طوطی های وفادار، همانند سگ ها !

تنها سگ ها و گربه ها وفادار نیستند و پرندگانی مانند طوطی ها نیز نشان دادند تا چه اندازه می توانند وفادار باشند و حتی باعث نجات جان صاحبان خود شوند. در زیر نگاهی به طوطی هایی خواهیم داشت که به نحوی وفاداری خود را ثابت کرده اند

طوطی های وفادار، همانند سگ ها !

همیشه از سگ ها و گربه ها به عنوان حیوان وفادار و صاحب شناس یاد میکنند و داستان ها و فیلم های زیادی از سگ های وفادار که جان صاحبشان را نجات میدهند دیده ایم. ظاهرا در این بین پرندگان در شرایط حساس کار خاصی انجام نمی دهند و همیشه این سگ ها و گربه ها هستند که وفاداری خود را ثابت نموده اند. با این حال بد نیست نگاهی داشته باشیم به چند خبر و داستان در مورد طوطی هایی که به نحوی وفاداری خود را ثابت کرده اند و قافیه را به سگ ها و گربه ها واگزار نکرده اند.

داستان یک طوطی به نام “کوکی”

800352_325

کوکی یک عروس هلندی وفادار است که جان خود را از دست میدهد ولی صاحب خود را از سوختن در اتش نجات می دهد

“بن رییس” انگلیسی صاحب این طوطی است و می گوید:” در زمان آتش سوزی در حمام بودم و متوجه چیز خاصی نمی شدم اما “کوکی” آتش را دیده بود و در صدد بود تا من را از آن با خبر کند.” این طوطی بعد از دیدن آتش به سمت حمام می رود و چندین بار محکم به در می کوبد تا شاید بتواند جان صاحبش را نجات دهد و البته موفق نیز می شود. بن با باز کردن درب آتش را می بیند و از خانه فرار می کند. متاسفانه بن فراموش میکنند عامل نجات خود را نیز نجات دهد و متاسفانه کوکی در اتش جان خود را از دست میدهد (برگرفته از خبرگزاری yjc.ir)

خبر نجات جان یک کودک توسط طوطی:

یک طوطی سخنگو با دادوفریاد خود توانست از سقوط یک دختر بچه دو ساله از بالکن و مرگ وی جلوگیری کند.
ایسناک ویلی یک طوطی سخنگوست که پرستار بچه را به موقع از خطر سقوط این کودک مطلع کرد و جان این دختر بچه را نجات داد.
پرستار این کودک، گفت: من در حمام بودم که شنیدم ویلی، طوطی سخنگو شروع به داد و فریاد کرد، سریعا بیرون آمدم و متوجه شدم کودک در حال سقوط از بالکن طبقه سوم است. سریعا به طرف او رفته و بغلش کردم و از سقوط او جلوگیری کردم.
وی افزود: اگر ویلی من را آگاه نکرده بود (با گفتن «مامان، بچه») و من را از حمام بیرون نکشیده بود، کودک سقوط کرده بود. (منبع خبرگزاری عصر ایران)

داستان نایجل پس از بازگشت به خانه

Nigel «نایجل» نام یک طوطی آفریقایی است؛ این طوطی به مدت ۴ سال گم شده بود.
آقای «چیک» صاحب طوطی گفت: وقتی طوطی به خانه‌اش در کلمبیا برگشت 249970_190نمی‌توانست حتی یک کلمه انگلیسی صحبت کند و به زبان اسپانیایی سخن می‌گفت اما این طوطی مانند یک سگ وفادار است و مرا فراموش نکرده است.
Nigel «نایجل» در تورنس – کالیفرنیا پیدا شد و توسط شخصی به نام «جولیا اسپرلینگ» به دست صاحب اصلی‌اش رسید. (منبع خبرگزاری فارس)

کپی برداری از این مطلب با ذکر نام و لینک OnlyPet.ir مجاز میباشد

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

3 دیدگاه در “طوطی های وفادار، همانند سگ ها !

  1. ناشناس

    سلام
    یعنی مثلا پرنده ای مثل عروس هلندی اگه موقعیت فرار پیش بیاد صاحبش رو ترک نمیکنه ؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      پرنده های خونگی عمدی فرار نمیکنن ولی ممکنه بترسن یا پنجره باز باشه و پرواز کنن و دیگه نتونن راه خونه رو پیدا کنن یا گم بشن یا خسته بشن و یکجایی بیفتن و …. مشخصا خیلی از پرنده های خونگی که از همون ابتدا داخل قفس و خونه پرورش داده شدن به فکر فرار نیستن ولی در موقعیتش خواسته یا ناخواسته قرار بگیرن ممکنه پرواز کنن و از دستشون بدید.

      پاسخ
      1. یکتا

        سلام بله طوطی من کوتوله برزیلی بود همینطور شد که رفت اما علت رفتنش ترس بود و هیچ کاری از دست من بر نمی آمد و هم اینکه انگار دلخور بود 😢

        پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *