مار بوآی درهم کوب | شناخت

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
مار بوآی درهم کوب
۲۵ فروردین, ۱۴۰۰
۱۲:۵۷ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2239
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

Image Enlarger

نام علمی : Boa Constrictor
نام های رایج : بوآی درهم کوب ، بوآی کانستریکتور ، بوآی توانمند و ...
محل زندگی : جنگل آمازون
تکثیر : به روش های متفاوتی تکثیر می شود ، افراد متخصص در منزل در جعبه ها و آکواریوم های بسیار بزرگ آن را تکثیر می کنند .
نگهداری : توصیه می کنم که هرگز به نگهداری این مار فکر نکنید ؛ دو راهکار دارد ، اگر قصد دارید نگهداری کنید باید فردی با تجربه و متخصص باشید و راهکار دوّم هم این است که اصلا به نگهداری اش فکر نکنید ، علتش را در پایین خواهم نوشت .
تغذیه : گراز های وحشی ، گوزن های جوان و تمساح
طول عمر : تا ۴۰ سال عمر می کنند .
اندازه : تا ۴ متر رشد می کنند .
وزن : حداقل ۳۰ کیلو گرم

Image Enlarger


توضیحات : این مار بزرگ اشتهایی از خود بزرگ تر دارد ، یک مار پر انرژی که زندگانی را از تن طعمه اش بیرون می کشد و آن را کاملاً می بلعد . هر بار که طعمه بیشتر حرکت کنه ، فشار مار هم بیشتر میشه . پس اگه یه وقت به دام افتادید باید بدونید که بدون حرکت باید باقی بمونید . این هیولای پولکی گرچه زهری ندارد ، امّا هر چه را که بخواهد می بلعد ، امّا ویژگی های فلج کننده او را جدّی نگیرید ، او سریع نیرومند و بغایت کشنده است . طبیعت به این مار نیرو داده ، یک اسکلت عضلانی بسیار قدرتمند که بتونن به جای سمّ ازش بهره ببرند . این مار را نیز در زیست بوم طبیعی خود به وفور می توان یافت که در میان جنگل های بارانی می خزند ، آمازون یک از بزرگ ترین محل گرد همایی بوآی درهم کوب است . Image Enlarger

با حداقل وزن ۳۰ کیلوگرم ، این خزندگان تماشایی تا ۴ متر رشد می کنند و این یعنی حجم عظیمی از عضله ، قدرت شون یکی از مشخصات برجسته اوناست ؛ حتّی یه مرد ۸۰ یا ۹۰ کیلویی هم کار سختی برای جدا کردنش داره اگه خودشو به بهش بچسبونه . مار ها به عنوان حیوانات فریبنده و خودنما مشهور اند ، این خفه کننده خون خوار می تواند : گراز های وحشی گوزن های جوان و تمساح را بخورد ؛ و این برای او حکم پیش غذا را دارد ، او می تواند آرواره های خود را ۱۸۰ درجه باز کند . آنچه می کشد اهمّیتی ندارد بلکه چگونگی انجام کارش است که به بوآی درهم کوب شهرت یافته است ، او شکار را در آغوش مرگبارش می فشارد و به معنای واقعی قلب آن را می شکند ، آنقدر می فشارد تا خون از جریان بیفتد .

Image Enlarger

بستگی به جثّه طعمه داره ، گاهی در کمتر از یک دقیقه طعمه رو می کشه ، تا وقتی که تنفّس طعمه قطع شود ، او هم چنان به فشارش ادامه خواهد داد . فکر می کنید که چگونه این درهم کوب غذایی را تا ۴ برابر قطر خود در بدنش جای می دهد ؟ پاسخ را باید در سر تبدیل شونده و بدن بسیار منعطف و عضلانی اش جست ، نکته ای او را هراس انگیز تر نیز می سازد ، بلعیدن قربانی از سر آغاز می شود ، یک نکته دیگر : اگه لقمه بزرگ تر از دهنش برداره و نتونه هضمش کنه ، نشخوارش می کنه ، مدام بالا میاره و فرایند رو ادامه میده . او تنها به درهم کوفتن و سپس بلعیدن بسنده نمی کند ، او گاز هم می گیرد ؛ ردیف دندان های تیز طعمه را به سوی حلقش می برد ، او همچنین می تواند گوشت را رشته رشته کند .

Image Enlarger

هنگامی که گاز بگیره بیرون کشیدن چیزی از دهانش بدون پاره شدن بافت بدن کار خیلی سختیه . اگر هنوز هم احساس ناراحتی نمی کنید باید بدانید که این فشارنده مهیب صدایی مانند صدای گربه ایجاد می کند ، صدای هییس مانند او هم در تار افسانه ها تنیده شده است . بومیان آمازون به این صدا میگن نفس بوآ و معتقد اند که نفس بوآ اگه به پوست انسان نزدیک بشه می تونه باعث بافت مردگی بشه . و امّا نکته ای که نباید از این مار نگهداری کنید : با وجود شهرت ترسناکش در طول دهه های اخیر بوآ به عنوان حیوان خانگی محبوبی در سراسر دنیا بدل شده است ، امّا سر کردن یک زندگی شیرین با ماری که دو برابر قدّ مردی بالغ است همیشه عاقبتی خوش ندارد . در سال ۲۰۱۰ جسد مردی نِبراسکایی درون جعبه ای یافت شد ، این مرد قصد داشت که بوآی خود را درون جعبه اش قرار دهد که ناگهان مار دچار ترس شد و به حالت فشار تدافعی در آمد و مرد را از پای در آورد . اگه آدم رو طعمه تلقی کنند ، به همان حالتی که در وقت شکار در می آیند در خواهند آمد و آنگاه است که بهای جداسازی حیوانی وحشی را از طبیعتش در خواهید یافت . ممکنه حس کنه که حواشو داریم ولی هرگز نمی تونیم از یک مار توقّع وفاداری کامل داشته باشیم .
منبع ها : http://www.wikipedia.com , http://www.thesprucepets.com , http://www.petmd.com

 توانا بُوَد هر که دانا بُوَد ز دانش دل پیر برنا بُوَد

آکواریوم من

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
189 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33945

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164296

جدیدترین اعضاء:

kasr4579, 122122, parsa81, sajjad447, Aliarshia, mortezaSO

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها