آر اس اس موضوع
۲:۰۳ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
افلاینسلام تو این تاپیک قصد داریم ماهی های زنده زای سایز اوور یا گاوی رو معرفی کنم
این ماهی ها انواع مختلفی دارند مثل سوارتل و انواع گوپی و مولی
اول از همه بگم که ماهیان گاوی نژاد نیستند و در اصل گونه معمولی هستن که داخل استخر های بزرگ با کیفیت آب بالا و غذا های مقوی تغذیه شدن و قرار نیست بچه هایی که به دنیا میارند مثل خودشون اوور سایز باشند
این ماهی ها از ماهی داخل بازار که به اصطلاح بهشون میگن سایز بازاری بزرگ تر هستند (نزدیک دو برابر ماهیان عادی هستند)
و به همین دلیل محبوبیت زیاد تری دارند نسبت به نوع عادی، به دو دلیل :
اندازه درشت تر که جلوه بیشتری در آکواریوم دارند
قدرت تکثیر بیشتر نسبت به ماهی های عادی
درباره دلیل دوم بگم این ماهی ها به دلیل جثه بزرگتر قدرت تکثیر بیشتری دارند
مثلا در گوپی های سایز گاوی در بعضی مواقع بیش از ۱۰۰تا
بچه به دنیا خواهند آورد و در مولی های گاوی نیز تا ۷۰ بچه مولی در هر نوبت زایمان من مشاهده کردم
اما نکته ای که قابل توجه است درباره این نوع ماهیان
با توجه به جثه بزرگتر آنها شاید فکر کنید شما ماهیان مقاوم تری و نسبتا قوی تری خریداری می کنید اما باید بگم که این نوع ماهی ها عادت دارند در استخر های بزرگ و حجم زیاد آب و کیفیت فوقالعاده آب زندگی کنند می توانند. در آکواریوم مقداری اذیت شوند به خصوص در آکواریوم های کوچکتر و حتی عمرشان کوتاه تر شود نسبت به نوع معمولی
و درباره تغذیه آنها مانند. ماهیان سایز بازاری تغذیه می کنند می توانید از انواع غذا های شرکتی معتبر و آرتمیا و... استفاده کنید
رفتار :نسبتا قوی جثه تر و تهاجمی تر هستند و می توانند. ماهیان دیگر را مورد حمله قرار بدهند و میل بیشتری برای خوردن بچه ماهی دارند
در آخر هم بگم این ماهی ها رنگی زیبا تر و جلوه ای بیشتر نسبت به آکواریوم می دهند تا نوع معمولی آنها به شرط نگهداری درست و اصولی
تصاویر https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609567716081.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609567717982.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609563230291.jpg
(منبع : خودم و مشورت با فرد با تجربه تر)
استادان دیگر هم لطفا بیاین مطلب رو کامل کنند
کاربران زیر از Clownfish برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Matin 1387"ما نمیتوانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."
۱۰:۲۴ ب٫ظ
کاربر عالی
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
افلاین💙ABOLFAZL💙 گفته
سلام تو این تاپیک قصد داریم ماهی های زنده زای سایز اوور یا گاوی رو معرفی کنماین ماهی ها انواع مختلفی دارند مثل سوارتل و انواع گوپی و مولی
اول از همه بگم که ماهیان گاوی نژاد نیستند و در اصل گونه معمولی هستن که داخل استخر های بزرگ با کیفیت آب بالا و غذا های مقوی تغذیه شدن و قرار نیست بچه هایی که به دنیا میارند مثل خودشون اوور سایز باشند
این ماهی ها از ماهی داخل بازار که به اصطلاح بهشون میگن سایز بازاری بزرگ تر هستند (نزدیک دو برابر ماهیان عادی هستند)
و به همین دلیل محبوبیت زیاد تری دارند نسبت به نوع عادی، به دو دلیل :
اندازه درشت تر که جلوه بیشتری در آکواریوم دارند
قدرت تکثیر بیشتر نسبت به ماهی های عادی
درباره دلیل دوم بگم این ماهی ها به دلیل جثه بزرگتر قدرت تکثیر بیشتری دارند
مثلا در گوپی های سایز گاوی در بعضی مواقع بیش از ۱۰۰تا
بچه به دنیا خواهند آورد و در مولی های گاوی نیز تا ۷۰ بچه مولی در هر نوبت زایمان من مشاهده کردم
اما نکته ای که قابل توجه است درباره این نوع ماهیان
با توجه به جثه بزرگتر آنها شاید فکر کنید شما ماهیان مقاوم تری و نسبتا قوی تری خریداری می کنید اما باید بگم که این نوع ماهی ها عادت دارند در استخر های بزرگ و حجم زیاد آب و کیفیت فوقالعاده آب زندگی کنند می توانند. در آکواریوم مقداری اذیت شوند به خصوص در آکواریوم های کوچکتر و حتی عمرشان کوتاه تر شود نسبت به نوع معمولی
و درباره تغذیه آنها مانند. ماهیان سایز بازاری تغذیه می کنند می توانید از انواع غذا های شرکتی معتبر و آرتمیا و... استفاده کنید
رفتار :نسبتا قوی جثه تر و تهاجمی تر هستند و می توانند. ماهیان دیگر را مورد حمله قرار بدهند و میل بیشتری برای خوردن بچه ماهی دارند
در آخر هم بگم این ماهی ها رنگی زیبا تر و جلوه ای بیشتر نسبت به آکواریوم می دهند تا نوع معمولی آنها به شرط نگهداری درست و اصولی
تصاویر https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609567716081.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609567717982.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/174609563230291.jpg
(منبع : خودم و مشورت با فرد با تجربه تر)
استادان دیگر هم لطفا بیاین مطلب رو کامل کنند
![]()
سلام و درود فراوان بر ابولفضل عزیز
مطلب خوبی است هرچند جای کار و مشارکت خیلی داره
اگه وقت کنم چند تا عکس از یوتیوب پیدا کنم تفاوتشون رو با عادیا قشنگ نشون بوده
زیر میزی بگم یه جایی خوندم اینا رو با تغذیه پروتئین بالا به همراه یه سری هورمون خاص به این ابعاد میرسونن
کاربران زیر از ๑۩ MOEIN ۩๑ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Matin 1387, Clownfish
۰:۳۶ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
افلاینسلام
میدونم این تاپیک پرونده اش بسته شده
ولی بنظر من بعضی از همین نژاد های گاوی
در اثر تغییر و اصلاح ژنتیکی اینطوری شدن
من توی آکواریوم خونگیم هر دو نوع رو با فاصله زمانی نگهداشتم
با تغذیه و شرایط یکسان
بچه های گوپی های سایز بزرگ در کمتر از یک ماه به سایز بچه گوپی های عادی که سه ماهه بودن رسیدن
هیچکدوم بالغ و رشد سوز نشده بودن و شرایط کاملا یکسان بود
پس با کمال احترام از نظر بنده این ها یه نژاد جداگانه محسوب میشن
و صرفا حاصل تغذیه هورمونی و نگهداری در فضای بزرگ و این چیز ها نیستن
کاربران زیر از 1_Hamidreza برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
๑۩ MOEIN ۩๑Persian Gulf/خلیج فارس
۸:۰۱ ب٫ظ
کاربر عالی
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
افلاین۱_Hamidreza گفته
سلاممیدونم این تاپیک پرونده اش بسته شده
ولی بنظر من بعضی از همین نژاد های گاوی
در اثر تغییر و اصلاح ژنتیکی اینطوری شدن
من توی آکواریوم خودم.....
سلام
بله دوست من قطعا صرفا حاصل تغذیه هورمونی و نگهداری در فضای بزرگ نیست و نژاد های طبیعی هم هستن به طور عادی به این سایز میرسن ولی دو موردی که بالا بهتون گفتم بی تاثیر نیست ![]()
کاربران زیر از ๑۩ MOEIN ۩๑ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
1_Hamidreza
۲:۳۱ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
افلاین۱_Hamidreza گفته
سلاممیدونم این تاپیک پرونده اش بسته شده
ولی بنظر من بعضی از همین نژاد های گاوی
در اثر تغییر و اصلاح ژنتیکی اینطوری شدن
من توی آکواریوم خونگیم هر دو نوع رو با فاصله زمانی نگهداشتم
با تغذیه و شرایط یکسان
بچه های گوپی های سایز بزرگ در کمتر از یک ماه به سایز بچه گوپی های عادی که سه ماهه بودن رسیدن
هیچکدوم بالغ و رشد سوز نشده بودن و شرایط کاملا یکسان بود
پس با کمال احترام از نظر بنده این ها یه نژاد جداگانه محسوب میشن
و صرفا حاصل تغذیه هورمونی و نگهداری در فضای بزرگ و این چیز ها نیستن
سلام
اتفاقا منم این کار رو با گوپی کردم و بچه های گوپی گاوی رشد بهتری دارن و حتی زمانی که نوزاد هستن هم نسبت به بچه گوپی های دیگه درشت تر هستند
خودم فکر میکنم شاید به خاطر اینه از مولد درشت تر وقوی تری به دنیا اومدن
کاربران زیر از Clownfish برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
1_Hamidreza"ما نمیتوانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."
۹:۰۱ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینسلام
لفظ نژاد واسه اینا درست نیست. نژاد یکی از ویژگی هاش اینه که یه خاستگاه خاصی داره. یعنی نژاد ها اول از همه با زیستگاهش شناخته میشه. با اصلاح نژاد و تغییرات ژنتیکی نژاد جدید به وجود نمیاد. این چیزی که شما میگین نژاد درستش سویه هست. یعنی ابعاد بزرگ و کوچیک یا حتی رنگ و... یه نژاد جدید نمیسازه.
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Clownfish, 1_Hamidrezaمارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۱۰:۱۴ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
افلاینMatin 1387 گفته
سلاملفظ نژاد واسه اینا درست نیست. نژاد یکی از ویژگی هاش اینه که یه خاستگاه خاصی داره. یعنی نژاد ها اول از همه با زیستگاهش شناخته میشه. با اصلاح نژاد و تغییرات ژنتیکی نژاد جدید به وجود نمیاد. این چیزی که شما میگین نژاد درستش سویه هست. یعنی ابعاد بزرگ و کوچیک یا حتی رنگ و... یه نژاد جدید نمیسازه.
این لفظ نژاد دیگه جا افتاده و غلط مصطلح حساب میشه
به علاوه فکر میکنم سویه های مختلف خیلی تفاوت جزئی تری نسبت به این چیزی که الان مورد بحثه داشته باشن
همین به اصطلاح «نژاد» یا سویه های مختلف اکثر ماهی ها، سگ ها،گربه ها و....
حاصل تکثیر انتخابی و اصلاح ژنتیکی و... توسط انسان هستن و مختص به یک منطقه جغرافیایی نیستن چون اصلا توی طبیعت همچین جانداری با این ژنوتیپ یافت نمیشه
تازه این خوبشه من به شخصه دیدم بعضی ها از کلمه گونه هم برای توصیف این تفاوت ها استفاده میکنن
که دیگه واقعا حرفی نمیمونه😐
کاربران زیر از 1_Hamidreza برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Matin 1387, ClownfishPersian Gulf/خلیج فارس
۱۰:۳۱ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاین۱_Hamidreza گفته
Matin 1387 گفته
سلاملفظ نژاد واسه اینا درست نیست. نژاد یکی از ویژگی هاش اینه که یه خاستگاه خاصی داره. یعنی نژاد ها اول از همه با زیستگاهش شناخته میشه. با اصلاح نژاد و تغییرات ژنتیکی نژاد جدید به وجود نمیاد. این چیزی که شما میگین نژاد درستش سویه هست. یعنی ابعاد بزرگ و کوچیک یا حتی رنگ و... یه نژاد جدید نمیسازه.
این لفظ نژاد دیگه جا افتاده و غلط مصطلح حساب میشه
به علاوه فکر میکنم سویه های مختلف خیلی تفاوت جزئی تری نسبت به این چیزی که الان مورد بحثه داشته باشن
همین به اصطلاح «نژاد» یا سویه های مختلف اکثر ماهی ها، سگ ها،گربه ها و....
حاصل تکثیر انتخابی و اصلاح ژنتیکی و... توسط انسان هستن و مختص به یک منطقه جغرافیایی نیستن چون اصلا توی طبیعت همچین جانداری با این ژنوتیپ یافت نمیشه
تازه این خوبشه من به شخصه دیدم بعضی ها از کلمه گونه هم برای توصیف این تفاوت ها استفاده میکنن
که دیگه واقعا حرفی نمیمونه😐
حرف منم همینه
کلمه گونه خب اگر بخوایم زیست شناسی نگه کنیم آره ولی گونه خارج از زیست شناسی هم کاربرد داره یعنی مثل سویه، نژاد و واریته و اینا کاربردش محدود نیست واسه همین این قابل قبوله یکم. مثلا کلمه گوناگون هم از گونه میاد خب. یعنی اشاره به چند تا چیز از نظر ماهیت مشابه ولی با تفاوت های جزئی داره. خب اینو ما بخوایم مفرد استفاده کنیم یعنی فقط اشاره به یکی از اونا داشته باشه میشه گونه دیگه ( طحلیل زبان پارسی با اوستاد متین😂 )
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
1_Hamidrezaمارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۱۰:۴۲ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۴ تیر, ۱۴۰۳
افلاین۱_Hamidreza گفته
Matin 1387 گفته
سلاملفظ نژاد واسه اینا درست نیست. نژاد یکی از ویژگی هاش اینه که یه خاستگاه خاصی داره. یعنی نژاد ها اول از همه با زیستگاهش شناخته میشه. با اصلاح نژاد و تغییرات ژنتیکی نژاد جدید به وجود نمیاد. این چیزی که شما میگین نژاد درستش سویه هست. یعنی ابعاد بزرگ و کوچیک یا حتی رنگ و... یه نژاد جدید نمیسازه.
این لفظ نژاد دیگه جا افتاده و غلط مصطلح حساب میشه
به علاوه فکر میکنم سویه های مختلف خیلی تفاوت جزئی تری نسبت به این چیزی که الان مورد بحثه داشته باشن
همین به اصطلاح «نژاد» یا سویه های مختلف اکثر ماهی ها، سگ ها،گربه ها و....
حاصل تکثیر انتخابی و اصلاح ژنتیکی و... توسط انسان هستن و مختص به یک منطقه جغرافیایی نیستن چون اصلا توی طبیعت همچین جانداری با این ژنوتیپ یافت نمیشه
تازه این خوبشه من به شخصه دیدم بعضی ها از کلمه گونه هم برای توصیف این تفاوت ها استفاده میکنن
که دیگه واقعا حرفی نمیمونه😐
سلام
چرا نباید بهش گونه بگیم
چون توی کتاب علوم نهم نوشته هر موجودی که توانایی زنده ماندن و تولید مثل داشته باشد گونه حساب می شود
یعنی ویژگی گونه ها زایا و زیستا بودنه 
کاربران زیر از Clownfish برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
1_Hamidreza"ما نمیتوانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."
۰:۲۴ ق٫ظ
کاربر ممتاز
۲۴ تیر, ۱۳۹۹
افلاین💙ABOLFAZL💙 گفته
سلام
چرا نباید بهش گونه بگیم
چون توی کتاب علوم نهم نوشته هر موجودی که توانایی زنده ماندن و تولید مثل داشته باشد گونه حساب می شود
یعنی ویژگی گونه ها زایا و زیستا بودنه
![]()
گونه هایی به اسم مثلا گوپی و مولی داریم،ولیکن گونه ای به اسم گوپی گاوی و مولی گاوی نداریم،در نهایت اینا هم،هرچند درشت جثهتر باشن،از همون گونه گوپی و مولی هستن نه گونه ای دیگر.
کاربران زیر از alireza01 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Clownfish, Matin 1387, 1_Hamidreza___
۰:۲۷ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاین💙ABOLFAZL💙 گفته
سلام
چرا نباید بهش گونه بگیم
چون توی کتاب علوم نهم نوشته هر موجودی که توانایی زنده ماندن و تولید مثل داشته باشد گونه حساب می شود
یعنی ویژگی گونه ها زایا و زیستا بودنه
![]()
اشکال نداره گونه بگیم
منظور اینه که اینا گونه متفاوتی از مولی معمولی نیستن همونن. وگرنه حرفت درسته
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Clownfish, alireza01مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۳:۵۴ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
افلاین💙ABOLFAZL💙 گفته
سلام
چرا نباید بهش گونه بگیم
چون توی کتاب علوم نهم نوشته هر موجودی که توانایی زنده ماندن و تولید مثل داشته باشد گونه حساب می شود
یعنی ویژگی گونه ها زایا و زیستا بودنه
![]()
گونه به جاندارانی گفته میشود که زیستا و زایا هستند و در صورت آمیزش با هم میتوانند جانداری زیستا و زایا بوجود آورند (زیست دوازدهم)
مثلا اسب و الاغ هر کدوم یک گونه جداگانه ان
و در صورت آمیزش با هم گونه زیستا ولی نازا بوجود می آورن پس دو تا گونه جداگانه ان و بچه شون که میشه یابو یا قاطر گونه حساب نمیشه و هیبرید به حساب میاد
ولی کلمه گونه برای جدا کردن شکل های مختلف یک جاندار به کار نمیره مثلا اسب عربی و اسب ترکمن بچه شون زیستا و زایا هستش و از یک گونه هستن ولی نژادشون متفاوته
کاربران زیر از 1_Hamidreza برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Clownfish, Matin 1387, alireza01, شایان13Persian Gulf/خلیج فارس
بیشترین کاربران آنلاین:1075
افراد آنلاین کنونی:
482 مهمان
مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان
برترین نویسندگان:
مجتبی : 22934
ΡARSA : 4194
alirezaj : 3752
H∀ⓂΞD20 : 3661
حسنHTB : 3111
(SINA) : 2902
آمار کاربران:
مهمان: 575
اعضا: 44418
مدیران انجمن: 15
مدیر کل: 1
آمار انجمن:
گروه ها: 7
انجمن ها: 240
موضوعات: 7877
نوشته ها: 170351
جدیدترین اعضاء:
neda1125, ali heidari, mohammadhossein1369, Goliiiii, Ghazaaleh, hoseyn rezayiمدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

عضویت (ثبت نام)
ورود
خانه





