زندگی لاکچری مسن ترین ماهی آکواریومی حال حاضر جهان

یک شُش ماهی با نام «متوشالح» که بیش از ۹۰ سال سن دارد، هم اکنون در موزه سانفرانسیسکوی آمریکا نگهداری می شود و زندگی لاکچری و جذابی دارد!

زندگی لاکچری مسن ترین ماهی آکواریومی حال حاضر جهان

یک شش ماهی که دارای عمری بیش از ۹۰ سال است و در آکواریوم موزه سانفرانسیسکوی آمریکا نگهداری می شود، یکی از مسن ترین ماهیان آکواریومی جهان است که کاملا لاکچری زندگی می کند! این ماهی با غذاهای مورد علاقه اش تغذیه می شود و از ماساژ شکم نیز برخوردار است. این ماهی استرالیایی از سال ۱۹۳۸ به آکادمی علوم کالیفرنیا منتقل شده است و بنابراین در حال حاضر بیش از ۹۰ سال سن دارد!

نام این شش ماهی «متوشالح» است. این نام از آن جهت برای این ماهی انتخاب شده است که در انجیل متوشالح پیرترین انسان معرفی شده است که ۹۶۹ سال عمر کرده است. پیش از این نیز شش ماهی دیگری در آکواریوم شهر شیکاگو نگهداری می شد که به سن ۹۵ سالگی رسید اما در سال ۲۰۱۷ تلف شد.

مسئولان نگهداری شش ماهی متوشالح حدس می زنند این ماهی ماده باشد؛ اگرچه جنسیت ماهی قطعی نیست و اصولا بدون خونگیری تشخیص آن دشوار است. متوشالح یک متر و بیست سانتی‌متر قد و در حدود ۱۸ کیلوگرم وزن دارد و قرار است آکادمی علوم برای تشخیص جنسیت و سن دقیق این ماهی از باله او نمونه برداری نماید.

شش ماهی های استرالیایی اکنون در معرض خطر قرار دارند و صادرات آنها ممنوع شده است و بنابراین به نظر می رسد بعد از متوشالح جایگزین دیگری از این نوع ماهی در آکواریوم مذکور قرار نخواهد گرفت. جالب اینکه متوشالح به عنوان مسن ترین ماهی آکواریومی حال حاضر جهان زندگی لاکچری دارد و از ماساژ شکم برخوردار است. همچنین خوراکی های مورد علاقه متوشالح همچون انجیر تازه نیز به صورت مرتب در اختیار این ماهی مسن قرار می گیرد.

شش ماهی ها به زیر رده دو تنفسیان تعلق دارند. این گونه های بسیار قدیمی و اولیه ماهی در کنار آبشش ریه هم دارند و دانشمندان معتقدند که این نوع از ماهی ها پیوند تکاملی بین ماهی ها و دوزیستان دارند. این نوع از ماهی ها هنوز هم ویژگی های اصلی ماهی های باستانی استخوان دار از جمله نحوه تنفس کردن را حفظ کرده اند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *