تکثیر کریبنسیس | تکثیر ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
تکثیر کریبنسیس
۲ فروردین, ۱۴۰۱
۲:۳۳ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1864
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت این ماهی سخت نیست. رنگ  شکم یک ماهی ماده بالغ نسبت به نر روشن تر است و اندازه کوچک تری دارد. در طول دوره های تولید مثل، شکم ماده دارای رنگ قرمز گیلاسی میشود.

تخم ریزی

معمولا که کریب ها در عرض یک هفته پس از معرفی به مخزن شروع به جفت شدن می کنند و هر گونه هم تانکی برای انها مزاحم حساب میشود. اگر به نظر می رسد که جفت شما تمایلی به تولید مثل ندارند، دمای آب را تا ۸۰ درجه فارنهایت (۲۷ درجه سانتیگراد) ابالا ببرید چندین غار و مخفیگاه مناسب برای  برای آنها فراهم کنید. تغذیه آنها با غذای زنده و گوشتی فراوان نیز می تواند ماهی هارا به تخم ریزی ترغیب کند. علی رغم تحمل طیف وسیعی از پارامترهای آب، انها بیشتر به اب نرم و اسیدی علاقه دارند و در این اب بهتر تخم ریزی میکنند.

فرزند پروری

کریبنسیس ها والدین فداکاری هستند و جفت های دو نفره تشکیل می دهند . کریبنسیس ها فرزندان خود را با هم بزرگ می کنند. در هنگام تخم ریزی، ماده ۵۰ تا ۳۰۰ تخم معمولاً در پشت بام غار می گذارد. نر آنها را بارور می کند سپس هر دو از تخم ها محافظت می کنند . به شکل نوبتی از تخم ها مراقبت می کنند . ماهی ماده در زمانی که نر از تخم ها مراقبت میکند به تغذیه میپردازد و بالعکس. نر زمان زیادی را صرف محافظت از محیط اطراف در برابر مزاحمان و شکارچیان تخم ها می کند. 

لارو ها

هنگامی که تخم ها پس از تقریباً سه روز از به لارو تبدیل می شوند، فرزندان کوچک به یک گودال یا مکان امن دیگری که توسط والدین مناسب تشخیص داده می شود، منتقل می شوند. در این مرحله انها به اندازه کافی کوچک هستند و در دهان والدین خود جا میشوند. اولین غذای آنها معمولاً مواد آلی ریز است، اما به زودی به اندازه کافی بزرگ می شوند که میگوهای پودر شده و میگوهای آب شور تازه ی ریز را بخورند.

بعد از ۵ تا ۱۰ روز، بچه ها معمولاً به اندازه کافی بزرگ هستند که می توانند از غار بیرون آورده شوند تا در تغذیه به همراه بقیه بچه ماهی ها شرکت کنند. با این حال، آنها همچنان  شب را در غاری که در آن متولد شده اند، یا هر غار دیگری که به اندازه کافی امن است ، سپری می کنند.

ماده در گردش های کوچک در اطراف مخزن شروع به بیرون آوردن فرزندان و بردن انها به مکانی امن میکنند به محض اینکه ماده متوجه خطر احتمالی در محیط بشود، آنها را با عجله به محل امن خود باز می گرداند. قبل از اینکه بچه ماهی ها اجازه خروج از لانه را داشته باشند ماده منطقه را جستجو می کند تا مطمئن شود که خطری برای لارو ها نیست .

تغذیه لاروها

پرورش ماهی کریبنسیس معمولاً سخت نیست  زیرا والدین بیشتر کار را انجام می دهند. همانطور که ماهی ها بزرگتر می شوند، به سادگی به آنها غذای پولکی آسیاب شده و میگوهای آب بدهید تا زمانی که آنها بتوانندغذای مشابه والدین  را بخورند. در حالت ایده آل، بچه ماهی ها باید تا زمانی که حداقل ۱.۵ سانتی متر طول داشته باشند، در کنار والدین خود بمانند. حذف زودهنگام آنها می تواند باعث آزار و اذیت نر و ماده تا حد مرگ شود، زیرا او می خواهد دوباره تخم ریزی کند و او در این مرحله از نظر فیزیکی آماده نخواهد بود. 

اگر والدین فرزندان خود را می خورند یا نمی توانند از آنها در برابر شکارچیان محافظت کنند، تسلیم نشوید. آنها به زودی دوباره تخم ریزی می کنند، اکثر زوج ها پس از چند بار تخم ریزی میتوانند بچه ها ی خود را بزرگ کنند. تا زمانی که هر دو ماهی سالم هستند، می توان انتظار داشت که بارها و بارها تخم ریزی کنند.

از آنجایی که آنها والدین ماهی های فداکاری هستند، در حالی که از بچه های خود محافظت می کنند بسیار تهاجمی می شوند. اگر آکواریوم شما  به اندازه کافی بزرگ باشد، معمولاً این پرخاشگری مشکلی ایجاد نمی کند و آنها از تخم و لارو به خوبی  محافظت می کنند. بنابراین دادن آکواریوم بدون مزاحم با فضای زیاد به یک جفتبهترین راه حل برای تکثیر است.

164794338667951.jpgImage Enlarger

منبع: بخش های مرتبط با تکثیر این ماهی از لینک زیر

https://www.tfhmagazine.com/articles/freshwater/keeping-kribs-the-culture-of-pelvicachromis-cichlids-full

JDM lover

۳ فروردین, ۱۴۰۱
۱۰:۳۶ ب٫ظ
Avatar
حسنHTB
تهران

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 3111
تاریخ عضویت:

۲۷ بهمن, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

دوست خوبمون آقا متین لطف کردن متن ویرایش شدش رو برای من ارسال کردن من هم متن درست رو جایگزین کردم

آقا متین دستت درد نکنه عزیز استفاده کردیم

کاربران زیر از حسنHTB برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387
۱۲ اسفند, ۱۴۰۱
۷:۴۱ ب٫ظ
Avatar
mehdinejad
تبریز
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 17
تاریخ عضویت:

۱۵ مهر, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام من ماهی ها رو تکثیر کردم و ۱۰۰ موند واسم بعد ۲ ماه نر و ماده رو به یه آک دیگه منتقل کردم ولی بعد ۱ هفته نر ماده رو زد و کشت 

علتش چیه؟

نر یه دفعه ۳ برابر ماده شد و ماده اصلأ بزرگ نشد

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
58 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 34310

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7726

نوشته ها: 165717

جدیدترین اعضاء:

mstafa, saem891, mmdshahoo, ulyssesu66, amin mehdizadeh, gelori 5

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3011

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها