دلفین ها برای صحبت با یکدیگر از جملات کامل استفاده می کنند

محققان روسی اخیرا پی برده اند که دلفین ها می توانند هنگام صحبت با یکدیگر از جملاتی کامل استفاده نمایند که حداکثر میتواند ۵ کلمه باشد!

دلفین ها برای صحبت با یکدیگر از جملات کامل استفاده می کنند

در این رابطه که دلفین ها موجوداتی بسیار باهوش هستند شکی نیست و ما میدانستیم که دلفین ها معمولا برای غذا یا اعلام خطر با استفاده از سیگنال هایی که صدای سوت یا کلیک تولید میکند، میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. حتی صداهای ضبط شده ای از این اصوات را بارها در فیلم ها و برنامه های علمی شنیده ایم. اما حالا محققان توانسته اند صدای دو دلفین دماق بطری دریای سیاه(Black Sea bottlenose dolphins) با نام های “یاشا” و “یانا” را ضبط کنند که با شنیدن آن، به وضوح می توان پی برد دو دلفین در حال برقراری مکالمه با یکدیگر هستند.

محققان روسی برای ضبط صدای این دو دلفین از نوعی میکروفون ضد اب با دقت بسیار بالا بهره گرفته اند و با بررسی صدای ضبط شده متوجه شده اند این موجودات آبزی نه تنها از کلمه ها استفاده میکنند، بلکه هنگام مکالمه، ابتدا یکی از دلفین ها شروع به صحبت کرده و دلفین دیگر صبر می کند تا جمله به پایان برسد و سپس شروع به پاسخ دادن میکند همچنین جملات به کار رفته در هر مکالمه حداکثر از ۵ کلمه تشکیل شده اند.

تحقیقات گذشته روی دلفین ها برای ترجمه کلمات و مفهوم انها صورت گرفته است و برخی کلمات یا بهتر بگوییم اصوات دلفین ها، مانند وجود غذا در اب توسط محققان ترجمه شده است. اما شاید مهم ترین مسئله در این تحقیق جدید آن باشد که محققان پی ببرند یاشا و یانا دقیقا در حال بیان چه مفاهیمی به یکدیگر بوده اند. مطمئنا رسیدن به این امر تحقیقات بیشتری میطلبد و این امید را خوهد داد که روزی بتوانیم با یک گونه جانوری دیگر ارتباط برقرار کنیم و برای علاقه مندان به ابزیان چه لذت بخش خواهد بود که این گونه یک ابزی باشد.

منابع: engadget.com و دیجیاتو

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *