سریعترین پرنده جهان

بررسی دانشمندان روی خفاش بدون دم برزیلی نشان داد این پرنده کوچک می‌تواند با میانگین سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، عنوان سریع‌ترین پرنده جهان را به خود اختصاص دهد.

سریعترین پرنده جهان

گونه های مختلف پرندگان با استایل و خصوصیات پروازی مستقل از هم در اسمان پرواز میکنند. برخی انقدر اوج میگیرند که دیگر از روی زمین قادر به مشاهده نیستند و برخی نیز از فاصله ای نزدیک به زمین و در میان درختان و اجسام حرکات مارپیچ و زیگزاگی انجام میدهند. در هر صورت ایا تا به حال فکر کرده اید که واقعا کدامیک از پرندگان موجود بر روی کره خاکی دارای بیشترین سرعت پرواز است؟ شاید این موضوع چندان اهمیتی نداشته باشد با این حال این سوال نیز مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و جمعی از انها بر اساس مطالعات خود روی خفاش بدون دم برزیلی متوجه شدند این پرنده می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در آسمان پرواز کند و به همین خاطر از آن به عنوان سریع‌ترین پرنده در حیوانات موجود در کره خاکی یاد می‌شود.

زمانی که قرار باشد سرعت حرکت پرنده‌ها در آسمان محاسبه شود، انواع مختلف پرنده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. شاهین از جمله پرندگانی است که می‌تواند با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت زمین شیرجه بزند که البته این سرعت فقط هنگام سقوط به سمت زمین صورت می‌گیرد و نیروی جاذبه در این افزایش سرعت به آن کمک می‌کند.

مرغ‌های مگس‌خوار که پرندگان بسیار کوچکی هستند، می‌توانند با میانگین سرعت ۹۲ کیلومتر در ساعت از هوا به زمین فرود بیایند که برای آنها نیز قدرت جاذبه سرعت را افزایش می‌دهد.

با این وجود در زمینه پرواز به صورت افقی، هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند سرعت خود را خفاش بدون دم برزیلی برساند. از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد بالاترین سرعتی که پرنده‌ها به صورت افقی پرواز می‌کردند ۱۱۱.۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده بود. با این وجود بررسی روی خفاش بدون دم برزیلی نشان داد این پرنده کوچک می‌تواند با میانگین سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، عنوان سریع‌ترین پرنده جهان را به خود اختصاص دهد.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *