تجربیات مفید برای تاسیس فروشگاه آکواریومی | صفحه 3 | تجربیات اعضای اکواریومی

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
تجربیات مفید برای تاسیس فروشگاه آکواریومی
برچسب:فروشگاه
۸ مرداد, ۱۴۰۲
۲:۴۴ ب٫ظ
Avatar
30Mahi

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1637
تاریخ عضویت:

۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

BadiMehrdad گفته
سلام دوستان روز بخیر من تصمیم گرفتم همراه با دوستم که حدود ۱۰ سال تجربه کار در مغازه آکواریوم فروشی رو داره یک مغاه تاسیس کنیم اگر کسی میتونه مشاوره بده که الان با این وضع اقتصاد و قیمت و تورم اصلا صرفه اقتصادی داره یا نه؟ اگرم توصیه ای هست ممنونم میشم بفرمایید  

والا منم معتقدم که روی موجود زنده ریسک نکنید ، اونم توی بازار ایران که صبح یجوره شب یجوره 

ریسک کار با موجودی که ممکن شب بخوابی صبح پاشی ببینی نابود شده واقعا رو اعصابه خصوصا اگر شغل اصلی و نون آور آدم باشه حساسیتشو می‌بره بالا 

 

اما خب یه وقتی هم هست کار میگیره دیگه

و اینکه اگر علی رغم فرمایشات خانم در پست بالا و عرایض بنده خواستید کار رو شروع کنید ، حتما تجهیزات برقی مرغوب برای آکواریوم هاتون داشته باشید و با تخصص وارد این فضا بشید . 

کاربران زیر از 30Mahi برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

BadiMehrdad, Mohammad 8.731

یاد باد آنکه ز ما وقت سفر یاد نکرد ... 

به وداعی دل غمدیده ما شاد نکرد ...

۱۲ مرداد, ۱۴۰۲
۱۲:۲۵ ب٫ظ
Avatar
BadiMehrdad
قم
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 17
تاریخ عضویت:

۲۷ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

م.یگانه گفته

BadiMehrdad گفته
سلام دوستان روز بخیر من تصمیم گرفتم همراه با دوستم که حدود ۱۰ سال تجربه کار در مغازه آکواریوم فروشی رو داره یک مغاه تاسیس کنیم اگر کسی میتونه مشاوره بده که الان با این وضع اقتصاد و قیمت و تورم اصلا صرفه اقتصادی داره یا نه؟ اگرم توصیه ای هست ممنونم میشم بفرمایید  

 

سلام. از نظر «من» بزرگترین اشتباهه...

دلیل اول اینکه تمامی آکواریوم ها، لوازم، تجهیزات برقی و آبی، غذاها و ... که خریداری میکنید پس از جمع کردن مغازه برای خودتون میمونه و خریداری نداره و در نهایت باید همه را دور بریزید یا نزدیک به رایگان واگذار کنید.

دلیل دوم تلفات وحشتناک ماهی ها در این کاره! شما خیلی زرنگ باشی بتونی ماهی را ۲ تا ۵ برابر قیمت خریداری شده بفروشی اما برای مثال میگم وقتی ۱۰۰۰ قطعه زبرا میخری به قیمت امروز حدود ۳ میلیون تومان. به فرض ک هیچ تلفاتی نداشته باشی همه رو حدود ۲ تا ۶ ماه طول میکشه تا بفروشی و نهایتاٌ باید ۱۰ میلیون تومان سود کرده باشید. اما یه ماهی مثل زبرا کمه کمه کمش اگر خیلی خوش شانس باشید ۳۰ درصد تلفات داره! یعنی آخرش حساب میکنید می بینید هزار ماهی را با زحمت نگه داشتید و غذا دادید و آخر کار بعد ۴ ۵ ماه سه چهار میلیون براتون سود داشته!!! جمع بندیش اینکه تا موقعی که وارد این کار نشدید فکر میکنید ماهی ۱۰۰ درصد و بیشتر سوده اما در بهترین وضعیت بازار بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد سود برداشت نمی کنید.

تازه این مطلبی که گفتم برای زبرا بود که فروش فوق العاده بالایی داره. ماهی های گوشتخوار و بزرگتر که بعضی وقت ها تا آخرین دونه ش در مغازه شما میمیره و فقط آب و غذا و برق مجانی گیرش میاد... از طرفی هم اگر جنستون جور نباشه مشتری از دست میدید و نمیتونید فقط ماهی های پرفروش داشته باشید.

دلیل سوم حجم بالای مشتری های عجیبی هست که در این کار دارید. برای من و دوستان ده ها بار پیش اومده مشتری ماهی را برده و فردا داخل لگن، قابلمه و غیره ماهی را آورده که این ماهی که دادید مُرد و باید پولش را به من بدیدeek. یا در مورد وسایل برقی که هیچ گارانتی نداره با اینکه هشدار میدی بهشون میبرن و میارن و دعوا راه می اندازن و هر روز باید از این مشکلات داشته باشید و با یکسری آدم (عذر میخوام) بیشعور سر و کله بزنید.

و دلیل آخر اینکه شغل آکواریومی به هیچ وجه با شراکت جور در نمیاد. چون سرمایه ای که پای تجهیزات میخوابونی که نابود میشه و سرمایه ای هم ک پای موجود زنده میذاری هیچ اعتبار و اعتمادی بهش نیست و آخرش فقط دعوا و دشمنی میمونه.  

خیلی ممنونم ازت که روشنم کردی دقیقا منصرف شدم از این کار ولی تردید داشتم اما با توضیحات شما خوشحالم ک همچین کاری رو نکردم 

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: Arman1384
137 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 34000

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7677

نوشته ها: 164416

جدیدترین اعضاء:

Mohsen1388, nilforoosh, Promotiondug, alireza 05022, alireza 5022, mahdi_gdrkaj87

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها