زنده زا های اوور سایز(سایز گاوی) | نژاد شناسی انواع ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
زنده زا های اوور سایز(سایز گاوی)
۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۲:۰۳ ب٫ظ
Avatar
Clownfish
مشهد

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 247
تاریخ عضویت:

۱۴ تیر, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام تو این تاپیک قصد داریم ماهی های زنده زای سایز اوور یا گاوی رو معرفی کنم

این ماهی ها انواع مختلفی دارند مثل سوارتل و انواع گوپی و مولی 

اول از همه بگم که  ماهیان گاوی نژاد نیستند و در اصل گونه معمولی هستن که داخل استخر های بزرگ با کیفیت آب بالا و غذا های مقوی تغذیه شدن و قرار نیست بچه هایی که به دنیا میارند مثل خودشون اوور سایز باشند

این ماهی ها از ماهی داخل بازار که به اصطلاح بهشون میگن سایز بازاری بزرگ تر هستند (نزدیک دو برابر ماهیان عادی هستند)

و به همین دلیل محبوبیت زیاد تری دارند نسبت به نوع عادی، به دو دلیل :

اندازه درشت تر که جلوه بیشتری در آکواریوم دارند 

قدرت تکثیر بیشتر نسبت به ماهی های عادی

درباره دلیل دوم بگم این ماهی ها به دلیل جثه بزرگتر قدرت تکثیر بیشتری دارند

مثلا در گوپی های سایز گاوی  در بعضی مواقع بیش از ۱۰۰تا

بچه به دنیا خواهند آورد و در مولی های گاوی نیز تا ۷۰ بچه مولی در هر نوبت زایمان من مشاهده کردم

اما نکته ای که قابل توجه است درباره این نوع ماهیان 

با توجه به جثه بزرگتر آنها شاید فکر کنید شما ماهیان مقاوم تری و نسبتا قوی تری خریداری می کنید اما باید بگم که این نوع ماهی ها عادت دارند در استخر های بزرگ و حجم زیاد آب و کیفیت فوق‌العاده آب زندگی کنند می توانند. در آکواریوم مقداری اذیت شوند به خصوص در آکواریوم های کوچکتر  و حتی عمرشان کوتاه تر شود نسبت به نوع معمولی 

 و درباره تغذیه آنها مانند. ماهیان سایز بازاری تغذیه می کنند  می توانید از انواع غذا های شرکتی معتبر و آرتمیا و...  استفاده کنید 

رفتار :نسبتا قوی جثه تر و تهاجمی تر هستند و می توانند. ماهیان دیگر را مورد حمله قرار بدهند و میل بیشتری برای خوردن بچه ماهی دارند 

در آخر  هم بگم این ماهی ها رنگی زیبا تر و جلوه ای بیشتر نسبت به آکواریوم می دهند تا نوع معمولی آنها به شرط نگهداری درست و اصولی 

تصاویر https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609567716081.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609567717982.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609563230291.jpg 

(منبع : خودم و مشورت با فرد با تجربه تر)

استادان دیگر هم لطفا  بیاین مطلب رو کامل کنندflower2

کاربران زیر از Clownfish برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387

"ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."

۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۱۰:۲۴ ب٫ظ
Avatar
๑۩ MOEIN ۩๑
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 292
تاریخ عضویت:

۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

💙ABOLFAZL💙 گفته
سلام تو این تاپیک قصد داریم ماهی های زنده زای سایز اوور یا گاوی رو معرفی کنم

این ماهی ها انواع مختلفی دارند مثل سوارتل و انواع گوپی و مولی 

اول از همه بگم که  ماهیان گاوی نژاد نیستند و در اصل گونه معمولی هستن که داخل استخر های بزرگ با کیفیت آب بالا و غذا های مقوی تغذیه شدن و قرار نیست بچه هایی که به دنیا میارند مثل خودشون اوور سایز باشند

این ماهی ها از ماهی داخل بازار که به اصطلاح بهشون میگن سایز بازاری بزرگ تر هستند (نزدیک دو برابر ماهیان عادی هستند)

و به همین دلیل محبوبیت زیاد تری دارند نسبت به نوع عادی، به دو دلیل :

اندازه درشت تر که جلوه بیشتری در آکواریوم دارند 

قدرت تکثیر بیشتر نسبت به ماهی های عادی

درباره دلیل دوم بگم این ماهی ها به دلیل جثه بزرگتر قدرت تکثیر بیشتری دارند

مثلا در گوپی های سایز گاوی  در بعضی مواقع بیش از ۱۰۰تا

بچه به دنیا خواهند آورد و در مولی های گاوی نیز تا ۷۰ بچه مولی در هر نوبت زایمان من مشاهده کردم

اما نکته ای که قابل توجه است درباره این نوع ماهیان 

با توجه به جثه بزرگتر آنها شاید فکر کنید شما ماهیان مقاوم تری و نسبتا قوی تری خریداری می کنید اما باید بگم که این نوع ماهی ها عادت دارند در استخر های بزرگ و حجم زیاد آب و کیفیت فوق‌العاده آب زندگی کنند می توانند. در آکواریوم مقداری اذیت شوند به خصوص در آکواریوم های کوچکتر  و حتی عمرشان کوتاه تر شود نسبت به نوع معمولی 

 و درباره تغذیه آنها مانند. ماهیان سایز بازاری تغذیه می کنند  می توانید از انواع غذا های شرکتی معتبر و آرتمیا و...  استفاده کنید 

رفتار :نسبتا قوی جثه تر و تهاجمی تر هستند و می توانند. ماهیان دیگر را مورد حمله قرار بدهند و میل بیشتری برای خوردن بچه ماهی دارند 

در آخر  هم بگم این ماهی ها رنگی زیبا تر و جلوه ای بیشتر نسبت به آکواریوم می دهند تا نوع معمولی آنها به شرط نگهداری درست و اصولی 

تصاویر https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609567716081.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609567717982.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609563230291.jpg 

(منبع : خودم و مشورت با فرد با تجربه تر)

استادان دیگر هم لطفا  بیاین مطلب رو کامل کنندflower2  

سلام و درود فراوان بر ابولفضل عزیز
مطلب خوبی است هرچند جای کار و مشارکت خیلی داره 
اگه وقت کنم چند تا عکس از یوتیوب پیدا کنم تفاوتشون رو با عادیا قشنگ نشون بوده
زیر میزی بگم یه جایی خوندم اینا رو با تغذیه پروتئین بالا به همراه یه سری هورمون خاص به این ابعاد میرسونن 

کاربران زیر از ๑۩ MOEIN ۩๑ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387, Clownfish

۱۴ بهمن, ۱۴۰۴
۰:۳۶ ق٫ظ
Avatar
1_Hamidreza

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 103
تاریخ عضویت:

۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

میدونم این تاپیک پرونده اش بسته شده

ولی بنظر من بعضی از همین نژاد های گاوی 

در اثر تغییر و اصلاح ژنتیکی اینطوری شدن

من توی آکواریوم خونگیم هر دو نوع رو با فاصله زمانی نگهداشتم

با تغذیه و شرایط یکسان

بچه های گوپی های سایز بزرگ در کمتر از یک ماه به سایز  بچه گوپی های عادی که سه ماهه بودن رسیدن

هیچکدوم بالغ و رشد سوز نشده بودن و شرایط کاملا یکسان بود

پس با کمال احترام از نظر بنده این ها یه نژاد جداگانه محسوب میشن

و صرفا حاصل تغذیه هورمونی و نگهداری در فضای بزرگ و این چیز ها نیستن

کاربران زیر از 1_Hamidreza برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

๑۩ MOEIN ۩๑

Persian Gulf/خلیج فارس

۱۶ بهمن, ۱۴۰۴
۸:۰۱ ب٫ظ
Avatar
๑۩ MOEIN ۩๑
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 292
تاریخ عضویت:

۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

۱_Hamidreza گفته
سلام

میدونم این تاپیک پرونده اش بسته شده

ولی بنظر من بعضی از همین نژاد های گاوی 

در اثر تغییر و اصلاح ژنتیکی اینطوری شدن

من توی آکواریوم خودم.....

سلام 
بله دوست من قطعا صرفا حاصل تغذیه هورمونی و نگهداری در فضای بزرگ نیست و نژاد های طبیعی هم هستن به طور عادی به این سایز میرسن ولی دو موردی که بالا بهتون گفتم بی تاثیر نیست icon_arrow_gif

کاربران زیر از ๑۩ MOEIN ۩๑ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

1_Hamidreza

۲۸ اسفند, ۱۴۰۴
۲:۳۱ ق٫ظ
Avatar
Clownfish
مشهد

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 247
تاریخ عضویت:

۱۴ تیر, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

۱_Hamidreza گفته
سلام

میدونم این تاپیک پرونده اش بسته شده

ولی بنظر من بعضی از همین نژاد های گاوی 

در اثر تغییر و اصلاح ژنتیکی اینطوری شدن

من توی آکواریوم خونگیم هر دو نوع رو با فاصله زمانی نگهداشتم

با تغذیه و شرایط یکسان

بچه های گوپی های سایز بزرگ در کمتر از یک ماه به سایز  بچه گوپی های عادی که سه ماهه بودن رسیدن

هیچکدوم بالغ و رشد سوز نشده بودن و شرایط کاملا یکسان بود

پس با کمال احترام از نظر بنده این ها یه نژاد جداگانه محسوب میشن

و صرفا حاصل تغذیه هورمونی و نگهداری در فضای بزرگ و این چیز ها نیستن  

سلام 

اتفاقا منم این کار رو با گوپی کردم و بچه های گوپی گاوی رشد بهتری دارن و حتی زمانی که نوزاد هستن هم نسبت به بچه گوپی های دیگه درشت تر هستند 

خودم فکر میکنم شاید به خاطر اینه از مولد درشت تر وقوی تری به دنیا اومدن

کاربران زیر از Clownfish برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

1_Hamidreza

"ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."

۲۸ اسفند, ۱۴۰۴
۹:۰۱ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

لفظ نژاد واسه اینا درست نیست. نژاد یکی از ویژگی هاش اینه که یه خاستگاه خاصی داره. یعنی نژاد ها اول از همه با زیستگاهش شناخته میشه. با اصلاح نژاد  و تغییرات ژنتیکی نژاد جدید به وجود نمیاد. این چیزی که شما میگین نژاد درستش سویه هست. یعنی ابعاد بزرگ و کوچیک یا حتی رنگ و... یه نژاد جدید نمیسازه. 

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Clownfish, 1_Hamidreza

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۲۸ اسفند, ۱۴۰۴
۱۰:۱۴ ب٫ظ
Avatar
1_Hamidreza

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 103
تاریخ عضویت:

۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

Matin 1387 گفته
سلام 

لفظ نژاد واسه اینا درست نیست. نژاد یکی از ویژگی هاش اینه که یه خاستگاه خاصی داره. یعنی نژاد ها اول از همه با زیستگاهش شناخته میشه. با اصلاح نژاد  و تغییرات ژنتیکی نژاد جدید به وجود نمیاد. این چیزی که شما میگین نژاد درستش سویه هست. یعنی ابعاد بزرگ و کوچیک یا حتی رنگ و... یه نژاد جدید نمیسازه.   

این لفظ نژاد دیگه جا افتاده و غلط مصطلح حساب میشه

به علاوه فکر میکنم سویه های مختلف خیلی تفاوت جزئی تری نسبت به این چیزی که الان مورد بحثه داشته باشن

همین به اصطلاح «نژاد» یا سویه های مختلف اکثر ماهی ها، سگ ها،گربه ها و....

حاصل تکثیر انتخابی و اصلاح ژنتیکی و... توسط انسان هستن و مختص به یک منطقه جغرافیایی نیستن چون اصلا توی طبیعت همچین جانداری با این ژنوتیپ یافت نمیشه

تازه این خوبشه من به شخصه دیدم بعضی ها از کلمه گونه هم برای توصیف این تفاوت ها استفاده میکنن

که دیگه واقعا حرفی نمیمونه😐

کاربران زیر از 1_Hamidreza برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387, Clownfish

Persian Gulf/خلیج فارس

۲۸ اسفند, ۱۴۰۴
۱۰:۳۱ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

۱_Hamidreza گفته

Matin 1387 گفته
سلام 

لفظ نژاد واسه اینا درست نیست. نژاد یکی از ویژگی هاش اینه که یه خاستگاه خاصی داره. یعنی نژاد ها اول از همه با زیستگاهش شناخته میشه. با اصلاح نژاد  و تغییرات ژنتیکی نژاد جدید به وجود نمیاد. این چیزی که شما میگین نژاد درستش سویه هست. یعنی ابعاد بزرگ و کوچیک یا حتی رنگ و... یه نژاد جدید نمیسازه.   

این لفظ نژاد دیگه جا افتاده و غلط مصطلح حساب میشه

به علاوه فکر میکنم سویه های مختلف خیلی تفاوت جزئی تری نسبت به این چیزی که الان مورد بحثه داشته باشن

همین به اصطلاح «نژاد» یا سویه های مختلف اکثر ماهی ها، سگ ها،گربه ها و....

حاصل تکثیر انتخابی و اصلاح ژنتیکی و... توسط انسان هستن و مختص به یک منطقه جغرافیایی نیستن چون اصلا توی طبیعت همچین جانداری با این ژنوتیپ یافت نمیشه

تازه این خوبشه من به شخصه دیدم بعضی ها از کلمه گونه هم برای توصیف این تفاوت ها استفاده میکنن

که دیگه واقعا حرفی نمیمونه😐  

حرف منم همینه 

کلمه گونه خب اگر بخوایم زیست شناسی نگه کنیم آره ولی گونه خارج از زیست شناسی هم کاربرد داره یعنی مثل سویه، نژاد و واریته و اینا کاربردش محدود نیست واسه همین این قابل قبوله یکم. مثلا کلمه گوناگون هم از گونه میاد خب. یعنی اشاره به چند تا چیز از نظر ماهیت مشابه ولی با تفاوت های جزئی داره. خب اینو ما بخوایم مفرد استفاده کنیم یعنی فقط اشاره به یکی از اونا داشته باشه میشه گونه دیگه ( طحلیل زبان پارسی با اوستاد متین😂 )

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

1_Hamidreza

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۲۸ اسفند, ۱۴۰۴
۱۰:۴۲ ب٫ظ
Avatar
Clownfish
مشهد

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 247
تاریخ عضویت:

۱۴ تیر, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

۱_Hamidreza گفته

Matin 1387 گفته
سلام 

لفظ نژاد واسه اینا درست نیست. نژاد یکی از ویژگی هاش اینه که یه خاستگاه خاصی داره. یعنی نژاد ها اول از همه با زیستگاهش شناخته میشه. با اصلاح نژاد  و تغییرات ژنتیکی نژاد جدید به وجود نمیاد. این چیزی که شما میگین نژاد درستش سویه هست. یعنی ابعاد بزرگ و کوچیک یا حتی رنگ و... یه نژاد جدید نمیسازه.   

این لفظ نژاد دیگه جا افتاده و غلط مصطلح حساب میشه

به علاوه فکر میکنم سویه های مختلف خیلی تفاوت جزئی تری نسبت به این چیزی که الان مورد بحثه داشته باشن

همین به اصطلاح «نژاد» یا سویه های مختلف اکثر ماهی ها، سگ ها،گربه ها و....

حاصل تکثیر انتخابی و اصلاح ژنتیکی و... توسط انسان هستن و مختص به یک منطقه جغرافیایی نیستن چون اصلا توی طبیعت همچین جانداری با این ژنوتیپ یافت نمیشه

تازه این خوبشه من به شخصه دیدم بعضی ها از کلمه گونه هم برای توصیف این تفاوت ها استفاده میکنن

که دیگه واقعا حرفی نمیمونه😐  

سلام 

چرا نباید بهش گونه بگیم 

چون توی کتاب علوم نهم نوشته هر موجودی که توانایی زنده ماندن و تولید مثل داشته باشد گونه حساب می شود

یعنی ویژگی گونه ها زایا و زیستا بودنه thinking

کاربران زیر از Clownfish برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

1_Hamidreza

"ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."

۲۹ اسفند, ۱۴۰۴
۰:۲۴ ق٫ظ
Avatar
alireza01
jahrom

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 351
تاریخ عضویت:

۲۴ تیر, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

💙ABOLFAZL💙 گفته

سلام 

چرا نباید بهش گونه بگیم 

چون توی کتاب علوم نهم نوشته هر موجودی که توانایی زنده ماندن و تولید مثل داشته باشد گونه حساب می شود

یعنی ویژگی گونه ها زایا و زیستا بودنه thinking  

گونه هایی به اسم مثلا گوپی و مولی داریم،ولیکن گونه ای به اسم گوپی گاوی و مولی گاوی نداریم،در نهایت اینا هم،هرچند درشت جثه‌تر باشن،از همون گونه گوپی و مولی هستن نه گونه ای دیگر.

کاربران زیر از alireza01 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Clownfish, Matin 1387, 1_Hamidreza

___

۲۹ اسفند, ۱۴۰۴
۰:۲۷ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

💙ABOLFAZL💙 گفته

سلام 

چرا نباید بهش گونه بگیم 

چون توی کتاب علوم نهم نوشته هر موجودی که توانایی زنده ماندن و تولید مثل داشته باشد گونه حساب می شود

یعنی ویژگی گونه ها زایا و زیستا بودنه thinking  

اشکال نداره گونه بگیم 

منظور اینه که اینا گونه متفاوتی از مولی معمولی نیستن همونن. وگرنه حرفت درسته

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Clownfish, alireza01

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۲۹ اسفند, ۱۴۰۴
۳:۵۴ ب٫ظ
Avatar
1_Hamidreza

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 103
تاریخ عضویت:

۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

💙ABOLFAZL💙 گفته

سلام 

چرا نباید بهش گونه بگیم 

چون توی کتاب علوم نهم نوشته هر موجودی که توانایی زنده ماندن و تولید مثل داشته باشد گونه حساب می شود

یعنی ویژگی گونه ها زایا و زیستا بودنه thinking  

گونه به جاندارانی گفته میشود که زیستا و زایا هستند و در صورت آمیزش با هم میتوانند جانداری زیستا و زایا بوجود آورند (زیست دوازدهم)

مثلا اسب و الاغ هر کدوم یک گونه جداگانه ان

و در صورت آمیزش با هم گونه زیستا ولی نازا بوجود می آورن پس دو تا گونه جداگانه ان و بچه شون که میشه یابو یا قاطر گونه حساب نمیشه و هیبرید به حساب میاد

ولی کلمه گونه برای جدا کردن شکل های مختلف یک جاندار به کار نمیره مثلا اسب عربی و اسب ترکمن بچه شون زیستا و زایا هستش و از یک گونه هستن ولی نژادشون متفاوته

کاربران زیر از 1_Hamidreza برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Clownfish, Matin 1387, alireza01, شایان13

Persian Gulf/خلیج فارس

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1075

افراد آنلاین کنونی:
482 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4194

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2902

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 44418

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7877

نوشته ها: 170351

جدیدترین اعضاء:

neda1125, ali heidari, mohammadhossein1369, Goliiiii, Ghazaaleh, hoseyn rezayi

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها