بیماری های لاک پشت | صفحه 18 | لاک پشت های آکواریومی

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
بیماری های لاک پشت
۷ خرداد, ۱۴۰۰
۰:۱۰ ق٫ظ
Avatar
vahab7
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۶ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
341sp_Permalink sp_Print

سلام،ببخشید من لاک پشت گوشت قرمز دارم این موقع زمستون کلا خوابید و از چند نفری سوال کردم گفتند خواب زمستونیه الان ۴ ماهه اینجوریه وبعضی وقتا بیدار میشه و وقتی بیدار میشه غذا نمیخوره همه نمونه غذا براش ریختم و یکی از چشماش رو باز نمیکنه و انگار باد کرده و وقتی بیرونش میارم هی دست میکشه به همون چشمش الان این یعنی عفونت کرده؟ابشم هفته ای ۲بار کامل عوض میکنم و هفته ای یک بار مولتی ویتامین که از اکواریومی گرفتم ۵ قطره میریزم؛و میخوام لامپ بگیرم باید چه نوع لامپی بگیرم؟به خاطر مشغله کاری تا میرسم خونه افتاب نیست که خوب افتاب بهش بخوره و گفتم لامپ بگیرم تا حدودی نیازشو برطرف کنه،و اگه میشه روش ضد عفونی تانک رو هم توضیح بدین و اگه چیز دیگه هم نیازه براش بگیرم ، فعلا بیشتر ترسم روی این چشمش رفته و چشمشو گاهی باز میکنه(همون چشمش که ورم کرده)ولی دوباره میبنده.

۱۱ خرداد, ۱۴۰۰
۱:۱۰ ب٫ظ
Avatar
MaHdI FA
ساوه
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 40
تاریخ عضویت:

۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین
342sp_Permalink sp_Print

سلام 

عفونت چشم به دو حالت بستگی داره:  کمبود ویتامین A.، کثیفی اب 

ابتدا براش از اکوریومی داروی ضد قارچ بگیرید و طبق دستور عمل به اب اضافه کنید 

برای تقویه اشتهاش از آکواریومی کرم خونی منجمد بگیرید و فقط هر هفته یکبار بدید چون زیادیش باعث ایجاد کرم روده میشه 

داخل آکواریوم یه خشکی مثل تخته سنگ بزارید تا لاکپشت بتونه بیاد بالا بعد به وسیله بخاری اکواریوم دمای ابو ببرید بالا ( خیلی نبرید بالا که حیوونی تلف بشه!) این کار برای اینه که لاکپشت بیاد روی خشکی تا عفونت خشک بشه 

بالای همون خشکی یه لامپ معمولی با نور زرد وصل کنید تا افتاب بگیره 

بعد از غذاهای ویتامین A دار استفاده کنید مثل هویج ابپز شده، برنج دم کشیده 

این کارارو انجام بدید حتما لاکپشتتون خوب میشه donevarje

کاربران زیر از MaHdI FA برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

vahab7
۲۸ خرداد, ۱۴۰۰
۵:۲۴ ب٫ظ
Avatar
Asaly
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۲۸ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
343sp_Permalink sp_Print

شهریار (onlypet.ir) گفته

سلام

این مطلب رو یکی از کاربران سایت واسمون ارسال کردن و گفتن یه تاپیک در مورد بیماری های لاک پشت داشته باشیم تا ابهامات مربوط به این حیوان دوست داشتنی از بین بره و اگه کسی در مورد بیماری های لاک پشت های گوش قرمز سوالی داشت بتونه مطرح کنه تا ایشون پاسخ بدن. البته اگه خواستن تو این تاپیک یه پست خالی بذارن تا این مطلب رو منتقل کنیم تا به اسم خودشون ثبت بشه، از طرفی هم این توضیحات بنده حذف بشه و یه مطلب کامل به اسم خودشون ثبت بشه. به هر حال....

مطلب زیر از طرف: MOSTAFA

موضوع: aqua Turtle sick

متن مقاله که ترجیح دادن خودمونی بیان کنن:

قبل از هر چیز باید راجب به بیماری مشترک بین لاکپشت و انسان بگم که آیا کسی دیده یکی بگه من فلان بیماری رو از لاکپشتم گرفتم؟

حالا چند نفر میشناسید که بگه من فلان بیماری رو از سگم یا حتی سگ ۲ تا خونه اونورتر گرفتم؟

بیماری سالمونلوز

این بیماری معمولا در اثر باکتری با نام سالمونلا  که از مواد غذایی آلوده و خوردن تخم مرغ خام شیوع پیدا می کند شناخته می شود. اکثر افراد آلوده به سالمونلا ( اسهال، تب و درد شکمی ) در عرض ۱۲ تا ۷۲ ساعت پس از عفونت دارند. اما مردم می توانند این بیماری را از حیوانات خانگی و معمولا از طریق تماس با مدفوع حیوان خانگی دریافت کنند. خزندگان از جمله سوسمارها، مارها، لاک پشت، جوجه و مرغابی منابع به احتمال زیاد از این عفونت هستند سگ، گربه، پرندگان و اسب نیز ممکن است آن را حمل کنند.

هر حیوونی بالاخره بیماری های مشترکی داره که در مورد لاکپشت می تونم بگم کمتر از بقیه است، بد نیست در اینترنت بررسی ای در مورد بیماری مشترک حیوانات داشته باشید تا ببینید چقدر سهم لاکپشت ناچیزه، حتی ماهی شما هم اگه مراقبت نکنید و بخوایید همش بگیریدش تو دستتون!! می تونه شما رو بیمار کنه

این نکته رو هم در نظر داشته باشید که نه تنها دست زدن به لاکپشت از لحاظ انتقال بیماری برای شما و حیوان (دوطرفه) و حتی بیشتر برای لاکپشت، کار درستی نیست بلکه دمای دست شما برای لاکپشت بیزبان حکم تنور رو داره

چون دمای مناسب لاکپشت ۲۸ درجه است و دمایی که ما به محیط منتقل می کنم بالای ۳۲ درجه است

بیماری هایی که در زیر ذکر شده و روش درمان آن در بسیاری از سایت ها آمده ولی بنده قصد دارم روشیهایی رو که به شخصه تجربه کردم براتون قرار بدم تا اولا گرفتار این بیماری ها نشید دوما به بهترین شکل درمانش کنید

لطفا انتهای مقاله رو هم مطالعه کنید

بیماری های شایع لاک پشت گوش قرمز

۱- نام بیماری:

کوری  

علایم بیماری:

چشم‌ها متورم و پف کرده بوده و معمولاً بسته اند .در این حالت ممکن است ترشحات سفید رنگ نیز دیده شود.

علت احتمالی:

عفونت باکتریایی چشم اغلب از فیلتراسیون ناکافی آب نشأت می‌گیرد البته نباید از نا متعال بودن درجه حرارت آب نیز چشم پوشید. ورم گوش ، کلر  و جیره غذایی فقیر و ضعیف همگی می تواند باعث این حالت شوند. همچنین وجود این حالت در چشم می تواند نشانه کمبود ویتامین A ، و عفونت های تنفسی باشد.

مهم ترین علت بیماری استفاده ازآب حاوی کلر است. در برخی گونه آب غلظت بالای کلر چنین واکنش هایی را به دنبال دارد. گاهی اوقات در این شرایط لاک پشت چشم را بسته ، گاهی می مالد و سرش را تکان ناگهانی می دهد. این حالت معمولا چندین ساعت طول می کشد. اگر که این مشکل از کلر باشد ، باید از موارد ضدکلر استفاده کنید یا ۲۴ ساعت قبل  ، آب را در محلی ظرفی نگه دارید تا کلرش بپرد.

درمان :

در مورد عفونت های باکتریایی استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی چشم همچون پماد تتراسایکلین توصیه می‌گردد . همچنین لازم است تمامی فاکتور های آب محل زندگی لاک پشت تنظیم گردد.

اگر مشکل شما کمبود ویتامین A می‌باشد ، داروی خانگی برای این حالت استفاده از مقدار کمی قطره ویتامین A یا روغن کبد ماهی بر روی پلک ها خواهد بود. دادن گوشت لخم و یا غذای کامل آماده لاک پشت آب شیرین نیز گاهی می تواند سبب کمبود ویتامین A شده و آن نیز باعث التهاب چشمهامی شود.

۲- نام بیماری:

زخم های دهان

علایم بیماری:

ضایعات پرز مانند در دهان که موجب افزایش مواد نکروتیک می گردد. این امر باعث امتناع از خوردن غذا توسط لاک پشت گشته ئ باعث لاغری و بیرون زدگی چشم‌ها می گردد.

علت احتمالی:

عامل این عفونت ، باکتری های گرم منفی بوده و بسیار مسری است.

درمان :

این بیماری بسیار خطرناک بوده و نیاز به درمان فوری دارد دهان باید بامحلول  بتادین(Povidone - iodine ) چندین بار در روز شسته و ضدعفونی گردد تا بافت نکروتیک از بین برود . استفاده از آنتی بیوتیک های مؤثر بر روی باکتری های گرم منفی نیز توصیه شده است . در این بیماری لاک پشت مبتلا باید به سرعت از سایرین جدا گردد. این‌ بیماری در صورت تشخیص به‌موقع به راحتی قابل درمان است.

۳- نام بیماری:

ذات الریه

علایم بیماری:

حیوان بی‌حال و سست بوده سر خود را به بالا و یا در یک حالت غیر عادی نگه می‌دارد ضعف مفرط در پاها و ترشح از بینی و دهان به همراه خس خس نیز دیده می‌شود .

علت احتمالی:

عفونت های باکتریایی در دستگه تنفسی (ذات الریه )

درمان :

اطلاع فوری به دامپزشک و تزریق آتی بیوتیک طبق دستورالعمل (خوراندن آنتی بیوتیک به علت طولانی و غیر قابل پیش‌بینی بودن میزان جذب از طریق روده کمتر توصیه می‌شود )

۴- نام بیماری:

نرم شدن عفونی لاک

علایم بیماری:

 سطح محکم لاک و سطح شکمی نرم شده وگاهی  با خونریزی همراه است و به سرعت منتشر می گردد. ممکن است در محل نرم شدگی بوی نا مطبوعی نیز استشمام گردد

علت احتمالی:

عفونت های باکتریایی ناشی از اجرام گرم منفی

درمان :

منطقه آسیب دیده باید به طور مرتب با محلول بتادین(Povidone - iodine )  شسته شود ، تا بافت نکروزه حذف گردد. استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی نیز توصیه شده است. این عفونت عاملی است ثانویه که بعد از بروز سوختگی ناشی از برخورد با بخاری  و یا خراش ناشی از سنگ‌های تیز کف آکواریوم ایجاد می گردد.

۵-نام بیماری:

مسمومیت خونی

علایم بیماری:

سستی و بی حالی ، ضعف و قرمز شدن سطح شکمی لاک

علت احتمالی:

مسمومیت خونی

درمان :

به علت درگیری کبد و پیشرفت سریع بیماری ، تزریق آنتی بیوتیک و درمان حمایتی دقیق و فشرده توصیه می گردد. همچنین آزمایش خون نیز برای درمان بهتر بیماری مؤثر است.

۶- نام بیماری :

کمبود کلسیم (نام این بیماری Soft Shell یا Metabolic Bone Disease است)

علایم بیماری:

لاک نرم شده و ممکن است تغییر شکل یابد . در ادامه پاهای لاکپشت ضعیف شده و دچار مشکل تغذیه می گردد. در صورت ادامه نرم شدن لاک ، ممکن است نقاط دارای رنگ سفید به وجود آید

علت احتمالی:

کمبود کلسیم در جیره غذایی ، کمبود کلسیم در خون سبب می شود که بدن کلسیم مورد نیاز خود را از اسکلت دریافت کند و این سبب سست شدن اسکلت و لاک می شود.اگر لاک پشت شما خیلی کوچک است ، نرم بودن لاک می تواند طبیعی باشد ، در غیر این صورت نرم بودن لاک یک بیماری تلقی شده و علت آن کمبود کلسیم و ویتامین D3 است.  گوش قرمز های جوان با سرعت بالایی رشد کرده و نیاز زیادی به کلسیم دارند. همچنین گوش قرمز های ماده در هنگام تخم گذاری(چون کلسیم در تشکیل پوسته تخم خیلی مهم است).

درمان :

درمان شامل تزریق کلسیم به همراه اصلاح جیره غذایی(بهترین کار این است که کف دریا رابه عنوان یک منبع خوب کلسیم از عطاری ها تهیه کرده و پس از شستشو ، و البته جدا کردن قسمت سخت آن را در اختیار لاک پشت بگذارید تا خودش به میل خودش آن را بخورد و دچار این عارضه نشود.توجه کنید که سبزیجاتی که اگزالیک اسید دارند ، مثل اسفناج ، جلوی جذب کلسیم را گرفته و هرگز نباید به لاک پشت های گوش قرمزداده شود )

 و راه حل بعدیبرای درمان این بیماری نگهداری لاک پشت بیمار در زیر اشعه UV-B می باشد.

۷- نام بیماری:

زخم

علایم بیماری:

زخمهای تازه بر روی بدن

علت احتمالی:

مبارزه ، خراش های حاصل از برخورد لاک پشت با سنگ‌های تیز و سایر اشیاء محل زندگی

درمان :

حذف عامل مسبب زخم از محیط و تمیز کردن محل زخم با استفاده از بتادین تا زمان بهبودی کامل و پیش گیری از عفونت های ثانویه باکتریایی و قارچی

۸- نام بیماری:

آبسه گوش

علایم بیماری:

التهاب و تورم در کنار سر

علت احتمالی:

آبسه گوش به علت آلوده بودن آب محل زندگی

درمان :

برداشتن آبسه و تورم با تکنیک جراحی توسط دامپزشک و تحت بیهوشی عمومی با ایجاد یک برش در امتداد توده. لازم به ذکر است که لاک پشت پس از بهبودی باید چند روزی جدا از سایر حیوانات و در یک مکان پاکیزه نگهداری گردد.

۹- نام بیماری:

عفونت های قارچی

علایم بیماری:

ایجاد لکه های سفید - خاکستری بر روی بدن

علت احتمالی:

آب آلوده و نامناسب و عدم استفاده از UVB

درمان :

در این بیماری استفاده از آکریفلاوین(Acrifelavan) که در اکثر فروشگاه های مخصوص حیوانات خانگی قابل دسترسی است توصیه شده است . برای از بینبردن عفونت های قارچی باید این دارو را طبق دستورالعمل به آب محل زندگی لاک پشت افزود .برس کشیدن محلول بتادین بر روی محل عارضه ۲ بار در روز و به مدت ۲ هفته نیز بسیاز مفید است البته باید توجه داشت که پس از حمام با بتادین لاک پشت باید به مدت ۲۰ دقیقه خارج از آب نگهداری شود. همچنین قرار دادن یک چراغ هالوژن به عنوان منبع خوب گرما در قسمت خشکی  و فراهم آوردن دمای حدود۳۲ تا ۳۵ درجه ،باعث آمدن  لاک پشت ها به منطقه خشکشده و  از به وجود آمدن عفونت های قارچی پیشگیری می کند.

۱۰- نام بیماری:

چاقی

علایم بیماری:

کم تحرکی و تنبلی لاکپشت ها

علت احتمالی:

اختلال عمل‌کرد در کبد و سایر اندام‌های مرتبط

درمان :

ارتقای کیفی و کمی جیره غذایی

لطفا قبل از خرید لاکپشتتون محیط مناسب نگهداری اون رو فراهم کنید

حتما میدونید جنس لاک لاکپشت از استخوان و در نتیجه درصد فراوانی کلسیم هستش

پس مطمعن باشید یکی از شایع ترین بیماری ها که ناشی از بی توجهی شما به این موضوع هست نرمی لاک حیوان است

اما راه حل چیست؟ اصلا اصلاح جیره غذایی یعنی چی؟ حتما باید از لامپ های گران قیمت UV استفاده کرد؟

اولین گزینه پیش رو استفاده از غذای مخصوص لاکپشت و جهت تنوع غذایی استفاده از میگو که خودش هم کلسیم داره

دقت کنید غذاهای مخصوص انواع مختلفی دارند، دقت کنید در ترکیبات آن حتما کلسیم ذکر شده باشه

دوم اشعه نور خورشید (غیر مستقیم) یا شبیه سازی آن هستش که در جذب کلسیم کمک می کنه

شما میتونید با ترکیب یک لامپ ۱۰۰ یا هالوژن های قدیمی (بسیار زود می سوزه)(حرارت بسیار زیادی داره و از این لحاظ مناسب تر از لامپ معمولیه) و یک مهتابی آبی که باعث ایجاد UV-A و UV-B می شه نور خورشید رو تا حدی شبیه سازی کنید، البته استفاده از لامپهای مخصوص مسلما بهتره

سوم محل استراحت و آفتابگیری برای لاکپشت بسیار مهمه، لاکپشت بیشتر اوقات در حال استراحته و باید در روز حداقل یکبار لاکش کاملا خشک بشه (این در سفت شدن لاک بسیار موثره)

تا جای ممکن سعی کنید کلسیم رو خودتون هفته ای دو سه بار به شکلی به لاکپشتتون بدین تا بخوره

یه روش اینه که تکه های ریز کف دریا (استخوان زیر هشت پا یا به اصطلاح انکاس) را بریزید وسط یه مقدار میگو تا بوی میگو بگیره

روش دیگه باز کردن شکم میگو یا ماهی خوراک و ریختن پودر کلسیم در آن

لطفا روش زیر رو کامل بخونید، روشی است که به شدت استرس زا است و باید با دقت انجام بشه، این روش تنها موقعی که بیماری شدت گرفته استفاده می شه

روش دیگه که من موقع بیماری ازش استفاده کردم ترکیب یه لیوان شیر با قرص کلسیم – دی و انداختن حیوان تو ترکیب به مدت چند دقیقه ( فقط تا زمانی که مطمعن بشین یه مقدار از اون ترکیب رو خورده)(دقت کنید زیاده روی نکنید احتمال خفگی وجود داره)

و تکرار این کار روزی یک بار (فقط روزی یکبار نه کمتر نه بیشتر)(اینکار رو فقط مواقعی انجام بدین که لاکپشت از غذا افتاده و مریضیش شدت گرفته)

این یکی روش رو اصلا توصیه نمی کنم ولی خودم به شخصه به زور دهان لاکپشت رو باز کردم و ترکیبی از غذا و کلسیم دادم بهش

اول یکی از لاکپشتهای خودم با این روش مرد (زیاده روی کردم، خفه شد) بعد دفعه بعد تونستم لاکپشت رفیقم رو درمان کنم

بهتره اینکار در وسط روز انجام بشه که تا شب هواستون به شرایط لاکپشتتون باشه

بیماری شایع دیگه ای من چندین بار تجربش کردم پف کردن چشم که ممکنه به کوری برسه

تا حالا نشده آب آکواریوم برسه زیر ۲۷ و لاکپشتام چشمشون پف نکنه، برعکسشم بوده، یکی از لاکپشت کوچولوهام رو انداختم تو تانک اصلی(ماهی نگه می دارم)، ۳۱ درجه بود، تلف شد تفلک

مورد بعدی آلوده بودن آبه

یا باید حجم آبتون زیاد باشه یا فیلتراسیون قوی داشته باشید

لاکپشتها اشتهای بسیار زیادی دارن و به علت اینکه از دست غذا می گیرن و به شدت واسه گرفتن غذا به شکل جذابی دست و پا می زنن ما هم به اشتباه به اونها زیاد غذا می دیم و خوب نتیجش آلوده شدن آبه

چشم لاکپشت مثل چشم انسان نسبت به آلودگی بسیار حساسه و در مواقع آلوده شدن لازمه که از تتراساکلین چشمی استفاده بشه

باید مطمعن بشید پماد به چشم حیوان رسیده و البته اینکار بسیار سخته و استرس زیادی به لاکپشت منتقل می کنه

بعد از اینکه مقدار زیادی پماد ریختین رو چشمش با دست کمی فشار بدین و ماساژ بدین (کورش نکنید، آروم ماساژ بدین)

لاکپشت شما بعد از کمتر از یکدقیقه کل پماد رو از رو چشمش پاک می کنه! پس باید روزی ۳ یا ۴ دفعه اینکار رو انجام بدین

لازم به گفتن نیست که اگه نظافت آب رو رعایت نکرده باشید همه این کارها بیهوده خواهد بود

کمبود ویتامین A هم علت دیگه ای است که اگر از غذای مخصوص استفاده کنید دچار مشکل نمیشید

اگر چشم لاکپشتتون پف کرده بود حتما قطره ویتامین A که برای کودکان استفاده می شه یا قطره مخصوص که اینجا نیست تو چشم لاکپشت بریزید (دقت کنید حداقل ۲ ساعت قبل یا بعد از استفاده از تتراساکلین چشمی)

نکته بعدی هم کلر، حتما از آب مونده و بدون کلر استفاده کنید

Image Enlarger

Image Enlarger

و اما بیماری ذات الریه

من به شخصه هیچ کار نتونستم بکنم و بردمش دامپزشکی، ۴ تا آمپول که ۳ تاش ویتامین و یکیش آنتی بیوتیک بود زدیم بهش، پاهاش رو کمپرس آب گرم کردیم (لاکپشت خونسرده و بدون کمپرس آب گرم دارو جذب خونش نمیشه) تا خوب شد

بهترین راه تشخیص ذات الریه آب لذج مانندیه که از بینی لاکپشت میریزه بیرون و خس خس سینه اش چون بی حالی و غذا نخوردن در بسیاری از بیماری ها مشترکه

همونطور که در بالا ذکر شد این بیماری به دلیل عدم رعایت نظافت آب و چیزی که به تجربه بهش رسیدم سردی آب هستش

در مورد مابقی بیماری ها تا به حال با اونها مواجه نشدم  

سلام من یک لاک پشت دارم که پوست دستش وپاهاش سفید شده و کنار گردنش جوش های ریز سفید زده و چشماشم یکم پف کرده همش هم میخوابه من میترسم مریض باشه منم بگیرم ازش میشه بگین چیکار کنم 

لاک پشتم برکه ای ۵سانتی است

۳۱ خرداد, ۱۴۰۰
۰:۰۶ ق٫ظ
Avatar
MaHdI FA
ساوه
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 40
تاریخ عضویت:

۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین
344sp_Permalink sp_Print

سلام 

لاک پشت شما به دلیل شرایط نامناسب زندگی مریض شده که ممکنه به دلیل کثیفی اب و غذای نامناسب و نبودن مکانی برای افتاب گرفتن و.... باشه.

اول اکواریوم را بطور کامل بشورید ( از مواد شوینده استفاده نکنید) سپس از اکواریومی داروی ضد قارچ تهیه کنید و طبق دستور عمل به اب اضافه کنید.

حتما یکبار در هفته اب اکواریوم را عوض کنید و داخل اکواریوم رو به وسیله مسواک تمیز کنید.

برای غذا هم میتونید از محصولات شرکتی استفاده کنید ( خودم غذای مخصوص لاک پشت از شرکت ماهیران را پیشنهاد می کنم). 

برای باز شدن اشتهای لاک پشتتون میتونید از کرم خونی منجمد استفاده کنید ( فقط یکبار در هفته استفاده شود چون زیادش باعث بیماری میشود).

حتما از غذا های ویتامین A دار استفاده کنید  .

امیدوارم حال لاک پشتتون هرچه زودتر خوب بشه.flowerpray

۲۵ تیر, ۱۴۰۰
۴:۳۳ ب٫ظ
Avatar
arian3226
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۲۵ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
345sp_Permalink sp_Print

سلام.من ۲ تا لاک پشت هدیه گرفتم.

یکی از اونا از روز اول گوشه گیر و کم تحرک بود

بعد از مدتی متوجه شدم در آب تعادل نداره و مدفوع قرمز رنگ داشت.

در ضمن از ابتدا زیاد چیزی هم نمیخورد.

به همین ترتیب ۱-۲ هفته گذشت تا امروز که گذاشته بودمش داخل اب، زمانی که خواستم بیارمش به خشکی دیدم سرش آویزون میشه و علایم حیاتی نداره و تکون نمیخورد))...

فکر کردم مرده اما چند دقیقه بعد بلندش کردم و دیدم کمی تکون خورد ولی مجدد بی حرکت شده!

لطفا بگین چیکار باید بکنم..نمیخوام بمیره...

 

لطفا بهبم اطلاع بدین ، منتظر جوابتون هستم. ۰۹۱۲۴۹۷۷۷۵۴ 

ممنونم

۲۶ تیر, ۱۴۰۰
۱۲:۴۰ ب٫ظ
Avatar
حسنHTB
تهران

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 3111
تاریخ عضویت:

۲۷ بهمن, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
346sp_Permalink sp_Print

سلام

متاسفانه اون لاک‌پشت احتمال خیلی زیاد مرده

و اون تکون خوردن آخر هم دیگه آخرین حرکاتی بوده که میتونسته انجام بده

وقتی یه حیوونی علائمی از بیماری رو بروز میده باید سریع تر بیماری رو تشخیص بدین و برای درمانش اقدام کنین نه اینکه دو سه هفته به امان خدا رهاش کنین

۱۴ اسفند, ۱۴۰۰
۰:۵۹ ق٫ظ
Avatar
bhar3166
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 5
تاریخ عضویت:

۱۴ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
347sp_Permalink sp_Print

سلام وقتتون بخیر

من سه ماهه یه لاک پشتو از دختر عمم گرفتم و شاید تقریبا دو سالش باشه بهش همه چیم میدم بخوره گوشت گوسفند ومرغ و تن ماهی و کاهو و خیار و برنج. یه چندوقت ماستم بهش دادم بعدا فهمیدم واسش بده دیگ بهش ندادم.حس میکنم یبوست داره چون وقتی میخواد ادرار یا مدفوع کنه سرشو هعی میبره تو لاک هعی در میاره بدنشو میکشه و لاکش هنوز یه ذره نرمه و ابم تو این دو سه ماه شاید سه بار خورده ولی نه زیاد.همیشه هم تا غذا میخورد ادرار میکرد پشت سرش الان دوروزه اینجوری نیس خیلی کم مثلا یکی دوبار در روز ادرار میکنه و همیشه همراه ادرارش یچی هست که رشته طوره و سفیده دلشم قارو قور میکنه وقتی غذا بهش میدم.حس میکنم کج هم راه میره یه طرف بدنش هنگام راه رفتن بیشتر ب سمت پایین کشیده میشه.مشکلی داره؟اینم بگم که تو اتاقمون واسه خودش رها هست و بیشتر کنار بخاری میخابه

۱۴ اسفند, ۱۴۰۰
۹:۱۲ ق٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2239
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
348sp_Permalink sp_Print

سلام

شما هرگز نباید هیچ یک از محصولات لبنی مثل ماست رو به لاک پشت بدید ، لاک پشت نمی تونه چنین غذا هایی رو هضم کنه و باعث ایجاد بیماری میشه ؛ منابع پروتئینی رو هم هر ۲ تا ۳ روز یکبار به لاک پشت بدین تا بیش از حدّ مورد نیاز پروتئین مصرف نکنه .

وقتی لاک پشت ادرار میکنه ، مایع ادرار و اورات های نیمه جامد رو همزمان دفع میکنه یا به عبارتی ، یک لاک پشت ممکنه همزمان ادرار و مدفوع کنه که باعث میشه رسوب اورات با مایع ادرار ترکیب بشه که به همین خاطر ادرارش سفید رنگ میشه .

لاک پشت ها خونسرد هستند و بنابراین باید نوعی منبع گرما برای گرم نگه داشتن شون فراهم کنید ؛ اگه وسیله ای مانند بخاری برای گرم نگه داشتن شون وجود نداشته باشه لاک پشت ها تنبل میشن و اگه هوا خیلی سرد باشه لاک پشت ها حتّیٰ ممکنه بمیرند .

کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

bhar3166

 توانا بُوَد هر که دانا بُوَد ز دانش دل پیر برنا بُوَد

آکواریوم من

۱۷ اسفند, ۱۴۰۰
۱:۳۱ ق٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1304
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام لاکپشت شما اصلا از چه نژادی هست؟

اگه از نوع اسیایی خشکی زی هست که مشخصه چرا دفع براش سخته چون شما اصلا غذای اشتباه به حیوون میدی 

هضم گوشت قرمز و مرغ برای حیوون گیاهخوار خیلی سخته همینطور دفعش! 

کاهو خیار کدو خورشتی جعفری براش خیلی بهتره 

اب هم زیاد نمیخورن معمولا اب رو از غذا دریافت میکنن ولی ظرف اب حتما کنارش باشه 

و اگه از نوعیه که داخل اب زندگی میکنه مثل گوش قرمز یا اروپاییه پس چرا وسط اتاقه ؟این نژاد ها اصلا نمیتونن بیرون از اب دفع انجام بدن

کاربران زیر از MOHAMMAD99 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

bhar3166
۲۳ اسفند, ۱۴۰۰
۱۱:۱۵ ب٫ظ
Avatar
bhar3166
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 5
تاریخ عضویت:

۱۴ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
350sp_Permalink sp_Print

فکر کنم لاک پشت خاکیه طبق چیزی که توی نت سرچ کردم.الان جدیدا لاکشم نرم شده خیلی. میشه بهم بگین چیکار کنم؟؟میترسم یچیزیش بشه

۲۳ اسفند, ۱۴۰۰
۱۱:۱۶ ب٫ظ
Avatar
bhar3166
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 5
تاریخ عضویت:

۱۴ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
351sp_Permalink sp_Print

چجوری میتونم عکس بفرستم اینجا؟

۲۴ اسفند, ۱۴۰۰
۰:۱۱ ق٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1304
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
352sp_Permalink sp_Print

bhar3166 گفته
فکر کنم لاک پشت خاکیه طبق چیزی که توی نت سرچ کردم.الان جدیدا لاکشم نرم شده خیلی. میشه بهم بگین چیکار کنم؟؟میترسم یچیزیش بشه  

عکس رو در اپلود سنتر سایت اپلود کنید و لینک عکسو کپی کنید توی کامنتتون 

https://www.onlypet.ir/upload/user/

بهش کاهو و کدو خورشتی بدید برای لاکش خوبه 

یونجه تازه جعفری و هویج رنده شده هم در کنارش بدید بهش

به هیچ وجه بهش گوشت قرمز مرغ و تن ماهی ندید

جای لاکپشت هم توی اتاق نیست باید جایی باشه که افتاب مستقیم بگیره و ویتامین دی بدنش تامین بشه همینطور یه قسمت سایه و اب هم باید کنارش باشه تا بدنش خشک نشه 

افتاب از پشت شیشه فایده نداره حتما باید مستقیم باشه 

معمولا زمستون ها هم که سرده میره زیر خاک و خودشو دفن میکنه چندماه میخوابه تا نزدیک بهار که میاد بیرون 

تموم اینها برای لاکپشت خاکیه بهتره باز عکسشو اپلود کنید

کاربران زیر از MOHAMMAD99 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

bhar3166
۲۴ اسفند, ۱۴۰۰
۱:۰۴ ق٫ظ
Avatar
bhar3166
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 5
تاریخ عضویت:

۱۴ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
353sp_Permalink sp_Print

MOHAMMAD99 گفته

عکس رو در اپلود سنتر سایت اپلود کنید و لینک عکسو کپی کنید توی کامنتتون 

https://www.onlypet.ir/upload/user/

بهش کاهو و کدو خورشتی بدید برای لاکش خوبه 

یونجه تازه جعفری و هویج رنده شده هم در کنارش بدید بهش

به هیچ وجه بهش گوشت قرمز مرغ و تن ماهی ندید

جای لاکپشت هم توی اتاق نیست باید جایی باشه که افتاب مستقیم بگیره و ویتامین دی بدنش تامین بشه همینطور یه قسمت سایه و اب هم باید کنارش باشه تا بدنش خشک نشه 

افتاب از پشت شیشه فایده نداره حتما باید مستقیم باشه 

معمولا زمستون ها هم که سرده میره زیر خاک و خودشو دفن میکنه چندماه میخوابه تا نزدیک بهار که میاد بیرون 

تموم اینها برای لاکپشت خاکیه بهتره باز عکسشو اپلود کنید  

ممنون از راهنمایتون.من فراموش کردم بگم اخیرا همش دنبال اینه که گچ و خاک یا سنگ بخوره.عکسشو اپلود کردم لطف کنید یه نگاه بهش بندازید.
164729339089351.jpgImage Enlarger

۲۴ اسفند, ۱۴۰۰
۹:۳۹ ق٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2239
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
354sp_Permalink sp_Print

bhar3166 گفته

ممنون از راهنمایتون.من فراموش کردم بگم اخیرا همش دنبال اینه که گچ و خاک یا سنگ بخوره.عکسشو اپلود کردم لطف کنید یه نگاه بهش بندازید.
164729339089351.jpgImage Enlarger

  

سلام

لاک پشت ها به این دلیل سنگ ، خاک یا ... می خورن چون مواد معدنی خاصّی دارن ، سنگ ها گاه به گاه می توانند ریز مغذّی ها ، مواد مغذّی یا مواد معدنی از جمله کلسیم و آهن را فراهم کنند . در اسارت باید رژیم غذایی لاک پشت ها از مکمّل های کلسیم باشه تا دیگه سنگ نخورن .

 توانا بُوَد هر که دانا بُوَد ز دانش دل پیر برنا بُوَد

آکواریوم من

۲۴ اسفند, ۱۴۰۰
۲:۲۴ ب٫ظ
Avatar
bhar3166
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 5
تاریخ عضویت:

۱۴ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
355sp_Permalink sp_Print

(SINA) گفته

سلام

لاک پشت ها به این دلیل سنگ ، خاک یا ... می خورن چون مواد معدنی خاصّی دارن ، سنگ ها گاه به گاه می توانند ریز مغذّی ها ، مواد مغذّی یا مواد معدنی از جمله کلسیم و آهن را فراهم کنند . در اسارت باید رژیم غذایی لاک پشت ها از مکمّل های کلسیم باشه تا دیگه سنگ نخورن .  

الان من صبح بهش کف دریا دادم درحد چهارپنجتا تیکه اندازه سنگ ریزه.اسهال شده فک کنم تو نیم ساعت ۶ بار مدفوع کرد.مریض شده من چیکارش کنم؟😭😭

۲۵ اسفند, ۱۴۰۰
۸:۲۴ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2239
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
356sp_Permalink sp_Print

bhar3166 گفته

الان من صبح بهش کف دریا دادم درحد چهارپنجتا تیکه اندازه سنگ ریزه.اسهال شده فک کنم تو نیم ساعت ۶ بار مدفوع کرد.مریض شده من چیکارش کنم؟😭😭  

سلام

پروتئین بیش از حد در رژیم غذایی لاک پشت ها منجر میشه تا لاک پشت به دفعات زیاد مدفوع کنه ؛ باید به لاک پشت تون غذا هایی با پروتئین کم بدید .

 توانا بُوَد هر که دانا بُوَد ز دانش دل پیر برنا بُوَد

آکواریوم من

۲۶ اسفند, ۱۴۰۰
۱۲:۳۹ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2239
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
357sp_Permalink sp_Print

شکستگی لاک لاک پشت

Image Enlarger

توضیحات : لاک لاک پشت ها مانند لایهٔ درونی پوست انسان (درم) عمل کرده و از داخل بدن آن ها محافظت می کند ، بنابراین اگر لاک لاک پشت له یا شکسته شود نیاز به درمان فوری دارد زیرا شکستگی لاک ، لاک پشت ها را مستعد ابتلاء به عفونت های باکتریایی ، انگلی یا قارچی می کند .
تصاویر لاک پشت هایی با لاک شکسته : Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger


درمان : اگر لاک لاک پشت شما شکسته است ، ابتداء بافت و حفرهٔ آن باید درمان شود ، این برای جلوگیری از چسبیدن هر گونه باکتری یا انگل به بافت است . پس از تثبیت وضعیت لاک پشت ، زخم ها دوباره ترمیم خواهند شد ؛ با این حال ، مهم است که شکستگی ها هرگز توسط صاحب لاک پشت درمان نشود ، درمان نیاز به تخصّص دامپزشک دارد . لاک شکسته را می‌توان با استفاده از انواع چسب ها مانند اپوکسی ، رزینی یا حتّیٰ سیمان با یک یا چند لایه پارچهٔ فایبرگلاس استریل شده با جراحی ترمیم کرد . پس از ترمیم یکی از لایه ها ، قبل از شروع ترمیم لایهٔ بعدی ، اجازه دهید تا لایهٔ اوّلی خشک شود . به طور کلّی لاک شکستهٔ لاک پشت ها مدّت زیادی طول می کشد تا بهبود یابد ، گاهی تا ۱ سال یا بیشتر .
منبع : لینک

 توانا بُوَد هر که دانا بُوَد ز دانش دل پیر برنا بُوَد

آکواریوم من

۷ فروردین, ۱۴۰۱
۱۰:۰۰ ب٫ظ
Avatar
1156iman
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 15
تاریخ عضویت:

۲۷ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام خدمت دوستان .

بنده یک بچه لاکپشت برکه ای اروپایی دارم و خب طبق مطالعاتی که کردم ، این لاکپشت در هفته نیاز به چند بار شست و شو داره .

بنده هم این کار رو برای اولین بار انجام دادم و بدون مایع ضدعفونی و .... با یک مسواک خالی خیلی آروم روی بدنش رو کشیدم .

اما بعد از اینکه کارم تموم شد و لاکپشت رو گذاشتم یکم راه بره ، دیدم روی لاکش سه تا خط سفید افتاده !

حقیقت وقتی که داشتم نگاه میکردم ، انگار یه چیزی مثل تیکه دستمال کاغذی چسبیده بود بهش ولی خب دیگه دست نزدم بهش تا ببینم نظر شما دوستان چیه ؟

عکسش رو هم آپلود میکنم تا بهتر متوجه بشید .

نظر شما چیه خدای نکرده بیماریه ؟

ممنون میشم راهنمایی کنید 

 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/10/16484020252291.jpg

۸ فروردین, ۱۴۰۱
۱۲:۰۴ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2239
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
359sp_Permalink sp_Print

سلام

ممکنه به خاطر این باشه که آبی که برای شست و شوی لاک پشت استفاده می کنید آب سخت هست و به همین دلیل لاک لاک پشت سفید میشه ، با استفاده از آب مقطر ، تصفیه شده و با تمیز کردن لاک لاک پشت این مشکل رو برطرف کنید .

کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

1156iman

 توانا بُوَد هر که دانا بُوَد ز دانش دل پیر برنا بُوَد

آکواریوم من

۹ فروردین, ۱۴۰۱
۵:۱۱ ب٫ظ
Avatar
1156iman
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 15
تاریخ عضویت:

۲۷ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
360sp_Permalink sp_Print

سلام مجدد خدمت دوستان .

عزیزان بنده یک سوال دیگر هم داشتم .

میخواستم بدونم رنگ و نوع مدفوع یک بچه لاکپشت برکه ای چطوری باید باشه که بهش شک کرد تا بیمار باشه یا اسهال شده باشه ؟

خیلی ممنون 

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: fafa
166 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
2 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33954

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164316

جدیدترین اعضاء:

amirali_7665, marinsanat, Karimi7, Saeid646464, Saeid6464, amir.021

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها