پروت کوتوله (سیچلاید بالی)

پروت کوتوله یا سیچلاید بالی که به همین نامها نیز معروف است از خانواده بزرگ سیکلیدها بشمار می‌رود که عموما سفید رنگ مات هستند ولی نمونه های ان را در مغازه های اکواریومی خواهید دید که به رنگ های قرمز، ابی و …. توسط تزریق رنگ ، غذاهای هورمونی یا لیزر و … طرح بندی شده اند. این ماهی نسبت به طرح بندی و پایداری رنگ‌آمیزی، مدتی رنگ خود را حفظ میکند ولی با گذر زمان بالاخره به رنگ اصلی خود یا همان سفید مات بازخواهد گشت.

به ادامه متن توجه کنید

سیچلاید بالی یا پروت کوتوله

نام رایج: پروت کوتوله، سیچلاید بالی

نام علمی: پیدا نشد یا ندارند

خانواده: سیکلیده

تغذیه: همه چیز خوار هستند از غذاهای خشک تا تازه را خواهند خورد.

دمای مناسب نگهداری: ۲۶ الی ۲۸ درجه سانتیگراد

پ-هاش: ۶.۵ الی ۷

حداقل تانک مورد نیاز: ۸۰ لیتر برای یک جفت (به دلیل جثه کوچک شاید به نظر احتیاج به تانک بزرگی نداشته باشید اما به دلیل تحرک فراوان حداقل شرایط تانک را برای ماهی فراهم نمایید)

شناخت پروت کوتوله یا سیچلاید بالی

همانطور که پیشتر خواندید پروت کوتوله نام رایج مورد استفاده برای این ماهی است و نام علمی یا نام لاتین خاصی برای این ماهی با جستجو در منابع مختلف یافت نشد. این ماهی خلق و خویی همانند پروت و دیگر سیچلایدهای معمولی دارد و از حق خود به راحتی نمیگذرد این ماهی با وجود سایز نسبتا کوچکی که دارد(بین ۵ الی ۷ سانتیمتر) گاهی با ماهیان هم خانواده، حتی غیر خودی، یا ماهیانی با سایز بزرگتر نیز بر سر قلمرو درگیر می‌شود.

رنگ امیزی ارائه شده در بازار اکواریومی با رنگ اصلی این ماهی در تناقض است چرا که شما پروت های کوتوله را با رنگ قرمز، ابی، سبز و …. در بازار مشاهده میکنید که با خرید و گذشت زمان کم کم رنگ خود را از دست می دهند و به رنگ اصلی خود یعنی سفید مات یا زرد رنگ تغییر رنگ می دهند.

پروت کوتوله

در مورد این ماهی اطلاعات زیادی در دسترس نیست با این حال برخی از تجارب شخصی در نگهداری از این ماهی در این بخش عنوان می شود.

نگهداری پروت کوتوله

پروت کوتوله را به راحتی میتوانید با ماهیان معمول و سیکلیدهای نسبتا صلح جوی اب شیرین نگهداری کنید. همانند سایر سیکلیدها نیاز به شرایط خاص و ویژه ای برای نگهداری ندارند و با حداقل ها کنار خواهند امد. انها را می توانید با طوطی ماهی یا سایر سیچلایدهای امریکایی خود نگهداری کنید

بهتر است تانک مورد نظر خود را با دکوراسیون های سنگی و همچنین مخفیگاه های متعدد تزئین کنید زیرا این ماهی علاقه زیادی به گشت و گذار بین سنگ ها و مخفی شدن دارد.

پروت کوتوله با اکثر ماهیان هم سایز و سیکلیدهای امریکایی سازگار است با این حال بهترین گزینه های برای نگهداری کنار پروت کوتوله، سیکلید گورخری، سورم و حتی طوطی ماهی اصلی یا به قول معروف اورجینال است. لازم به ذکر است پروت کوتوله می تواند با هر ماهی و هر جثه ای درگیری هایی را ایجاد کند ولی به زودی این درگیری خاتمه خواهد یافت و بیشتر درگیری بر سر قلمرو خواهد بود. وجود مخفیگاه های متعدد می تواند درگیری را تا حد زیادی کنترل نماید.

تغذیه سیچلاید بالی یا پروت کوتوله

برای تغذیه این ماهی میتوانید از انواع غذاهای خشک تجاری و غذاهای دست ساز با منبع پروتئینی استفاده نمایید. به طور کلی ماهی سخت گیری نیست و اکثر غذاهای خشک و گوشتی را می پذرید. بهتر است در تغذیه این ماهی تنوع غذایی رعایت گردد. گاها برای حفظ رنگ این ماهی از غذاهایی با هورمون های رنگی استفاده می شود که می تواند در کاهش عمر و سلامت ماهی تاثیر گذار باشد.

تولید مثل و تکثیر پروت کوتوله

در مورد تکثیر این ماهی اطلاعات زیادی یافت نشد، با این حال به نظر می رسد تکثیری همانند سیکلید گورخری داشته باشد. تجربه شخصی بنده در تکثیر این ماهی ناموفق بود و قادر به تکثیر این ماهی نشدم اما تا مراحل تخم ریزی و بارور ساختن تخمها پیش رفتم ولی تخم ها به لارو تبدیل نشد و نمیتوانم با اطمینان عرض کنم که حتما تکثیر می‌شوند.

تشخیص جنسیت

به راحتی امکان پذیر نیست با این حال رفتار جفت در کنار یکدیگر یا بررسی لوله تناسلی ماهی می تواند تا میزان زیادی شما را در تشخیص جنسیت این ماهی راهنمایی نماید.

کپی برداری از این مطلب با درج نام و لینک فالو به اُنلی پت مجاز می باشد

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

186 دیدگاه در “پروت کوتوله (سیچلاید بالی)

  1. جواد

    سلام من پروت کوتوله نر ام باد کرده و یه گوشه نشسته……
    بیماریش چیه؟انگل روده ای یا شکمش اب اورده؟
    الان رفتم یه دونه قرص آزو خریدم….به نظرتون استفاده کنم؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      اگه پف کرده، یعنی شکمش باد کرده این بیماری انگل روده ای نیست و شکمش اب اورده. قرصی که گرفتید چی هست؟ انتی باکتریاله؟ اگه جواب مثبته میتونید استفاده کنید یا اسم محصول رو سرچ کنید و برسی کنید چه کاربردی داره
      موفق باشید

      پاسخ
  2. شهرام

    سلام اقا شهریار,من مینی,پرتام ک از تخم بیرون اومدن الان چندروزی هست ک تو تانک جدا گذاشتمشون و هوادهی بالا..کیفیت اب خوب….دما ثابت٢٨درجه هستش….اوایل بچها فقط کنار بخاری چرخ میزدن و الان درست شدن و میچرخن….اما متاسفانه دارن کشته میدن.و تلافتم زیاد شده…غذا هم بیومار و میگو پودر شده میدم ک کوبیدمشون….ارتمیا هم میدم.
    اما چرا تلافات میدم؟دارویی چیزی باید اضافه کنم؟
    یه راهنمایی کنید چیکارکنم؟
    راستی نمک هم اضافه کردم.

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      چند تا تلفات دادید؟ چند تا چند تا میمیرن یا تک و توک؟ چون اگه دسته ای میمیرن به خاطر کیفیت اب یا تغذیه نامناسب یا موارد کلی هست اما یکی دوتا گاها طبیعیه و باید سایزبندی بشن و فضای بزرگی داشته باشید و یکم هم شانس همراهتون باشه تا کمترین تلفات رو داشته باشید. در کل تلفات بخشی از تکثیره و باید سعی کنید کمترین تلفات رو داشته باشید مخصوصا تو سیکلیدها که این امار باید خیلی خیلی پایین و در حد همون یکی دو مورد باشه.
      دارویی چیزی هم لازم نیست. فقط کیفیت اب رو بالا نگه دارید که ظاهرا بالاست. اگه اختلاف سایز بین ماهیا وجود داره هم باید تقسیم بندی بشن. بیشتر هم از ارتمیا استفاده کنید و بیومار کمتر بدید
      نمک هم چقدر زدید؟ نمک زیادی هم برای بچه ماهی مثل سم میمونه

      پاسخ
  3. محمد

    با سلام من یک جفت پرت کوتوله آبی دارم که نر و ماده هستند آنها دقیقا مثل زبرا سیچلاید تخم ریزی کردند و بچه ها پس از ۴۸ الی ۷۲ ساعت هچ شدند و والدین از آنها نگهداری می کردند جالب اینکه اینها در اکواریوم جمعی اقدام به این کار کردند ۴روز بعد از اینکه لاروها کیسه غذائی خود را از دست دادند توسط لجن خوار خورده شدند بعد از دو هفته نر کوتوله با ماده زبرا سیچلاید جفت خورد و حالا تخم ریخته اند و تخمها همگی هچ شده اند در صورت نتایج جدید اعلام می کنم

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      خیلی خوشحال میشیم یه تاپیک در مورد تکثیر پروت کوتوله تو تالار بزنید و تجربیات خودتون رو با دیگران به اشتراک بذارید. حتی اگه تصویر یا ویدیویی هم تهیه کنید دیگه عالی میشه و میتونیم تصویر یا ویدیو مورد نظر رو به مطلب بالا هم به اسم خودتون اضافه کنیم
      موفق باشید

      پاسخ
  4. صادق

    سلام من یه پرت قرمز دارم که چند روزه سر باله های دمش یکم سیاه رنگ شده مشکلی که نداره ؟؟

    پاسخ
  5. امیر

    سلام
    این عارضه لکه سیاهه پرته که به خاطره کیفیت بده آبه سیفون کنید خوب میشه

    پاسخ
  6. علی

    این ماهی در شهر ما به سیچبرد مشهوره.تکثیرش هم می کنن.در کل ماهی خوبیه

    پاسخ
  7. ساسان

    سلام به دوستان
    من یه هفته پیش یه پروت لب ماتیکی گرفتم میخواستم بدونم این ماهی رنگ شدس؟ یا نه کلا ژنتیکی همین رنگیه؟ چون از دو سه روز پیش با سرعت زیادی از قسمت بالای قوس پیشانی و باله پشتی داره سیاه میشه!؟ این بیماریه؟ یا نه داره رنگ عوض میکنه؟ آیا پروت سیاه داریم اصلا!

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      اینها رو با لیزر رنگ میکنن و لبشون رو قرمز کردن.
      ضمنا سیاه شدن پروت از کیفیت بد آب و شرایط نگهداری هست بخش بیماری لکه سیاه در پروت رو مطالعه بفرمایید.

      پاسخ
      1. ساسان

        منون از راهنمایی و اطلاعات مفیدت اون بخش رو هم مطالعه کردم ولی یه چیزی آیا ممکنه نگهداری تکی بین دو تا اسکار که زیاد ازش خوششون نمیاد باعث استرس و نهایتا این مشکل بشه؟ و اضافه کردن یه پروت دیگه تاثیری داره؟

        پاسخ
        1. شهریار (onlypet.ir)

          سلام
          بله، یکی از دلایل لکه سیاه استرس هم میتونه باشه. ولی ماهیای رنگ شده بیشتر به لکه سیاه دچار میشن. اضافه کردن یه پروت دیگه هم پنجاه پنجاست و میتونیه نتیجه مثبت داشته باشه و از طرفی منفی. کلا لکه سیاه بیماری نیست و مشکلی واسه ماهیتون پیش نمیاد. کیفیت اب بالا باشه و شرایط استرس زا تو تانک حاکم نباشه بعد از یه مدت کم کم لکه ها از بین میرن

          پاسخ
  8. afsheen

    سلام . آیا پروتها رو میشه با گیاهخوارها نگه داشت مخصوصا اونهایی که انگار رژ لب زده اند ؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      دقیقا با چه ماهیایی. ماهی گیاه خوار منظورتون چیه؟ با برخی ماهیای متوسط تا بزرگ میشه نگه داشت مثل دالر، پاکو، شارک ها، برخی بارب ها ولی مثلا با تترا نئون و گوپی و اینجور ماهیا نمیشه نگهداریش کرد. اون پروت هایی که رژ لب هم دارن تتو شده هستن و توصیه میکنم این ماهیا رو خریداری نکنید. ضمنا پروت های این مطلب پروت کوتوله یا سیچلاید بالی هستن و با پروت های بزرگ فرق دارن باز. منظورتون کدوم پروته؟

      پاسخ
      1. afsheen

        من ۳ تا انجل و ۲ تا تترا جواهر ، ۲ تا کوی و یدونه سیلور دالر ، پرل گورامی و گورامی و ۲ تا سیور کرم رنگ دارم

        پاسخ
        1. شهریار (onlypet.ir)

          سلام
          پس پروت جایی تو ترکیبتون نداره. ترکیب فعلیتون هم ترکیب جالبی نیست و در اینده نزدیک به مشکل میخورین

          پاسخ
          1. afsheen

            میشه خواهش کنم راجع به ترکیب ماهیهای من که میفرمایید جالب نیست و به مشکل بر میخورم توضیح بیشتری بفرمایید .در تر کیب ماهیها منظورم ۲ تا شارک کرم رنگ ( آلبینو !! میشه ؟) بود که در نوشتن اشتباه شد و یک کت فیش و ۲ تا بلک گوست کوچک. سپاس فراوان بابت سایت خوبتون و همینطور از خودتون

            پاسخ
            1. مجتبی

              سلام
              خب آنجل در ترکیب شما از تترا جواهر و شارک کتک میخوره.
              کوی فیش ماهی سرد آبی هست و آنجل و سایرین گرم آبی پس سطح نگهداریشون متفاوته.
              ضمنا کوی کیفیت آب رو پایین میاره و آنجل به کیفیت آب بالایی نیاز داره.
              گورامی هم مناسب ترکیب شما نیست و هم کوی رو میزنن و هم آنجل رو.
              دو تا بلک گوست هم اگر مخفیگاه کافی نداشته باشن دائم با هم درگیر میشن پس تعداد مخفیگاه ها رو بیشتر کنید و حداقل سه تا مخفیگاه خوب براشون در نظر بگیرید تا دعواشون نشه و مخفیگاه اضافی هم داشته باشن.
              سیلور دالر هم اگر تک باشه دپرس میشه و حداقل سه تا همسایز نگهداری کنید تا ماهی سرحال و سلامت باشه اینطوری ممکنه سخت غذا بخوره و کم تحرک بشه و کلا دق کنه.

              پاسخ
              1. afsheen

                با یک دنیا شرمندگی . برای من تازه کار تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه برای ماهی چه ترکیبی رو پیشنهاد میکنید که هم نسبتا زیبا باشن و هم نسبتا کم دردسر . در ضمن من از شروع آکواریوم داری بیش از ۶ ماهی رو از دست دادم .

                پاسخ
                1. یاشار

                  درود
                  دوست خوبم از دست دادن ماهی ها میتونه علل مختلفی داشته باشه که یکیش طی نشدن سیکل تانک هستش ، یکیش میتونه عدم سازگاری مناسب باشه ، یکیش عدم بهداشت مناسب تانک و سیفون به موقع باشه و…
                  دوست عزیز انتخاب ماهی امری کاملا” شخصی و سلیقه ایی هستش و اینطوری نیست که من یا دوستان به شما بگن فلان ، فلان و فلان و شما خریداری کنی و لذت ببری !!!
                  ابتدا بین ماهی های سرد آبی و گرم آبی یکی رو انتخاب کنید ، سپس بین گوشتخوارها و گیاه خوار ها تصمیمتون رو بگیرید و بعد با توجه به حجم تانکتون اسم ماهیان مورد علاقتون رو بگید تا دوستان راهنماییتون کنن . لینک زیر رو مطالعه کنید https://www.onlypet.ir/post-1259/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D9%88/
                  موفق باشید

              2. afsheen

                درود فراوان به شما . در صورت امکان توضیح مختصری راجع به ماهیان سردابی و گرمابی بفرمایید . سپاس فراوان

                پاسخ
                1. یاشار

                  درود
                  دوست خوبم توضیح خاصی نداره ، فقط یک سری ماهی ها هستن که در دمای پایین آب سلامت و شادابی بیشتری دارن مثل خانواده گلد فیش ها ، کوی ، لوچ پروانه ایی و … که به این دسته از ماهی ها ماهیان سرد آبی میگن که در آک این ماهی ها اصلا” نیاز به وجود بخاری هم نیست . اما یک سری دیگه از ماهیان در دمای بالای ۲۶ درجه سلامت و شادابی بیشتری دارن که به این دسته که گستردگی بیشتری هم داره ماهیان گرم آبی میگن که در تانکشون باید حتما” بخاری داشته باشی تا دمای آب همیشه ۲۸ درجه ثابت باشه .
                  موفق باشید

                2. afsheen

                  مرسی یاشار جان ملتفت شدم در حد بوندسلیگا ولی نه در حد لالیگا

  9. سجاد

    سلام .
    ماهی پروت معمولی جنس نرش عقیمه ؟ ممکنه پروت ماده معمولی رو با یه ماهی دیگه جفت کرد ؟
    پروت کوتوله هم آیا عقیمه ؟
    من یکی از دوستام اصرار داشت که پروت تکثیر کرده من میگفتم که اینا عقیمن و ممکن نیست ولی میگفت پروت بوده حالا میگفت احتمالا پروت کوتوله بوده(قبلا داشته الان اسمش یادش نبود) درباره مشخصاتش هم میگفت سایزش کوچیک بوده سفید رنگ بوده یه رنگ قرمز هم روش شکمش داشته(در کل اصرار داشت اسمش پروت بوده!!!) .
    ممنون میشم راهنمایی کنید که آیا اصلا ماهی شبیه این صفات داریم که با پروت کوتوله اشتباه گرفته شده باشه ؟
    ممنون

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      بله پروت نر عقیمه و باید ماده رو با یه ماهی دیگه مثلا فلاور – تگزاس – سوروم و …. جفت بدین.
      پروت کوتوله نه به راحتی تکثیر میشه و عقیم نیست.
      حالا دوستتون یه چیزی گفته شما هم بگید آفرین صد آفرین به تو دوست نازنین چکار دارین بحث کنید باحاش.

      پاسخ
  10. ناشناس

    باسلام پرت کوتوله ی من دیشب تخم هاش بچه شد حالا سوالم اینکه:
    ۱:قبل از شنای آزاد بچه ها روباید تغذیه کرد؟
    ۲:من میتونم ازهمین روزاول بچه هاروبه یه تانک دیگه انتقال بدم اخه من بایه شیشه پرت هاوتخم هاشون روازبقیه ماهی هاجدا کردم واطراف شیشه هم فضای خالی زیاد داره وبچه ماهی ها به راحتی میتونن ازفضای خالی شیشه عبورکنن

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      خیر نیازی به تغذیه ندارن و از کیسه زیر شکمشون تغذیه میکنن.
      بذارین راه بیفتن بعد جداشون کنید. همیشه بهتره والدین از کنار بچه ها خارج بشن ولی خب مورد شما چون تو یه تانک جمعیه دیگه چاره ای نیست و از اب همون اکواریوم بردارین و بچه ها رو منتقل کنید تا مشکل اب به اب شدن هم پیش نیاد

      پاسخ
  11. ناشناس

    خیلی ممنون پرت من چهارسانته که بچه آورده وبچه هاخیلی کوچکن آیامیشه باآرتیماتغذیشون کرد؟
    بچه هاموقعی که راه بیفتن ازکوزه میان بیرون وازفضاهای خالی شیشه ردمیشن ودرنتیجه خورده میشن آیا قبل از راه افتادن جداشون کنم بهترنیست؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      بله میشه تغذیشون کرد. زمانی که راه افتادن با ارتمیای تازه هچ شده میشه تغذیشون کرد یا حتی میتونید از غذاهای مخصوص بچه ماهیا مثل سرا میکرون استفاده کنید.
      اکثر سیکلیدها از بچه ها محافظت میکنن و نمیزارن به طرف ماهیای دیگه حرکت کنن و ازشون دفاع میکنن و جمعشون میکنن یه گوشه. قرار نیست همینطوری راه بیفتن و هر جایی میخوان برن. شما زمانی که شنای ازاد بچه ها رو دیدین از والدین جداشون کنید. البته این ریسک وجود داره که از کنار شیشه رد بشن یا حتی والدین از استرس ماهیای دیگه بچه ها رو بخورن ولی الان چاره ای نیست. قبل از تکثیر باید ماهیای مولد رو به تانک تکثیر منتقل میکردین. الان بچه هایی که هنوز کیسه زرده دارن و حرکتی ندارن رو بخواین جابجا کنید ممکنه اسیب جدی بهشون وارد بشه.

      پاسخ
  12. Hesam

    این ماهی رو با چه ماهی هایی میتوان نگهداری کرد لطفا ترکیب مناسب برای این ماهی رو در تانک اجتماعی هم بگویید و سوال اخر اینکه میتوان با جوئل نگهداری کرد؟؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      با خیلی از ماهیا میتونید نگهداریشون کنید و از پس هم سایزهای خودشون و حتی برخی سیکلیدهای بی دست و پای بزرگ برمیان، میتونید با سیکلید گورخری یا سیکلید سورم یا حتی جوئل فیشی که فرمودید نگهداری بشن. فقط دقت کنید فضای کافی داشته باشن و چند تا کوزه و دکور هم تو تانک باشه دیگه مشکلی نیست.

      پاسخ
  13. محمدرضا

    سلام ببخشید چه غذایی برای تاج و اندازه فلاور هورن خوبه

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      اون سوال اولیتون چون تکراری بود و در جای دیگه پاسخ دادم خدمتتون بنده حذفش کردم.
      برای فلاور غذای مخصوص فلاور و استعداد خود ماهی مهمه خواهشا سوالات فلاور رو در بخش خودش مطرح بفرمایید.

      پاسخ
  14. GLADIATOR

    باسلام .
    من یک جفت پرت کوتوله خریدم .حالا تخم گزاشتن .چندروزه تبدیل به لارو میشن??

    پاسخ
  15. کمال

    سلام پرت کوتوله نر با پرت ماده جفت میخوره؟

    پاسخ
  16. Amir.m

    سلام من یک جفت پرت دارم که سه روز پیش تخم ریزی کردند و الان بچه ها از تخم ا در اومدند میشه در مورد غذاشون دماشون و… توضیح بدید مرسی

    پاسخ
    1. AliEbrahimzadeh

      سلام باید بهشون آرتمیا تازه هچ شده بدید دما هم باید مثل سایر ماهیا باشه هر سه روز سی درصد سیفون کنید بهتره با شیشه از بقیه ماهیا جداشون کنید هوا دهی رو فراموش نکنید

      پاسخ
  17. azadi

    سلام پرت من امشب دیدم تو یکی از مخفی گاه چپه شده بود خواست بگیرمش از مخفی گاه امد بیرون بازم یه طرف یکم چپ شده بود با تور گرفتم میخواستم بیارم نزدیک ببینم از تور در رفت بازم بی حال بود چیکار کنم زنده می مونه یا نه ؟؟ممنون

    پاسخ
  18. ?(Victim)?

    با این نشونها نمیشه چیزی رو تشخیص داد یک عکس بزارید

    پاسخ
      1. ?(Victim)?

        اگه میخوتید بمیره بزارید تو بطری بمونه این ماهی کتک خورده باید جداش کنید یا اکواریوم دیگه یا به وسیله شیشه جداش کنین

        پاسخ
      2. مجتبی

        سلام
        خب داخل بطری که ماهی زودتر تلف میشه دوست عزیز باید داخل تانک اصلی با شیشه از بقیه جداش کنید و نه داخل بطری و فضای کوچک ؟؟؟!!!

        پاسخ
        1. azadi

          آقا مجتبی چند دفعه ماهی هام مریض شدن طوری بودن نمیدونستم مشکل چیه از ترس ماهی دیگه اینطوری نشن جدا میکردم میزاشتم تو سطلی چیزی بعد ۱ ساعت میمردن اینم ته بطری سوارخ کردم نصف بطری بریدم گذاشتم تو اکواریوم ماهی گذاشتم توش گفتم جابه جا کنم اینم مثل بقیه میمیره حالا نمیدونم این سالم بود که ۱ یا ۲ ساعت پیش نگاه کردم دیدم جای که ماهی ها مخفی میشن اونجا چپه شده فکر کردم مرده خواستم دربیارم دیدم هنوز زنده ولی بیحال مثل عکسی که فرستادم حالا میشه خوبش کرد یا نه؟؟؟

          پاسخ
          1. ?(Victim)?

            نگاه کنین تو عکس بالهاش خورد شده یعنی زدنش و اگه تو بطری بمونه میمیره شوا با شیشهیا هر وسیله ای بخشی از اکواریومو جدا کن

            پاسخ
            1. azadi

              شاید تایگر بارب زده باشه ولی سالم بود ماهی دیگه جرات نزدیک شدن نداشتن به هر حال ممنون از جوابتون*وسیلی ندارم الان جدا کنم تو اکواریوم اگر تا فردا زنده بمونه میرم یه شیشه میخرم جدا میکنم. تشکر

              پاسخ
              1. azadi

                الان گذاشتم تو یکی از جای ماهی مخفی میشن بهتر از بطریه

                پاسخ
                1. مجتبی

                  سلام
                  خب حتما شیشه جدا کننده تهیه کنید و مایه رو در تانک اصلی از بقیه جدا کنید چون داخل سطل و بطری و … حتما ماهی زود تلف میشه. در مورد این ماهی هم نمیشه هیچ نظری داد که آیا زنده میمونه یا نه اما بنظر میاد احتمال زنده موندنش کم هست.

              2. ?(Victim)?

                تایگر؟!تایگر خورده میشه توسط پرت مگه چه ترکیبی تو اکواریوم دارید از این دو ماهی میتونم بگم ترکیبتون بسیار بده

                پاسخ
                1. azadi

                  سلام تو ترکیب من فقط این پرت کوتوله اشتباه بوده ولی سایز کوچک گرفتم با ماهی هام کاری نداشتن ممنون از پاسختون وقت کنم یه شیشه میگرم جدا میکنم ماهی های من مولی تایگر بارب پرت بوده که میخوام پرت جدا کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *