آر اس اس موضوع
۱:۰۴ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۰ بهمن, ۱۳۹۸
افلاین۹:۰۴ ب٫ظ
۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
افلاین۹:۳۳ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
افلاینسلام
باید مطمئن بشید مقدار آمونیاک مخصوصاً NO2 پایین باشه. وگرنه میتونه باعث سوختگی و قرمزی های بدن بشه. اگه مخزن دیگه ای دارین منتقل کنین اونجا تا بهتر بشه. به نظر عفونتم میاد. از متیلن بلو استفاده کنید. آب رو تازه تعویض کردید؟ ممکنه حین تعویض هم زخم شده باشه.
کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
wwwsarawww
تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..
آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.
۱۱:۳۸ ب٫ظ
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳
افلاین۷:۰۴ ب٫ظ
۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
افلاین۱۱:۰۲ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاین۴:۱۹ ب٫ظ
۸ خرداد, ۱۴۰۳
افلاینسلام وقت شما بخیر
دوتا کت فیش الجی دارم یکیشون الانچندروزیه از گوشه و لابلای اکواریوم اصلا تکون نمیخوره و غذا هم نمیخوره . متاسفانه کمتر از یکماه پیش داخل لوله فیلترم رفته بود و درش اوردم از اون روز خیلی استرسی شده
اما با این حال بیرون میومد و تحرک داشت چند روزه دیگه اصلا بیرون نمیاد و تحرک نداره
اکواریوم پلنت دارم سنگ هوا و فیلتر هم هست
ممنون میشم راهنماییم کنین لطفا
۱۱:۰۴ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینparisakmn گفته
سلام وقت شما بخیردوتا کت فیش الجی دارم یکیشون الانچندروزیه از گوشه و لابلای اکواریوم اصلا تکون نمیخوره و غذا هم نمیخوره . متاسفانه کمتر از یکماه پیش داخل لوله فیلترم رفته بود و درش اوردم از اون روز خیلی استرسی شده
اما با این حال بیرون میومد و تحرک داشت چند روزه دیگه اصلا بیرون نمیاد و تحرک نداره
اکواریوم پلنت دارم سنگ هوا و فیلتر هم هست
ممنون میشم راهنماییم کنین لطفا
سلام
شوکی که در اثر اون اتفاق به ماهی وارد شده طول میکشه تا از بین بره. حالا تو این مدت هر استرسی با مثلا سیفون یا توسط ماهی های دیگه ایجاد بشه باعث بد تر شدن وضعیت ماهی میشه.
الان ببینید چه عاملی باعث استرس موهی میشه که باعث میشه کمتر بیرون بیاد.
بررسی کنید ببینید علائم بیماری های انگلی یا بیماری های دیگه نداشته باشن. اگر علامت و رفتار مشکوک دیگه ای داره باید چک بشه
اگر آکواریومتون پلنت نبود با اضافه کردن یه مقدار نمک و کمتر کردن نور میشد شرایط رو بهتر کرد ولی نمیشه
مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۷:۱۱ ب٫ظ
۱۵ آبان, ۱۳۹۹
افلاینسلام و وقت بخیر
سه تا کوریدوراس باله بلند داشتم ک باله هاشون توسط بقیه ماهی ها زده شده بود ( تقریبا یک ماه و نیم پیش ) از اونجایی میگم زده شده و دم خورده نیست چون فقط همین سه تا ک باله بلند دارن دچار این مشکل شدن ( ترکیب هم آنجل و کوریدوراس)
متوجه شدم ک دوتا از کوریدوراس ها گویا توی شنا مشکل دارن و گاهی اوقات ماهی خودش رو ول میکنه میاد روی آب و دوباره تلاش میکنه و میره پایین
یکیشون شرایطش حاد تر بود و کف تانک هم برعکس میشد و در اخر تلف شد
الان دومی اوضاعش داره شبیه اون میشه کم کم و یکی دوباری دیدم اومده روی آب و دوباه. با تلاش رفته پایین ( غذا میخوره ولی ب شدت کمتر از قبل ) ( منظور از بالا اومدن اون بالا اومدن ناگهانی کوریدوراس و هواگیریش نیست )
۱۰:۴۱ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینMHShk گفته
سلام و وقت بخیرسه تا کوریدوراس باله بلند داشتم ک باله هاشون توسط بقیه ماهی ها زده شده بود ( تقریبا یک ماه و نیم پیش ) از اونجایی میگم زده شده و دم خورده نیست چون فقط همین سه تا ک باله بلند دارن دچار این مشکل شدن ( ترکیب هم آنجل و کوریدوراس)
متوجه شدم ک دوتا از کوریدوراس ها گویا توی شنا مشکل دارن و گاهی اوقات ماهی خودش رو ول میکنه میاد روی آب و دوباره تلاش میکنه و میره پایین
یکیشون شرایطش حاد تر بود و کف تانک هم برعکس میشد و در اخر تلف شد
الان دومی اوضاعش داره شبیه اون میشه کم کم و یکی دوباری دیدم اومده روی آب و دوباه. با تلاش رفته پایین ( غذا میخوره ولی ب شدت کمتر از قبل ) ( منظور از بالا اومدن اون بالا اومدن ناگهانی کوریدوراس و هواگیریش نیست )
سلام
این مشکل احتمالا بخاطر غذاخوردن زیاد و به وجود اومدن مشکل برای کیسه هواست
من این مشکل رو برای فایتر داشتم با ۲۴ تا ۴۸ ساعت غذا ندادن برطرف شد
غذا هایی مثل بعضی بیومار ها که آب رو جذب میکنن ممکنه این مشکل رو به وجود بیاره. معمولا ماهی هایی که گوارشو ضعیف تری دارن توی هضم این غذا دچار مشکل میشن. البته این فقط احتمالاته مطمئن نیستم
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
MHShkمارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۵:۲۹ ب٫ظ
۲۷ دی, ۱۴۰۳
افلاینhttps://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584861111.jpg
"https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584864682.jpg"
کت فیشم از دیروز چپه میشه میاد رو آب ولی سر حاله از سمت دمش هم میام د بالا
۷:۵۶ ب٫ظ
۱۴ آذر, ۱۳۹۶
افلاینamir138700 گفته
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584861111.jpg
"https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584864682.jpg"
کت فیشم از دیروز چپه میشه میاد رو آب ولی سر حاله از سمت دمش هم میام د بالا
سلام علائمی که فرمودین احتمال بیماری کیسه هوا میدم من.از داروی تالیسمان شرکت آلیتا میتونید استفاده کنید.
۱۱:۳۰ ب٫ظ
اند کاربر (آخرشه)
۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
افلاینamir138700 گفته
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584861111.jpg
"https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/173703584864682.jpg"
کت فیشم از دیروز چپه میشه میاد رو آب ولی سر حاله از سمت دمش هم میام د بالا
درود برشما
میتونه مشکل عدم تعادل و اسیب دیدگی مثانه هوا باشه. یا حتی عادت غذایی ماهی باشه
کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Behnam1402به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉
۰:۳۳ ق٫ظ
۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۴
افلاین۷:۱۳ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۷ آبان, ۱۴۰۰
افلاینsydamirqnbri گفته
با سلام و خسته نباشید بنده یه کت فیش دارم خداروشکر فعاله تغذیشم خوبه خوب میخوره با محیط و ماهی ها هم اوکیه فقط چندروزیه تو دهنش گوشت اضافه میبینمیچی مثل زگیل عکسشم میزارم کمکم کنید ممنون میشم![]()
سلام
اینحور که در تصویر می بینم اگه اشتباه نکنم بیماری قارچ دهانیه که گاهی به صورت جوش خودشو نشون میده که البته عامل باکتریایی داره
اگه اشتباه میکنم دوستانی که تجربه و اطلاعات بهتری دارن کمک می کنن
۵:۴۶ ق٫ظ
۱۴ آذر, ۱۳۹۶
افلاینsydamirqnbri گفته
با سلام و خسته نباشید بنده یه کت فیش دارم خداروشکر فعاله تغذیشم خوبه خوب میخوره با محیط و ماهی ها هم اوکیه فقط چندروزیه تو دهنش گوشت اضافه میبینمیچی مثل زگیل عکسشم میزارم کمکم کنید ممنون میشم![]()
سلام.در این جور مواقع که تشخیص دقیق عامل بیماری امکان پذیر نیست از داروهای جنرال بیماری های پوستی مثل تالیسمان شرکت آلیتا میتونید استفاده کنید
۷:۴۶ ب٫ظ
۲۶ خرداد, ۱۴۰۴
افلاینسلام خسته نباشید . ببخشید علت اینکه پوست لجن خوارم اینطوری شده چیه؟
با اینکه علاوه بر سیفون منظمی که هر هفته یک بار دارم و ۳۰ درصد آب رو سیفون میکنم ، هرروز هم فضولات ماهی هارو سیفون میکنم که کیفیت آب پایین نیاد .
ولی این دفعه دومیه که اینطوری میشه
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/17541513073031.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/17541512935331.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/175415127851591.jpg
۹:۳۰ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
افلاینسلام
پوستهپوسته شدن لجنخوار معمولا به خاطر کیفیت پایین آب، بیماریهای قارچی یا باکتریایی، استرس، تغذیه نامناسب یا شرایط فیزیکی نامساعد مثل دمای نامتعادل اتفاق میافته. حتی اگه هر هفته ۳۰٪ آب سیفون بشه، ممکنه هنوز نیترات یا آمونیاک بالا باشه یا آب کلر داشته باشه. بهتره از قرصهای تغذیهی مخصوص لجنخوار استفاده کنید، دمای آب رو بین ۲۴ تا ۲۸ درجه نگه دارین و در صورت مشکوک بودن به بیماری، از داروهای ضد قارچ یا باکتری استفاده کنید.
تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..
آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.
۱۰:۱۶ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
افلاینسلام
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/177044649205252.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/177044649199321.jpg
لجنخوارم نزدیک به یک هفته اس کم تحرک شده
تغذیه اش هم کمتر شده و سنگین تر بنظر میاد
بنظرتون شکمش باد کرده؟
و اینکه درمانش چیه؟
وقتی میخواستم بگیرمش مثل قبل از تور نمیترسید و دمش رو میکوبید به اینور اونور
همه شرایط مثل قبله این لجنخوار رو من نزدیک یک ساله دارم تا حالا ندیده بودم اینطوری بشه
آب هم تازه تعویض شده بود
لطفا کمک کنید
Persian Gulf/خلیج فارس
۵:۵۴ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
افلاین۱_Hamidreza گفته
سلامhttps://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/177044649205252.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/177044649199321.jpg
لجنخوارم نزدیک به یک هفته اس کم تحرک شده
تغذیه اش هم کمتر شده و سنگین تر بنظر میاد
بنظرتون شکمش باد کرده؟
و اینکه درمانش چیه؟
وقتی میخواستم بگیرمش مثل قبل از تور نمیترسید و دمش رو میکوبید به اینور اونور
همه شرایط مثل قبله این لجنخوار رو من نزدیک یک ساله دارم تا حالا ندیده بودم اینطوری بشه
آب هم تازه تعویض شده بود
لطفا کمک کنید
وضع شکمش بدتر شده
رنگ شکمش به سمت تیره رفته و نزدیک مخرجش قرمز شده
بافت های داخلی شکمش تحت فشارن و بخشی از پوست شمکش هم از سمت داخل دچار پارگی خفیف شده
چون آلبینو هست و شکمش نسبتا شفافه متوجه اش شدم
انگار یبوست شدید داره
جداش کردم ولی داروی مخصوص ماهی فقط ضد عفونی کننده و ضد قارچ و مالاشیت گرین دارم که مطمئنا به درد این بیماری نمیخوره
وضعیت اضطراریه لطفاً راهنمایی کنید دوستان
Persian Gulf/خلیج فارس
بیشترین کاربران آنلاین:1075
افراد آنلاین کنونی:
35 مهمان
مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان
برترین نویسندگان:
مجتبی : 22934
ΡARSA : 4194
alirezaj : 3752
H∀ⓂΞD20 : 3661
حسنHTB : 3111
(SINA) : 2896
آمار کاربران:
مهمان: 575
اعضا: 44407
مدیران انجمن: 15
مدیر کل: 1
آمار انجمن:
گروه ها: 7
انجمن ها: 240
موضوعات: 7874
نوشته ها: 170330
جدیدترین اعضاء:
mohosein, taha.laki, _babak, natalia, bita7408, .Nilofare 1387مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

عضویت (ثبت نام)
ورود
خانه











