تولید سالانه ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت: ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید می‌شود که بر اساس هدف‌گذاری‌ها باید این مقدار به ۵۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی برسد.

تولید سالانه ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور

عباس صالحی در آینی کلنگ زنی شهرک ماهیان زینتی راوند کاشان اظهار کرد: در سال ۱۳۷۹ میزان تولید شیلات ۴۰۰ میلیون تن بود که در سال ۱۳۹۴ این عدد از مرز یک میلیون تن تولید گذشت و در پایان سال جاری به میزان تولید یک میلیون و صد هزار تن تولید خواهیم داشت.

وی افزود: امروز در زمینه ماهیان زینتی ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی در کشور تولید می‌شود که بر اساس هدف‌گذاری‌ها باید این مقدار به ۵۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی برسد.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل ماهیان زینتی را وارد می‌کردیم ولی امروز با رشد این صنعت فضا و ظرفیت‌های خوبی برای صادارت این محصول داریم و اکنون کشورهایی مانند ترکیه، عمان و ترکمنستان متقاضی خرید این محصول از ایران هستند.

صالحی اظهار کرد: در دولت نهم سه استان اردبیل، لرستان و کرمانشاه با مصوبه ویژه اداره کل مستقل شدند که باید برای ادامه این روند اصلاح جزئی قانونی در ماده ۴ قانون شیلات توسط مجلس صورت گیرد.

رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در سال‌های گذشته اولین نشست تخصصی ماهیان زینتی‌ در کشور به میزبانی کاشان برگزار شد، افزود: شهرک صنعتی تولید ماهیان زینتی کاشان باید یک شهرک نمونه و الگو برای کشور باشد و لذا در طراحی نقشه به آن به عنوان یک مرکز تولید نمونه و مکانی گردشگرپذیر توجه شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: امیدوارم در دانشگاه کاشان واحد تحقیق و توسعه مرتبط با شهرک ماهیان زینتی ایجاد شود چون امروز دروس ارائه شده در کشور با واقعیت فاصله دارد و دانشجوها بدون واردشدن به کارگاه ها و مزرعه واحدهای درسی خود را طی می‌کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *