در مورد نگهداری اسکار | صفحه 2 | نظر سنجی مرتبط با ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
در مورد نگهداری اسکار
۱۴ بهمن, ۱۳۹۴
۱۲:۱۶ ب٫ظ
Avatar
oil
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 224
تاریخ عضویت:

۱۳ شهریور, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

فعلا از دعوا خبری نیست  ولی ارایش نظامی گرفتن حال کی میزنن به تیپ و تاپه هم خدا  میدونه

خدایا شکرت

۱۴ بهمن, ۱۳۹۴
۱:۱۰ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

معمولا اسکارهای آلبینو کمی آروم تر هستن و اسکار باله بلند از اینها هم آروم تره و برای همین دوستمون آقا یاشار فرمودن ممکنه در آینده درگیری پیش بیاد.

birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

saeed s
۱۸ اسفند, ۱۳۹۴
۵:۱۲ ب٫ظ
Avatar
seraj

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 135
تاریخ عضویت:

۱۳ اسفند, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

zsk64 گفته
سلام به همه ی دوستان

میخوام فقط اسکار نگه دارم ...

سخته ؟

باچندتا گونه سازگاری داره؟

ممنون از همه flower

نگهداری خیلی راحت آسان برای مبتدی های علاقه مند به گوشتخوار در صورت تکثیر نیاز به گله به صورت جدی ندارید می توانید با ۴ تا اسکار حداقل بک جفت دربیارید با سیچیلاید های آمریکایی اما با رعایت سایز سازگاری دارد

۱۸ اسفند, ۱۳۹۴
۷:۵۹ ب٫ظ
Avatar
saeed s

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 408
تاریخ عضویت:

۱ دی, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

seraj گفته

zsk64 گفته
سلام به همه ی دوستان

میخوام فقط اسکار نگه دارم ...

سخته ؟

باچندتا گونه سازگاری داره؟

ممنون از همه flower

نگهداری خیلی راحت آسان برای مبتدی های علاقه مند به گوشتخوار در صورت تکثیر نیاز به گله به صورت جدی ندارید می توانید با ۴ تا اسکار حداقل بک جفت دربیارید با سیچیلاید های آمریکایی اما با رعایت سایز سازگاری دارد

درود

این سوال مربوط به تاریخ ششم اسفند سال یکهزار و سیصد و نود و سه شمسی

میباشد و احتمالا ایشان تا بحال منتظر پاسخ نمانده اند !!!!!!!flower

کاربران زیر از saeed s برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

مجتبی, emad.ef

همیشه می پرسم .....پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است

۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹
۱۱:۵۰ ق٫ظ
Avatar
ΡARSA
TEHRAN

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 4194
تاریخ عضویت:

۲۸ تیر, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان امیدوارم سلامت باشید 

یک سوال داشتم

الان اسکار البینو من دمش سیاه شده  و بدنش حالت سیاه مانند گرفته و از دمش شروع شده که دوستانی که تجربه نگهداری آلبینو رو دارند میفهمند چی میگم 

و یکجا از سایت خوندم به خاطر کیفیت پایین ابه ولی کیفیت اب اکم بالا هست و هفته ای سیفون میزنم دیگه به نظرتون باید چه کاری انجام بدم تا این سیاهی ها از دمش برن؟ 

۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹
۱۰:۴۶ ب٫ظ
Avatar
alirezaj
شهرقدس

معاون‌انجمن
Members

ویرایشگر

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 3752
تاریخ عضویت:

۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

علی القاعده فعلا یه سیفون سی درصدی بزنید و از یه سیف کننده هم استفاده کنید و اکسیژن رسانی رو افزایش بدید.فیلترو چک کنید که چیزی اونجا گیر نکرده باشه و کیفیت آبو پایین نیاورده باشه.

کاربران زیر از alirezaj برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

ΡARSA, ایلیا

//

خستم...خیلی خسته

۲ اردیبهشت, ۱۳۹۹
۱۱:۴۳ ق٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

همانطور که خودتون مطالعه فرمودین و آقا علیرضا هم فرمودند کیفیت آب باعث این مشکل میشه اما بع داز سیفون کردن هم قرار نیست معجزه بشه و سریع رنگ ماهی برگرده باید دو سه ماه کیفیت آب رو بالا نگهدارید و تراکم ماهی نیز کم باشه و غذای متنوع بهش بدین تا کم کم رنگش برگرده اوایل فقط سیاه تر نمیشه و بعدا این سیاهی به مرور زمان از بین میره. از استرس زیاد هم میتونه ایجاد بشه که خب شما تجربه کافی دارید و این مورد فکر نکنم ایجاد شده باشه. 

اکسیزن رسانی هم نکته جالبی بود که دوستمون اشاره کردند ممکنه با رشد ماهی شرایط به هم ریخته باشه. 

birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

ΡARSA, ایلیا
۲۲ مرداد, ۱۴۰۳
۱۰:۰۳ ب٫ظ
Avatar
mohamad1234
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 3
تاریخ عضویت:

۲ فروردین, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام من ۳ روزه که ۲ تا اسکار خریدم اولش انداختمشون پیش سیچلاید رنگی سایز ۲ بند که دیدم دارن اسکار ها رو میزنن منم جداشون کردم الان ۲ روزه که اسکارا گوشه گیرن فقط غذا میخورن  روزی ۲ تا ۳ بارم ی دوری میزنن باز میرن قایم میشن چراغم که روشن میکنم میرن داخل مخفیگاه خاموش که میکنم بعد چند دقیقه میان بیرون 

 

اگه میشه بم بگید که چرا میرن کف و گوشه گیرن و باید چکار کنم

 

و آیا باید همیشه نور خاموش یاشه

 

سیچلاید ها هم داخل آکواریوم نیستن

 

ممنون

۲۳ مرداد, ۱۴۰۳
۱۱:۴۰ ق٫ظ
Avatar
(SINA)

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2896
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام
استرس بهشون وارد شده و هنوز به محیط جدید عادت نکردن. یکم بگذره خوب میشن.

 تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..  

آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.

۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۱۱:۵۵ ب٫ظ
Avatar
بابک
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۱۳ دی, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

مخفیگاه برای اسکارچطوری میشه درست کردیک گله هشت تایی اسکاردارم صبح دیدم یکیش افتاده کف تانک مرده مطمئن هستم درگیری داشته ممنون میشم راهنمایی کنید

۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۱:۴۸ ق٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

بابک گفته
مخفیگاه برای اسکارچطوری میشه درست کردیک گله هشت تایی اسکاردارم صبح دیدم یکیش افتاده کف تانک مرده مطمئن هستم درگیری داشته ممنون میشم راهنمایی کنید  

اون دیگه سلیقه افراده

میتونی تعدادی سنگ مناسب بچینی جوری که مخفیگاه باشه و به صورت تونل یا پل مانند و ... ایجاد بشه 

یا کوزه چیزی بزاری و خیلی کارهای دیگه

۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۲:۱۰ ق٫ظ
Avatar
Reza Bn
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 91
تاریخ عضویت:

۱۴ آذر, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

بابک گفته
مخفیگاه برای اسکارچطوری میشه درست کردیک گله هشت تایی اسکاردارم صبح دیدم یکیش افتاده کف تانک مرده مطمئن هستم درگیری داشته ممنون میشم راهنمایی کنید  

شما اول باید مطمئن باشید که دلیل اصلی تلف شدن ماهی درگیری بوده یا خیر.ضمنا اسکار بعد از جفت یابی نسبت به سایر ماهیا پرخاشگر میشه و طبق تجربه به نظرم بهتره بعد از جفت یابی جدا بشن و جفت در تانک مجزا نگهداری بشه.

۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۲:۱۹ ق٫ظ
Avatar
بابک
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۱۳ دی, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

هنوزبچه هستن سه بندهستن

۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۲:۲۶ ب٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

بابک گفته
هنوزبچه هستن سه بندهستن  

خب اگه کوچکن که بعیده طوری درگیر بشن که ماهیتون شب تا صبح بمیره

بررسی کنید احتمالا بیماری یا چیز دیگه باشه دلیل مرگش

اگه تازه خریدین کیفیت آب و روش آب به آب کردن درست بوده ؟

۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۸:۰۱ ب٫ظ
Avatar
Clownfish
مشهد

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 245
تاریخ عضویت:

۱۴ تیر, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

بابک گفته
مخفیگاه برای اسکارچطوری میشه درست کردیک گله هشت تایی اسکاردارم صبح دیدم یکیش افتاده کف تانک مرده مطمئن هستم درگیری داشته ممنون میشم راهنمایی کنید  

سلام

البته حجم آکواریومت هم کم نباشه چون علاوه بر درگیری

ماهی اسکار یک مقدار کثیف کاری زیادی داره 

معمولا باید بالای ۱۵۰لیتر بگیری برای ۸ تا اسکار

"ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."

۲۹ شهریور, ۱۴۰۴
۱۱:۰۰ ب٫ظ
Avatar
Ali-g 1367
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 91
تاریخ عضویت:

۲۴ فروردین, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

توی تانک ۱۲۰ لیتری ۴تا اسکار ۱۰ سانتی نگه میدارم ۲تا البینو ۲تا تایگر

البینوها یه مقدار کمی تایگرارو دنبال و اذیت میکنن

رنگ تایگر ها بیشتر اوقات رنگ پریده هستن

بعضی اوقات هم مخصوصا بعد از غذا ۴تاشون یه گوشه رو شن میشینن رو هم و تقریبا مایل

این رفتارشون طبیعیه؟

غذا هم گرانول و دل گوساله و دل بوقلمون بهشون میدم هفته ای ۲بار دل میدم روزی یک وعده

در مورد تغذیه هم راهنمایی کنین که همین غذاها خوبه یا خیر

۳۰ شهریور, ۱۴۰۴
۰:۲۰ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Ali-g 1367 گفته
توی تانک ۱۲۰ لیتری ۴تا اسکار ۱۰ سانتی نگه میدارم ۲تا البینو ۲تا تایگر

البینوها یه مقدار کمی تایگرارو دنبال و اذیت میکنن

رنگ تایگر ها بیشتر اوقات رنگ پریده هستن

بعضی اوقات هم مخصوصا بعد از غذا ۴تاشون یه گوشه رو شن میشینن رو هم و تقریبا مایل

این رفتارشون طبیعیه؟

غذا هم گرانول و دل گوساله و دل بوقلمون بهشون میدم هفته ای ۲بار دل میدم روزی یک وعده

در مورد تغذیه هم راهنمایی کنین که همین غذاها خوبه یا خیر  

سلام

زیاد غذا میدید حتما

اگه گرانول مارک خوب باشه که عالیه

کنارش میلورم هم بدید 

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1075

افراد آنلاین کنونی:
79 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4194

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2896

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 44406

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7874

نوشته ها: 170330

جدیدترین اعضاء:

taha.laki, _babak, natalia, bita7408, .Nilofare 1387, meysamp1377

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها