تکثیر سیچلاید پیکاک باس | تکثیر ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
تکثیر سیچلاید پیکاک باس
۱۱ مهر, ۱۴۰۰
۷:۴۰ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2236
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

تو این تاپیک به چگونگی تکثیر سیچلاید پیکاک باس می پردازیم .
به طور معمول به ازای ۱ پیکاک باس نر ، ۲ پیکاک باس ماده برای تکثیر قرار دهید ؛ امّا قبل از تکثیر باید ماهی ها را به خوبی تغذیه کنید و مطمئن بشید که پیکاک باس ها کاملاً بالغ باشند ؛ باید پیکاک باس ها را با غذا های انرژی تغذیه کنید و یا ماهی های دریایی را به قطعات کوچک برش دهید و با آن ها به پیکاک باس ها دهید . مخزن پرورش باید حدأقل ۵۰۰ لیتر آب داشته باشد ؛ یک قطعه تخته سنگ در مخزن تکثیر قرار دهید ؛ پس از انتقال پیکاک باس ها ، آن ها برای خود قلمرو ای تعیین می کنند و همهٔ ماهی های دیگه رو از محل تخمریزی دور می کنند ؛ معمولاً ماهی های دیگه رو تعقیب کرده و یا به صورت جزئی هل می دهند ؛ زیرا آن ها دندان ندارند و به ندرت باعث صدمه دیدن ماهی های دیگه می شوند ؛ آن ها پس از مدّتی محل تخمریزی را تمیز می کنند تا ماده در آنجا تخم بگذارد . در زیر شکم ماده لوله ای باز می شود و تخم ها از طریق لوله بیرون می آیند ؛ تخم ها به طور معمول پس از تخمریزی به سطوح می چسبند ؛ امّا تعدادی از آن ها نمی چسبند ؛ پس از اتمام تخمریزی نر و ماده همچنان از ناحیهٔ تخمریزی محافظت می کنند و به هیچ ماهی ای اجازه نمی دهند تا به تخم ها نزدیک شوند ؛ آن ها با کمک باله های خود تخم ها را در نزدیکی هم جمع می کنند . شما باید پس از تخمریزی پیکاک باس ها ، تخم ها را به یک مخزن دیگری به اندازه حدأقل ۷۵ تا ۱۱۵ لیتر منتقل کنید و مطمئن باشید که آب مخزن تخم ها تمیز باشد و باید مراقب باشید تا تخم ها قارچ نزنند ؛ والدین حدودا ۳ تا ۴ روز از تخم ها محافظت می کنند ؛ با توجه به شرایط آب آکواریوم ، پیکاک باس ها ۲ بار در هر ماه و یا هر ۲ ماه یکبار تخم گذاری می کنند .

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger


مراقبت از تخم ها : تخم های بارور یافته لکّهٔ تیره دارند ؛ تخم های بارور نشده رنگ سفید یا زرد دارند و در صورت خارج نشدن از مخزن قارچ می زنند ؛ برای جلوگیری از قارچ زدگی می توانید از متیلن بلو استفاده کنید ؛ در صورت عدم درمان قارچ ممکن است قارچ به بقیهٔ تخم ها سرایت کند و باعث شود که بچّه ها نتوانند پوشش تخم را باز کرده و بیرون بیایند ؛ میزان باروری تخم ها معمولاً بستگی به بلوغ نر و توانایی او دارد که ۲۰ تا ۳۰ درصد است و با افزایش سنّ و توانایی میزان باروری اش افزایش میابد ؛ پس از به دنیا آمدن بچّه ها ، آن ها نباید تا ۱۰ روز تغذیه شوند ؛ زیرا از کیسهٔ زرده شان تغذیه خواهند شد ؛ توصیه شده که برای مخزن بچّه ها از فیلتر اسفنجی استفاده کنید .

Image Enlarger


منبع : لینک تکثیر پیکاک باس

کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Shahed

 توانا بُوَد هر که دانا بُوَد ز دانش دل پیر برنا بُوَد

آکواریوم من

۱۵ مهر, ۱۴۰۰
۲:۲۰ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1644
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام میخوام راجب تکثیر ماهی پیکاک باس براتون یه سری اطلاعات بزارم که میتونه کمکتون کنه تو تکثیر این ماهی.

خوب امروزه زیاد اسم ماهی پیکاک باس رو میشنویم و نسبت به قبلا در بازار های اکواریومی زیاد شده.این ماهی یه ماهی خاص و مقداری گران قیمت هستش. این ماهی رو میتوان در اکواریوم تکثیر کرد. حالا روش تکثیرش:

تشخیص نر و ماده این ماهی:

تشخیص نر ماده این ماهی زیاد سخت نیست و میشه از روی یه سری نشانه به نر یا ماده این ماهی پی برد.خوب نر ها بدنی کشیده تر از ماده ها دارن و نر ها روی سرشون یه برامدگی دارن و شکم و گلوشون قرمزی بیشتر نسبت به ماده ها دارن.

فراهم کردن جفت مولد:خوب بعد از تعیین جنسیت یه جف رو انتخواب میکنیم برای تکثیر ماهی پیکاک باس از ۲۰ تا ۲۵ سانتی بالغ میشه و بهتره برای تکثیر شما یک جفت ۳۰ سانتی بخرید که هم تو تکثیر وارد باشن هم مقاوم تر.

تخم ریزی:

این ماهی بر روی یک سطح صاف تخم ریزی میکنه و ماهی ماده تا ۷۰ تخم میزاره. حدود ۴ تا۷ روز طول میکشه تخم ها باز بشن و بچه ها به دنیا بیان.هم میشه بزارید کنار والدین بمونن والدین بزرگشون کنن و هم میتونید جداشون کنید خودتون به صورت اختصاصی بچه هارو بزرگ کنین و هر لحظه ممکنه والدین بچه هارو بخورن.پس بهتره یه اکواریوم  اختصاصی از قبل برای بچه ها در نظر بگیرید که از هر مشکلی جلو گیری کنید

تغذیه بچه پیکاک ها:

ماهی پیکاک سرعت رشد خوبی داره اگه با منبع پروتئینی تغذیه بشه. برای تغذیه بچه پیکاک ها میتونید از ارتیمیا استفاده کنید که استقبالم میکنن.

چند عکس از پیکاک و بچه هاشون:

 

163360373718532.jpgImage Enlarger

163360373731933.jpgImage Enlarger

16336037373254.jpgImage Enlarger

163360373707391.jpgImage Enlarger

امید وارم مفید بوده باشه.موفق باشید.thumbs-up

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: phoenix_love58, کیان
252 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33805

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163805

جدیدترین اعضاء:

yosof 914, sina_237128, 09_sina, Mohammad.renjer, samanhoseyni, 2023abolfazl

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها