پافر فاهاکا | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
پافر فاهاکا
۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
۲:۰۱ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1656
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام

به معرفی کامل دقیق ماهی پافر فاهاکا که امروزه طرفدار های زیادی پیدا کرده میپردازیم.

169131766724951.jpgImage Enlarger

راهنمای مراقبت از پوفر فاهاکا و مشخصات گونه

فاهاکا پوفر یک ماهی آب شیرین از خانواده Tetraodontidae یا ماهی بادکنکی است. ماهی‌های بادکنکی به دلیل سیستم‌های دفاعی طبیعی منحصربه‌فردشان، که شامل توانایی باد کردن و حمل سم تترودوتوکسین در هنگام تهدید می‌شود، در میان آکواریومی‌ها شناخته شده هستند. ماهی های پف کرده فاهاکا بزرگ هستند و برخی از آنها می توانند تا ۱۸ اینچ رشد کنند. از آنجایی که اندازه بزرگ و پرخاشگری آنها نیاز به نگهداری ماهی به تنهایی در یک مخزن بزرگ دارد، پفک های فاهاکا معمولاً توسط آکواریومی ها نگهداری نمی شوند

نام علمی: Paracheirodon innesi اسامی متداول نیل پافر، گلوب ماهی، لایناتوس پوفر، باند پفر

پراکندگی: آفریقا: نیل، چاد، نیجر، ولتا، گامبیا، گبا

اندازه: ۱۵-۱۸ اینچ

امید به زندگی: ۱۰ سال

رنگ: خاکستری-قهوه ای با راه راه های زرد

رژیم غذایی: نرم تنان خوار

خلق و خوی: پرخاشگر

حداقل اندازه مخزن: ۱۰۰+ گالن

دما: ۷۵-۷۸ درجه فارنهایت (۲۳-۲۵ ​​درجه سانتی گراد)

pH: 7-8 سختی: ۱۰-۱۵ dGH

سطح مراقبت: متوسط

پرورش: تخم گذار

169131769208521.jpgImage Enlarger

اصل و نسب فاهاکا پوفر یک ماهی آب شیرین گرمسیری است که معمولاً در رودخانه‌ها و آب‌های بزرگ شرق و غرب آفریقا زندگی می‌کند. پخش کننده ویدیو در حال بارگیری است.این گونه برای اولین بار در سال ۱۷۵۸ توسط جانورشناس سوئدی C. Linnaeus نوشته شد. ماهی پف کرده فاهاکا در میان مناطق ضخیم کاشته شده در پایین زندگی می کند، جایی که دمای آب تقریباً ۷۶ درجه فارنهایت را تجربه می کند. این ماهی‌ها کفی یا «پایین‌زنده» هستند، به این معنی که در کف آب‌های بزرگ زندگی می‌کنند و تغذیه می‌کنند. با این اوصاف، پفک های فاهاکا بیشتر وقت خود را صرف شنا در فضای باز و تغذیه از صدف می کنند. آنها اغلب به صورت تجاری پرورش داده نمی شوند و تا حدی نادر بودن آنها را در محافل آکواریومی توضیح می دهد. بیشتر پفک های فاهاکا، که در خانه ها یافت می شوند، به صورت وحشی صید شده اند. اندازه و طول عمر پوفر فاهاکا پفک های فاهاکا تا ۱۸ اینچ رشد می کنند، و هیچ تفاوتی در اندازه یا ظاهر بین نر و ماده وجود ندارد، و تقریباً تشخیص آنها تا زمان تخم ریزی غیرممکن است. طول عمر آنها به طور متوسط ​​۱۰ سال است، اگرچه می توانند بیشتر زندگی کنند. دسترسی ماهی پف کرده فاهاکا به راحتی در بسیاری از فروشگاه های حیوانات خانگی که در مورد موجودات آبزی تخصص دارند در دسترس هستند. اگرچه این گونه به اندازه برخی دیگر در تجارت حیوانات خانگی رایج نیست زیرا پرورش آن دشوار است، ماهی بسیار محبوب است، بنابراین بسیاری از آکواریومی ها برای اطمینان از در دسترس بودن آن تلاش می کنند. پوفرهای فاهاکا معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ دلار قیمت دارند، اما اگر ماهی از خارج از کشور وارد شود، هزینه تحویل ممکن است بیشتر باشد. اگر علاقه مند به خرید پفک فاهاکا هستید، می توانید این ماهی آب شیرین را در AquariumFish.net یا Aqua-Imports.com خریداری کنید. ظاهر و رفتار.

169131769212442.jpgImage Enlarger

پفک‌های فاهاکا به‌خاطر راه راه‌های زرد چشمگیر و توانایی باد کردن در هنگام خطر معروف هستند. با این حال، رفتار تهاجمی آنها به این معنی است که آنها نمی توانند یک مخزن را با دیگر موجودات آبزی به اشتراک بگذارند، که می تواند مشکلاتی را برای صاحبان ایجاد کند. رنگ ها، الگوها، باله ها و تفاوت های جنسی ماهی پفکی فاهاکا ماهی بزرگ و درازی است که به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای با نوارهای طلایی است. آنها چشم های برآمده نارنجی روشن و شکمی تقریباً سفید دارند که از بقیه بدنشان روشن تر است. رنگ آمیزی و علامت گذاری فردی آنها می تواند با سن و محیط متفاوت باشد. فهاکاهای جوان‌تر رنگ‌های خال‌دار دارند، در حالی که بزرگسالان ممکن است تیره‌تر به نظر برسند. این گونه بسته به خلق و خوی خود رنگ خود را تغییر می دهد و زمانی که تهدیدی را احساس می کند خود را پف می کند. هنگامی که پفک های فاهاکا باد می شوند، سنبله هایی روی پوست آنها ظاهر می شود تا ماهی را در برابر شکارچیان محافظت کند.

169131773349911.jpgImage Enlarger

این ماهی ها هیچ فلس سختی روی بدن خود ندارند. آنها همچنین دندان دارند و سم حمل می کنند، بنابراین ترکیب این مکانیسم های دفاعی، همراه با توانایی گونه ها در باد کردن و آشکار کردن سنبله ها، پفک های فاهاکا را نسبتاً در برابر شکارچیان ایمن نگه می دارد. تشخیص تفاوت بین پفک فهاکا نر و ماده دشوار است زیرا این ماهی ها هیچ گونه دوشکلی جنسی نشان نمی دهند. با این حال، ماده ها هنگام حمل تخم گردتر از نر به نظر می رسند. رفتار معمولی ماهی پف کرده فاهاکا به دلیل رفتار بسیار پرخاشگرانه نسبت به سایر ماهی ها، به ویژه در مواجهه با خطرات درک شده، شناخته شده است. آنها عموماً با صاحبان خود دوستانه هستند، اگرچه اگر با دست تغذیه شوند ممکن است انگشتان خود را گاز بگیرند. این ماهی ها باهوش هستند و رفتار گونه ها در بین افراد متفاوت است. آنها شب ها می خوابند و در طول روز زمانی که از تغذیه و حفاری در شن لذت می برند، فعال هستند. پفک‌های فاهاکا در فضای باز شنا می‌کنند، اما از مناطقی که ماهی‌ها می‌توانند در آنجا پنهان شوند، مانند غارهای کوچک و پشت صخره‌ها نیز لذت می‌برند.

169131777713131.jpgImage Enlarger

هر آکواریومیستی که امیدوار به نگهداری پفر فاهاکا است باید از نیازهای محیطی خاص آن آگاه باشد. در حالی که مراقبت از این ماهی‌های سرگرم‌کننده لذت بخش است، باید آنها را جدا از سایر ماهی‌ها، در مخزن جادار خود نگه دارید. ماهی پف کرده فاهاکا از آب گرم تانک که شبیه زیستگاه استوایی آفریقایی آنهاست لذت می برد. در طبیعت، آنها شکارچیان موفقی هستند و ترجیح می دهند نرم تنان، حشرات و سایر بی مهرگان را بخورند. بنابراین، این پفک ها باید با رژیم غذایی حاوی میگو، صدف و خروس تغذیه شوند. الزامات زیستگاه و مخزن برای تقلید از آب و هوای گرمسیری زیستگاه طبیعی آنها، یک مخزن گرم با دمای آب بین ۷۵ تا ۷۸ درجه فارنهایت به پوفر فهاکا بدهید. پفک های فاهاکا به آب نرم حساس هستند، بنابراین باید آب آن ها را بین ۱۰ تا ۱۵ دسی جی ساعت و با اسیدیته ۷.۰ تا ۸.۰ pH نگه دارید. هرگز پفر را در مخزن آب نرم قرار ندهید. این گونه به وجود آمونیوم و نیتریت در مخزن حساس است. از کیت‌های آزمایشی برای آزمایش منظم آب مخزن استفاده کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید، زیرا این ماهی‌ها فلس یا پوشش آبشش برای محافظت از خود در برابر این مواد معدنی سخت معمولی ندارند. آنها فوق العاده کثیف خور هستند، بنابراین مالکان باید روی یک سیستم فیلتراسیون قدرتمند سرمایه گذاری کنند، در حالت ایده آل سیستمی که بتواند کل حجم مخزن را حداقل پنج بار در ساعت جایگزین کند. در طبیعت، پفک های فاهاکا دوست دارند خود را در شن ها حفاری کرده و دفن کنند.

169131777715022.jpgImage Enlarger

تهیه شن و ماسه در کف مخزن این شرایط را تکرار می کند تا ماهی احساس کند در خانه خود است. هرچه ماسه صاف تر باشد برای این ماهی بهتر است. شرایط مخزن شرایط مخزن و اندازه مخزن برای پافر فاهاکا باید به شرح زیر باشد: نوع آب: سخت، آب شیرین اندازه مخزن: حداقل ۱۰۰ گالن دمای آب: ۷۵-۷۸ درجه فارنهایت بستر: لایه ضخیم ماسه، سنگ راه اندازی مخزن: گیاهان، غارها، تزئینات و غیره اسیدیته: ۷.۰-۸.۰ pH سختی آب: ۱۰-۱۵ dGH فیلتر: بله، یک سیستم فیلتراسیون قدرتمند برای جلوگیری از بیماری حباب: اختیاری این شامل آب سخت، دمای بین ۷۵ تا ۷۸ درجه فارنهایت و مقدار زیادی شن است تا ماهی بتواند رفتارهای طبیعی خود را نشان دهد. شرایط مخزن ماهی بادکنکی فهاکا باید تا حد امکان به زیستگاه طبیعی آنها نزدیک باشد. بیماری پفک های فاهاکا فلس یا روکش آبشش ندارند و این باعث می شود که آنها مستعد ابتلا به بیماری های پوستی و سایر بیماری های معمولی برای ماهی های استوایی تانک شوند.Ich پفک های فاهاکا به ویژه در برابر ich که به عنوان بیماری لکه سفید نیز شناخته می شود، آسیب پذیر هستند.

169131777715983.jpgImage Enlarger

اولین نشانه ها با تکان دادن این ماهی ها بر روی اشیا شروع می شود و به سمت لکه های سفید کوچکی که در سراسر بدن ظاهر می شوند پیشرفت می کنند. می‌توانید با بالا بردن موقت دمای مخزن آب تا ۸۲ درجه فارنهایت، و درمان آب با داروی ich از فروشگاه‌های حیوانات خانگی، آن را درمان کنید. فلوکس پفک‌های فاهاکا می‌توانند تحت تأثیر فلوک‌ها قرار گیرند که انگل‌هایی هستند که به بدن و آبشش ماهی می‌چسبند. علائم و نشانه های فلوک شامل مقادیر بیش از حد مخاط و مالش پفک روی سطوح جامد است. فلوکس را می توان با افزودن داروهای ضد انگلی به آکواریوم درمان کرد. عفونت پفک های فاهاکا نیز از عفونت های قارچی و باکتریایی رنج می برند. در صورت عفونت، ماهی باید از هر جفت تانک جدا شود. در این گونه، عفونت های قارچی با رشد سفید روی بدن ماهی ها ایجاد می شود. برای درمان این نوع عفونت، آب مخزن را با داروهای ضد قارچ درمان کنید. علائم عفونت باکتریایی در پفک فاهاکا شامل لکه های قرمز یا زخم روی پوست است. برای درمان عفونت، آب را با داروهای ضد باکتری بپاشید. ماتس تانک.به دلیل ماهیت تهاجمی آنها، توصیه نمی شود که ماهی پفکی فاهاکا را در تانک با سایر جفت های تانک نگهداری کنید. شناخته شده است که این پفک ها با بسیاری از ماهیانی که با آنها در تماس هستند، از جمله اعضای گونه خود مبارزه می کنند. اگر پوفر جوان باشد، یا نسبت به سایرین کمتر تهاجمی باشد، می تواند با برخی از گونه ها مخزن مشترک داشته باشد. در این مورد، تانک های عالی برای پفک های فاهاکا عبارتند از: اسکار ها شارک ها اروانا ها گربه ماهیان

169131777716954.jpgImage Enlarger

در طبیعت، پفک های فاهاکا از نرم تنان، حشرات و سخت پوستان تغذیه می کنند، بنابراین ماهی ها باید رژیم غذایی مشابهی را در آکواریوم دنبال کنند. رژیم غذایی باید بیشتر شامل حلزون، خرچنگ، میگو و خرچنگ باشد. این ماهی ها در رژیم غذایی خود به انواع غذاهای سفت مانند صدف و خرچنگ نیاز دارند تا دندان های خود را فرسوده کنند. اگر دندان‌های پف‌کن بیش از حد بلند شوند، دندان‌ها باید بریده شوند. رژیم غذایی آنها با بزرگتر شدن ماهی تغییر می کند. فهاکاهای جوان با رژیم غذایی کریل و حلزون رشد می کنند. هنگامی که گونه بیش از شش اینچ طول می‌کشد، رژیم غذایی آن باید به‌روزرسانی شود تا حاوی غذاهایی مانند خرچنگ و صدف باشد. پفک های جوان باید یک روز در میان تغذیه شوند، اما وقتی این ماهی ها به طور کامل رشد کردند، فقط دو یا سه بار در هفته به تغذیه نیاز دارند. پرورش پفک فاهاکا به دلیل شخصیت تهاجمی آن گونه‌ای آسان برای تکثیر نیست، با این حال امکان پرورش تجاری وجود دارد. نرها و ماده ها باید فضای زیادی در مخزن داشته باشند تا ماهی ها برای قلمرو نجنگند. ماهی پف کرده فاهاکا در حدود یک سالگی از نظر جنسی بالغ می شود و هنگامی که ماده برای تخم ریزی آماده می شود، یک تخمگذار قابل مشاهده ایجاد می کند. در طول زمان تخم‌ریزی، پفک‌های فهاکا نر و ماده در نزدیکی یکدیگر در آکواریوم شنا می‌کنند.

169131777717895.jpgImage Enlarger

سپس نر خود را زیر ماده وارونه می کند. نر خود را طوری قرار می دهد که اندام های جنسی جفت در تماس باشند. پس از قرار گرفتن در موقعیت، نر تخم ها را بارور می کند. سپس تخمک و اسپرم به طور همزمان آزاد می شوند. به محض اینکه تمام تخم ها در ته مخزن فرو رفتند و دو والد تخم ریزی را متوقف کردند، پفک های فاهاکا باید از مخزن خارج شوند. تخم‌ها در عرض ۹۶ ساعت از تخم خارج می‌شوند و بچه‌ها در عرض یک هفته آزادانه شنا می‌کنند. برای سالم ماندن و افزایش شانس زنده ماندن، سیب زمینی باید به طور منظم تغذیه شود. آیا باید برای آکواریوم خود یک پافر فاهاکا تهیه کنید؟ اگر به دنبال ماهی آرامی هستید که بتواند با خوشحالی مخزن خود را با دیگران تقسیم کند، ممکن است پفک فاهاکا برای شما مناسب نباشد. با این حال، اگر به دنبال یک دوست ماهی منحصربه‌فرد هستید که شما را با شیطنت‌های جذاب خود سرگرم کند، این گونه ایده‌آل است. هنگامی که یک مخزن به اندازه کافی بزرگ در اختیار شما قرار می گیرد و از جفت های تانک دور نگه داشته می شود، پفک های فاهاکا برای هر آکواریومی با فضای کافی برای نگهداری از آنها، یک حیوان عجیب و غریب و همراه جالب برای هر آکواریومی می سازد.

169131769212442.jpgImage Enlarger

منبع : https://www.fishkeepingworld.com/fahaka-puffer/

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Sarkhanzadeh

۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
۱۱:۲۹ ب٫ظ
Avatar
alirezaj
شهرقدس

معاون‌انجمن
Members

ویرایشگر

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 3752
تاریخ عضویت:

۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

تاپیک مشابه داریم

لینک

دوستان سعی کنن برای هر نژاد خاص ار یه واریته تاپیک مشابه ایجاد نکنن.

کاربران زیر از alirezaj برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387

//

خستم...خیلی خسته

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: DAVODI143, majid32
115 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 34059

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7682

نوشته ها: 164589

جدیدترین اعضاء:

yasinn, nasimb644, mori62, iliajafari, dm parsa, ali3806221@gmail.com

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها