شارک دم قرمز | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
شارک دم قرمز
۱۱ فروردین, ۱۴۰۲
۷:۵۴ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1650
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام خدمت دوستان عزیز.امروز به معرفی یکی از پر طرفدار ترین ماهی اکواریومی جهان میپردازم.شارک دم قرمز

168027967125121.jpgImage Enlarger

شارک دم قرمز یک ماهی آب شیرین با جثه متوسط ​​از خانواده Cyprinidae است. شارک های دم قرمز به دلیل شباهت کوسه مانند و شخصیت‌های تندشان در میان ماهی‌گیران محبوب هستند. آنها مقاوم هستند، اما طبیعت سرزمینی ماهی، نگهداری از آنها را نسبتاً دشوار می کند

 نام علمی: Epalzeorhynchos bicolor

نام های رایج شارک سیاه دم قرمز، شارک دم قرمز، labeo دم قرمز

توزیع: تایلند

اندازه: تا ۶ اینچ

طول عمر : ۵-۸ سال

رنگ: مشکی با دم قرمز یا نارنجی

رژیم غذایی: همه چیزخوار

خلق و خوی: نیمه تهاجمی

 حداقل حجم مخزن: ۵۵ گالن

دما: ۷۲-۷۹ درجه فارنهایت (۲۲-۲۶ درجه سانتی گراد)

pH: 6.0-8.0 pH

سختی: ۵-۱۵ dGH

سطح مراقبت: متوسط

شارک های دم قرمز که به نام  های شارک سیاه قرمز نیز شناخته می شوند، بومی حوضه های چائو فرایا در تایلند هستند. این ماهی ها در نهرها، رودخانه ها و نهرهای دشتی با بستر سنگی یا شنی زندگی می کنند. شارک های دم قرمز در حیات وحش به شدت در معرض خطر هستند و تصور می شد تا سال ۲۰۳۰ منقرض شوند. شارک های دم قرمز که در اسارت پرورش داده شده اند هنوز فراوان هستند و به راحتی در فروشگاه های حیوانات خانگی محلی موجود هستند. اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) توصیه هایی را در مورد اقدامات مکالمه ای برای حفظ این ماهی در محیط طبیعی اش توصیه کرده است.

اندازه و طول عمر بزرگسالان

طول شارک های دم قرمز به ۶ اینچ می رسد و ماده ها بزرگتر و پهن تر از نرها هستند. این ماهی ها در اسارت بین پنج تا هشت سال عمر می کنند. نرها و ماده ها طول عمر مشابهی دارند. پارامترهای پایدار آب و یک مخزن جادار به  شارک های دم قرمز کمک می کند تا زندگی طولانی و رضایت بخشی داشته باشند. دسترسی شارک های دم قرمز را به راحتی در فروشگاه های حیوانات خانگی و فروشگاه های آنلاین آکواریوم پیدا می کنید. قیمت ماهی به طور متوسط ​​بین ۵ تا ۹ دلار برای هر ماهی است. شما می توانید شارک های دم  از پرورش دهندگان و مغازه هایی که کوسه دم قرمز را با قیمت کمتری می فروشند خودداری کنید زیرا یک ماهی ارزان بیشتر احتمال دارد بیمار باشد. ظاهر و رفتار نمای نزدیک از یک شارک دم قرمز که نام خود را از ظاهر کوسه مانند و دم قرمز متمایز خود گرفته است. شارک های دم قرمز سرزمینی هستند و می توانند نسبت به ماهی های دیگر، از جمله نوع خود، تهاجمی باشند.

168027967128552.jpgImage Enlarger

رنگ ها، الگوها، باله ها و تفاوت های جنسی شارک های دم قرمز بدنی ساده و سیاه رنگ با دم‌های چنگال‌دار قرمز پر جنب و جوش دارند. پوزه شارک دم قرمز نوک تیز و باله پشتی آن مثلثی شکل است. برخی از شارک های دم قرمز دارای نوک سفید در بالای باله های پشتی خود هستند. آنها ممکن است هنگام استرس یا بیماری یا زمانی که شرایط آب نامناسب است، رنگ دم خود را از دست بدهند. شارک های دم قرمز بالغ نر رنگ روشن تر، بدن باریک تر و باله پشتی نوک تیزتری نسبت به ماده ها دارند. ماهی ها پس از رسیدن به بلوغ (۱۵ ماهگی) تفاوت های قابل توجهی پیدا می کنند. شارک های دم قرمز از نظر ظاهری شبیه شارک های رنگین کمانی هستند. هر دو گونه از خانواده Cyprinidae هستند و دارای دم قرمز هستند. تفاوت فیزیکی اصلی این است که شارک های رنگین کمانی باله های قرمز دارند، در حالی که شارک های دم قرمز باله های سیاه دارند. رفتار معمولی شارک دم قرمز به خاطر شخصیت پر جنب و جوشش مشهور است. شارک های دم قرمز قلمروهایی را ایجاد می کنند و اغلب ماهی های دیگری را که وارد این فضاها می شوند مورد آزار و تعقیب قرار می دهند. یک مخزن بزرگ با نقاط پنهان و پوشش گیاهی زیاد می تواند تمایلات تهاجمی ماهی را کاهش دهد. شارک های دم قرمز شناگران فعال و سریعی هستند که به اطراف ته تانک می چرخند. آنها نسبت به ماهی های نوع خود پرخاشگر هستند و ترجیح می دهند تنها زندگی کنند. شارک های دم قرمز نوجوان ترسوتر از بزرگسالان هستند و برای احساس امنیت و راحتی به مکان‌های پنهان زیادی نیاز دارند. شارک های دم قرمز شب زنده داری هستند، به این معنی که بیشتر در شب فعال هستند. این ماهی‌ها فقط باید با ماهی‌هایی نگهداری شوند که بتوانند خودشان را نگه دارند، زیرا شارک های دم قرمز ماهی‌های کوچک و کند حرکت را به‌ویژه زمانی که برای غذا رقابت می‌کنند قلدری می‌کنند.

168027967131113.jpgImage Enlarger

شارک های دم قرمز مقاوم اما تهاجمی هستند و مراقبت از آنها نسبتاً دشوار است. در تجارت حیوانات خانگی، شارک های دم قرمز در اسارت پرورش داده می شوند. با این حال، تکثیر عناصر زیستگاه طبیعی شارک دم قرمز به ماهی کمک می کند تا احساس شادی، امنیت و راحتی داشته باشد. شارک های دم قرمز را با غذاهای زنده یا منجمد مانند کرم های خونی و دافنی تغذیه کنید تا رنگ آن افزایش یابد. الزامات زیستگاه و مخزن شارک های دم قرمز بدنه های آبی با حرکت سریع با پوشش گیاهی متراکم و بستر سنگی را ترجیح می دهند. آنها به مقدار زیادی اکسیژن محلول در آب نیاز دارند که می تواند با سنگ های هوا ایجاد شود. شرایط مخزن شرایط مخزن ترجیحی شارک دم قرمز عبارتند از: 

نوع آب: آب شیرین

پارامترها اندازه مخزن: یک مخزن دراز ۵۵ گالن بهترین است.

 شارک های دم قرمز ساکنان پایینی هستند و به فضای کافی برای پرسه زدن نیاز دارند. یک مخزن کشیده فضای بیشتری برای اکتشاف فراهم می کند و سطح اکسیژن را در آب افزایش می دهد

دمای آب: ۷۲-۷۹ درجه فارنهایت (۲۲-۲۶ درجه سانتی گراد)

بستر: برای تقلید از زیستگاه طبیعی کوسه دم قرمز، از سنگ ها و سنگریزه هایی با اندازه های مختلف استفاده کنید. از شن های ریز خودداری کنید زیرا کوسه دم قرمز ممکن است به طور تصادفی آن را هنگام جمع کردن بخورد. یک بستر تیره به ماهی کمک می کند احساس راحتی کند و دم قرمز پر جنب و جوش خود را نشان دهد

چیدمان مخزن: آکواریوم را با گیاهان با برگ های خوب، غارها و چوب های خشک شده تزئین کنید تا مکان ها و مناطقی برای مخفی شدن شارک دم قرمز برای ایجاد قلمرو خود فراهم کنید. گیاهان شناور، مانند جاوا ماس، ویستریا آبی و هورنورت، آب را در سایه نگه می دارند.

168027967133184.jpgImage Enlarger

اسیدیته: ۶-۸ pH

سختی آب: نرم، با سختی بین ۵-۱۵

فیلتر: سیستم فیلتراسیونی را انتخاب کنید که جریان قوی تولید کند. شارک های دم قرمز به آب سریع عادت دارند و اغلب برخلاف جریان شنا می کنند تا انرژی اضافی را دفع کنند.

حباب‌ساز: یک حباب‌ساز کوچک وزنی (سنگ هوا) به پخش هوا در آکواریوم کمک می‌کند.

نور: از نور شدید و نور مستقیم خورشید خودداری کنید. کوسه های دم قرمز شبگرد هستند و در محیط های تاریک و کم نور فعال هستند  یک مخزن خیلی کوچک می تواند باعث استرس و تهاجمی شدن شارک های دم قرمز شود. ماهی داران باید روی یک درپوش ایمن و سنگین تمرکز کنند، زیرا شارکهای دم قرمز از مخزن می پرند بیرون

168027967135355.jpgImage Enlarger

بیماری ها

شایع ترین بیماری هایی که شارک های دم قرمز را تحت تاثیر قرار می دهند پوسیدگی باله و Ich هستند. اکثر بیماری ها با پارامترهای آب ایده آل، رژیم غذایی سالم و تغییر منظم آب قابل پیشگیری هستند. نوسانات آب باید به حداقل برسد. شارک های دم قرمز را هر روز از نظر علائم بیماری بررسی کنید. علائم شایع عبارتند از از دست دادن اشتها، بی حالی، تغییر در الگوی شنا، و کنده شدن فلس ها یا باله ها. Ich این بیماری ماهی آب شیرین توسط انگل خارجی Ichthyophthirius multifiliis ایجاد می شود. علائم ich لکه های سفید نمک مانند روی بدن ماهی، کاهش اشتها و چشمک زدن است که در آن ماهی به اشیا ساییده می شود. شارک های دم قرمز مبتلا به ich باید در یک مخزن جداگانه و تمیز قرنطینه شوند. سپس دمای آب باید به تدریج چند درجه افزایش یابد تا انگل از بین برود. فین روت پوسیدگی باله یک عفونت ناشی از شرایط نامناسب آب یا سطح نامناسب اکسیژن است. علائم عبارتند از: باله های پاره شده و فرسوده، از بین رفتن رنگ و التهاب در پایه باله ها. پوسیدگی باله با آنتی بیوتیک قابل درمان است. تمیز نگه داشتن آب و در پارامترهای مناسب به جلوگیری از پوسیدگی باله کمک می کند.

168027979865891.jpgImage Enlarger

رفتار ها

شارک دم قرمز بسیار تهاجمی است و به تانکی اندازه متوسط ​​نیاز دارد که بتواند با مزاج گرم شارک مطابقت داشته باشد. شارک های دم قرمز ماهی‌های منفرد هستند و نباید در کنار هم نگهداری شوند، مگر اینکه مخزن آن‌قدر بزرگ باشد که هر شارک دم قرمز قلمرو خود را داشته باشد. این گونه ها جفت تانک های خوبی برای شارک های دم قرمز ایجاد می کنند:  سیکلیدها دانیوس (غول و گورخر) گورامیس (مروارید، آبی و بهشت) تترا (نئون و نور درخشان) شارک های دم قرمز تمایل دارند ماهی های آهسته، ترسو، باله بلند و کوچک مانند فرشته ماهی، گوپی های فانتزی و بتا را قلدری کنند. بی مهرگان را نباید به مخزن اضافه کرد زیرا شارک های دم قرمز آنها را می خورند. رژیم غذایی و تغذیه این ماهی ها همه چیزخوار هستند و از جمع کردن برای غذا لذت می برند. ماهی ها دهانی رو به پایین دارند که از آن برای تراشیدن جلبک ها از سنگ ها استفاده می کنند.

16802797986862.jpgImage Enlarger

در طبیعت، رژیم غذایی شارک دم قرمز از حشرات، سخت پوستان، مواد گیاهی و کرم ها تشکیل شده است. شارک های دم قرمز باید با رژیم غذایی متنوعی از گلوله ها، غذاهای زنده یا منجمد و سبزیجاتی مانند کدو سبز و نخود فرنگی تغذیه شوند. ویفر جلبکی یک گزینه غذایی مغذی برای این ماهی ته نشین است. غذای زنده می تواند رنگ  شارک دم قرمز را زیبا تر کند. غذاهای زنده و منجمد ایده آل کرم های خونی، دافنی و میگوی آب نمک هستند. شارک دم قرمز را هر چند روز یک بار، به طور ایده آل بین غروب و سحر، تغذیه کنید. غذایی که در ته مخزن فرو می‌رود، مانند گلوله‌های غرق‌کننده، برای شارک های دم قرمز بهترین است. پرورش شارک های دم قرمز از روش تخم گذاری است. پرورش شارک دم قرمز در یک تانک خانگی عملاً غیرممکن است زیرا این ماهی نسبت به سایرین در نوع خود تهاجمی است. شارک های دم قرمز موجود در تجارت حیوانات خانگی در مزارع تجاری پرورش داده می شوند، جایی که از هورمون ها برای تشویق پرورش استفاده می شود. آیا باید یک شارک دم قرمز برای آکواریوم خود تهیه کنید؟

168027979870683.jpgImage Enlarger

شارک دم قرمز ماهی قوی و سرزنده با شخصیتی خشن است. مراقبت از شارکه های دم قرمز نسبتاً دشوار است و حداقل به یک مخزن ۵۵ گالن یا بزرگتر نیاز دارند. اگر یک مخزن به اندازه کافی بزرگ با غارها و گیاهان برای نگهداری شارک دم قرمز دارید، اما با فضای باز کافی برای پرسه زدن آزادانه ماهی، باید یک شارکه دم قرمز داشته باشید. شارک های دم قرمز در تانک های محلی که ماهی های کوچک، ترسو یا باله بلند دارند مناسب نیستند. با مراقبت و محیط مناسب، شارک های دم قرمز ماهی های فریبنده ای هستند که رنگ و بویی  تازه را به آکواریوم می آورند.

168027979872674.jpgImage Enlarger

منبع:https://www.fishkeepingworld.com/red-tail-shark/

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Arman1384

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: Arman1384, Behnam1402, Ali_Moqadam, mehrad01
193 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33945

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164296

جدیدترین اعضاء:

122122, parsa81, sajjad447, Aliarshia, mortezaSO, sevda13

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها