آر اس اس موضوع
۹:۴۴ ب٫ظ
نویسنده ممتاز
۱۵ دی, ۱۳۹۲
افلاینسلام تانک شما اصلا سیکلی نداشته که بخواد بهم بخوره برای طی کردن سیکل یه سطح وسیع که توسط مدیا تامین میشه و جریان آب مناسب برای تغذیه باکتری ها نیازه که بیوفیلتر هیچ کدومو نداره و اگه سیکلی هم تشکیل بشه خیلی ضعیف و بی اثره. اگه برای تانک بچه ماهی هاست خیلی درگیر سیکل نباشید و دو روز در میون ۲۰ درصد سیفون کنید.
حالا اگه فیلتر خوبی داشتید(فیلتر اکسترنال) بعد از ۲۴ ساعت خاموشی سیکلتون حتما از بین میرفت.
کاربران زیر از MOHAMMAD99 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Ali-g 1367۱۰:۴۰ ب٫ظ
۲۴ فروردین, ۱۴۰۳
افلاین۷:۲۸ ب٫ظ
۲۲ مرداد, ۱۳۹۶
افلاین۹:۲۴ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۷ آبان, ۱۴۰۰
افلاینSaeed GS گفته
سلام باکتری ساز خوب برای راهاندازی آکواریوم معرفی میکنید؟ متاسفانه تو شهر ما چیز خوبی گیر نمیاد
سلام
مدل های مختلفی داره
از مارک پروتکت ایرانی شروع میشه که قیمت پایینی داره تا مارک تروپیکال، جی بی ال و دنرله آلمانی
پیشنهاد من مارک الیتا هست که هم کیفیت خوبی داره هم قیمتش زیاد بالا نیست و راحت پیدا میشه
موفق باشید
۱۰:۴۶ ق٫ظ
کاربر عالی
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
افلاین۱۱:۰۸ ق٫ظ
کاربر عالی
۸ آبان, ۱۴۰۲
افلاین۴:۳۲ ق٫ظ
۲۲ فروردین, ۱۳۹۳
افلاین۹:۴۹ ق٫ظ
کاربر عالی
۸ آبان, ۱۴۰۲
افلاینmehdifa گفته
دوستان ایا امکانش هست در دبه های بیست لیتری چرخه اب طی بشه؟
سلام
تا جایی می دونم خیر
مگر اینکه توی هر دبه شما امکانات لازم رو فراهم کنید مثل بخاری سنگ هوا و فیلتراسیون
اما وقتی جابجا می کنی بازم باکتریا از بین می رن چون بیشتر باکتری توی مدیا تشکیل می شن و جابجاییش خیلی دردسر داره باز اگر ی دبه بزرگ بود شاید
کاربران زیر از Pooryia برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
mehdifa۰:۰۴ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینmehdifa گفته
دوستان ایا امکانش هست در دبه های بیست لیتری چرخه اب طی بشه؟
سلام
چرخه آب تو یه لیوان هم طی میشه مهم بستر رشد باکتری ها و گردش آبه از هم مهم تر آمونیاک که رکن اصلی وجود چرخه هست. حالا تو دبه یا باید چند تا دونه ماهی کوچیک نگهدارید که پایدار بمونه یا از باکتری فیدر استفاده کنید. بستگی داره برای چه کاری میخواید لگر بگید بهتر میشه راهنمایی کرد
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Clownfishمارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۱۱:۴۷ ب٫ظ
۲۴ فروردین, ۱۴۰۳
افلاین۰:۲۳ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینAli-g 1367 گفته
سلام یک تانک ۶۰ لیتری رو ۱۰ روزه ابگیری کردم و سنگ هوا داخلش بوده حدود ۵درصد هم از اب کهنه تانک دیگه توش ریختم الانم یه بیوفیلتر از تانک کهنه توش گذاشتم بنظرتون میشه ماهی اضاف کرد؟؟
سلام
همینجوری باکتری ها زنده نمیمونن بدون ماهی باید تغذیه بشن
قبل از این که ماهی اضافه کنید چند تا سرامیک و مدیا های اون تانک رو تو فیلتر این آکواریوم تون بذارید بعدش برید ماهی تهیه کنید.
البته اگر ماهی حساسی میخواید بگیرید باکتری ساز هم بهداشتی تره هم مطمئن تر
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Ali-g 1367مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۹:۳۳ ق٫ظ
۱۳ بهمن, ۱۴۰۳
افلاینسلام دوستان تعداد زیادی از صفحات رو خوندیم و با راهنمایی شما عمل کردم اما بازهم قبل از ریختن ماهیها نظر شما رو میپرسم نکنه اشتباه کرده باشم،
یک آک ۷۰لیتری دارم که توش گوشتخوار دارم چون جاشون تنگ بود و مدام به هم میپیچیدن یک آک ۱متری ۲۴۰لیتری دست دوم خریدم اول با آب نمک غلیظ حسابی شستشو دادم و نمک اندود کردم و ۲۴ساعت بعد شستم و از آب پرش کردم ،زغال و مقداری مدیای نو گذاشتم بخاری و تاپ فیلتر رو روشن کردم ،واتر سیف زدم و ۴ساعت بعد باکتری ریختم ،فرداش دوباره باکتری ریختم به همراه فیدر و ۲۰لیتر از آب آک قبلی و مقداری مدیا و ابر آک قبلی اضافه کردم الان دوروز از پرکردن گذشته ،سوال:از کی میتونم ماهیها رو جابجا کنم ؟آیا زغال رو نباید میذاشتم یا اشکالی نداره؟برای اضافه کردن ماهیها باید فرآیند آب به آب رعایت بشه؟
https://media.onlypet.ir/?p=11157
۹:۴۳ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۷ آبان, ۱۴۰۰
افلاینmojtaba f گفته
سلام دوستان تعداد زیادی از صفحات رو خوندیم و با راهنمایی شما عمل کردم اما بازهم قبل از ریختن ماهیها نظر شما رو میپرسم نکنه اشتباه کرده باشم،یک آک ۷۰لیتری دارم که توش گوشتخوار دارم چون جاشون تنگ بود و مدام به هم میپیچیدن یک آک ۱متری ۲۴۰لیتری دست دوم خریدم اول با آب نمک غلیظ حسابی شستشو دادم و نمک اندود کردم و ۲۴ساعت بعد شستم و از آب پرش کردم ،زغال و مقداری مدیای نو گذاشتم بخاری و تاپ فیلتر رو روشن کردم ،واتر سیف زدم و ۴ساعت بعد باکتری ریختم ،فرداش دوباره باکتری ریختم به همراه فیدر و ۲۰لیتر از آب آک قبلی و مقداری مدیا و ابر آک قبلی اضافه کردم الان دوروز از پرکردن گذشته ،سوال:از کی میتونم ماهیها رو جابجا کنم ؟آیا زغال رو نباید میذاشتم یا اشکالی نداره؟برای اضافه کردن ماهیها باید فرآیند آب به آب رعایت بشه؟
سلام
کارهای خوبی انجام دادین ولی این که تعداد و مقدار باکتری ساز با حجم آب تناسب داشته را خودتون بهتر میدونید
این که با نمک شستین و مقداری مدیا و آب تانک قبلی استفاده کردین کار درستی بوده
فیلتر و بخاری روشن بزارید و بعد از دو سه روز میتونید ماهی اضافه کنید
زغال و فعلا نزارید نیازی نیست
اولش چند تا ماهی تعداد کم وارد کنید و بعد از دو سه روز مشکلی نبود بقیه ماهی ها را اضافه کنید
برای اضافه کردن ماهی قطعا باید آب به آب را درست و اصولی انجام بدین
کاربران زیر از d@¡¡@$ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
mojtaba f۹:۰۳ ق٫ظ
کاربر عالی
۸ آبان, ۱۴۰۲
افلاینسلام وقت بخیر
الان ی چند هفته ای هست آکواریوم مرتب بوی بد می ده
حتی سیفونم که می کنم یکی دو روز بعد مجدد بوی بدی می ده
هیچ تغییری ندادم فقط ی چند روزی هست شن اضافه کردم . شن عربی .
بعد روی شیشه هم لکه های سفید رنگ ریز می شینه .
پیوریتام دارم تو تانک روی مدیا گذاشتم اما الان دیگه تاثیری نداره .
احیاش کردم اول گذاشتم توی آب نمک غلیظ بعد توی وایتکس . کاملا سیفید شد
تا چند هفته پبش اینطوری نبود .
مدیا بیشتر ماهیرانی و نخودی هست . بعد از هر سیفون ۳۰ درصد دو تا کپسول آلیتا توی آب حل می کنم و می ریزم توی آکواریوم . حجم تانکم ۳۰۰ لیتر هست 
۱۰:۳۳ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینPooryia گفته
سلام وقت بخیرالان ی چند هفته ای هست آکواریوم مرتب بوی بد می ده
حتی سیفونم که می کنم یکی دو روز بعد مجدد بوی بدی می ده
هیچ تغییری ندادم فقط ی چند روزی هست شن اضافه کردم . شن عربی .
بعد روی شیشه هم لکه های سفید رنگ ریز می شینه .
پیوریتام دارم تو تانک روی مدیا گذاشتم اما الان دیگه تاثیری نداره .
احیاش کردم اول گذاشتم توی آب نمک غلیظ بعد توی وایتکس . کاملا سیفید شد
تا چند هفته پبش اینطوری نبود .
مدیا بیشتر ماهیرانی و نخودی هست . بعد از هر سیفون ۳۰ درصد دو تا کپسول آلیتا توی آب حل می کنم و می ریزم توی آکواریوم . حجم تانکم ۳۰۰ لیتر هست
![]()
سلام
خب چرا بعد هر سیفون باکتری ساز میزنی؟ تراکم آکواریوم زیاد نیست؟
سیفون سطحی فایده نداره الان باید از کف بزنی
اما پیشنهاد من:
۱.کل فیلتر رو باز کن و بشور اما مدیا رو نه
۲. آمونیاک و نیترات و نیتریت آب رو چک کن
۳. کربن اکتیو استفاده کن جای پیوریتا
۴. حتما اتاق تهویه داشته باشه
۵. پد فیلتر رو کلا عوض کن ( بیشتر بخاطر ذرات معلق )
۶. متناسب با نوع ماهی دما رو یکم کم کن که تبخیر بیاد پایین ( کرمان الان گرمه فکر کنم )
۷.فعلا سیفون رو همون نرمال ادامه بده و باکتری ساز نزن
فعلا دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Pooryia, Clownfishمارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۱۱:۴۳ ق٫ظ
کاربر عالی
۸ آبان, ۱۴۰۲
افلاینMatin 1387 گفته
Pooryia گفته
سلام وقت بخیرالان ی چند هفته ای هست آکواریوم مرتب بوی بد می ده
حتی سیفونم که می کنم یکی دو روز بعد مجدد بوی بدی می ده
هیچ تغییری ندادم فقط ی چند روزی هست شن اضافه کردم . شن عربی .
بعد روی شیشه هم لکه های سفید رنگ ریز می شینه .
پیوریتام دارم تو تانک روی مدیا گذاشتم اما الان دیگه تاثیری نداره .
احیاش کردم اول گذاشتم توی آب نمک غلیظ بعد توی وایتکس . کاملا سیفید شد
تا چند هفته پبش اینطوری نبود .
مدیا بیشتر ماهیرانی و نخودی هست . بعد از هر سیفون ۳۰ درصد دو تا کپسول آلیتا توی آب حل می کنم و می ریزم توی آکواریوم . حجم تانکم ۳۰۰ لیتر هست
![]()
سلام
خب چرا بعد هر سیفون باکتری ساز میزنی؟ تراکم آکواریوم زیاد نیست؟
سیفون سطحی فایده نداره الان باید از کف بزنی
اما پیشنهاد من:
۱.کل فیلتر رو باز کن و بشور اما مدیا رو نه
۲. آمونیاک و نیترات و نیتریت آب رو چک کن
۳. کربن اکتیو استفاده کن جای پیوریتا
۴. حتما اتاق تهویه داشته باشه
۵. پد فیلتر رو کلا عوض کن ( بیشتر بخاطر ذرات معلق )
۶. متناسب با نوع ماهی دما رو یکم کم کن که تبخیر بیاد پایین ( کرمان الان گرمه فکر کنم )
۷.فعلا سیفون رو همون نرمال ادامه بده و باکتری ساز نزن
فعلا دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه
سلام
طبق عادت بعد از هر سیفون باکتری هم می زنم
نسبت به چند هفته پیش تغییری نکرده تو حجم ماهیا که بگم عاملش اینه
۱. چند هفته پیش کلا سامپ بالا رو با آب خود آکواریوم تمیز کردم . مدیاها رم آب کشی کردم با خود آب اکواریوم چون لجن بسته بود دور توری .
۲. متاسفانه کیت تست ندارم . الانم که سر به فلک کشیده
۳. چشم حتما می رم تهیه می کنم . پیوریتا رو خارج کنم یا اونم باشه ؟
۴. آکواریوم توی هال هست . پنجره باز هست
۵. چشم پد رو عوض می کنم امروز . لایکو دارم
۶. اگر کامل خاموش کنم فعلا مشکلی نداره ؟ فکر نکنم پایین تر از ۲۶ بیاد . بازم هر جوری خودتون می گید نمی خوام دوباره درگیر سیفیدک بشم
۰:۵۰ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینPooryia گفته
سلام
طبق عادت بعد از هر سیفون باکتری هم می زنم
نسبت به چند هفته پیش تغییری نکرده تو حجم ماهیا که بگم عاملش اینه
۱. چند هفته پیش کلا سامپ بالا رو با آب خود آکواریوم تمیز کردم . مدیاها رم آب کشی کردم با خود آب اکواریوم چون لجن بسته بود دور توری .
۲. متاسفانه کیت تست ندارم . الانم که سر به فلک کشیده
۳. چشم حتما می رم تهیه می کنم . پیوریتا رو خارج کنم یا اونم باشه ؟
۴. آکواریوم توی هال هست . پنجره باز هست
۵. چشم پد رو عوض می کنم امروز . لایکو دارم
۶. اگر کامل خاموش کنم فعلا مشکلی نداره ؟ فکر نکنم پایین تر از ۲۶ بیاد . بازم هر جوری خودتون می گید نمی خوام دوباره درگیر سیفیدک بشم
لازم نیست، همین ممکنه مشکل درست کنه خودش
پیوریتا اگه موثر نیست برش دار فعلا
خاموش کردن بخاری ثبات دمای آکواریوم رو از بین میبره پس خاموش نکن. دما باید ثابت باشه.
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Pooryiaمارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
بیشترین کاربران آنلاین:1075
افراد آنلاین کنونی:
216 مهمان
مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
2 مهمان
برترین نویسندگان:
مجتبی : 22934
ΡARSA : 4194
alirezaj : 3752
H∀ⓂΞD20 : 3661
حسنHTB : 3111
(SINA) : 2902
آمار کاربران:
مهمان: 575
اعضا: 44418
مدیران انجمن: 15
مدیر کل: 1
آمار انجمن:
گروه ها: 7
انجمن ها: 240
موضوعات: 7877
نوشته ها: 170351
جدیدترین اعضاء:
neda1125, ali heidari, mohammadhossein1369, Goliiiii, Ghazaaleh, hoseyn rezayiمدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

عضویت (ثبت نام)
ورود
خانه






