تولید مثل و ابستن در همستر | تکثیر

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
تولید مثل و ابستن در همستر
۶ آبان, ۱۳۹۲
۰:۰۳ ق٫ظ
Avatar
.

متخصص‌حیوانات
Members
تعداد نوشته ها: 1616
تاریخ عضویت:

۶ فروردین, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

همسترها حیواناتی با بلوغ زودرس هستند و تشخیص جنسیت آنها نیز کار نسبتا ً ساده‌ای است . شما می‌توانید با نگاه کردن از دور نیز نر یا ماده بودنشان را براحتی تشخیص دهید . همستر نر معمولا  ً کشیده‌تر از همستر ماده بوده ، در قسمت عقبی بدن در طرفین دم ، بیضه‌ها بصورت کاملا برجسته و بیرون‌زده مشاهده می‌شوند (در همستر نر بیضه‌ها رشد قابل توجهی داشته و درصد بالایی از وزن کلی بدن را شامل می‌شوند) .

برای تشخیص جنسیت بچه همسترها نیز می‌توانید با وارد آوردن فشار به قسمت خلفی شکم ، نر یا ماده بودن آن را تشخیص دهید . به این صورت که در بچه هسمتر نر ، بیضه‌ها از محل خود به سمت بیرون برجسته خواهند شد . ضمن این که فاصله مقعد تا دستگاه تناسلی در بچه همستر نر خیلی بیشتر از این فاصله در بچه همستر ماده می‌باشد  . در جنس ماده سوراخ دیگری نیز نزدیک مقعد وجود دارد که همان واژن است  .

همستر ماده معمولا در ۵ الی ۶ هفتگی بالغ می‌شود و از ۶ الی ۷ هفتگی توانایی آبستن شدن را کسب می‌کند . همسترهای نر نیز در ۶ تا ۸ هفتگی به شرایط بلوغ رسیده و از ۱۲ هفتگی قدرت باردار کردن همستر ماده را بدست می‌آورند . آنها در موقع بلوغ موادی را توسط غدد سباسه‌شان ترشح می‌کنند و در واقع از این طریق به تعیین قلمرو خود اقدام می‌کنند  . اصولا همسترها در طبیعت در فصل بخصوصی به فعالیت تولید مثلی مشغول می‌شوند ولی با نگهدرای آنها در محیط خانه (بدور از طبیعت وحش) این حالت از بین خواهد رفت .سیکل جنسی در همسترهای ماده هر ۴ روز یکبار تکرار می‌شود و مدت زمان مرحله استروس (جفت‌پذیری) نیز ۲۰ ساعت است . در همستر ماده در سیکل استروس ترشحات شیری رنگ با بوی خاصی از ناحیه واژن خارج می‌شود  . این ترشحات در روزهای اول و دوم سیکل استروس ، شفاف ، غلیظ و سفید رنگ بوده و بتدریج در روز سوم به حالت لزج و کدر در می‌آید . در همین زمان است که حیوان ماده به نر اجازه جفتگیری می‌دهد .

عمل جفتگیری معمولا هنگام عصر (موقع غروب آفتاب) صورت می‌گیرد . همسترهای ماده جوان معمولا  ً نرهای مسن‌تر را ترجیح می‌دهند . قبل از جفتگیری ، همستر نر و ماده ممکن است حرکاتی مانند دویدن در قفس ، بازرسی و بو کردن اندامهای تناسلی همدیگر و دعوا کردن را از خود نشان  دهند . جنس ماده در حین جفتگیری بدن خود را سفت نگه داشته ، دمش را بالا و سر خود را پایین نگه می‌دارد و منتظر جنس مخالف می‌شود . وی در موقع جفتگیری یا بدنبال آن ممکن است به جفت خود آسیب وارد سازد .

جفتگیری معمولا ً در اولین استروس پس از زایمان بندرت منجر به آبستنی می‌شود  . بهتر است بعد از جفتگیری همستر ماده را به قفس خود برگردانده و پس از گذشت چهار روز دیگر ، دوباره آن را با همستر نر همجوار کنید . اگر جفتگیری صورت نگیرد ، همستر ماده در جفتگیری قبلی آبستن شده است ولی چنانچه پس از جفتگیری اول ، خروج ترشحات شیری رنگ از واژن مشاهده شود و جفتگیری دوم صورت گیرد در این حالت در جفتگیری اول آبستنی صورت نگرفته است  . طول دوره بارداری همستر بین ۱۶ تا ۲۱ روز است  . همستر ماده در ۳۰ تا ۵۰ درصد کل دوران زندگی‌اش قادر به فعالیت تولیدمثلی می‌باشد . تعداد نوزادان در هر زایمان معمولا بین ۴ تا ۸ عدد می‌باشد . البته همسترهای ماده تا زایمان پنجم و ششم نوزادان زیادی بدنیا می‌آورند ، ولی پس از این مدت زاد و ولد آنها کاهش پیدا می‌کند  .

سعی کنید یک رژیم غذایی با کیفیت بالا برای همستر ماده‌ای که زایمان کرده فراهم کنید و حتما ً محیطی آرام و تمیز و گرم را برای وی مهیا سازید . هیچ موقع سعی در تماشای همستر ماده در حین زایمان نکنید زیرا اینکار باعث ایجاد استرس و هیجان در وی خواهد شد  . بهتر است که بچه همسترها را به مدت ۱ هفته تا ۱۰ روز با مادرشان تنها بگذارید و به هیچ عنوان نوزادان تازه بدنیا آمده را لمس نکنید ، زیرا مادر آنها با استشمام بوی دست شما ، دیگر آنها را شیر نداده و احتمالا سعی در کشتن شان (خوردن نوزادان) خواهد کرد .

عوامل دیگری از جمله فضای کم ، ایجاد سر و صدا و مزاحمت در موقع شیردهی ، عدم دقت در تغذیه صحیح همستر مادر ، مزاحمت در حین زایمان ، نمایان بودن لانه ، گاز گرفته شدن مادر توسط بچه همسترها و عدم رعایت بهداشت نیز ممکن است باعث ایجاد این رفتار (کشتن بچه همسترها توسط همستر مادر) شوند .

بچه همسترها در هنگام تولد کر و کور بدنیا می‌آیند . وزن تقریبی آنها در این هنگام ۲ گرم است . در روز سوم پس از تولد ، موهای حیوان شروع به رشد کرده و در روز پنجم گوشها شروع به باز شدن می‌کنند . در سن دو هفتگی ، آنها تقریبآ به اندازه ۳ برابر ، افزایش وزن پیدا می‌کنند . بچه همسترها معمولا در سن ۱ ماهگی از شیر گرفته می‌شوند .

Image Enlarger

کاربران زیر از . برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

حسنHTB, shayanv
۲۳ اردیبهشت, ۱۳۹۳
۲:۲۰ ب٫ظ
Avatar
iliya paki
تهران

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 350
تاریخ عضویت:

۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

خب همستر خیلی راحت و سریع تکثیر میشه خود من تجربشو داشتم درست شب قبل از زایمان که برای غذا دادن بش رفته بودم دیدم رو دو پا برای غذا وای نمیسته یکم تحریکش کردم انگشتمو گاز گرفت فردا بیدار شدم اکواریومش خونی بود پوشالش اول فکر کردم مال دست منه ولی بعد فهمیدم بچه دار شده از ۴۰ تا بچش۳ تاش موند و خودش بچه های مردشو میخورد.من از همون روزای اول که مو در اوردنو بزرگ شدنو بازی میکردن جداشون کردم با شیشه هلی بچه ها که میخاستن برن اونطرف بد بختی بار میاوردن یکیشون یه انگشت خودشو تو این راه از دست داد.تکثیر همستر خیلی جالبه و ادم خوشش میاد.موفق باشید

کاربران زیر از iliya paki برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

حسنHTB

در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخن//من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم میرود

۲۶ دی, ۱۳۹۵
۳:۵۴ ب٫ظ
Avatar
M.O.H.A.MM.A.D**R.E.Z.A

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 135
تاریخ عضویت:

۱۷ دی, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام ببخشید یه جفت همستر خریدم که مادش ۸ تا بچه داشت بچه هاش حدود یه هفته اند امروز مادش فرار کرد الان به بچه هاش چی بدم بخورن که نمیرن؟

flower

منم فدایی حسین{ع}

۲۷ دی, ۱۳۹۵
۵:۴۲ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

بستگی به سایز بچه ها داره اگر بتونن خودشون تغذیه کنن با غذاهایی که به بزرگترها میدین تغذیش کنید و اگر هنوز شیر میخوردن خب هیچ کار خاصی نمیشه کرد مگر اینکه با شیر بدون لاکتوز و مخصوص حیوانات بتونید به نحوی اونها رو تغذیه کنید که بنده تجربه ای در این زمینه ندارم باز منتظر نظر سایر دوستان باشید.birddone

۲۰ شهریور, ۱۳۹۷
۳:۰۰ ب٫ظ
Avatar
Fandoogh
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 3
تاریخ عضویت:

۲۰ شهریور, ۱۳۹۷
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام من بار اول دوتا همستر خریدم که یکیش بدون اینکه بفهمیم از قبل باردار بود و در طول زایملن مرد حالا یه ماده ی دیکه گرفتم  ولی با اینکه دوتا همستر جفت گیریم داشتن ولی همستر ماده اصلا بچه دار نمیشه مشکل از کدومشون میتونه باشه؟

۲۰ شهریور, ۱۳۹۷
۴:۰۴ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

ابتدا عضویت شما رو در سایت خودتون تبریک عرض میکنم flower

خب باید ببینید چند وقته اونها رو دارید. بعد ما که غیب نمیتونیم بگیم که الان مشکل از کدوم هست که باردرا نمیشه ؟؟؟!!! اگر کمتر از دو ماه هست اونها رو دارید طبیعیه  و باید بیشتر صبر کنید. birddone

۲۰ تیر, ۱۳۹۹
۱۱:۱۳ ب٫ظ
Avatar
Hades_4Z
Guilan- anzali
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۲۰ تیر, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

من یه جفت همستر داشتم که ۲۷ تا شدن و با همستر خیلی آشنا هستم

اما میخواستم بدونم که میشه یه همستر دوجنسیتی باشه؟

الان من یه همستر دارم هم الت مردانه داره 

هم ترشهات شیری بو دار   ترشح میکنه 

تا الان هم با همستر نر که براش گذاشتم جفت گیری نکرده 

ایا دوجنسه هستش؟

۲۲ تیر, ۱۳۹۹
۶:۴۷ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

ابتدا عضویت شما رو در سایت خودتون تبریک عرض میکنم flower

خوشحال میشیم تجربیاتتون رو در زمینه همستر و سایر زمینه ها در اختیار دوستان خودتون قرار بدین. 

خب ممکنه یک اختلال ژنتیکی باشه و دو جنسه شده هرچند در همستر ندیده بودم همچین موردی رو .birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

𝓥𝓪𝓷𝓲𝓵𝓵𝓪
۱۶ شهریور, ۱۴۰۰
۳:۴۴ ق٫ظ
Avatar
hasan naemi
ساوه
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۱۶ شهریور, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوست عزیز خسته نباشید من یک جفت همستر خریدرم  ‌‌که ۲ماه نیمشونه  نزدیک ۲ هفته هسش خریدم جفتگیری کردن  بدن هما بو کردن  همه کار کردن ولی هنوز شکمش نیامده جلو میتونید کمکم کنید که چکار کنم اخه بار اولمه همستر دارم راستی گاهی با هم دعوا هم میکنن کمی چکار کنم که دوباره جفت گیری کنن البته شبا بازیم میکنن  براشون چرخ و فلک و تاب و سرسره و خونه هم خریدم نمیدونم چکار کنم که بار دار بش

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: mohammadmu699
130 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3747

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33734

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7661

نوشته ها: 163649

جدیدترین اعضاء:

RonaldNeodo, hr.salimi, aligasemi, mohammadmu6999, hbgbfuvxy, ajejdhdjs

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها