OnlyPet

کت فیش بلک لانسر

بلک لانسر کت فیش یا گربه ماهی نیزه داره سیاه یکی دیگر از گونه های خانواده بزرگ گربه ماهیان است که در این قسمت، این موجود زیبا و دوست داشتنی معرفی میشود. کم و بیش در بازار اکواریومی ایران مخصوصا در شهرهای بزرگ به چشم میخورد ولی زیاد مورد توجه قرار نگرفته و عمومیت انچنانی ندارد. به هر حال بلک لانسر یک ماهی ایدال و صلح جو برای اکواریوم های جمعی میباشد و مانند اقوام خود جزو دسته شب کارها به حساب می اید گرچه در روز هم گه گدار شاهد حضور انها برای صرف صبحانه یا گشت نیمروزی یا ….. هستیم ولی در کل بیشترین فعالیت خود را در شب انجام میدهند

به ادامه متن توجه کنید

نام رایج: بلک لانسر، بلک لنسر، گربه ماهی نیزه دار، نیزه دار سیاه و سفید، گربه ماهی سیاه

نام علمی: Bagrichthys Macracanthus

خانواده: گربه ماهیان  —> Bagridae

زیستگاه: پراکنده در قسمت هایی از قاره اسیا (تایلند، لائوس، کامبوج و اندونزی)

دمای مناسب نگهداری: ۲۴ الی ۲۸ درجه سانتیگراد

پ-هاش: ۶.۵ الی ۷.۵

طول بدن: در اکواریوم تا ۲۵ سانتیمتر رشد میکند

شناخت: همانطور که کم و بیش در قسمت بالا نیز اشاره شد بلک لانسر از خانواده گربه ماهیان میباشد که یک ماهی شب کار نیز به حساب می اید. همانند خانواده بزرگ خود نشانه گربه ماهیان در این ماهی هم به چشم میخورد و ان چیزی نیست جز سیبیلک های این ماهی که دو تا به سمت بالا و دوتای دیگر به طرفین و چندین سیبیلک کوچک هم به سمت پایین است. پوست بدن این ماهی که بیشتر ان از رنگ تیره قهوه ای تا مشکی و راه راه بسیار کمرنگ پوشیده شده بسیار حساس است و به راحتی ممکن است باعث جراحت شود، حتی گه گدار گرفتن انها با تورهای معمول و پلاستیکی نیز به بدن انها اسیب میرساند. انها کمی خجالتی هستند و در اکواریوم های کوچک و بدون مخفی گاه به هیچ عنوان شادمان نیستند. در طبیعت رشد قابل توجهی دارند ولی در اکواریوم های خانگی بعد از گذشت چندین سال به ندرت به ۲۰ الی ۲۵ سانتیمتر میرسند.

نگهداری: نگهداری از انها در یک تانک جمعی جلوه خاصی به اکواریوم شما خواهد داد با وجود اینکه ماهی شب کار است و در طول روز کمتر به چشم میخورد ولی باز نگهداری از ان به خاطر صلح جویی ، جذابیت ، و سازگاری ان با بسیاری از گونه های اب شیرین بسیار لذت بخش است، همانطور که گفته شد به دلیل شب کار بودن حتما به مخفی گاهی در روز برای مخفی شدن نیازمندند که میتوان از کوزه های سفالی، لوله های پلیکا یا حتی انبوهی از گیاهان استفاده کرد. بدن این گربه ماهی کمی حساس و اسیب پذیر است بنابراین استفاده از اجسام تیز در اکواریوم به هیچ عنوان توصیه نمیشود حتی استفاده از شن نرم به جای سنگ ریزه در کف ارجعیت دارد، در نظر داشته باشید که با یک ماهی خجالتی و کاملا صلح جو طرف هستید بنابراین نگهداری انها کنار ماهیان محاجم چیزی جز استرس، بیماری و عدم تغذیه و مرگ ماهی را در پی نخواهد داشت. با وجود سازگاری و صلح جو بودن کامل انها بهتر است ماهیان خیلی ریز را هم در کنار انها نگهداری نکنید چون این ماهی از رژیم گوشتی و زنده هم تغذیه میکند و ممکن است در شب فکرهای بدی به سر این ماهی بزند و ماهیان کوچک شما دار فانی را وداع گویند.

تغذیه: تقریبا همه چیز خوار است و میتوان به انها انواع غذا ها را داد. کرم خونی منجمد،کرم سفید، کرم های خاکی، غذاهای رایج ماهیان گیاه خوار و گوشت خوار، دل و جگر گوساله، رژیم غذایی زنده مانند ماهیان طئمه کوچک، ارتمیا، دافنی، و …..

تشخیص جنسیت: از اندام تناسلی انها میتوان پی به تشخیص جنسیت انها برد که در ماهی نر نوک تیز این اندام به وضوح مشخص است

بلک لانسر نر

……………………………………………….

بلک لانسر ماده

 

برگزیده
# ماهی و اکواریوم
خروج از نسخه موبایل