آر اس اس موضوع
۶:۴۷ ب٫ظ
کاربر هدفمند
۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
افلاینبه شناخت یکی از ماهیان بسیار زیبای آبشور می پردازیم...
نام : دامسل اکسیدان
خانواده: دوشیزه ماهیان
زیستگاه :شرق اقیانوس هند، استرالیا، اندونزی، مرکزی/غربی اقیانوس آرام
حداقل حجم : ۱۵۰ لیتر
تغذیه: ریز جلبک ها مثل اسپرولینا، سخت پوستان کوچک کریل ، میسیس یا آرتمیا، زئو پلانتکون
خلق و خو : بسیار تهاجمی است، حتی با معیار های یک دامسل که خانوادگی تهاجمی هستند ، این ماهی تهاجمی تر است !
سطح نگهداری: آسان
مناسب برای مبتدیان: بله
سازگاری با تپه مرجانی: بله

کاربران زیر از 30Mahi برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
AROWANA. OSCAR, -paradoxیاد باد آنکه ز ما وقت سفر یاد نکرد ...
به وداعی دل غمدیده ما شاد نکرد ...
۱۰:۳۰ ق٫ظ
کاربر هدفمند
۵ شهریور, ۱۴۰۰
افلاین۱:۰۰ ب٫ظ
کاربر هدفمند
۲۳ تیر, ۱۴۰۰
افلاینخوب با اجازه اقا امیر. مقداری اطلاعات کم بود تکمیلش کنم.همه اطلاعات رو نمیگم تا اقا امیر خودش بتونه کامل تکمیلش کنه.
نام عمومی : Blue Velvet Damselfish
نام علمی : Paraglyphidodon oxyodon
خانواده : Pomacentridae
زیستگاه: اقیانوس آرام . استرالیا . اندونزی . فلیپین
دمای مناسب : ۲۳C-29C
شوری مناسب : ۱.۰۲۶-۱.۰۲۰
PH مناسب : ۸.۵-۸
سازگاری باریف: کاملا ریف سیف هستش و گذینه عالی برای اکواریوم های مرجانی به شمار میره.
نگهداری : مقداری خشن و قلمرو طلبه و باید در انتخواب کردن هم تانکی هاش دقت بالایی به خرج داد.ماهی های بزرگ مثل راس ها خرگوش ماهیا و جراح ها میشه در اکواریوم این ماهی نگهداری کرد. حجم تانک از ۷۰۰تا ۱۰۰۰ لیتر باشه بهتره.سطح نگهداریش هم اسون هست و نیاز به تجربه خواصی نداره.
منبع : https://www.aquariumdomain.com/SpeciesProfiles/MarineFish/BlueVelvetDamselfish.shtml
کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
helia fish, ERFAN_PC, Mohammad 8.731, -paradox, 30Mahi
۶:۰۶ ب٫ظ
کاربر هدفمند
۵ شهریور, ۱۴۰۰
افلاینس مجدد
آقا نوید کل مطلب صحیح بود فقط یه چیزی بگم
کلا دامسل ها( نه همشون ) و دلقک ها ماهی های مینیاتوری هستند و ریز جثه هستند و حتی بعضی ها توی حجم ۳۰ لیتر یا ۴۰ لیتر این ماهی ها رو نگه میدارن خصوصا دلقک اسلاریس و دامسل ازو
ولی شما گفته بودین بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر
خواستم بگم که اصولی نیست ولی نشدنی هم نیست توی حجم های نانو نگهداری بشن
راستی آقا نوید انتخاب درسته نه انتخواب 😂😂🙈(شوخی کردم 😂🥴
کاربران زیر از -paradox برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Mohammad 8.731, AROWANA. OSCAR۶:۲۳ ب٫ظ
کاربر هدفمند
۲۳ تیر, ۱۴۰۰
افلاین-paradox گفته
س مجددآقا نوید کل مطلب صحیح بود فقط یه چیزی بگم
کلا دامسل ها( نه همشون ) و دلقک ها ماهی های مینیاتوری هستند و ریز جثه هستند و حتی بعضی ها توی حجم ۳۰ لیتر یا ۴۰ لیتر این ماهی ها رو نگه میدارن خصوصا دلقک اسلاریس و دامسل ازو
ولی شما گفته بودین بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر
خواستم بگم که اصولی نیست ولی نشدنی هم نیست توی حجم های نانو نگهداری بشن
راستی آقا نوید انتخاب درسته نه انتخواب 😂😂🙈(شوخی کردم 😂🥴
کاملا درسته ولی حجم رو بیشتر برای شرایت ماهی تعریف میکنن.مثلا این نوع دامسل بیشتر توی اکواریوم های بزرگ راحت تر و شاداب تره تا توی یه ۳۰ لیتری.و از جایی که بیشتر دامسل ها عادت به جاهای باز و بزرگ دارن بهتره که اکواریومشون بزرگ باشه
.و از اون جای که من سریع مینویسم غلط املایی زیاد دارم و توجه به غلط های متنم نمیکنم.شمام زیاد سخت نگیر
.
کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
-paradox
بیشترین کاربران آنلاین:1075
افراد آنلاین کنونی:
524 مهمان
مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
2 مهمان
برترین نویسندگان:
مجتبی : 22934
ΡARSA : 4194
alirezaj : 3752
H∀ⓂΞD20 : 3661
حسنHTB : 3111
(SINA) : 2902
آمار کاربران:
مهمان: 575
اعضا: 44418
مدیران انجمن: 15
مدیر کل: 1
آمار انجمن:
گروه ها: 7
انجمن ها: 240
موضوعات: 7877
نوشته ها: 170351
جدیدترین اعضاء:
neda1125, ali heidari, mohammadhossein1369, Goliiiii, Ghazaaleh, hoseyn rezayiمدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

عضویت (ثبت نام)
ورود
خانه







