راهنمای جامع طی کردن سریع چرخه آب آکواریوم | صفحه 44 | پارامترها و خواص فیزیکو شیمیایی آب

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
راهنمای جامع طی کردن سریع چرخه آب آکواریوم
۳۰ آذر, ۱۴۰۳
۹:۴۴ ب٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1382
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
861sp_Permalink sp_Print

سلام تانک شما اصلا سیکلی نداشته که بخواد بهم بخوره برای طی کردن سیکل یه سطح وسیع که توسط مدیا تامین میشه و جریان آب مناسب برای تغذیه باکتری ها نیازه که بیوفیلتر هیچ کدومو نداره و اگه سیکلی هم تشکیل بشه خیلی ضعیف و بی اثره. اگه برای تانک بچه ماهی هاست خیلی درگیر سیکل نباشید و دو روز در میون ۲۰ درصد سیفون کنید.

حالا اگه فیلتر خوبی داشتید(فیلتر اکسترنال) بعد از ۲۴ ساعت خاموشی سیکلتون حتما از بین میرفت.

کاربران زیر از MOHAMMAD99 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Ali-g 1367
۳۰ آذر, ۱۴۰۳
۱۰:۴۰ ب٫ظ
Avatar
Ali-g 1367
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 91
تاریخ عضویت:

۲۴ فروردین, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
862sp_Permalink sp_Print

خوب بازم آبیه که یکسال تو تانک بوده و اصطلاحا اب کهنه شده بوده. اره بچه سیچلاید میخوام توش بریزم قبلا گوپی داشت الان فقط یه لجن خار داره تا وقتی اینارو اضافه کنم

۱۱ دی, ۱۴۰۳
۷:۲۸ ب٫ظ
Avatar
Saeed GS
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 64
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین
863sp_Permalink sp_Print

سلام باکتری ساز خوب برای راه‌اندازی آکواریوم معرفی میکنید؟ متاسفانه تو شهر ما چیز خوبی گیر نمیاد

۱۲ دی, ۱۴۰۳
۹:۲۴ ق٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Saeed GS گفته
سلام باکتری ساز خوب برای راه‌اندازی آکواریوم معرفی میکنید؟ متاسفانه تو شهر ما چیز خوبی گیر نمیاد  

سلام

مدل های مختلفی داره

از مارک پروتکت ایرانی شروع میشه که قیمت پایینی داره تا مارک تروپیکال، جی بی ال و دنرله آلمانی

پیشنهاد من مارک الیتا هست که هم کیفیت خوبی داره هم قیمتش زیاد بالا نیست و راحت پیدا میشه

موفق باشید

۱۵ دی, ۱۴۰۳
۱۰:۴۶ ق٫ظ
Avatar
๑۩ MOEIN ۩๑
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 292
تاریخ عضویت:

۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
865sp_Permalink sp_Print

Saeed GS گفته
سلام باکتری ساز خوب برای راه‌اندازی آکواریوم معرفی میکنید؟ متاسفانه تو شهر ما چیز خوبی گیر نمیاد  

سلام 

آلیتا و A_shrimp باکتری ساز های خوبی دارن و هر دو هم ایرانیان 

۱۵ دی, ۱۴۰۳
۱۱:۰۸ ق٫ظ
Avatar
Pooryia
کرمان

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 196
تاریخ عضویت:

۸ آبان, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
866sp_Permalink sp_Print

๑۩ MOEIN ۩๑ گفته

سلام 

آلیتا و A_shrimp باکتری ساز های خوبی دارن و هر دو هم ایرانیان   

 

سلام من هر دو برندو امتحان کردم 

پیشنهاد منم آلیتاست 

۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۴:۳۲ ق٫ظ
Avatar
mehdifa
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 40
تاریخ عضویت:

۲۲ فروردین, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
867sp_Permalink sp_Print

دوستان ایا امکانش هست در دبه های بیست لیتری چرخه اب طی بشه؟

۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۹:۴۹ ق٫ظ
Avatar
Pooryia
کرمان

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 196
تاریخ عضویت:

۸ آبان, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
868sp_Permalink sp_Print

mehdifa گفته
دوستان ایا امکانش هست در دبه های بیست لیتری چرخه اب طی بشه؟  

سلام 

تا جایی می دونم خیر

مگر اینکه توی هر دبه شما امکانات لازم رو فراهم کنید مثل بخاری سنگ هوا و فیلتراسیون 

اما وقتی جابجا می کنی بازم باکتریا از بین می رن چون بیشتر باکتری توی مدیا تشکیل می شن و جابجاییش خیلی دردسر داره باز اگر ی دبه بزرگ بود شاید 

کاربران زیر از Pooryia برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mehdifa
۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۴
۰:۰۴ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

mehdifa گفته
دوستان ایا امکانش هست در دبه های بیست لیتری چرخه اب طی بشه؟  

سلام

چرخه آب تو یه لیوان هم طی میشه مهم بستر رشد باکتری ها و گردش آبه  از هم مهم تر  آمونیاک که رکن اصلی وجود چرخه هست. حالا تو دبه یا باید چند تا دونه ماهی کوچیک نگهدارید که پایدار بمونه یا از باکتری فیدر استفاده کنید. بستگی داره برای چه کاری میخواید لگر بگید بهتر میشه راهنمایی کرد

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Clownfish

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۲۹ شهریور, ۱۴۰۴
۱۱:۴۷ ب٫ظ
Avatar
Ali-g 1367
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 91
تاریخ عضویت:

۲۴ فروردین, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
870sp_Permalink sp_Print

سلام یک تانک ۶۰ لیتری رو ۱۰ روزه ابگیری کردم و سنگ هوا داخلش بوده حدود ۵درصد هم از اب کهنه تانک دیگه توش ریختم الانم یه بیوفیلتر از تانک کهنه توش گذاشتم بنظرتون میشه ماهی اضاف کرد؟؟

۳۰ شهریور, ۱۴۰۴
۰:۲۳ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
871sp_Permalink sp_Print

Ali-g 1367 گفته
سلام یک تانک ۶۰ لیتری رو ۱۰ روزه ابگیری کردم و سنگ هوا داخلش بوده حدود ۵درصد هم از اب کهنه تانک دیگه توش ریختم الانم یه بیوفیلتر از تانک کهنه توش گذاشتم بنظرتون میشه ماهی اضاف کرد؟؟  

سلام 

همینجوری باکتری ها زنده نمیمونن بدون ماهی باید تغذیه بشن 

قبل از این که ماهی اضافه کنید چند تا سرامیک و مدیا های اون تانک رو تو فیلتر این آکواریوم تون بذارید بعدش برید ماهی تهیه کنید. 

البته اگر ماهی حساسی میخواید بگیرید باکتری ساز هم بهداشتی تره هم مطمئن تر 

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Ali-g 1367

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۳۰ شهریور, ۱۴۰۴
۹:۳۳ ق٫ظ
Avatar
mojtaba f
اصفهان
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 40
تاریخ عضویت:

۱۳ بهمن, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
872sp_Permalink sp_Print

سلام دوستان تعداد زیادی از صفحات رو خوندیم و با راهنمایی شما عمل کردم اما بازهم قبل از ریختن ماهیها نظر شما رو میپرسم نکنه اشتباه کرده باشم،

یک آک ۷۰لیتری دارم که توش گوشتخوار دارم چون جاشون تنگ بود و مدام به هم میپیچیدن یک آک ۱متری ۲۴۰لیتری دست دوم خریدم اول با آب نمک غلیظ حسابی شستشو دادم و نمک اندود کردم و ۲۴ساعت بعد شستم و از آب پرش کردم ،زغال و مقداری مدیای نو گذاشتم بخاری و تاپ فیلتر رو روشن کردم ،واتر سیف زدم و ۴ساعت بعد باکتری ریختم ،فرداش دوباره باکتری ریختم به همراه فیدر  و ۲۰لیتر از آب آک قبلی و مقداری مدیا و ابر آک قبلی اضافه کردم الان دوروز از پرکردن گذشته ،سوال:از کی میتونم ماهیها رو جابجا کنم ؟آیا زغال رو نباید میذاشتم یا اشکالی نداره؟برای اضافه کردن ماهیها باید فرآیند آب به آب رعایت بشه؟

https://media.onlypet.ir/?p=11157

۳۰ شهریور, ۱۴۰۴
۹:۴۳ ق٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
873sp_Permalink sp_Print

mojtaba f گفته
سلام دوستان تعداد زیادی از صفحات رو خوندیم و با راهنمایی شما عمل کردم اما بازهم قبل از ریختن ماهیها نظر شما رو میپرسم نکنه اشتباه کرده باشم،

یک آک ۷۰لیتری دارم که توش گوشتخوار دارم چون جاشون تنگ بود و مدام به هم میپیچیدن یک آک ۱متری ۲۴۰لیتری دست دوم خریدم اول با آب نمک غلیظ حسابی شستشو دادم و نمک اندود کردم و ۲۴ساعت بعد شستم و از آب پرش کردم ،زغال و مقداری مدیای نو گذاشتم بخاری و تاپ فیلتر رو روشن کردم ،واتر سیف زدم و ۴ساعت بعد باکتری ریختم ،فرداش دوباره باکتری ریختم به همراه فیدر  و ۲۰لیتر از آب آک قبلی و مقداری مدیا و ابر آک قبلی اضافه کردم الان دوروز از پرکردن گذشته ،سوال:از کی میتونم ماهیها رو جابجا کنم ؟آیا زغال رو نباید میذاشتم یا اشکالی نداره؟برای اضافه کردن ماهیها باید فرآیند آب به آب رعایت بشه؟  

سلام

کارهای خوبی انجام دادین ولی این که تعداد و مقدار باکتری ساز با حجم آب تناسب داشته را خودتون بهتر میدونید

این که با نمک شستین و مقداری مدیا و آب تانک قبلی استفاده کردین کار درستی بوده

فیلتر و بخاری روشن بزارید و بعد از دو سه روز میتونید ماهی اضافه کنید

زغال و فعلا نزارید نیازی نیست

اولش چند تا ماهی تعداد کم وارد کنید و بعد از دو سه روز مشکلی نبود بقیه ماهی ها را اضافه کنید

برای اضافه کردن ماهی قطعا باید آب به آب را درست و اصولی انجام بدین

کاربران زیر از d@¡¡@$ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mojtaba f
۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۵
۹:۰۳ ق٫ظ
Avatar
Pooryia
کرمان

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 196
تاریخ عضویت:

۸ آبان, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
874sp_Permalink sp_Print

سلام وقت بخیر 

الان ی چند هفته ای هست آکواریوم مرتب بوی بد می ده

حتی سیفونم که می کنم یکی دو روز بعد مجدد بوی بدی می ده 

هیچ تغییری ندادم فقط ی چند روزی هست شن اضافه کردم . شن عربی .

بعد روی شیشه هم لکه های سفید رنگ ریز می شینه . 

پیوریتام دارم تو تانک روی مدیا گذاشتم اما الان دیگه تاثیری نداره . 

احیاش کردم اول گذاشتم توی آب نمک غلیظ بعد توی وایتکس . کاملا سیفید شد 

تا چند هفته پبش اینطوری نبود . 

مدیا بیشتر ماهیرانی و نخودی هست . بعد از هر سیفون ۳۰ درصد دو تا کپسول آلیتا توی آب حل می کنم و می ریزم توی آکواریوم . حجم تانکم ۳۰۰ لیتر هست heeee

۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۵
۱۰:۳۳ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Pooryia گفته
سلام وقت بخیر 

الان ی چند هفته ای هست آکواریوم مرتب بوی بد می ده

حتی سیفونم که می کنم یکی دو روز بعد مجدد بوی بدی می ده 

هیچ تغییری ندادم فقط ی چند روزی هست شن اضافه کردم . شن عربی .

بعد روی شیشه هم لکه های سفید رنگ ریز می شینه . 

پیوریتام دارم تو تانک روی مدیا گذاشتم اما الان دیگه تاثیری نداره . 

احیاش کردم اول گذاشتم توی آب نمک غلیظ بعد توی وایتکس . کاملا سیفید شد 

تا چند هفته پبش اینطوری نبود . 

مدیا بیشتر ماهیرانی و نخودی هست . بعد از هر سیفون ۳۰ درصد دو تا کپسول آلیتا توی آب حل می کنم و می ریزم توی آکواریوم . حجم تانکم ۳۰۰ لیتر هست heeee  

سلام

خب چرا بعد هر سیفون باکتری ساز میزنی؟ تراکم آکواریوم زیاد نیست؟ 

سیفون سطحی فایده نداره الان باید از کف بزنی

اما پیشنهاد من:

۱.کل فیلتر رو باز کن و بشور اما مدیا رو نه 

۲. آمونیاک و نیترات و نیتریت آب رو چک کن

۳. کربن اکتیو استفاده کن جای پیوریتا

۴. حتما اتاق تهویه داشته باشه 

۵. پد فیلتر رو کلا عوض کن ( بیشتر بخاطر ذرات معلق )

۶. متناسب با نوع ماهی دما رو یکم کم کن که تبخیر بیاد پایین ( کرمان الان گرمه فکر کنم )

۷.فعلا سیفون رو همون نرمال ادامه بده و باکتری ساز نزن

فعلا دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Pooryia, Clownfish

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۵
۱۱:۴۳ ق٫ظ
Avatar
Pooryia
کرمان

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 196
تاریخ عضویت:

۸ آبان, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
876sp_Permalink sp_Print

Matin 1387 گفته

Pooryia گفته
سلام وقت بخیر 

الان ی چند هفته ای هست آکواریوم مرتب بوی بد می ده

حتی سیفونم که می کنم یکی دو روز بعد مجدد بوی بدی می ده 

هیچ تغییری ندادم فقط ی چند روزی هست شن اضافه کردم . شن عربی .

بعد روی شیشه هم لکه های سفید رنگ ریز می شینه . 

پیوریتام دارم تو تانک روی مدیا گذاشتم اما الان دیگه تاثیری نداره . 

احیاش کردم اول گذاشتم توی آب نمک غلیظ بعد توی وایتکس . کاملا سیفید شد 

تا چند هفته پبش اینطوری نبود . 

مدیا بیشتر ماهیرانی و نخودی هست . بعد از هر سیفون ۳۰ درصد دو تا کپسول آلیتا توی آب حل می کنم و می ریزم توی آکواریوم . حجم تانکم ۳۰۰ لیتر هست heeee  

سلام

خب چرا بعد هر سیفون باکتری ساز میزنی؟ تراکم آکواریوم زیاد نیست؟ 

سیفون سطحی فایده نداره الان باید از کف بزنی

اما پیشنهاد من:

۱.کل فیلتر رو باز کن و بشور اما مدیا رو نه 

۲. آمونیاک و نیترات و نیتریت آب رو چک کن

۳. کربن اکتیو استفاده کن جای پیوریتا

۴. حتما اتاق تهویه داشته باشه 

۵. پد فیلتر رو کلا عوض کن ( بیشتر بخاطر ذرات معلق )

۶. متناسب با نوع ماهی دما رو یکم کم کن که تبخیر بیاد پایین ( کرمان الان گرمه فکر کنم )

۷.فعلا سیفون رو همون نرمال ادامه بده و باکتری ساز نزن

فعلا دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه  

سلام 

طبق عادت بعد از هر سیفون باکتری هم می زنم 

نسبت به چند هفته پیش تغییری نکرده تو حجم ماهیا که بگم عاملش اینه 

۱. چند هفته پیش کلا سامپ بالا رو با آب خود آکواریوم تمیز کردم . مدیاها رم آب کشی کردم با خود آب اکواریوم چون لجن بسته بود دور توری . 

۲. متاسفانه کیت تست ندارم . الانم که سر به فلک کشیده

۳. چشم حتما می رم تهیه می کنم . پیوریتا رو خارج کنم یا اونم باشه ؟

۴. آکواریوم توی هال هست . پنجره باز هست 

۵. چشم پد رو عوض می کنم امروز . لایکو دارم 

۶. اگر کامل خاموش کنم فعلا مشکلی نداره ؟ فکر نکنم پایین تر از ۲۶ بیاد . بازم هر جوری خودتون می گید نمی خوام دوباره درگیر سیفیدک بشم 

۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۵
۰:۵۰ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
877sp_Permalink sp_Print

Pooryia گفته

سلام 

طبق عادت بعد از هر سیفون باکتری هم می زنم 

نسبت به چند هفته پیش تغییری نکرده تو حجم ماهیا که بگم عاملش اینه 

۱. چند هفته پیش کلا سامپ بالا رو با آب خود آکواریوم تمیز کردم . مدیاها رم آب کشی کردم با خود آب اکواریوم چون لجن بسته بود دور توری . 

۲. متاسفانه کیت تست ندارم . الانم که سر به فلک کشیده

۳. چشم حتما می رم تهیه می کنم . پیوریتا رو خارج کنم یا اونم باشه ؟

۴. آکواریوم توی هال هست . پنجره باز هست 

۵. چشم پد رو عوض می کنم امروز . لایکو دارم 

۶. اگر کامل خاموش کنم فعلا مشکلی نداره ؟ فکر نکنم پایین تر از ۲۶ بیاد . بازم هر جوری خودتون می گید نمی خوام دوباره درگیر سیفیدک بشم   

لازم نیست، همین ممکنه مشکل درست کنه خودش

پیوریتا اگه موثر نیست برش دار فعلا 

خاموش کردن بخاری ثبات دمای آکواریوم رو از بین میبره پس خاموش نکن. دما باید ثابت باشه.

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Pooryia

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1075

افراد آنلاین کنونی:
216 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
2 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4194

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2902

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 44418

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7877

نوشته ها: 170351

جدیدترین اعضاء:

neda1125, ali heidari, mohammadhossein1369, Goliiiii, Ghazaaleh, hoseyn rezayi

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها