لاکپشت برکه ای خال دار | شناخت سایر آبزیان اکواریومی و غیر اکواریومی

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
لاکپشت برکه ای خال دار
۳۰ تیر, ۱۴۰۲
۷:۰۴ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1624
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

لاک پشت برکه ای خالدار

لاک پشت برکه ای خالدار در منطقه شمالی شبه قاره هند در تالاب ها و برکه های رودخانه سند و گنگ زندگی می کنند. آنها به دلیل لکه های سفید یا زرد روی سر، پاها و دم آنها لاکپشت خالدار نامگذاری شده اند.

 

توصیف فیزیکی

لاک‌پشت‌های برکه‌ای خالدار به دلیل لکه‌های زرد یا سفید روی سر، پاها و دم سیاه‌شان به این نام معروف شده اند. سرهای بزرگ و پوزه کوتاهی دارند و پاهای پرده دارشان به راحت شنا کردن شان کمک می کند. لاک پشت برکه ای به طور کلی سیاه و سفید با الگوهای روشن است که با افزایش سن محو می شود. نرها کاراپاس مقعر و دم بزرگتر و ضخیم تر از ماده ها دارند.

 

لاک پشت های برکه ای برای تنظیم دمای بدن خود در معرض نور خورشید قرار می گیرند. گاهی اوقات، آنها روی پوشش های گیاهی (چه روی آب یا در خشکی) جمع می شوند و استراحت می کنند. در تابستان، در مناطقی که برکه آب معمول آنها خشک می‌شود، لاک‌پشت‌های خال‌دار با حفر چاه هایی در بستر رود خانه سفر کوتاهی به آب های زیر بستر می‌کنند. آنها قادر به حفاری بسیار عمیق برای رسیدن به این حوضه ها هستند.

 

اندازه

آنها می توانند تا حدود ۴۰.۵ سانتی متر (۱۶ اینچ) رشد کنند.

 

زیستگاه بومی

لاک پشت های برکه ای خالدار در ناحیه شمالی شبه قاره هند در تالاب رودخانه سند و گنگ یافت می شوند. محدوده آنها شامل بخش هایی از پاکستان، شمال هند، بنگلادش و نپال است. آنها نیمه آبزی هستند و معمولاً در آب های کم عمق و ساکن مانند دریاچه های oxbow، برکه ها و مرداب ها یافت می شوند.

 

آنها آبی با پوشش گیاهی متراکم را ترجیح می دهند که مکان هایی را برای استراخت آنها فراهم می کند. در تابستان، لاک پشت های برکه ای بیشتر در آب به سر میبرند. ممکن است آنها را در حالی که سر خود را بیرون از آب می آورند و به اطراف  خیری میشوند ببینید . این جانوران در طول زمستان در زیر بوته ها، پوشش گیاهی خشک، ساقه های نیشکر و برگ های خشک استراحت می کنند.

 

غذا/عادات غذایی

 

لاک پشت های برکه ای خالدار عمدتاً گوشتخوار هستند و از بی مهرگان آبزی تغذیه می کنند. آنها از سطوح استخوانی آرواره های قوی خود برای خرد کردن پوسته حلزون ها، میگوها، خرچنگ ها و سایر سخت پوستان استفاده می کنند. آنها همچنین نرم تنان، ماهی، دوزیستان و غلات را می خورند و گاهی اوقات روی علف ها می چرند.

 

 

تولید مثل و تکثیر

لاک پشت های برکه ای خالدار بین ۶ تا ۸ سالگی به بلوغ جنسی می رسند. ماده ها لانه ای کاسه ای شکل برای تخم های خود حفر می کنند که عمق آن در حدود ۶-۱۰ سانتی متر (۲-۴ اینچ) است. لانه در خاک لومی (خاکی با ماسه، سیلت و رس) لا به لای گیاهان و بوته ها حفر می شود.

 

ماده ها معمولاً دو بار در سال تخم می گذارند، اول در دسامبر یا ژانویه و دومی درست قبل یا بعد از فصل باران های موسمی در فوریه یا مارس. این زمان بندی بسته به جغرافیا کمی متفاوت است. در شمال هند، تخم ها در آوریل و مه گذاشته می شوند. هر لانه معمولاً شامل حدود ۲۰-۳۰ تخم است، اما بزرگترین لانه پیدا شده دارای ۳۶ تخم بوده است. لانه دوم سال کمی کوچکتر از اولی است. تخم ها قبل از هچ شدن حدود ۵۰-۶۰ روز در لانه میمانند.

 

168995359725141.jpgImage Enlarger

عادات خواب

لاک‌پشت‌های حوضچه‌ای خال‌دار کرپوسکولار هستند، به این معنی که بیشتر در هنگام گرگ و میش (غروب و سحر) فعال هستند.

 

طول عمر

لاک‌پشت‌های برکه‌ای خال‌دار معمولاً ۱۵ تا ۲۰ سال در باغ‌وحش‌ها زندگی می‌کنند.

منبع:

Spotted Pond Turtle | Smithsonian's National Zoo (si.edu)

JDM lover

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
73 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33998

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7677

نوشته ها: 164409

جدیدترین اعضاء:

Promotiondug, alireza 05022, alireza 5022, mahdi_gdrkaj87, peyman.maghsody1987@gmail.com, afshinh

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها