بخورند. با این حال آنها را با بی مهرگان نگه ندارید. حلزون های مرموز بزرگتر و حلزون های سیب ممکن است غذای خوبی باشند.

168026173114433.jpgImage Enlarger

اما برخی از شارک ها طعم حلزون را دوست دارند. شارک های آلبینو میگوهای آب شیرین را نیز می خورند. هرگز نباید بیش از یک شارک آلبینو را در یک مخزن نگهداری کنید.ان هارا باید در تعداد ۱ عدد یا گروهی شامل ۵ عدد به بالا نگهداری کرد اما وقتی همنوع خود را می بینند خشن می شوند. دیدن باله های پاره شده در مخزن فروشگاه حیوانات خانگی پر از شارک های آلبینو عادی است. این ایده خوبی نیست که یک شارکه آلبینو را با سایر ماهیان خشن نگه دارید.

168026173107231.jpgImage Enlarger

گربه‌های کوری، گربه‌ماهی مکنده و لوچ‌ها نمی‌توانند با آنها همزیستی کنند. یک شارک آلبینو در بیشتر این مبارزات پیروز خواهد شد و رقابت را از مخفیگاه های مورد علاقه خود دور می کند. پرورش کوسه رنگین کمان آلبینو همین الان گفتیم که شارک های رنگین کمان آلبینو می خواهند یکدیگر را بزنند، چگونه می توانیم آنها را پرورش دهیم؟ متأسفانه باید بگویم که در اکثر آکواریوم های خانگی نمی توانید این کار را انجام دهید.

16802617311554.jpgImage Enlarger

اگر مخزن بزرگی دارید، مانند ۱۰۰+ گالن، ممکن است بتوانید تعدادی از آنها را کنار هم نگه دارید. آنها فضای کافی برای تشکیل قلمرو خواهند داشت. شارک ها خیلی کم جفت گیری میکنند مگر اینکه میل به تخم‌ریزی داشته باشند. پرورش شارک رنگین کمان آلبینو با قرار دادن چند ده شارک در کنار هم در استخرهای پرورش بزرگ انجام می شود. این حوضچه ها در فضای باز در آسیای جنوب شرقی ساخته شده اند، جایی که آب و هوای آن در تمام طول سال به اندازه کافی گرم است. سپس شارک های آلبینو با هورمون هایی درمان می شوند که پرخاشگری را مهار کرده و تخم ریزی را تحریک می کند.

168026158768181.jpgImage Enlarger

بنابراین، این ماهی‌های منفرد بر حسب تقاضا به تعداد کافی برای تجارت حیوانات خانگی پرورش داده می‌شوند. آنها به مرزهای قلمروی مشخص شده نیاز دارند تا همه ماهی ها به قلمرو خود احترام بگذارند. شارک های البینو گذینه های ایده عالی برای اکواریوم هستن هم از نظر نظافت هم از نظر زیبایی. انها بسیار باهوش تر از بقیه شارک ها هستند انها قادر هستند پس از مدتی صاحب خوب را بشناسند و به شما اعتماد کنند و حتی از دستتان غذا بگیرند.

168026173117035.jpgImage Enlarger

منبع : https://www.buildyouraquarium.com/albino-shark/

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

amiresmaili, Arman1384

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: koroshvatani, Matin 1387, .1988pouria, peymanjafari
222 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33981

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7677

نوشته ها: 164376

جدیدترین اعضاء:

ninja2020, as.h, moein.salamat, admint, mim_shin, parsaa

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها