لاک پشت Fly River یا دماغ خوکی | شناخت سایر آبزیان اکواریومی و غیر اکواریومی

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
لاک پشت Fly River یا دماغ خوکی
۲۵ تیر, ۱۴۰۲
۲:۴۳ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1624
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOnlineSmall آنلاین

لاک پشت Fly River

 لاک پشت Fly River یا لاک پشت دماغ خوکی آخرین عضو زنده از خانواده لاک پشت های Carettochelyidae است.این لاکپشت با پاهای جلویی باله مانند، پاهای عقبی تاردار بدنی  پوشیده از پوست نرم و چرمی، یکی از گونه های جالب لاکپشت ها به شمار می رود.

 

توصیف فیزیکی

لاک‌پشت‌های Fly River دارای بدن خاکستری با شکم سفید هستند .بچه های این لاکپشت اما پوست شکم تقریبا شفافی دارند. شکل باله های انها بسیار مشابه لاکپشت های دریایی است به همین دلیل شنا کردن برای آنها بسیار آسان است.

168950592191831.jpgImage Enlarger

برای فرار از شکارچیانی مانند کروکودیل ها، این لاک پشت ها از پاهای جلویی قوی خود برای ایجاد یک حرکت قدرتمند و رو به جلو استفاده می کنند. پاهای عقب آنها به همراه یک پوشش پوستی که به دم متصل است مانند سکان کشتی عمل میکند .

 

لاک پشت Fly River  را گاهی لاک پشت بینی خوکی نیز می نامند، زیرا سر منحصر به فرد آنها یک بینی بزرگ و گوشتی دارد. این پوزه به لاک پشت اجازه می دهد در حالی که بقیه بدنش در زیر آب باقی می ماند در سطح آب نفس بکشد و از قرار گرفتن در معرض شکارچیان احتمالی جلوگیری می کند. گلوی ای لاک پشت نیز دارای پاپیلاهایی است که اکسیژن آب را جذب می کند.

 

دماغ خوکی شکل انها علاوه برتنفس، به عنوان یک اندام حسی نیز عمل می کند و به یافتن غذا در آب های راکد کمک می کند. آرواره های قوی با اتصالات عضلانی در پشت جمجمه به این لاک پشت یک فک قوی می دهد. پنجه های روی اندام های جلویی این لاکپشت به تکه تکه کردن غذا کمک می کند.

شکم سفید لاکپشت های Fly River قابلیت استتار فراوانی به این جاندار میدهد و باعث میشود جانداری که زیر این لاکپشت شنا میکند در تشخیص این لاکپشت از ابر ها و گیاهان سطح آب دچار مشکل شود.

168950592195182.jpgImage Enlarger

اندازه

طول لاک پشت های Fly River تا ۷۰ سانتی متر (۲۷.۵ اینچ) و وزن آن تا ۳۰ کیلوگرم (۶۶ پوند) می رسد. ماده ها معمولاً بزرگتر از نرها هستند.

 

زیستگاه بومی

لاک‌پشت‌های Fly River به خاطر رودخانه‌ای که در پاپوآ گینه نو زندگی می‌کنند نامگذاری شده‌اند، اما در جاهای دیگر نیز یافت می‌شوند، از جمله شمال استرالیا و جنوب اندونزی. آنها در رودخانه‌های گرمسیری، نهرها، دریاچه‌ها و تالاب‌هایی با بستر نرم و جریان‌های آهسته زندگی می‌کنند. می‌توان آن‌ها را در آب تا عمق ۷ متری یافت.

 

این گونه معمولا در آب زندگی می کند  است و آب را تنها برای لانه سازی و تکثیر ترک میکند. این لاکپشت معمولا در آب های شیرین زندگی میکند اما در اب های شور و نیمه شور مانند دلتا ها نیز یافت میشود.

 

168950592198083.jpgImage Enlarger

غذا / عادات غذایی

لاک پشت های بینی خوکی همه چیزخوار هستند، اما بیشتر رژیم غذایی آنها در حیات وحش از از گیاهان تشکیل شده . آنها را می توان در آب های ساحلی که در آن میوه های درختان به آب می ریزند، دید. آنها همچنین از برگ ها، ساقه ها، ریشه ها و دانه های گیاهان آبزی تغذیه می کنند و رژیم غذایی خود را با طعمه های کوچک مانند حلزون، حشرات، میگو و ماهی های کوچک تکمیل می کنند.

 

بچه لاکپشت ها جدید با زرده تخم ‌هایشان زنده می‌مانند و سپس شروع به شکار طعمه‌های کوچک مانند حشرات و حلزون‌ها می‌کنند تا به اندازه‌ای بزرگ شوند که از لانه خود خارج و وارد آب شوند.

 

در باغ وحش ملی اسمیتسونیان، لاک پشت های Fly River  میوه، کرم، میگو، ماهی و گرانول های مخصوص لاکپشت می خورند.

168950592200634.jpgImage Enlarger

168950592203125.jpgImage Enlarger

تولید مثل

هر دو جنس نر و ماده زمان زیادی طول می کشد تا به بلوغ برسند. سن بلوغ در سنین ۱۴-۱۵ سالگی است. جفت گیری و لانه سازی در طول فصل خشکی اتفاق می افتد که معمولاً از جولای تا نوامبر در استرالیا و سپتامبر تا فوریه در پاپوآ گینه نو است. ماده ها ممکن است تا ۴۰ تخم در سال بگذارند. با این حال، آنها فقط هر دو سال یک بار جفت گیری می کنند.

 

هنگام انتخاب محل لانه سازی، لاک پشت های Fly River تمایل دارند از مناطقی با ارتفاع کم یا با پوشش گیاهی اجتناب کنند (احتمالاً به دلیل خطر سیل). هر لاک پشت ماده یک سوراخ کم عمق در شن یا گل حفر می کند تا تخم های خود را در آن بگذارد. تخم ها به مدت ۶۴ تا ۱۰۷ روز در  شن ها می مانند. جنسیت بچه لاکپشتها توسط دما تعیین می‌شود، به طوری که ماده‌های بیشتری در دماهای بالاتر و نرهای بیشتری در دماهای پایین‌تر تولید می‌شوند.

 

لاک پشت های جوان می توانند تا ۵۰ روز در حالی که منتظر شروع فصل مرطوب هستند، خروج از تخم را به تاخیر بیندازند. بیرون آمدن بچه لاکپشت ها مصادف با اولین بارندگی های فصل است که باعث آبگرفتگی لانه می شود. کاهش سطح اکسیژن در لانه باعث خروج بچه ها از تخم می شود.

 

طول عمر

طول عمر لاکپشت های وحشی نا معلوم است، اما لاک پشت های Fly River تا ۳۰ تحت مراقبت انسان زندگی کرده اند

 

منبع:

Fly River turtle | Smithsonian's National Zoo (si.edu)

JDM lover

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: Matin 1387, Farham123
165 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33997

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7677

نوشته ها: 164407

جدیدترین اعضاء:

alireza 05022, alireza 5022, mahdi_gdrkaj87, peyman.maghsody1987@gmail.com, afshinh, mahdi.tahre

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها