ماهی اوباما! یک گونه تازه کشف شده

دانشمندانی در منطقه تحقیقاتی جزایر هاوایی آمریکا در واکنش به تلاش های رئیس جمهور امریکا به طرح حفاظت از حیات طبیعی جزیرۀ هاوایی، نام “اوباما” را برای یک ماهی تازه کشف شده انتخاب کردند

ماهی اوباما! یک گونه تازه کشف شده

این ماهی طلایی زیبا در یک سفر تحقیقاتی به صخره های عمیق مرجانی در اطراف جزیره­ ای دور افتاده به نام پاپاهانو در بخش شمالی هاوایی و در عمق ۹۰ متری کشف شده است. این منطقه بکر مملو از صخره های مرجانی می باشد و زیستگاه میلیونها پرنده دریایی، سیل ها و لاک پشت های در حال انقراض و بیش از ۷۰۰۰ گونه ابزی است.

چرا اوباما؟

وعده کمک ۴۰ میلیون دلاری باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، به طرح حفاظت از حیات طبیعی جزیرۀ هاوایی، که به دلیل تغییرات آب و هوایی در معرض خطر قرار گرفته است، سه تن از دانشمندان مستقر در این منطقه به نام های رندال کوزاکی، ریچارد بایل و برایان گرین را بر آن داشت در ادای احترام به تلاشهای باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا نام این ماهی را که به تازگی در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۶ کشف شده است، را “اوباما” انتخاب کنند. البته این نام فعلا پیشنهادی بوده و دانشمندان با در نظر گرفتن هر گونه احتمال تغییر نام به هر دلیل، تا قبل از تکمیل تحقیقات علمی خود، از رسانه های گروهی خواسته اند از به کار بردن نام پیشنهادی آنها خودداری کنند.
به گفته دانشمندان، این تنها گونه ماهی می باشد که بومی این منطقه حفاظت ‌شده است و در خارج از این محدوده یافت نمی ‌شود.

منابع استفاده شده: جام جم آنلاین، آبسکون، ساعت ۲۴

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *