کشف یک گونه جدید از خورشید ماهی که ۱۳۰ سال پنهان شده بود!

گونه جدیدی از خورشید ماهی توسط یک تیم تحقیقاتی بین المللی به رهبری ماریان نایگارد که دانشجوی دکتری است در آبهای استرالیا کشف شده است.

کشف یک گونه جدید از خورشید  ماهی که ۱۳۰ سال پنهان شده بود!

ماریان نایگارد دانشجوی دکتری دانشکده دامپزشکی و علوم زیست شناسی دانشگاه “Murdoch” تحقیق چهار ساله ای را برای شناسایی گونه های ناشناخته انجام داده است

ماریان میگوید: یک گروه تحقیقاتی ژاپنی در ۱۰ سال پیش شواهد ژنتیکی از گونه های دریایی ناشناخته در آبهای استرالیا پیدا کرده بودند، اما خود ماهی ها دیده نشده بودند و ما نمی دانستیم چه چیزی شبیه آنهاست.

این دانشجوی دکترا در ادامه توضیح می دهد که پیدا کردن ماهی و ذخیره سازی نمونه ها به خاطر اندازه های بزرگ این گونه از ماهی ها بسیار سخت و کابوس وار بوده است با این وجود او و تیمش بیش از سه سال داده های ماهی های خورشیدی را جمع آوری کردند و بالاخره به انچه میخواسته رسیده اند. تیم او بیش از ۱۵۰ نمونه DNA خورشید ماهی را تجزیه و تحلیل کرده و چهار گونه متفاوت را شناسایی کرده اند، اما تنها سه گونه از آنها قبلا شناسایی شده است.

گونه کشف شده اولین گونه از نمونه چهارم در ۱۳۰ سال گذشته است که ظاهرا تابحال از دید دانشمندان مخفی بوده و برای اولین بار توسط ماریان و تیمش کشف شده است و با گونه های دیگر تفاوت دارد.

تیم تحقیقاتی تصمیم گرفته که این گونه را به نام خورشید ماهی hoodwinker یا Molta Tecta نامگذاری کند که از واژه لاتین tectus به معنای پنهان است. دلیل نام گذاری این ماهی نیز مخفی مانده این ماهی از دید دانشمندان در یک مدت طولانی بوده است.

منابع: نشنال حئوگرافی، جئوگرافی استرالیتا

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *