ماهی تگزاس(نژاد باکس و معمولی) | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
ماهی تگزاس(نژاد باکس و معمولی)
۱۴ مرداد, ۱۴۰۲
۱۰:۵۲ ق٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1650
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام

به معرفی کامل شناخت نگهداری تکثیر ماهی تگزاس میپردازیم

169121991999584.jpgImage Enlarger

راهنمای مراقبت از سیچلاید تگزاس و مشخصات گونه

سیچلاید ها بسیار محبوب شده اند - آنها زیبا، بزرگ، باهوش و عجیب و غریب هستند. با این حال، گونه های زیادی وجود دارد که به راحتی می توان نگهداری کرد. ما اینجا هستیم تا شما را با یکی از زیباترین اعضای گروه، سیچلاید تگزاس آشنا کنیم. این ماهی باشکوه راهی عالی برای تنوع بخشیدن به اکواریوم شماست. رفتار آنها شما را برای مدت طولانی سرگرم خواهند کرد.

سطح مراقبت: متوسط

خلق و خوی: پرخاشگر

فرم رنگ: آبی روشن

طول عمر: ۱۳ سال

اندازه: تا ۱۲ اینچ

رژیم غذایی: همه چیزخوار

خانواده: Cichlidae

حداقل حجم مخزن: ۵۵ گالن

راه اندازی تانک: آب شیرین، جادار، چند گیاه محکم

سازگاری: محدود

169121991992671.jpgImage Enlarger

سیکلید تگزاس (Herichthys cyanoguttatus)، عضوی از خانواده شناخته شده سیچلایدها است - در شرایط خوب آکواریومی آنها می توانند تا ۱۳ سال زندگی کنند. علاوه بر طول عمر چشمگیر آنها، آنها همچنین بسیار بزرگ هستند و طول آنها تا ۱۲ اینچ می رسد. اگرچه آنها ممکن است اولین گونه سیکلید نباشند که به ذهن می رسد، اما هنوز به طور گسترده ایی در دسترس هستند. شما می توانید آنها را در اکثر فروشگاه های حیوانات خانگی و اکواریومی پیدا کنید. آنها به دلیل خلق و خوی تهاجمی خود سازگاری محدودی دارند. این ممکن است برای آنها خوب باشد، اما برای ماهی های دیگر در همان اکوسیستم بسیار مضر است. متأسفانه این رفتار خشن به مخزن نیز منتقل می شود. با این حال، با آگاهی و مراقبت صحیح، می توانید از آنها مراقبت کنید. رفتار معمولی این گونه ها شباهت های زیادی با سایر سیچلایدها دارند - واضح ترین آنها رفتار تهاجمی تند خویی آنهاست. آنها با یکدیگر کنار نمی آیند، چه رسد به گونه های دیگر. وقتی صحبت از اینکه در چه سطحی از مخزن ساکن هستند به میان می آید، ترجیح خاصی ندارند. آنها دوست دارند در شن کف تانک حفاری کنند، شن را به اطراف حرکت دهند و گاهی اوقات گیاهان را بکنند. همچنین، آنها را زیاد پنهان نخواهید کرد، آنها دوست دارند فعال باشند و شنا کنند. تگزاس سیچلاید بسیار باهوش است و به نظر می رسد صاحبان خود را می شناسد. آنها اگر بدانند زمان تغذیه فرا رسیده است، تقریباً برای تعامل با صاحب خود به جلوی مخزن می ایند.

169121991994182.jpgImage Enlarger

ظاهر:این ماهی ها به دلیل ظاهر زیبایشان محبوب هستند - رنگ آنها فورا مخزن شما را به یک شاهکار درخشان نئونی تبدیل می کند. اگرچه برخی تغییرات وجود دارد، معمولا سیچلاید تگزاس دارای یک الگوی نقطه‌دار غیرعادی است. از لکه هایی با اندازه های مختلف تشکیل شده است که معمولاً رنگ آنها از سبز تا آبی روشن متفاوت است. بدن خود اغلب سبز تیره یا روشن خواهد بود. وقتی نور به باله هایشان برخورد می کند شگفت انگیز به نظر می رسند. نقاط روی بدن آنها نیز در زیر نور می درخشند. همچنین شیب های رنگی مختلفی وجود دارد که روی بدنه آن ها مشاهده خواهید کرد. نزدیکتر به شکم آنها، رنگ سبز اولیه به رنگ بسیار تیره تری تبدیل می شود. در مورد شکل آنها، آن شبح سیکلید به خوبی شناخته شده است. بدن آنها با یک پایه باله خمیده به آرامی شروع می شود و به تدریج شیبی را تشکیل می دهد، جایی که باله های محکم آنها می نشیند. همچنین متوجه یک قوز خفیف در بالای سر آنها خواهید شد.

169121991998523.jpgImage Enlarger

شرایط زیستگاه و مخزن:این ماهی ها تنها سیکلیدهایی هستند که به طور طبیعی در ایالات متحده یافت می شوند. آنها در بخشی از رودخانه ریو گراند که در تگزاس و شمال مکزیک جریان دارد یافت می شوند. به همین دلیل است که آنها معمولاً به عنوان سیکلیدهای تگزاس یا ریو گراند شناخته می شوند. علیرغم بومی بودن این منطقه، آنها را می توان در دریاچه ها، برکه ها و دریاچه های کوچکتر همسایه پیدا کرد. این منطقه کوچک همه چیزهایی را که یک ماهی بزرگ مانند این نیاز دارد تامین میکند. جریان در این مکان ها سریع و آب گرم است. بستر عمدتاً از ماسه ترکیب شده با سنگریزه تشکیل شده است. گاهی اوقات برخی از گیاهان و سنگ ها در اطراف آن پراکنده هستند. راه اندازی تانک بازسازی محیط طبیعی آنها در مخزن شما دشوار نیست. دمای مطلوب آنها در محدوده ۷۱.۵ درجه فارنهایت تا ۷۷ درجه فارنهایت است، بنابراین بیشتر مخازن به بخاری نیاز دارند. PH باید در محدوده ۶.۵-۸ نگه داشته شود و سختی آب باید بین ۸-۱۵ dGH باشد. ایجاد جریان متوسط ​​در مخزن نیز مهم است. یکی دیگر از جنبه های مهم نصب بستر مناسب است.

169121992000745.jpgImage Enlarger

در زیستگاه طبیعی آنها، عمدتاً از ماسه تشکیل شده است، اما می توانند در یک مخزن با شن بسیار ریز نیز زندگی کنند. با این حال، اگر می خواهید آن را تا حد امکان طبیعی نگه دارید، از ترکیبی از هر دو استفاده کنید. مخزن باید فضای باز زیادی برای شنا داشته باشد، با این حال می توانید برخی از گیاهان را کم قرار دهید. گهگاه ممکن است همچنان از آنها به عنوان مخفیگاه استفاده کنند، به خصوص اگر بچه های جوان را نگهداری می کنید. اگرچه بسیار حجیم به نظر می رسند، اما کاملاً چابک هستند و می توانند به راحتی از مخزن بپرند. این به ندرت اتفاق می افتد، اما ممکن است بخواهید که برای هر موردی یک درپوش در بالا داشته باشید. چه اندازه آکواریومی نیاز دارند؟ سیکلید تگزاس حداقل به یک مخزن ۵۵ گالن نیاز دارد، اما هر چه بزرگتر باشد بهتر است. اگر می خواهید آنها را به صورت جفت نگهداری کنید، حداقل حجم ۱۱۰ گالن مورد نیاز است.

169122005161741.jpgImage Enlarger

تانک:متأسفانه، نگرش ناخوشایند آنها آنها را به گزینه ای بعید برای یک تانک اجتماعی تبدیل می کند. در طبیعت آنها معمولاً یک سبک زندگی انفرادی را دنبال می کنند و فقط برای دوره تولید مثل جفت پیدا می کنند. هر چند استثناهایی وجود دارد، مانند افراد جوانتر. دوستی آنها عمدتاً به بزرگی مخزن آنها بستگی دارد. این بدان معنی است که در برخی موارد آنها ممکن است بتوانند در کنار گونه های دیگر زندگی کنند. اما معمولاً آنها باید جداگانه نگهداری شوند. اگر می خواهید سعی کنید آنها را در یک مخزن با گونه های دیگر نگه دارید، باید با بچه های جوان شروع کنید. بچه ها باید با ماهی های غیر تهاجمی دیگر نگهداری شوند. با این حال، هنگامی که این سیچلایدها بزرگ می شوند، رفتار آنها به سرعت تغییر می کند. آنها بسیار تهاجمی می شوند و تقریباً هر ماهی دیگری را می چینند. اگر گزینه ای برای نگهداری جداگانه آنها ندارید، می توانید آنها را در یک مخزن با Giant Gouramis، Plecos، Tambaqui، Eels، دیگر گربه ماهی ها یا حتی Knifefish قرار دهید. نگهداری سیکلیدهای تگزاس با هم سیچلاید تگزاس واقعاً باید به دلیل پرخاشگری آنها تنها نگه داشته شود. آنها را می توان در کنار هم نگه داشت اما بسیار مشکل است. شما باید یک مخزن بسیار بزرگ (۱۱۰ گالن) داشته باشید تا به هر دوی آنها اجازه دهید قلمروهای خود را ایجاد کنند. مراقبت از سیچلاید تگزاس

169122005163122.jpgImage Enlarger

چاقی با سیچلاید تگزاس یک مشکل بزرگ است. این ارتباط نزدیک با تغذیه بیش از حد دارد و می تواند منجر به بدتر شدن عملکرد اندام ها و تغییرات رفتاری شود. نظارت بر آنچه که ماهی شما می خورد بسیار مهم است. برای جلوگیری از پرخوری کافی است اندازه سهم را ثابت نگه دارید، باید حدود ۱۰ درصد وزن کل ماهی باشد. همچنین توجه به کیفیت آب در مخزن بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که به طور منظم تجدید آب را برای حفظ یک محیط سالم انجام می دهید. تجدید به جلوگیری از کهنه شدن آب در مخزن کمک می کند و همچنین آب را با مواد مغذی اکسیژن و غنی می کند. در طبیعت، فرآیندهای فیزیکی از مخلوط کردن ستون آب مراقبت می کنند. در مخزن، شما این فرآیند را از طریق تعویض منظم آب بازسازی می کنید. اگر می خواهید محیطی راحت برای ماهی ها داشته باشید، حتما این کار را به طور منظم انجام دهید. سیچلاید تگزاس گونه ای محکم است که مستعد ابتلا به بیماری خاصی نیست. اما برخی از بیماری های رایج وجود دارد که هیچ ماهی از آن مصون نیست – یکی از آنها پوسیدگی باله است.

169122005164083.jpgImage Enlarger

این زمانی اتفاق می افتد که ماهی به پوست خود آسیب می رساند. اگر بریدگی به اندازه کافی عمیق باشد، در پوسته ها نفوذ می کند و می تواند باعث عفونت شود. برای جلوگیری از این امر سعی کنید مطمئن شوید که بستر مخزن شما همیشه به خوبی فیلتر شده و هیچ لبه‌های تیز از کف آن بیرون نیامده است. همچنین، اگر گونه‌هایی با ساقه‌های سخت دارید، حتماً گیاهان را مرتباً کوتاه کنید. رژیم غذایی رژیم غذایی سیکلید تگزاس این ماهی ها همه چیزخوار هستند و اشتهای زیادی دارند و تقریباً از هر چیزی با خوشحالی تغذیه می کنند. در مخزن، آنها را می توان با انواع غذاها از منجمد گرفته تا زنده گرفته تا گیاهی تغذیه کرد. برای اطمینان از سالم ماندن ماهی‌هایتان سعی کنید رژیم غذایی آنها را تا حد امکان متنوع کنید. ممکن است تغذیه کرم های خونی، میگوهای منجمد، سخت پوستان، غذاهای مصنوعی و زنده را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید هر از چندگاهی فلکه‌های گیاهی را اضافه کنید تا چیزهای تازه‌ای را حفظ کنید. این ماهی ها بسیار محکم هستند و نیازی به مکمل های غذایی اضافی ندارند. بهترین مکمل ممکن یک رژیم غذایی غنی و با کیفیت است. محدودیت هایی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید: از دادن گوشت پستانداران به آنها خودداری کنید، همانطور که می توانید با سایر سیکلیدها انجام دهید. این ماهی ها نیز بسیار کثیف هستند و توصیه می شود در وعده های کوچک و دو بار در روز به آنها غذا بدهید

169122005165044.jpgImage Enlarger

آیا سیچلاید تگزاس برای آکواریوم شما مناسب است؟ سیچلاید تگزاس یک ماهی عالی برای هر کسی است که به دنبال یک نمونه بسیار زیبا در آکواریوم خود است. این ماهی برای مبتدیان نیست زیرا شخصیت آنها می تواند در اطراف لبه ها خشن باشد و آنها به یک مخزن بزرگ نیاز دارند. اگر به توانایی های خود اطمینان دارید و اطلاعات قبلی در مورد نگهداری یک مخزن بزرگ دارید، ادامه دهید! اگر کمی احساس ترس می کنید، سیکلیدهای کم تهاجمی دیگر زیادی وجود دارد که می توانید برای اولین ماهی خود انتخاب کنید

169122005165995.jpgImage Enlarger

منبع : https://www.fishkeepingworld.com/texas-cichlid/

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

(SINA)

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: SajjadMolavi, phoenix_love58
86 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 34001

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7677

نوشته ها: 164422

جدیدترین اعضاء:

hgpolk, Mohsen1388, nilforoosh, Promotiondug, alireza 05022, alireza 5022

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها