طوطی های کاکل زرد دشمنان اصلی اینترنت استرالیا

شبکه پهن باند استرالیا که اخیرا از سوی کاربران به دلیل کیفیت نامطلوب اینترنت تحت فشار بوده است، حالا یک دشمن جدید را پیش روی خود می بیند

طوطی های کاکل زرد دشمنان اصلی اینترنت استرالیا

طوطی های کاکل زرد استرالیایی برای پاکسازی و تیز کردن نوک خود نیاز دارند که چوب یا هر چیزی را بجوند!. حالا این پرنده های زیبا هدف جذاب و تازه ای پیدا کرده اند که چیزی نیست بغیر از کابل های شبکه ۳۶ میلیارد دلاری پهن باند اینترنت!

گزارش ها حاکی از ان است که تا کنون، تعمیر و جبران خسارتی که طوطی های کاکل زرد به کابل ها زده اند، بیش از ۸۰ هزار دلار بوده است. NBN (شبکه پهن باند ملی استرالیا) این خسارات را متحمل می شود و این شرکت پیش بینی کرده با توجه به خسارات وارده توسط طوطی ها بر روی شبکه پهن باند هزینه هایش به شدت افزایش خواهد یافت؛ زیرا از سویی آسیب های جدیدی کشف می شود و از سوی دیگر، این شبکه در حال بازسازی است و تا تکمیل آن تا سال ۲۰۲۱ میلادی، بسیاری از کابل های زیرساخت شبکه باید تعویض شود.

طوطی های کاکل زرد (Yellow–crested cockatoos) پرنده های بومی استرالیا هستند و به جویدن هر چیزی مشهورند (از خوردنی ها گرفته تا قاب های چوبی پنجره و ….).

چدریان برسلند، مدیر پروژه NBN در این باره می گوید: این طوطی ها به تیز کردن نوک شان نیاز دارند و به هر چیزی نوک می زنند. حالا هم از مزه کابل های ما خوش شان آمده.

وی می افزاید: متاسفانه وقتی این پرنده ها در دسته های بزرگ حمله می کنند، هیچ چیز جلودارشان نیست.

از سوی دیگر جیزلا کاپلان، رفتارشناس حیوانات در دانشگاه نیوانگلند می گوید: جویدن کابل رفتاری طبیعی نیست و احتمالا بر اثر اتفاق از مزه این کابل ها خوش شان آمده است.

شبکه پهن باند ملی استرالیا اخیرا به دلیل کیفیت نامناسب سرویس ها و سرعت پایین، مورد انتقاد کاربران بوده و امسال تعداد شکایت ها از این شبکه تا ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

شرکت NBN اعلام کرده که برای جلوگیری از حملات آتی پرندگان، کابل های اینترنت را درون پوشش های خاص قرار خواهد داد.

منابع: آی تی آنالیز و nypost

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *