دما و شرایط زیستی ماهیان آکواریومی اب شیرین

در این قسمت سعی میکنم مطالبی مفید که تقریبا رفع ابهامی هست برای افرادی که تازه میخوان اکواریم راه بندازن یا میخوان چند گروه از ماهیا رو با هم نگه دارن و در مورد دما و شرایط زیستی یکایک ماهیاشون نگرانند مطالبی رو بنویسم که امیدوارم مفید واقع بشه.

به ادامه متن توجه کنید
دما و شرایط زیستی ماهیان

دما و شرایط زیستی:

برای هر چه بیشتر درک کردن دما و خواص شیمیایی اب بهتر است به شرایط دما و خواص شیمیایی هر یک از ماهیان که در سایت عنوان شده توجه کنیم یا به منابع مفصل تر مراجعه نماییم ولی بحث مورد نظر ما در این قسمت نگهداری چند گروه از ماهیان با یکدیگر است که دمای هر گروه با هم کم و بیش متفاوت است یا شرایط شیمیایی یا سختی اب  هر گروه با هم متفاوت است و نگران سلامتی یا بیماری ماهیان در این دما و شرایط هستیم

برای رفع ابهام مثلا شما میخواهید ماهی سورم ،اسکار ، نایف و پرت را بایکدیگر نگهداری کنید و در پستهای این سایت و منابع دیگر، دما و شرایط زیستی هر یک از این گونه ها را متفاوت میبینید، مثلا برای اسکار دمای ۲۸ ذکر شده و برای ماهی نایف ۲۴ ، یا پ هاش  برای سورم ۶ ذکر شده ولی برای پرت مثلا پ هاش خنثی ، و حال شما نگرانید که نمیتوانید انها را با یکدیگر نگهداری کنید یا فکر میکنید باید ماهیانی را با یکدیگر نگهداری کنید که هم دما هستند!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟

در جواب ابهامات بالا باید عرض کنم این طورها که شما فکر میکنید نیست و میتوان ماهیان ذکر شده بالا را بایکدیگر با شرایط عالی نگهداری کرد.

نکته:دما و شرایط زیستی ذکر شده برای هر ماهی به معنی این است که ماهی در شرایط یاد شده بهترین نتیجه را  برای رشد و نمو و رنگ و….. میدهد و به این معنی نیست که دمای کمتر یا بیشتر را تحمل نکرده و قرار است تلف شود و باز برای روشن شدن و باز کردن مطلب این نکته هم بد نیست متذکر شوم که نمیتوانیم یک گونه خاص یا گروه سردابی از ماهیان را که به دمای خاصی نیاز دارند یا دمای انها با سایر گونه ها تفاوت زیادی دارد با سایر گونه های دیگر نگهداری کنیم

توجه:اکثر ماهیان اب شیرین موجود در بازار از گروه گرمابی هستند و تا حدود زیادی دما و شرایط زیستی انها با هم برابر است

توصیه:بهتر است برای نگهداری انواع گونه ها با یکدیگر و فراهم اوردن شرایط زیستی مناسب بهترین دمای هر یک را به دست اورده و با هم جمع کنیم و میانگین انها بهترین دما برای همه است سایر شرایط زیستی هم به همین صورت به دست اورید.

نکته مهم:دما و شرایط زیستی مورد نظر، نباید تغیرات زیاد و شدیدی داشته باشد و باید همواره ثابت بماند(کم شدن و زیاد شدن ۰.۵ تا ۱ درجه در طول روز زیاد مهم نیست ولی تغیرات زیاد دما و شرایط زیستی، زیان اور است)

کلام اخر:نگران دمای و شرایط ماهیانتان نباشید (البته بی فکر و بیخیال هم نباشید) اکثر ماهیان موجود در بازار از گونه های گرمابی هستند که دارای شرایط  تقریبا یکسانی هستند و بهترین دما برای اکثر انها ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است و پ هاش خنثی نیز مناسب حالشان میباشد. البته در هر مورد هم نباید سریع تصمیم گیری کرد و باید دید دما و شرایط زیستی ماهیانی را که میخواهید با هم نگهداری کنید  تا چه حد به هم نزدیک است و بهتر است در مورد ماهیانی که قصد نگهداریشان را دارید کمی تحقیق کنید و تصمیم به نگهداری ماهیانی به صورت گروهی کنید که از نظر شرایط زیستی تا حدودی برابر باشند تا بهترین نتیجه را در نگهداری و رشد و نمو ماهیانتان بگیرید

*در صورت کپی برداری از این مطلب لینک منبع را ذکر کنید*

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

313 دیدگاه در “دما و شرایط زیستی ماهیان آکواریومی اب شیرین

  1. امیر حسین

    با عرض سلام و ادب من تعدادی ماهی گوپی سنگاپوری دارم که ماده هاش از نرها خیلی بزرگتره و همینظور ماهی گوپی معمولی میشه راهنمایی کنید که نر ماهی گوپی معمولی هم با ماده گوپی سنگاپوری جفت میشه یا باید برم نر سنگاپوری بخرم بعد مدت نگه داری بچه گوپی تو زایشگاه توری چند مدت هست ممنون و متشکر

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      انواع مختلف گوپی با هم جفت میخورن و هیچ مشکلی هم ندارن فقط بچه هاشون اصیل نمیشن و دو رگه میشن و حتی ممکنه بچه های قشنگتری هم بدن !!!
      ضمنا باید یه فکری برای بچه ها بکنید چون نباید زیاد توی زایشگاه باشن چون هم زیاد رشد نمیکنن و هم مریض میشن و هم ممکنه از زیر توری زایشگاه توسط بزرگترها شکار بشن .
      ضمنا بچه ها رو تا وقتیکه در دهان بزرگتر ها جا نشن باید در یک جای جداگانه نگهداری کنید و یا اینکه داخل آکواریوم مخفیگاه زیاد داشته باشید و کف اکواریوم گیاه کاری و چمن کاری باشه تا بچه ها بتونن از دست بزرگترها فرار کنن.

      پاسخ
    2. میثمva

      سلام
      با اقا مجتبی دوست عزیزم موافقم
      انواع گوپی با هم جفت میشن و بچه میدن
      یه نظر در مورد بچه ها دارم اونم این که بچه ها رو با یه کاسه یا پیاله بگیرید و در یه تنگ یا سطل بریزید و یه سنگ هوا هم بزارید و حسابی تغذیشون کنید و وقتی دیگه در دهن بقیه جا نشن در اکواریم رها کنید(یه تجربه شخصیه )
      موفق باشید

      پاسخ
      1. امیر حسین

        با سلام ممنون از راهنمایی هاتون من یک اکواریوم کوچک دیگه دارم فقط جسارتا” نیاز به بخاری نداره سنگ هوا دارم که توش بذارم اما گرما نیمخواد بعد از نظر زمانی چقدر میشه یک ماه چند هفته ؟ ممنون از راهنمایی و محبتتان .

        پاسخ
  2. امیر حسین

    با سلام ممنون از راهنمایی هاتون من یک اکواریوم کوچک دیگه دارم فقط جسارتا” نیاز به بخاری نداره سنگ هوا دارم که توش بذارم اما گرما نیمخواد بعد از نظر زمانی چقدر میشه یک ماه چند هفته ؟ ممنون از راهنمایی و محبتتان .

    پاسخ
    1. میثمva

      سلام
      اگه اکواریم رو در اون جا که میخواید بزارید تغییرات دمایی زیادی نداشته باشه میشه
      اگه منظورتون از مدت زمان بزرگ شدن بچه هاست که به خیلی چیزا نیازه و همین جوری که نمیشه گفت ولی یه ماه طول بکشه
      موفق باشید

      پاسخ
  3. امیر حسین

    راستی دوستان مولی هایی دارم بالن که بدجور شکم شان باد کرده است و همش توی سنگ ها ولو هستند و یه گوشه میشنند اما دریغ از فارغ شدن معمولا چقدر طول میکشه مولی ها بچه بیارند چندتا نر هم دارم که مدام میرند طرفشون و از جایی که نشستند بلندشون میکنند و هی دورشون میچرخند چه جوره قضیه ؟ این کارشون ماده ها رو اذیت نمیکنه چه راهنمایی میفرمایید . ممنون

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      نه این حرکت نرها طبیعیه ولی ممکنه ماده ها مریض باشن و شکمشون آب آورده باشه.

      پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          به قسمت بیماری ها مراجعه کنید.
          ضمنا لطف کنید هر سوالی رو در جای خودش مطرح کنید با سپاس.
          البته باید از حالات ماهی بیشتر توضیح بدین مثلا غذا میخوره – فلسها سالم هستند و …

          پاسخ
  4. امیر حسین

    اره هیچ مشکلی ندارند بعضی وقتها بلند میشند میرند تو کل اکواریوم واسه خودشون دور میزند سالمند نه مخرجشون چربی زده است نه مشکل غذا خوردن دارند شنا کردنشون هم خوبه گیج هم نمی زنند نمیدونم شاید هنوز وقتشون نرسیده . بهر صورت ممنون از راهنمایی هاتون .

    پاسخ
  5. ghomeyshi

    ماهیای زنده زا واسه دفعه ی اول کمی طول میکشه زایمان کنن اما وقتیکه زایمان اول رو کردن بعدش اینقدر تند تند زایمان میکنن که خودت دنبال یه راهی خواهی گشت که دیگه حامله نشن
    باید صبر کنی دوست من

    پاسخ
  6. ناشناس

    سلام داداش.من توی تانکم مولی و گوپی و دم شمشیری دارم/دمای تانک هم ۲۶ درجست اما یکی یکی دارن میمیرن و نمیدونم دلیلش چیه/اگه کمکم کنی ممنون میشم

    پاسخ
    1. میثمva

      سلام
      دوست من علت مرگ ماهیاتون رو میگم یکی یکی بررسی کنید:دمای زیاد–دمای کم–تغییرات سریع دمایی–غذای بیش از حد به ماهی دادن–غذای فاسد–اکسیژن کم–کیفیت نا مطلوب اب–عدم رعایت بهداشت از طرف شما–طی نشدن چرخه
      بررسی کنید و نتیجه رو بگید
      موفق باشید

      پاسخ
  7. ghomeyshi

    باید کمی توضیح بیشتری بدین . ابعاد تانک ؟ چند وقته راه اندازی شده ؟ چندتا ماهی توشه ؟ ماهیای دیگه هم هست ؟ کیفیت آب چطوره ؟ غذا دهی چگونه هست ؟ فیلتراسیون چیه ؟
    کلا باید توضیحات کاملی بدین

    پاسخ
    1. میثمva

      سلام
      اقای قمیشی دوست عزیز بنده چرا برا پاسخ دادن از گزینه”پاسخ دادن”استفاده نمیکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      موفق باشید

      پاسخ
  8. mehrdad

    با عرض سلام و خسته نباشید به همه دوستان اساتید بزرگان این کاره ها و خلاصه همه
    اول از همه خیلی خیلی سایت خوبی دارید جامع خلاصه مفید اولا سر گردون بودم ولی از اون موقع که با این سایت آشنا شدم مووشتری شدم دمتون گرم
    من تازه آکواریوم ساختم ۱ هفته ی میشه ۱۰۰*۴۰*۵۰ بعد لوازمشو گرفتم و ۳روزی میشه که راه انداختمش توش ۲ تا تترا کاردینال ۲ رامیزی ۲تا لوچ ۱بلک گوست۵تا کوپی(برای غذای بهتر اونا بزان اینا بخورن )۲تا گورامی که یکیش یک ساعت پیش مرد ۲ تا هم تترا دماغ قرمز چند تا مورد هست که منو راهنمایی کنید
    ۱ تصفیه ابی که گرفتم خیلی قویه کم مونده ماهیارو بکشه تو /./ باید ۲۴ ساعت روشن باشه ؟
    ۲ غذا پولکی و ازین دونه قرمزو سبزا میدم /./ به لوچ و رامیزی چی بدم اونا کف آبن
    ۳ دما رو ۲۸ درجه ست
    ۴ آکواریوم خیلی خالی به نظر میرسه تزئینات عالیه ولی ماهی ها خیلی ریزن
    ۵ بهترین غذا ی گیاخوار چیه ؟
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      ۱ – تصفیه اگه دائم روشن باشه بهتره اما تصفیه های داخلی رو میشه شب ها خاموش کرد.
      مثلا فیلتر سطلی حتما باید ۲۴ ساعته روشن باشه چون اگه خاموش بشه به باکتریهای داخل فیلتر اکسیژن نمیرسه و همه تلف میشن و دیگه خوب جواب نمیده اما فیلترهای داخلی همیشه با آب و اکسیژن در تماس هستن و برای باکتری های مفید داخلش مشکلی پیش نمی یاد.
      میشه با اتصال شلنگ آب کولر به خروجی فیلتر و ایجاد چند تا سوراخ در شلنگ خروجی رو به شکل آبشار درست کرد و از شدت خروجی فیلتر کاست و صدای اون رو هم کم کرد چون شدت جریان زیادی باعث خستگی و ناراحتی و در نهایت تلف شدن ماهی ها میشه.
      ۲ – باید از غذای زیر آبی برای اونها استفاده کنید . البته رامیزی ها روی آب هم میان و غذا میخورن. سعی کنید از غذای مرغوب و شرکتی استفاده کنید نه غذای چینی و ایرانی ضمنا در طول هفته حداقل از سه مدل غذا استفاده کنید. سعی کنید غذا بیش از حد مصرف نکنید روزی یک وعده و یا دو وعده و از ساعت ۶ عصر به بعد هیچ غذایی مصرف نکنید. ضمنا نور آکواریوم هم زیادی روشن نباشه فقط حداکثر ۴ – ۵ ساعت و از سااعت ۹ شب مهتابی آکواریوم خاموش باشه.
      ۳ – دما خیلی خوبه ۲۸ – ۲۹ عالیه.
      ۴ – هیچ اشکالی نداره خلوت باشه بهتر از شلوغی هست .
      ۵ – همه غذاهای شرکتی مارک دار خوبن. شرکت های تترا -سرا – جی بی ال – تروپیکال – اوشن فری – کوپنز و اسپیرولینا و …
      ضمنا به سیکل آب هم توجه کنید و بخش چرخه رو نیز مطالعه بفرمایید.

      پاسخ
    2. میثمva

      سلام
      ۱-شب ها خاموش کنید قطعا
      ۲-خب زیر ابی بدین البته اگه عادت کنن از رو اب هم غذا میگیرن
      ۳-دما هم برا تابستون خوبه البته فکر نکنم با این گرما دما به این راحتی رو ۲۸باشه ایا دماسنجتون مرغوبه؟؟
      ۴-خب چند تا ماهی دیگه از این نوع ماهیا که دارید اضافه کنید
      ۵-همه غذا های شرکتی
      موفق باشید

      پاسخ
  9. شیوا

    کاش شما راجع به آکواریوم و ماهیان آب شور هم اطلاعات میدادید

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      باعث شرمندگیه. تجربه میخواد که حداقل بنده به اون شکل ندارم و برای همین فعلا نمیتونیم. ایشالا در اینده

      پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          ممنون از محبت شما لطف دارید ولی واقعا دیگه توانش نیست همین رو جواب بدیم بسه !!!!
          راستی چرا در تالار گفتگو مشارکت نمیکنید هم مطالب زیادی داره و هم اینکه خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم.

          پاسخ
  10. amir1456

    سلام دمای تانک اکواریوم بچه ماهی مولی و گوپی تو تابستان و زمستان چنده ؟ اخه شنیدم یه جایی که دما رو رشد بچه ماهی ها تاثیر داره . ممنون

    پاسخ
    1. میثمva

      سلام
      قطعا دما تو وضعیت بچه ها دخیله دمای زیاد و یا کم باعث کسل و بیحال شدن ماهی و کم شدن فعالیت اون میشه
      دمای مناسب برا تقریبا همه ماهیان اب شیرین و گرمابی بین ۲۹-۳۰هستش که من به این دما اعتقاد ویژه دارم و همیشه نتیجه میده
      موفق باشید

      پاسخ
  11. pouya

    سلام
    چشم اسکاتمم باد کرده فک کنم با اون چشم نمیبینه الان قرص اموکسی سیلین۵۰۰ چند روزه ک میریزم تو اب آکواریم با نمک بدون ید فک کنم چشمش یکم کوچیک شده ?شایدم به نظر من میاد روی چشمش انگار یه حباب داره به نظر میاد توش اب باشه میخواستم بدونم درمان همینه??چشمش کوچیک میشه??اگه بشه میتونه بازم ببینه ??

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      دوست عزیز درمانش آنتی بیوتیک هست و شما مصرف کردین ولی روش مصرف این شکلی که شما دارین دارو میزنید نیست و حتما ماهی شما تلف میشه.
      همین الان یک سوم از آب رو سیفون کنید و دیگه از دارو استفاده نکنید فقط یه حمام انتی بیوتیک کافی بوده نه هر روز .
      ضمنا این بیماری به دلیل کیفیت پایین آب هست نه چیز دیگه که شما با دارو کیفیت آب رو خراب تر هم کردین.
      بعد از یه حمام ۵ دقیقه ای آنتی بیوتیک ماهی درمان میشد و برای درمان فقط باید صبر کنید تا دارو اثر کنه قرار نیست همینکه دارو مصرف کردین خوب بشه آب رو سیفون کنید و فیلتراسیون قوی داشته باشید تا یک هفته درمان میشه.

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام مجدد
      ضمنا آنتی بیوتیک بعد از ۲ تا ۳ روز در آب سمی میشه و حتما باید یک سوم از آب رو سیفون کنید و به فاصله چند روز این کار رو انجام بدین تا کل دارو از آب به مرور خارج بشه و سیکل رو به هم نزنه.

      پاسخ
  12. arman

    سلام من یه گورامی بهشتی دارم وه یه لجن خوار تویه یه تونگ ۲ لیتری گورامی همیشه به لجن خوار نزدیک هست و تکون نمیخوره دلیلش رو لطف میکنید

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خب مشخصه که در فضای کم و تنگ ماهی هم استرس میگیره و هم کم تحرک میشه و این اتفاق طبیعی هست چون ماهی دیگه ای نیست این دو تا میرن نزدیک به هم مخصوصا اینکه تنگ های گرد اصلا دیدی ماهی رو نسبت به بیرون خراب میکنن و اشیاء رو بزرگتر نشون میدن و …

      پاسخ
  13. emad

    با سلام
    دوستان عزیز میخواستم بگم من روی اکواریومم شیشه هست و بالای اون لامپ گذاشتم بعد هی زیر شیشه جلبک سبز رنگ میبنده که وقتی نر بهش میخوره کل اب رو سبز نشون میده میخواستم ببینم یه راه حلی وجود نداره که این جوری نشه ؟
    ممنون

    پاسخ
    1. mohammad91

      سلام.این جلبک ها به دلیله همون نوره مهتابی بوجود میاد

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      راه حل سادش اینه که درپوش رو بردارید و خوب بشورید.
      راه دیگش اینه که اینقدر آکواریوم رو پر از آب نکنید و یا سنگ هوا شدتش زیاد نباشه تا آب به شیشه درپوش بخوره.

      پاسخ
      1. mohammad91

        ولی فکر کنم مجتبی برایه وجوده نوره جلبک میزنه
        اگر نور رو کم کنند و اون کارهایی که شما فرمودید رو نکنند هم بعید است جلبک بزنه

        پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          نه اون بخاطر وجود آب زیر شیشه هست که جلبک میزنه و اگر نوری هم در کار نباشه اون جلبک به وجود میاد .

          پاسخ
    3. ghomeyshi

      خب این که مسلمه این جلبک ها بخاطر نور بوجود میان اما راه حلش هم کم کردن نور نیست . بنظر من بهترین راهها همونیه که اقای مجتبی فرمودن . یا باید تانک رو کمتر اب کنین یا بهتر از اون اینه که سنگ هوا رو از زیرش بردارین . منم تو یکی از پلنت هام شبیه همین مشکلو داشتم که سنگ هوا رو برداشتم تو سامپ گذاشتم . نهایتا هم اینکه تند تند مثلا هفته ای یکی دوبار با تیغ تمیزش کنین و بشورین

      پاسخ
  14. بهروز

    یه تجربه از دوستم که اکواریوم فروشه بگم که:هیچ وقت بیشتر از گنجایش اکواریومتون ماهی نگه ندارید چون تجربه شده و دوستم تقریبا ۵ ماه پیش ۱۲۰ تا سیچلاید از انواع رنگی و زیبا و سازگار تو اکواریوم دکورش که مشتری ها بتونن از پشت شیشه نگاهشون کن داشت اما فقط به یه شب و قطع شدن برق پاساژ و نداشتن موتور برق همشون از بین رفتن و ۱۲ میلیون تومن ضرر کرد .با سپاس

    پاسخ
    1. ghomeyshi

      حرف دوستتون درست بوده اما سیچلاید چی چی بودن دونه ای صد هزارتومن بوده اونم این قیمت روی تعداد ؟
      به فرض هم سیچلایدهای گرون قیمت بوده ، آدم ماهی هزار تومنی رو اینکارو باهاش میکنه وگرنه فلاور و آروانا و امثالهم رو عین شازده ها نگه میدارن

      پاسخ
  15. بهروز

    اقای قمیشی طبق گفته خودش بود اکواریومش ۳ متر فیکس با دو متر ارتفع و ۸۰ سانت عرض که تو خونه خودش درست کرده من هم پیشش بودم .از این ماهیها.مارمالاد.بورلی.لوچ.سیلور شارک.فرانتوزا.دماسونی.دلفین .زرافه ای. پانک.و چندتا هورن کوچیک.مونو از نوع تایگر و انجل.و و و …چند نوع البته خدایی کلش سیچلاید نبود.البته فیلتر سطلی ۲ تا داشت یکی اینور یکی اونور با ۳ تا تصفیه داخلی و ۲ تا بخاری بزرگو صدالبته مخفیگاهای زیاد که اگه بتونم سر فرصت عکسشو حتما میذارم

    پاسخ
    1. ghomeyshi

      وووووووووووووواااااوووووووو
      یه همچین چیزی که شما میگی غیر از شیشه و شن و دکور و تجهیزات و اینا فقط ۵ هزار کیلو وزن آب داخلش میشه و لااقل ۶ تن وزن تمو شده ی این تانکه . خیلی دوست دارم باور کنم یه نفر بتونه تو خونه هیچین چیزی درست کنه . من کلا تو زندگیم یه تانک تو این ابعاد دیدم اونم یه فروشگاه تو نواب هست که اتفاقا بعد عید هم راه انداخته و آب شور کردتش . کلا کف مغازه رو خراب کردن و یه پی برای تانک ساختن و برای آهن میز هم از تیرآهن ۱۴ استفاده کردن . دوتا شیشه ی ۱۴ میل هم داده بود میدون اعدام براش کوپله کرده بودن و ۲۸ میل شده بود و برای سرهم کردنش میگفت ۸ تا شیشه بر اومده بودن . برای تسویه ی این حجم اگه بخوایم از سطلی استفاده کنیم با اینکه کاملا اشتباهه اما بهرحال باید لااقل ۷-۸ تا فیلتر سطلی گذاشت . این بنده ی خدا ۲ تا سامپ هیولا ساخته بود که هر کدوم دوتا واترپمپ صنعتی داشت که بتونه یه آب کریستاله داشته باشه . برای نظافتش هم میگفتش که فعلا که لازم نشده اما باید بره توی تانک . ضمنا وقتی ارتفاع تانک ۲ متر بشه ، میز زریش تو بدترین شرایط باید یک و نیم متر الی دومتر ارتفاع داشته باشه . وقتی تانک بیاد روش ارتفاع تانک میشه ۳.۵ الی ۴ متر از کف زمین . در صورتیکه سقف استاندارد خونه ها دومتر و هشتاد سانته . این یعنی تانک مورد نظر یک متر هم از طاق میطنه بالاتر . حالا تو مغازه ها ارتفاع سقف زیاده و مشکلی نداره اما تو خونه بعید میدونم هیچ خونه ای ۴ متر ارتفاع سقف داشته باشه . که تازه در اینصورت هم باز شیشه ی تان میچسبه به سقف . در مورد بخاری هم ۲ تا که چه عرض کنم ، ۲۰ تا هم نمیتونه این تانک رو گرم کنه . شما تقریبا به پنج هزار وات بخاری نیاز داری که اگه به فرض همین بخاری های معمولی تانک های خودمونو بذاریم باید ۵۰ تا بخاری بذاریم . که البته فیوزهای ۲۵ آمپری هیچ خونه ای نمیتونه همچین باری رو تحمل کنه و به فرض هم اگه بکنه پول برق میلیونی میاد. معمولا همچین تانک هایی رو با بخاری برقی گرم نمیکنن
      بهرحال . من چون به تانک های خیلی بزرک و خیلی کوچیک نانو علاقمندم خیلی دلم میخاد زودتر این تانک دوست شمارو ببینم . اینو جدی میگم . حرف همچین تانکهایی که میشه به سرم میزنه برم خونه ی حاجیمون تو اتاق مجردیم یه تانک بزنم چش بازار دربیاد اما تا الان هم بخاطر همین مشکلاتی که عرض کردم بیخیال شدم .
      در مورد قیمت هم تا جایی که من میدونم گرون ترین ماهی این لیست فکر کنم فرانتوزا باشه . سایز ۳-۴ سانتی شو هفته ی قبل تو نواب دیدم ۸ تومن و خب البته درشت تر که باشه قیمتش بیشتره و نهایتا بالغ باشه با یه هد بی نقص ، ۱۷۰-۱۸۰ تومن ارزش داره . این وسط لوچ ها و شارک ها که اصلا قیمتی ندارن .
      البته جسارت نباشه اما فکر کنم دوست شما تو همه موارد کمی اغراق کرده . نمیدونم . اما از همه ی اینها گذشته خیلی بی صبرانه منتظرم تانک ایشون رو ببینم . شاید برای ما هم انگیزه ای شد

      پاسخ
  16. بهروز

    نه اقای قمیشی باور کن خیالت تخت.البته من زیرورو تو کارم نیست و حسابدار هستم و حسابدار هم از هر لحاظ باید روراست و صادق باشه اینو فقط جهت اطلاع گفتم وگرنه نمیام از اکواریوم دوستم بیخود حرف بزنم و دروغ ببافم.معمولا اکواریومهای بزرگ رو تو خونش درست میکنه و خیالت راحت که به سقف نچسبید اینو جدی میگم ارتفاع سقف خونش زیاده و کلا زن و بچش رو فرستاده بود خونه مادرش و ما هم با ایشون بودیم که کمکش کردیم و ۱۲ نفر بودیم با خودش.اکواریومهای مشتری رو هم که بیشتر از یه متر باشن معمولا با هماهنگی مشتری تو خونه مشتریش درست میکنه.صددرصد عکسشو میذارم .دیگه نمیدونم چجوری حساب کرده که ۱۲ تومن ضرر کرده.بخاریهاش هم ۲۴ ساعته روشن بودن .

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      ۱۲ میلیون رو که دوست شما خالی بسته.
      آکواریوم رو هم اشتباه کرده توی خونه درست کرده و بعد برده داخل مغازه و گذاشته جلوی دکور باید در محل آکواریوم رو می ساخته و شاید بنده بد متوجه شدم و کلا آکواریوم در منزل مونده چون همچین غولی رو ۱۲ نفری هم نمیشه جابجا کرد به هر حال خیلی کار جالبی کرده دمش گرم.

      پاسخ
    2. ghomeyshi

      آقای بهروز بد متوجه شدی . من نگفتم شما خالی میبندی . گفتم خیلی کنجکاوم همچیم تانکی رو ببینم . من اگه فکر میکردم دروغ میگی اصلا وقت نمیذاشتم اونهمه تایپ کنم . فقط خیلی خیلی کنجکاوم این تانک رو ببینم . شاید ما هم ازش یه الگویی گرفتیم ولی در مورد مبلغ دوست شما یه چیزی گفته . شاید شوخی کرده . اگه به ریال گفته باشه یه جورایی منطقی میشه
      ما که مخلص شماییم اما فقط ربط حسابداری رو به رو راستی و صداقت نفهمیدم . ما که ۳ سال حسابدار یه شرکت واردات تو جمهوری بودم و تنها چیزی که تو ما پیدا نمیکنی رو راستی و صداقته ☺☻

      پاسخ
  17. بهروز

    قربان شما ما بیشتر.اما حسابداری که خودتون بهتر میدونید(تو همی ی شاخه هاش(کارشناسی.بازرسی.حسابرسی.مدیریت ووو)) یکی از ارکان اصلیش رو راست و (بی طرف بودنه) پس یه جورایی همکاریم.زیاد بحث رو طول ندیم.اون دوستم درسته که چند ساله با هم رفیقیم اما حتی خودمم نه ازش غذا میخرم نه ماهی شاید تعجب کنید ولی ماهی مریضش بیشتر از سالماس و زیاد چاخانه.و میرم پیش یکی که خیلی از خونم دوره ولی ماهیاش عالی و جنس درجه ۱.حتی اون دوستم به من هم قالب کرده بود ولی … بگذریم.ایشالله قسمت میشه واسه دیدنش(البته غیبت خیلی بده که خدا منو ببخشه)

    پاسخ
  18. علي

    سلام هیتر که من برای آکواریوم کوچکم دارم لامپ قرمزش همش خاموش وروشن میشه .هر چند دقیقه یکبار.دلیلش چی هست؟درضمن آیا باید تمام هیتیر داخل آب باشه چون در اکثر کاتالوگ ها نوشته باید کاملا داخل آب باشه ولی بعضی مقالات شما نوشته باید تا زیر قسمت لاستیکی؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      بخاری اتوماتیک معمولا خاموش روشن میشه و ممکنه بخاری شما برای حجم اکواریومتون کمه و زدوتر خاموش روشن میشه.
      ضمنا بستگی به نوع بخاری داره و اگر ضد آب باشه میشه کامل اون رو زیر آب قرار داد در غیر اینصورت نه نمیشه.

      پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *