بیماری های لاک پشت | لاک پشت های آکواریومی

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
بیماری های لاک پشت
۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۴
۴:۳۱ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

این مطلب رو یکی از کاربران سایت واسمون ارسال کردن و گفتن یه تاپیک در مورد بیماری های لاک پشت داشته باشیم تا ابهامات مربوط به این حیوان دوست داشتنی از بین بره و اگه کسی در مورد بیماری های لاک پشت های گوش قرمز سوالی داشت بتونه مطرح کنه تا ایشون پاسخ بدن. البته اگه خواستن تو این تاپیک یه پست خالی بذارن تا این مطلب رو منتقل کنیم تا به اسم خودشون ثبت بشه، از طرفی هم این توضیحات بنده حذف بشه و یه مطلب کامل به اسم خودشون ثبت بشه. به هر حال....

مطلب زیر از طرف: MOSTAFA

موضوع: aqua Turtle sick

متن مقاله که ترجیح دادن خودمونی بیان کنن:

قبل از هر چیز باید راجب به بیماری مشترک بین لاکپشت و انسان بگم که آیا کسی دیده یکی بگه من فلان بیماری رو از لاکپشتم گرفتم؟

حالا چند نفر میشناسید که بگه من فلان بیماری رو از سگم یا حتی سگ ۲ تا خونه اونورتر گرفتم؟

بیماری سالمونلوز

این بیماری معمولا در اثر باکتری با نام سالمونلا  که از مواد غذایی آلوده و خوردن تخم مرغ خام شیوع پیدا می کند شناخته می شود. اکثر افراد آلوده به سالمونلا ( اسهال، تب و درد شکمی ) در عرض ۱۲ تا ۷۲ ساعت پس از عفونت دارند. اما مردم می توانند این بیماری را از حیوانات خانگی و معمولا از طریق تماس با مدفوع حیوان خانگی دریافت کنند. خزندگان از جمله سوسمارها، مارها، لاک پشت، جوجه و مرغابی منابع به احتمال زیاد از این عفونت هستند سگ، گربه، پرندگان و اسب نیز ممکن است آن را حمل کنند.

هر حیوونی بالاخره بیماری های مشترکی داره که در مورد لاکپشت می تونم بگم کمتر از بقیه است، بد نیست در اینترنت بررسی ای در مورد بیماری مشترک حیوانات داشته باشید تا ببینید چقدر سهم لاکپشت ناچیزه، حتی ماهی شما هم اگه مراقبت نکنید و بخوایید همش بگیریدش تو دستتون!! می تونه شما رو بیمار کنه

این نکته رو هم در نظر داشته باشید که نه تنها دست زدن به لاکپشت از لحاظ انتقال بیماری برای شما و حیوان (دوطرفه) و حتی بیشتر برای لاکپشت، کار درستی نیست بلکه دمای دست شما برای لاکپشت بیزبان حکم تنور رو داره

چون دمای مناسب لاکپشت ۲۸ درجه است و دمایی که ما به محیط منتقل می کنم بالای ۳۲ درجه است

بیماری هایی که در زیر ذکر شده و روش درمان آن در بسیاری از سایت ها آمده ولی بنده قصد دارم روشیهایی رو که به شخصه تجربه کردم براتون قرار بدم تا اولا گرفتار این بیماری ها نشید دوما به بهترین شکل درمانش کنید

لطفا انتهای مقاله رو هم مطالعه کنید

بیماری های شایع لاک پشت گوش قرمز

۱- نام بیماری:

کوری  

علایم بیماری:

چشم‌ها متورم و پف کرده بوده و معمولاً بسته اند .در این حالت ممکن است ترشحات سفید رنگ نیز دیده شود.

علت احتمالی:

عفونت باکتریایی چشم اغلب از فیلتراسیون ناکافی آب نشأت می‌گیرد البته نباید از نا متعال بودن درجه حرارت آب نیز چشم پوشید. ورم گوش ، کلر  و جیره غذایی فقیر و ضعیف همگی می تواند باعث این حالت شوند. همچنین وجود این حالت در چشم می تواند نشانه کمبود ویتامین A ، و عفونت های تنفسی باشد.

مهم ترین علت بیماری استفاده ازآب حاوی کلر است. در برخی گونه آب غلظت بالای کلر چنین واکنش هایی را به دنبال دارد. گاهی اوقات در این شرایط لاک پشت چشم را بسته ، گاهی می مالد و سرش را تکان ناگهانی می دهد. این حالت معمولا چندین ساعت طول می کشد. اگر که این مشکل از کلر باشد ، باید از موارد ضدکلر استفاده کنید یا ۲۴ ساعت قبل  ، آب را در محلی ظرفی نگه دارید تا کلرش بپرد.

درمان :

در مورد عفونت های باکتریایی استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی چشم همچون پماد تتراسایکلین توصیه می‌گردد . همچنین لازم است تمامی فاکتور های آب محل زندگی لاک پشت تنظیم گردد.

اگر مشکل شما کمبود ویتامین A می‌باشد ، داروی خانگی برای این حالت استفاده از مقدار کمی قطره ویتامین A یا روغن کبد ماهی بر روی پلک ها خواهد بود. دادن گوشت لخم و یا غذای کامل آماده لاک پشت آب شیرین نیز گاهی می تواند سبب کمبود ویتامین A شده و آن نیز باعث التهاب چشمهامی شود.

۲- نام بیماری:

زخم های دهان

علایم بیماری:

ضایعات پرز مانند در دهان که موجب افزایش مواد نکروتیک می گردد. این امر باعث امتناع از خوردن غذا توسط لاک پشت گشته ئ باعث لاغری و بیرون زدگی چشم‌ها می گردد.

علت احتمالی:

عامل این عفونت ، باکتری های گرم منفی بوده و بسیار مسری است.

درمان :

این بیماری بسیار خطرناک بوده و نیاز به درمان فوری دارد دهان باید بامحلول  بتادین(Povidone - iodine ) چندین بار در روز شسته و ضدعفونی گردد تا بافت نکروتیک از بین برود . استفاده از آنتی بیوتیک های مؤثر بر روی باکتری های گرم منفی نیز توصیه شده است . در این بیماری لاک پشت مبتلا باید به سرعت از سایرین جدا گردد. این‌ بیماری در صورت تشخیص به‌موقع به راحتی قابل درمان است.

۳- نام بیماری:

ذات الریه

علایم بیماری:

حیوان بی‌حال و سست بوده سر خود را به بالا و یا در یک حالت غیر عادی نگه می‌دارد ضعف مفرط در پاها و ترشح از بینی و دهان به همراه خس خس نیز دیده می‌شود .

علت احتمالی:

عفونت های باکتریایی در دستگه تنفسی (ذات الریه )

درمان :

اطلاع فوری به دامپزشک و تزریق آتی بیوتیک طبق دستورالعمل (خوراندن آنتی بیوتیک به علت طولانی و غیر قابل پیش‌بینی بودن میزان جذب از طریق روده کمتر توصیه می‌شود )

۴- نام بیماری:

نرم شدن عفونی لاک

علایم بیماری:

 سطح محکم لاک و سطح شکمی نرم شده وگاهی  با خونریزی همراه است و به سرعت منتشر می گردد. ممکن است در محل نرم شدگی بوی نا مطبوعی نیز استشمام گردد

علت احتمالی:

عفونت های باکتریایی ناشی از اجرام گرم منفی

درمان :

منطقه آسیب دیده باید به طور مرتب با محلول بتادین(Povidone - iodine )  شسته شود ، تا بافت نکروزه حذف گردد. استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی نیز توصیه شده است. این عفونت عاملی است ثانویه که بعد از بروز سوختگی ناشی از برخورد با بخاری  و یا خراش ناشی از سنگ‌های تیز کف آکواریوم ایجاد می گردد.

۵-نام بیماری:

مسمومیت خونی

علایم بیماری:

سستی و بی حالی ، ضعف و قرمز شدن سطح شکمی لاک

علت احتمالی:

مسمومیت خونی

درمان :

به علت درگیری کبد و پیشرفت سریع بیماری ، تزریق آنتی بیوتیک و درمان حمایتی دقیق و فشرده توصیه می گردد. همچنین آزمایش خون نیز برای درمان بهتر بیماری مؤثر است.

۶- نام بیماری :

کمبود کلسیم (نام این بیماری Soft Shell یا Metabolic Bone Disease است)

علایم بیماری:

لاک نرم شده و ممکن است تغییر شکل یابد . در ادامه پاهای لاکپشت ضعیف شده و دچار مشکل تغذیه می گردد. در صورت ادامه نرم شدن لاک ، ممکن است نقاط دارای رنگ سفید به وجود آید

علت احتمالی:

کمبود کلسیم در جیره غذایی ، کمبود کلسیم در خون سبب می شود که بدن کلسیم مورد نیاز خود را از اسکلت دریافت کند و این سبب سست شدن اسکلت و لاک می شود.اگر لاک پشت شما خیلی کوچک است ، نرم بودن لاک می تواند طبیعی باشد ، در غیر این صورت نرم بودن لاک یک بیماری تلقی شده و علت آن کمبود کلسیم و ویتامین D3 است.  گوش قرمز های جوان با سرعت بالایی رشد کرده و نیاز زیادی به کلسیم دارند. همچنین گوش قرمز های ماده در هنگام تخم گذاری(چون کلسیم در تشکیل پوسته تخم خیلی مهم است).

درمان :

درمان شامل تزریق کلسیم به همراه اصلاح جیره غذایی(بهترین کار این است که کف دریا رابه عنوان یک منبع خوب کلسیم از عطاری ها تهیه کرده و پس از شستشو ، و البته جدا کردن قسمت سخت آن را در اختیار لاک پشت بگذارید تا خودش به میل خودش آن را بخورد و دچار این عارضه نشود.توجه کنید که سبزیجاتی که اگزالیک اسید دارند ، مثل اسفناج ، جلوی جذب کلسیم را گرفته و هرگز نباید به لاک پشت های گوش قرمزداده شود )

 و راه حل بعدیبرای درمان این بیماری نگهداری لاک پشت بیمار در زیر اشعه UV-B می باشد.

۷- نام بیماری:

زخم

علایم بیماری:

زخمهای تازه بر روی بدن

علت احتمالی:

مبارزه ، خراش های حاصل از برخورد لاک پشت با سنگ‌های تیز و سایر اشیاء محل زندگی

درمان :

حذف عامل مسبب زخم از محیط و تمیز کردن محل زخم با استفاده از بتادین تا زمان بهبودی کامل و پیش گیری از عفونت های ثانویه باکتریایی و قارچی

۸- نام بیماری:

آبسه گوش

علایم بیماری:

التهاب و تورم در کنار سر

علت احتمالی:

آبسه گوش به علت آلوده بودن آب محل زندگی

درمان :

برداشتن آبسه و تورم با تکنیک جراحی توسط دامپزشک و تحت بیهوشی عمومی با ایجاد یک برش در امتداد توده. لازم به ذکر است که لاک پشت پس از بهبودی باید چند روزی جدا از سایر حیوانات و در یک مکان پاکیزه نگهداری گردد.

۹- نام بیماری:

عفونت های قارچی

علایم بیماری:

ایجاد لکه های سفید - خاکستری بر روی بدن

علت احتمالی:

آب آلوده و نامناسب و عدم استفاده از UVB

درمان :

در این بیماری استفاده از آکریفلاوین(Acrifelavan) که در اکثر فروشگاه های مخصوص حیوانات خانگی قابل دسترسی است توصیه شده است . برای از بینبردن عفونت های قارچی باید این دارو را طبق دستورالعمل به آب محل زندگی لاک پشت افزود .برس کشیدن محلول بتادین بر روی محل عارضه ۲ بار در روز و به مدت ۲ هفته نیز بسیاز مفید است البته باید توجه داشت که پس از حمام با بتادین لاک پشت باید به مدت ۲۰ دقیقه خارج از آب نگهداری شود. همچنین قرار دادن یک چراغ هالوژن به عنوان منبع خوب گرما در قسمت خشکی  و فراهم آوردن دمای حدود۳۲ تا ۳۵ درجه ،باعث آمدن  لاک پشت ها به منطقه خشکشده و  از به وجود آمدن عفونت های قارچی پیشگیری می کند.

۱۰- نام بیماری:

چاقی

علایم بیماری:

کم تحرکی و تنبلی لاکپشت ها

علت احتمالی:

اختلال عمل‌کرد در کبد و سایر اندام‌های مرتبط

درمان :

ارتقای کیفی و کمی جیره غذایی

لطفا قبل از خرید لاکپشتتون محیط مناسب نگهداری اون رو فراهم کنید

حتما میدونید جنس لاک لاکپشت از استخوان و در نتیجه درصد فراوانی کلسیم هستش

پس مطمعن باشید یکی از شایع ترین بیماری ها که ناشی از بی توجهی شما به این موضوع هست نرمی لاک حیوان است

اما راه حل چیست؟ اصلا اصلاح جیره غذایی یعنی چی؟ حتما باید از لامپ های گران قیمت UV استفاده کرد؟

اولین گزینه پیش رو استفاده از غذای مخصوص لاکپشت و جهت تنوع غذایی استفاده از میگو که خودش هم کلسیم داره

دقت کنید غذاهای مخصوص انواع مختلفی دارند، دقت کنید در ترکیبات آن حتما کلسیم ذکر شده باشه

دوم اشعه نور خورشید (غیر مستقیم) یا شبیه سازی آن هستش که در جذب کلسیم کمک می کنه

شما میتونید با ترکیب یک لامپ ۱۰۰ یا هالوژن های قدیمی (بسیار زود می سوزه)(حرارت بسیار زیادی داره و از این لحاظ مناسب تر از لامپ معمولیه) و یک مهتابی آبی که باعث ایجاد UV-A و UV-B می شه نور خورشید رو تا حدی شبیه سازی کنید، البته استفاده از لامپهای مخصوص مسلما بهتره

سوم محل استراحت و آفتابگیری برای لاکپشت بسیار مهمه، لاکپشت بیشتر اوقات در حال استراحته و باید در روز حداقل یکبار لاکش کاملا خشک بشه (این در سفت شدن لاک بسیار موثره)

تا جای ممکن سعی کنید کلسیم رو خودتون هفته ای دو سه بار به شکلی به لاکپشتتون بدین تا بخوره

یه روش اینه که تکه های ریز کف دریا (استخوان زیر هشت پا یا به اصطلاح انکاس) را بریزید وسط یه مقدار میگو تا بوی میگو بگیره

روش دیگه باز کردن شکم میگو یا ماهی خوراک و ریختن پودر کلسیم در آن

لطفا روش زیر رو کامل بخونید، روشی است که به شدت استرس زا است و باید با دقت انجام بشه، این روش تنها موقعی که بیماری شدت گرفته استفاده می شه

روش دیگه که من موقع بیماری ازش استفاده کردم ترکیب یه لیوان شیر با قرص کلسیم – دی و انداختن حیوان تو ترکیب به مدت چند دقیقه ( فقط تا زمانی که مطمعن بشین یه مقدار از اون ترکیب رو خورده)(دقت کنید زیاده روی نکنید احتمال خفگی وجود داره)

و تکرار این کار روزی یک بار (فقط روزی یکبار نه کمتر نه بیشتر)(اینکار رو فقط مواقعی انجام بدین که لاکپشت از غذا افتاده و مریضیش شدت گرفته)

این یکی روش رو اصلا توصیه نمی کنم ولی خودم به شخصه به زور دهان لاکپشت رو باز کردم و ترکیبی از غذا و کلسیم دادم بهش

اول یکی از لاکپشتهای خودم با این روش مرد (زیاده روی کردم، خفه شد) بعد دفعه بعد تونستم لاکپشت رفیقم رو درمان کنم

بهتره اینکار در وسط روز انجام بشه که تا شب هواستون به شرایط لاکپشتتون باشه

بیماری شایع دیگه ای من چندین بار تجربش کردم پف کردن چشم که ممکنه به کوری برسه

تا حالا نشده آب آکواریوم برسه زیر ۲۷ و لاکپشتام چشمشون پف نکنه، برعکسشم بوده، یکی از لاکپشت کوچولوهام رو انداختم تو تانک اصلی(ماهی نگه می دارم)، ۳۱ درجه بود، تلف شد تفلک

مورد بعدی آلوده بودن آبه

یا باید حجم آبتون زیاد باشه یا فیلتراسیون قوی داشته باشید

لاکپشتها اشتهای بسیار زیادی دارن و به علت اینکه از دست غذا می گیرن و به شدت واسه گرفتن غذا به شکل جذابی دست و پا می زنن ما هم به اشتباه به اونها زیاد غذا می دیم و خوب نتیجش آلوده شدن آبه

چشم لاکپشت مثل چشم انسان نسبت به آلودگی بسیار حساسه و در مواقع آلوده شدن لازمه که از تتراساکلین چشمی استفاده بشه

باید مطمعن بشید پماد به چشم حیوان رسیده و البته اینکار بسیار سخته و استرس زیادی به لاکپشت منتقل می کنه

بعد از اینکه مقدار زیادی پماد ریختین رو چشمش با دست کمی فشار بدین و ماساژ بدین (کورش نکنید، آروم ماساژ بدین)

لاکپشت شما بعد از کمتر از یکدقیقه کل پماد رو از رو چشمش پاک می کنه! پس باید روزی ۳ یا ۴ دفعه اینکار رو انجام بدین

لازم به گفتن نیست که اگه نظافت آب رو رعایت نکرده باشید همه این کارها بیهوده خواهد بود

کمبود ویتامین A هم علت دیگه ای است که اگر از غذای مخصوص استفاده کنید دچار مشکل نمیشید

اگر چشم لاکپشتتون پف کرده بود حتما قطره ویتامین A که برای کودکان استفاده می شه یا قطره مخصوص که اینجا نیست تو چشم لاکپشت بریزید (دقت کنید حداقل ۲ ساعت قبل یا بعد از استفاده از تتراساکلین چشمی)

نکته بعدی هم کلر، حتما از آب مونده و بدون کلر استفاده کنید

Image Enlarger

Image Enlarger

و اما بیماری ذات الریه

من به شخصه هیچ کار نتونستم بکنم و بردمش دامپزشکی، ۴ تا آمپول که ۳ تاش ویتامین و یکیش آنتی بیوتیک بود زدیم بهش، پاهاش رو کمپرس آب گرم کردیم (لاکپشت خونسرده و بدون کمپرس آب گرم دارو جذب خونش نمیشه) تا خوب شد

بهترین راه تشخیص ذات الریه آب لذج مانندیه که از بینی لاکپشت میریزه بیرون و خس خس سینه اش چون بی حالی و غذا نخوردن در بسیاری از بیماری ها مشترکه

همونطور که در بالا ذکر شد این بیماری به دلیل عدم رعایت نظافت آب و چیزی که به تجربه بهش رسیدم سردی آب هستش

در مورد مابقی بیماری ها تا به حال با اونها مواجه نشدم

کاربران زیر از شهریار (onlypet.ir) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

H∀ⓂΞD20, یاشار

1 تالار گفتگو

۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۴
۶:۵۷ ب٫ظ
Avatar
shayan.sh

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 825
تاریخ عضویت:

۴ مهر, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

من یک لاک پشت خاکی دارم حدود ۲۰ سانته خیلی باحاله دستم رو میارم جلوش سرشو از تو لاکش میاره بیرون نازش کنم تو یه حیاط پردرخت بزرگه که یه درخت توت توشه که این میره تنوت هاشو می خوره خیلی سرحاله و غذا هم همه جور میوه و سبزیبهش میدم یکی از اشنا هام یه سال پیش برام اوردش خیلی گشنه اش بور بهش خیار دادم همشو خورد ولی از وقتی که داشتمش یه مشکلی داشت اونم این بود که لاکش پوسته پوسته بو و این پوسته خیلی سفتن و نمیشه کندشون با توجه به شرایط نگه داریش علت چیه مشکلی که براش نداره راستی یه تاپیک تکثیر لاک پشت خاکی هم بذارید


۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۴
۸:۱۲ ب٫ظ
Avatar
Mostafa
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 48
تاریخ عضویت:

۳۱ فروردین, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

در مورد لاکپشت گوش قرمز می دونم که این نشونه رشده

احتمال زیاد در مورد لاکپشت شما هم همینطوره، لاکش رو نکن بزار خودش بیوفته

دوستی داشتم که لاکپشت خاکی داشت روش رو اسپری قرمز زده بود، کلاغ دیدش بردش

حواستون باشه از این کارای عجیب غریب نکنین

یه سر به اینجا هم بزنین

اگه واسش قفس درست نکنی دیر یا زود گربه یا کلاغ میاد سراغش و اذیتش می کنه flower

۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۴
۸:۲۷ ب٫ظ
Avatar
shayan.sh

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 825
تاریخ عضویت:

۴ مهر, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

نه خیلی بزرگه تازه ما زیاد گربه نداریم اگه بخواد بیاد گربهه میره سراغ مرغ هامون که اوناهم یه خروس گردن کلفت پیششونه


۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۴
۸:۳۴ ب٫ظ
Avatar
Mostafa
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 48
تاریخ عضویت:

۳۱ فروردین, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

ایول، پس حله

راستی زمستونا می خوابه؟

عکس داری بزای ازش؟

من زیاد اطلاعات ندارم در موردش ولی اگه می تونی عکس بزار ببینیمش شاید دوستان اطلاعات خوبی داشت بده بهت i-love-you

۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۴
۹:۰۷ ب٫ظ
Avatar
shayan.sh

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 825
تاریخ عضویت:

۴ مهر, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

بله امسال زمستون یه جایی رو کنده بود یه چند وقتی خواب بود عکسش هم چند روز دیگه می ذارم


۲۸ خرداد, ۱۳۹۴
۴:۵۸ ب٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1282
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

چند وقته که لاکپشتامو ول کردم تو حیات که ازاد باشن و خیلیم راضین و احساس میکنم مهرشون بهم بیشتر شدهhahaha2

ولی الان چنتا لکه یا شاید زخم روی پوست لاکی نر دیدم

Image Enlarger

Image Enlarger

 

Image Enlarger

 

و همونطور که میبینید یکم گوشه چشم چپ لاکپشتم قرمز شده ولی اصلا هیچ مشکلی مثل غذا نخوردن و سستی و.. نداره بنظرتون اینا براش مشکل داره؟

۲۹ خرداد, ۱۳۹۴
۵:۲۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

اینها زخم هست و به چند دلیل به وجود میاد.

اول از خشکی و کمبود رطوبت و آفتاب سوزان .

دوم از درگیری با هم نوع و یا زخم شدن توسط خار گل و ....

سوم کمبود ویتامین و املاح بدنش و خشک شدن پوست.

بنظر بنده اون زخم های پاش رو حتما با پماد چشمی تترا سیکلین چرب کنید تا عفونت نکنه چون اگر عفونت کنه به راحتی لاکپشت رو میکشه.

حتی میتونید بهش حمام تتراسیکلین هم بدین برای چمش هم مفیده و یا از همون پماد چشمی تتراسیکلین به چشمش هم بزنید باید دو سه روزه خوب بشه.

اگر بهتر نشد بفکر غذای مخصوص لاکپشت باشید.birddone

۲۹ خرداد, ۱۳۹۴
۱۱:۵۴ ب٫ظ
Avatar
Mostafa
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 48
تاریخ عضویت:

۳۱ فروردین, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

دوست عزیز حیات اصلا جای خوبی واسه این گونه لاکپشت نیست

خواهشم از شما اینه که این طفلی رو در جای مناسب که تو سایت هم شرایطش هست نگهداری کنین

زخمها رو با تتراساکلین تمیز کنین

احساستون رو درک میکنم، نمیدونم چرا احساس می کنین تو حیات بیشتر بهش خوش میگذره ولی بنظر من حسابی تو عذابه

حمله شبانه هیولاهای خوف ناک و سرما و گرمای بیش از حد روز و شب و اینا shark2 eek no-name

حالا بدون شوخی خداییش بیارش تو خونه گناه داره طفلک

۶ مرداد, ۱۳۹۴
۱۲:۴۸ ب٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1282
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

الان یه چند وقتیه یه مواد خیییلی رقیق مثل اب پس میده فک کنم مدفوعشه . قبلا هیچوقت تو خشکی پی پی نمیکرد ohبنظرتون چه نوع مریضیه؟

۶ مرداد, ۱۳۹۴
۱۱:۰۹ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

اگه درست حدس زده باشم لاکپشت شما اسهال شده و به احتمال زیاد یا میوه زیاد خورده و یا در محل خیلی گرم نگهداریش کردین اگر هم مدفوعش آبکی و کاملا سفید رنگ هست عفونت دستگاه گوارش داره که با مترونیدازول باید درمانش کنید. اگر مورد دیگه ای هست بیشتر توضیح بدین .

باز منتظر نظر سایر دوستان باشید.

birddone

۷ مرداد, ۱۳۹۴
۸:۱۲ ق٫ظ
Avatar
Mostafa
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 48
تاریخ عضویت:

۳۱ فروردین, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

کیفیت آب چطوریه؟

اگر نسبت به قبل زودتر رنگ آب عوض شده باشه معنیش اینه که عفونت روده ای داره (مدفوعش آبکی و رنگیه که باعث میشه آب هم رنگ سبز لجنی بگیره)

مقداری از آب رو سیفون کن و از قرص مترونیدازول استفاده کن (دارو انسانی است و داروخونه ها دارن)

۷ مرداد, ۱۳۹۴
۴:۰۷ ب٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1282
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

جاش بله نسبتا گرمه تو اتاقیه که کولر نداره.eekکیفیت ابشم قبلا خوب نبود ولی حالا زود زود سیفون میکنم .

ابو قهوه ای میکنه ولی فقط یبار سبز بود . قرص مترانیدازول رو بدم بخوره یا بریزم تو ابش؟چقد طول میکشه؟کپسول سلکوکسیب (celecoxib200)استفاده کردین ببینین نتیجش چجوریه؟

۷ مرداد, ۱۳۹۴
۴:۳۴ ب٫ظ
Avatar
Mostafa
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 48
تاریخ عضویت:

۳۱ فروردین, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

سیفون بیش از حد علاوه بر از بین بردن سیکل ازت باعث استرس میشه، مراقب این موضوع هم باشید

در مورد قرص ها یا داروی مخصوص از آکواریوم فروشی تهیه کنید یا دارویی که قبلا توسط بقیه تست شده و مشکلی نداشته

بجز آموکسی سیلین و مترونیدازول بنده داروی دیگه ای امتحان نکردم که در مورد این مشکل مترونیدازول کاربرد داره (عفونت روده ای)

تو آب دماسنج بزارید حداکثر باید ۳۰ درجه باشه

دمای مناسب هم ۲۷ ۲۸ درجه است (۲۷ درجه به شرط اینکه آفتاب یا لامپ تو محیط خارج از آب داشته باشه)

۷ مرداد, ۱۳۹۴
۴:۴۴ ب٫ظ
Avatar
Mostafa
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 48
تاریخ عضویت:

۳۱ فروردین, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

راستی

قرص رو باید تو آبش حل کنید

من واسه ۱۰۰ لیتر آب ۲ تا قرص مینداختم

۷ مرداد, ۱۳۹۴
۱۰:۱۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

مترونیدازول رو خوراکی هم میتونید بهش بدین اما از اون کپسولی که فرمودین استفاده نکردم و اصلا نمیدونم چیه birddone

۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۱۰:۵۲ ق٫ظ
Avatar
Snow Princess
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 5
تاریخ عضویت:

۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام .

من دو تا لاک پشت گوش قرمز کوچولو دارم . خیلی کوچولو در حد ۳ - ۴ سانتی متر .

یکیشون روی کناره های لاکش بی رنگ شده یه خورده هم نرمه اطراف طرح های لاکش هم بی رنگ شده .cry

چکارش کنم ؟cry

نمیره یه وقت pray

یه تراریوم کوچولو از اینا که وسطش پله داره براشون گرفتم آبشونم خیلی کمه در حد دو تا لیوان . دماش هم هم دمای محیطه . غذا هم بهشون از این میگو های خشک شده میدم .

الان از وقتی گرفتمشون اون یکی یکم رشد کرده ولی این همینطوری کوچولو مونده .

به نظرتون مشکلش کمبود کلسیمه یا بیماری قارچی چیزی گرفته ؟cry

۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۴:۲۷ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

ابتدا عضویتتون رو در سایت خودتون تبریک عرض میکنم flower

لاکپشت شما دچار فقر غذایی و کمبود املاح و به خصوص کلسیم و فسفر شده بهتره از غذای مخصوص لاکپشت و یا غذاهای متنوع از جمله میوه - سبزی استفاده کنید و قرص کلسیم دی انسانی رو نیز به ۴ قسمت تقسیم کنید و هر دو روز یک قسمتش رو به خورد لاکپشت بدین و یا داخل آب حل کنید.

اگر کیفیت آب پایین باشه از بیماری هم میتونه این مشکل ایجاد بشه اما شما نظافت رو رعایت کنید و کیفیت آب رو بالا ببرید و غذای متنوع و موقی به لاکپشتتون بدین احتمالا خوب میشه.

birddone

۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۹:۳۸ ق٫ظ
Avatar
Snow Princess
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 5
تاریخ عضویت:

۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

خیلی ممنون بابت راهنماییتون .flower

من فکر کردم شاید بیماری قارچی باشه واسه همین دو روز گذاشتمش تو ظرف جدا و قطره ی ضد قارچ ریختم براش . امروز هم یه دونه قرض کلسیم دی تو یه لیوان شیر حل کردم لاک پشت رو گذاشتم توش تا الان که مشکلی نداشته راحت میاد نفس می گیره و دوباره میره پایین .

چقدر بذارم بمونه توش ؟

چند روز این کارو تکرار کنم ؟

این دو روز اصلا غذا نمی خورد ولی امروز یه کم غذا خورد .

به نظرم داره بهتر میشه ولی کناره های لاکش هنوز نرمه مخصوصا قسمت پشتی لاکش خیلی نرمه ، اون یه لاک پشتمم قسمت پشت لاکش خیلی نرمه .

این طبیعیه ؟

۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۱۰:۴۰ ق٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

چرا لاکپشت رو داخل شیر قرار دادین مگر قصد جونش رو کردین ؟؟؟!!!

شیر لاکتوز داره و برای لاکپشت هضمش مشکله و حتی ممکنه اون رو بکشه.

خیلی سریع کل آب رو تعویض کنید و آب تازه اضافه کنید قرص کلسیم دی رو هم بهتره با غذا به خورد لاکپشت بدین و یا اگر نخورد در آب حل کنید و بعد از دو سه ساعت آب رو تعویض کنید.

اگر بشه قرص رو پودر کنید روی غذا و بخوره خیلی بهتره ضمنا اگر تخم مرغ آب پز شده جلوش بذارید و اندکی بخوره خوبه پوست تخم مرغ رو هم بخوره خوبه و براش مفیده پس تخم مرغ رو آب پز کنید و با کارد از وسط به چند قسمت تقسیم کنید و زرده و سفیده رو به همراه پوست تخم مرغ در اختیارش قرار بدین.

فعلا هفته ای یک روز از قرص ویتامین کلسیم دی و یک روز هم از تخم مرغ آب پز استفاده کنید ( هم زمان با ویتامین نباشه ) و بعدا که خوب شد ماهی یک روز.

نرمی لاک لاکپشت اصلا طبیعی نیست ضمنا محل های نرم رو فشار ندین.

گوشت ماهی - میگوی تازه هم بخورن براشون خیلی خوبه سبزیجات از قبیل کلم - کاهو - اسفناج - کرفس - شبید و میوه هم بهشون بدین حبوبات آب پز شده هم براشون مفیده. birddone

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: Mortezakh
166 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
4 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33802

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163788

جدیدترین اعضاء:

samanhoseyni, 2023abolfazl, HOJAT MARGOMI, I_donno, radin.456, lucindamacgregor

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها