وعده ساخت بزرگترین آکواریوم شهری در قم!

شهردار قم گفت: برنامه ساخت بزرگترین آکواریوم شهری کشور با تونلی به طول ۱۶۸ متر و با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان در دستور کار شهرداری است.

وعده ساخت بزرگترین آکواریوم شهری در قم!

مرتضی سقائیان نژاد با بیان اینکه شهرداری در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری برنامه‌های گسترده‌ای دارد، اظهار کرد: شهر قم شهری گردشگری زیارتی است و در صدد هستیم ماندگاری زائر در این شهر را از پنج ساعت به بیش از ۴۸ ساعت برسانیم و در این بخش برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار داریم.

دکتر سفائیان نژاد افزود: طراحی صورت گرفته برای احداث اکواریوم با تونلی به طول ۱۶۸ متر است!! که می‌توان آن را بزرگ‌ترین آکواریوم شهری کشور دانست.

وی بیان کرد: این پروژه حدوداً ۸۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و یک سرمایه گذار ترک حدود ۲۰ درصد آن را تأمین کرده و مابقی آن را نیز با مشارکت سرمایه گذار دیگری اجرایی خواهیم کرد.

شهردار قم با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای احداث باغ پرندگان در بوستان کوثر، گفت: این پروژه در مراحل مطالعات اولیه پیش رفته و عملیات اجرایی آن به زودی شروع می‌شود

منابع: باشگاه خبرنگاران جوان – خبرگزاری مهر

نکته جالب توجه که ذهن بنده را به عنوان یک علاقه مند به آکواریوم مشغول کرده:

طول تونل آکواریوم اصفهان به عنوان بزرگترین تونل آکواریومی کشور ۲۸ متر است، همچنین تونل آکواریوم جورجیا در آتلانتا که یکی از جاذبه این مجموعه آبی عظیم الجثه است، ۳۰ متر طول دارد. و اما بزرگترین تونل آکواریومی آسیا و جهان نیز تونل آکواریوم شانگهای چین با طول ۱۵۵ متر است. حال باید دید که با کلید خوردن این پروژه در شهر قم، واقعا تونل آکواریومی با ۱۶۸ متر طول! را در کشورمان خواهیم دید؟ دقیقا یعنی بزرگترین تونل آبی جهان!!!!!!

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *