بیماری کت فیش | صفحه 17 | بیماری ها و درمان ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
بیماری کت فیش
۱۳ فروردین, ۱۴۰۳
۱:۰۴ ب٫ظ
Avatar
montazer e emam

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 189
تاریخ عضویت:

۱۰ بهمن, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین
321sp_Permalink sp_Print

Matin 1387 گفته

منطورتون از پوسیدگی چیه ؟ باله ها ریش ریش شده یا بهم چسبیده یا ... (عکس بدید بهتره )

در هر صورت به استسقا ربطی نداره. باله ها معمولا بخاطر کیفیت پایین آب قرمز میشن تالا اگه عکس بدید بهتر میشه تشخیص داد  

متاسفانه مرد frown

۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۹:۰۴ ب٫ظ
Avatar
wwwsarawww
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 2
تاریخ عضویت:

۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
322sp_Permalink sp_Print

171493021189921.jpgImage Enlarger

سلام به همگی 

کتفیشم زیر شکمش زخمی شده این جه بیماریه ؟ باید چه کاری انجام دهم .

ماخی هایی هم که پیشش هستند 

شارک 

زبرا

گوپی و بچه گوپی

کالر ویدو 

۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۹:۳۳ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2896
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
323sp_Permalink sp_Print

سلام
باید مطمئن بشید مقدار آمونیاک مخصوصاً NO2 پایین باشه. وگرنه می‌تونه باعث سوختگی و قرمزی های بدن بشه. اگه مخزن دیگه ای دارین منتقل کنین اونجا تا بهتر بشه. به نظر عفونتم میاد. از متیلن بلو استفاده کنید. آب رو تازه تعویض کردید؟ ممکنه حین تعویض هم زخم شده باشه.

کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

wwwsarawww

 تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..  

آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.

۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۱۱:۳۸ ب٫ظ
Avatar
Mohamadtaghi.1
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 4
تاریخ عضویت:

۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
324sp_Permalink sp_Print

سلام کت فیشم تا امروز خوب بود و سرحال آب آکواریوم هم هر هفته ۲۰.۳۰ درصد تعویض داشتم غذاشم خیار میدادم ولی امروز دیدم کف رفته و کج شده تکونش دادم کج شنا کرد اومد بالا ، دهانشم همینجور باز شده بسته نمیشد مشکل میتونه از کجا باشه؟

171502594056081.jpgImage Enlarger

۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۷:۰۴ ب٫ظ
Avatar
wwwsarawww
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 2
تاریخ عضویت:

۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
325sp_Permalink sp_Print

سلام 

متشکرم 

حال ماهی خوب شد 

ولش کردم به حال خودش کم کم بد تر شد ولی یهو خوب شد و حالا هم حالش خوبه 

متشکرم از مطلب خوبتون 🌹🌹

۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳
۱۱:۰۲ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
326sp_Permalink sp_Print

سلام

احتمالا مشکل کیسه هوا خفیف داشته که برطرف شده شاید به دلیل پرخوری

موفق باشید

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۸ خرداد, ۱۴۰۳
۴:۱۹ ب٫ظ
Avatar
parisakmn
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۸ خرداد, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
327sp_Permalink sp_Print

سلام وقت شما بخیر 

دوتا کت فیش الجی دارم یکیشون الان‌چندروزیه از گوشه و لابلای اکواریوم اصلا تکون نمیخوره و غذا هم نمیخوره . متاسفانه کمتر از یک‌ماه پیش داخل لوله فیلترم رفته بود و درش اوردم از اون روز خیلی استرسی شده 

اما با این حال بیرون میومد و تحرک داشت چند روزه دیگه اصلا بیرون نمیاد و تحرک نداره 

اکواریوم پلنت دارم سنگ هوا و فیلتر هم هست 

ممنون میشم راهنماییم کنین لطفا

۸ خرداد, ۱۴۰۳
۱۱:۰۴ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

parisakmn گفته
سلام وقت شما بخیر 

دوتا کت فیش الجی دارم یکیشون الان‌چندروزیه از گوشه و لابلای اکواریوم اصلا تکون نمیخوره و غذا هم نمیخوره . متاسفانه کمتر از یک‌ماه پیش داخل لوله فیلترم رفته بود و درش اوردم از اون روز خیلی استرسی شده 

اما با این حال بیرون میومد و تحرک داشت چند روزه دیگه اصلا بیرون نمیاد و تحرک نداره 

اکواریوم پلنت دارم سنگ هوا و فیلتر هم هست 

ممنون میشم راهنماییم کنین لطفا  

سلام

شوکی که در اثر اون اتفاق به ماهی وارد شده طول میکشه تا از بین بره. حالا تو این مدت هر استرسی با مثلا سیفون یا توسط ماهی های دیگه ایجاد بشه باعث بد تر شدن وضعیت ماهی میشه.

الان ببینید چه عاملی باعث استرس موهی میشه که باعث میشه کمتر بیرون بیاد.

بررسی کنید ببینید علائم بیماری های انگلی یا بیماری های دیگه نداشته باشن. اگر علامت و رفتار مشکوک دیگه ای داره باید چک بشه

اگر آکواریومتون پلنت نبود با اضافه کردن یه مقدار نمک و کمتر کردن نور میشد شرایط رو بهتر کرد ولی نمیشه

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۲۳ خرداد, ۱۴۰۳
۷:۱۱ ب٫ظ
Avatar
MHShk
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۱۵ آبان, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
329sp_Permalink sp_Print

سلام و وقت بخیر 

سه تا کوریدوراس باله بلند داشتم ک باله هاشون توسط بقیه ماهی ها زده شده بود ( تقریبا یک ماه و نیم پیش ) از اونجایی میگم زده شده و دم خورده نیست چون فقط همین سه تا ک باله بلند دارن دچار این مشکل شدن ( ترکیب هم آنجل و کوریدوراس) 

متوجه شدم ک دوتا از کوریدوراس ها گویا توی شنا مشکل دارن و گاهی اوقات ماهی خودش رو ول میکنه میاد روی آب و دوباره تلاش میکنه و میره پایین 

یکیشون شرایطش حاد تر بود و کف تانک هم برعکس میشد و در اخر تلف شد 

الان دومی اوضاعش داره شبیه اون میشه کم کم و یکی دوباری دیدم اومده روی آب و دوباه. با تلاش رفته پایین ( غذا میخوره ولی ب شدت کمتر از قبل ) ( منظور از بالا اومدن اون بالا اومدن ناگهانی کوریدوراس و هواگیریش نیست ) 

171820688713461.jpgImage Enlarger

۲۳ خرداد, ۱۴۰۳
۱۰:۴۱ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
330sp_Permalink sp_Print

MHShk گفته
سلام و وقت بخیر 

سه تا کوریدوراس باله بلند داشتم ک باله هاشون توسط بقیه ماهی ها زده شده بود ( تقریبا یک ماه و نیم پیش ) از اونجایی میگم زده شده و دم خورده نیست چون فقط همین سه تا ک باله بلند دارن دچار این مشکل شدن ( ترکیب هم آنجل و کوریدوراس) 

متوجه شدم ک دوتا از کوریدوراس ها گویا توی شنا مشکل دارن و گاهی اوقات ماهی خودش رو ول میکنه میاد روی آب و دوباره تلاش میکنه و میره پایین 

یکیشون شرایطش حاد تر بود و کف تانک هم برعکس میشد و در اخر تلف شد 

الان دومی اوضاعش داره شبیه اون میشه کم کم و یکی دوباری دیدم اومده روی آب و دوباه. با تلاش رفته پایین ( غذا میخوره ولی ب شدت کمتر از قبل ) ( منظور از بالا اومدن اون بالا اومدن ناگهانی کوریدوراس و هواگیریش نیست ) 

171820688713461.jpgImage Enlarger

  

سلام 

این مشکل احتمالا بخاطر غذاخوردن زیاد و به وجود اومدن مشکل برای کیسه هواست 

من این مشکل رو برای فایتر داشتم با ۲۴ تا ۴۸ ساعت غذا ندادن برطرف شد

 غذا هایی مثل بعضی بیومار ها که آب رو جذب میکنن ممکنه این مشکل رو به وجود بیاره. معمولا ماهی هایی که گوارشو ضعیف تری دارن توی هضم این غذا دچار مشکل میشن. البته این فقط احتمالاته مطمئن نیستم

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

MHShk

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۲۷ دی, ۱۴۰۳
۵:۲۹ ب٫ظ
Avatar
amir138700
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 2
تاریخ عضویت:

۲۷ دی, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
331sp_Permalink sp_Print

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584861111.jpg

 

"https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584864682.jpg"

 

کت فیشم از دیروز چپه میشه میاد رو آب ولی سر حاله از سمت دمش هم میام د بالا

۷ بهمن, ۱۴۰۳
۷:۵۶ ب٫ظ
Avatar
Reza Bn
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 91
تاریخ عضویت:

۱۴ آذر, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین
332sp_Permalink sp_Print

amir138700 گفته

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584861111.jpg

 

"https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584864682.jpg"

 

کت فیشم از دیروز چپه میشه میاد رو آب ولی سر حاله از سمت دمش هم میام د بالا  

سلام علائمی که فرمودین احتمال بیماری کیسه هوا میدم من.از داروی تالیسمان شرکت آلیتا میتونید استفاده کنید.

۹ بهمن, ۱۴۰۳
۱۱:۳۰ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 934
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
333sp_Permalink sp_Print

amir138700 گفته

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584861111.jpg

 

"https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584864682.jpg"

 

کت فیشم از دیروز چپه میشه میاد رو آب ولی سر حاله از سمت دمش هم میام د بالا  

درود برشما

میتونه مشکل عدم تعادل و اسیب دیدگی مثانه هوا باشه. یا حتی عادت غذایی ماهی باشه

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Behnam1402

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۰:۳۳ ق٫ظ
Avatar
sydamirqnbri
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۴
sp_UserOfflineSmall افلاین
334sp_Permalink sp_Print

با سلام و خسته نباشید بنده یه کت فیش دارم خداروشکر فعاله تغذیشم خوبه خوب میخوره با محیط و ماهی ها هم اوکیه فقط چندروزیه تو دهنش  گوشت اضافه میبینمیچی مثل زگیل عکسشم میزارم کمکم کنید ممنون میشم 174604694449781.jpgImage Enlarger

۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۷:۱۳ ب٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
335sp_Permalink sp_Print

sydamirqnbri گفته
با سلام و خسته نباشید بنده یه کت فیش دارم خداروشکر فعاله تغذیشم خوبه خوب میخوره با محیط و ماهی ها هم اوکیه فقط چندروزیه تو دهنش  گوشت اضافه میبینمیچی مثل زگیل عکسشم میزارم کمکم کنید ممنون میشم 174604694449781.jpgImage Enlarger

  

سلام

اینحور که در تصویر می بینم اگه اشتباه نکنم بیماری قارچ دهانیه که گاهی به صورت جوش خودشو نشون میده که البته عامل باکتریایی داره

اگه اشتباه میکنم دوستانی که تجربه و اطلاعات بهتری دارن کمک می کنن

۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۵:۴۶ ق٫ظ
Avatar
Reza Bn
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 91
تاریخ عضویت:

۱۴ آذر, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین
336sp_Permalink sp_Print

sydamirqnbri گفته
با سلام و خسته نباشید بنده یه کت فیش دارم خداروشکر فعاله تغذیشم خوبه خوب میخوره با محیط و ماهی ها هم اوکیه فقط چندروزیه تو دهنش  گوشت اضافه میبینمیچی مثل زگیل عکسشم میزارم کمکم کنید ممنون میشم 174604694449781.jpgImage Enlarger

  

سلام.در این جور مواقع که تشخیص دقیق عامل بیماری امکان پذیر نیست از داروهای جنرال بیماری های پوستی مثل تالیسمان شرکت آلیتا میتونید استفاده کنید

۱۱ مرداد, ۱۴۰۴
۷:۴۶ ب٫ظ
Avatar
mobina_s
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 22
تاریخ عضویت:

۲۶ خرداد, ۱۴۰۴
sp_UserOfflineSmall افلاین
337sp_Permalink sp_Print

سلام خسته نباشید . ببخشید علت اینکه پوست لجن خوارم اینطوری شده چیه؟ 

با اینکه علاوه بر سیفون منظمی که هر هفته یک بار دارم و ۳۰ درصد آب رو سیفون میکنم ‌، هرروز هم فضولات ماهی هارو سیفون میکنم که کیفیت آب پایین نیاد .

ولی این دفعه دومیه که اینطوری میشه

 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/17541513073031.jpg

 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/17541512935331.jpg

 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/175415127851591.jpg

۱۱ مرداد, ۱۴۰۴
۹:۳۰ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2896
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
338sp_Permalink sp_Print

سلام
پوسته‌پوسته شدن لجن‌خوار معمولا به خاطر کیفیت پایین آب، بیماری‌های قارچی یا باکتریایی، استرس، تغذیه نامناسب یا شرایط فیزیکی نامساعد مثل دمای نامتعادل اتفاق می‌افته. حتی اگه هر هفته ۳۰٪ آب سیفون بشه، ممکنه هنوز نیترات یا آمونیاک بالا باشه یا آب کلر داشته باشه. بهتره از قرص‌های تغذیه‌ی مخصوص لجن‌خوار استفاده کنید، دمای آب رو بین ۲۴ تا ۲۸ درجه نگه دارین و در صورت مشکوک بودن به بیماری، از داروهای ضد قارچ یا باکتری استفاده کنید.

 تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..  

آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.

۱۸ بهمن, ۱۴۰۴
۱۰:۱۶ ق٫ظ
Avatar
1_Hamidreza

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 103
تاریخ عضویت:

۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین
339sp_Permalink sp_Print

سلام

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/177044649205252.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/177044649199321.jpg

لجنخوارم نزدیک به یک هفته اس کم تحرک شده

تغذیه اش هم کمتر شده و سنگین تر بنظر میاد

بنظرتون شکمش باد کرده؟

و اینکه درمانش چیه؟

وقتی میخواستم بگیرمش مثل قبل از تور نمیترسید و دمش رو میکوبید به اینور اونور

همه شرایط مثل قبله این لجنخوار رو من نزدیک یک ساله دارم تا حالا ندیده بودم اینطوری بشه

آب هم تازه تعویض شده بود

لطفا کمک کنید

Persian Gulf/خلیج فارس

۱۸ بهمن, ۱۴۰۴
۵:۵۴ ب٫ظ
Avatar
1_Hamidreza

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 103
تاریخ عضویت:

۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین
340sp_Permalink sp_Print

۱_Hamidreza گفته
سلام

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/177044649205252.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/177044649199321.jpg

لجنخوارم نزدیک به یک هفته اس کم تحرک شده

تغذیه اش هم کمتر شده و سنگین تر بنظر میاد

بنظرتون شکمش باد کرده؟

و اینکه درمانش چیه؟

وقتی میخواستم بگیرمش مثل قبل از تور نمیترسید و دمش رو میکوبید به اینور اونور

همه شرایط مثل قبله این لجنخوار رو من نزدیک یک ساله دارم تا حالا ندیده بودم اینطوری بشه

آب هم تازه تعویض شده بود

لطفا کمک کنید  

وضع شکمش بدتر شده

رنگ شکمش به سمت تیره رفته و نزدیک مخرجش قرمز شده 

بافت های داخلی شکمش تحت فشارن و بخشی از پوست شمکش هم از سمت داخل دچار پارگی خفیف شده

چون آلبینو هست و شکمش نسبتا شفافه متوجه اش شدم

انگار یبوست شدید داره

جداش کردم ولی داروی مخصوص ماهی فقط ضد عفونی کننده و ضد قارچ و مالاشیت گرین دارم که مطمئنا به درد این بیماری نمیخوره

وضعیت اضطراریه لطفاً راهنمایی کنید دوستان

Persian Gulf/خلیج فارس

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1075

افراد آنلاین کنونی:
35 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4194

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2896

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 44407

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7874

نوشته ها: 170330

جدیدترین اعضاء:

mohosein, taha.laki, _babak, natalia, bita7408, .Nilofare 1387

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها