راهنمای جامع طی کردن سریع چرخه آب آکواریوم | صفحه 43 | پارامترها و خواص فیزیکو شیمیایی آب

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
راهنمای جامع طی کردن سریع چرخه آب آکواریوم
۲۸ مرداد, ۱۴۰۳
۰:۵۲ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
841sp_Permalink sp_Print

sajjad.aqua گفته

سیکل روند طبیعی و بدون باکتری ساز چند روزه ؟  

سلام

تایم مشخصی نداره ولی در صورت نبودن عوامل از بین برنده سیکل مثل ریختن آب کلر دار یا بعضی دارو ها و سیفون سنگین بعد یکی دو ماه قطعا سیکل طی شده

اگر تراکم قرار نیست زیاد باشه و ماهی حساسی هم نمیخواید داشته باشید بنطر من لازم نیست باکتری ساز بگیرید و خودش طی بشه بهتره

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

d@¡¡@$

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۲۸ مرداد, ۱۴۰۳
۱:۱۶ ق٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Matin 1387 گفته

سلام

تایم مشخصی نداره ولی در صورت نبودن عوامل از بین برنده سیکل مثل ریختن آب کلر دار یا بعضی دارو ها و سیفون سنگین بعد یکی دو ماه قطعا سیکل طی شده

اگر تراکم قرار نیست زیاد باشه و ماهی حساسی هم نمیخواید داشته باشید بنطر من لازم نیست باکتری ساز بگیرید و خودش طی بشه بهتره  

ماهی آروانا، البته حدود یک هفته تا ده روز میخوام صبر کنم بعد از آب گیری

۲۹ مرداد, ۱۴۰۳
۱۱:۱۹ ب٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
843sp_Permalink sp_Print

سلام

وسایل تانک من شامل سنگ و شن و چوب آبنوس قبلا استفاده می کردم ولی الان حدود یک سال و نیم تانک بدون آب بوده، الان مجدد آب گیری کردم و آب یه مقدار رنگش رو به سبزیه ولی کثیفی و چیز دیگه توی آب نیست ، به نظرتون به دلیل چوبه یا نه ؟ 

گفتم که آبنوس آبخوریش شده کامل و چندین مدت داخل تانکم بوده قبلا

۲۹ مرداد, ۱۴۰۳
۱۱:۵۲ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
844sp_Permalink sp_Print

sajjad.aqua گفته
سلام

وسایل تانک من شامل سنگ و شن و چوب آبنوس قبلا استفاده می کردم ولی الان حدود یک سال و نیم تانک بدون آب بوده، الان مجدد آب گیری کردم و آب یه مقدار رنگش رو به سبزیه ولی کثیفی و چیز دیگه توی آب نیست ، به نظرتون به دلیل چوبه یا نه ؟ 

گفتم که آبنوس آبخوریش شده کامل و چندین مدت داخل تانکم بوده قبلا  

سلام

جوب که سبز نمیکنه آبو زرد میکنه

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۳۰ مرداد, ۱۴۰۳
۴:۱۲ ب٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
845sp_Permalink sp_Print

کلا آبش شفاف نیست

وقتی لامپ روشنه بهتره

شاید به خاطر طی کردن سیکل باشه

به هر حال چکارش کنم؟ درست میشه یا باید اب تعویض کنم ؟

و اینکه در زمان طی کردن سیکل بخاری و نور هم نیازه روشن باشه ؟

۳۱ مرداد, ۱۴۰۳
۰:۰۴ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
846sp_Permalink sp_Print

sajjad.aqua گفته
کلا آبش شفاف نیست

وقتی لامپ روشنه بهتره

شاید به خاطر طی کردن سیکل باشه

به هر حال چکارش کنم؟ درست میشه یا باید اب تعویض کنم ؟

و اینکه در زمان طی کردن سیکل بخاری و نور هم نیازه روشن باشه ؟  

خب باید ببینید برای چی اینجوریه همینطری که نمیشه راهکار داد

بخاری روشن باشه ولی نور لازم نیست

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۱ شهریور, ۱۴۰۳
۱۱:۰۳ ق٫ظ
Avatar
๑۩ MOEIN ۩๑
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 292
تاریخ عضویت:

۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
847sp_Permalink sp_Print

sajjad.aqua گفته
کلا آبش شفاف نیست

وقتی لامپ روشنه بهتره

شاید به خاطر طی کردن سیکل باشه

به هر حال چکارش کنم؟ درست میشه یا باید اب تعویض کنم ؟

و اینکه در زمان طی کردن سیکل بخاری و نور هم نیازه روشن باشه ؟  

سلام 
امکان داره شیشه آکواریوم باعث کدر دیدن اب شده باشه ٬ توصیه میکنم حتما یه باکتری ساز خوب از یه برند معتبر بگیرید که خیلی چیز کار راه بیندازیه
آب رو نمیخواد تعویض کنید مگر اینکه دیگه خیلی کدر شده باشه ٬ برای طی کردن سیکل نیازی به نور و بخاری نیست

کاربران زیر از ๑۩ MOEIN ۩๑ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

d@¡¡@$

۱ شهریور, ۱۴۰۳
۱۲:۵۴ ب٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
848sp_Permalink sp_Print

๑۩ MOEIN ۩๑ گفته

سلام 
امکان داره شیشه آکواریوم باعث کدر دیدن اب شده باشه ٬ توصیه میکنم حتما یه باکتری ساز خوب از یه برند معتبر بگیرید که خیلی چیز کار راه بیندازیه
آب رو نمیخواد تعویض کنید مگر اینکه دیگه خیلی کدر شده باشه ٬ برای طی کردن سیکل نیازی به نور و بخاری نیست  

باکتری ساز ریختم از برند greener starter

الآن آب شفاف شده و بهتره

بعد از ده روز میشه ماهی بگیرم ؟

۱ شهریور, ۱۴۰۳
۱:۰۰ ب٫ظ
Avatar
๑۩ MOEIN ۩๑
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 292
تاریخ عضویت:

۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
849sp_Permalink sp_Print

sajjad.aqua گفته

باکتری ساز ریختم از برند greener starter

الآن آب شفاف شده و بهتره

بعد از ده روز میشه ماهی بگیرم ؟  

همینکه سیکل طی بشه میتونید ماهی ها رو اضافه کنید ، فقط حواستون باشه اگه تعداد زیادی ماهی رو یک باره به آکواریوم منتقل کنید امکان داره تلفات بدید

۷ شهریور, ۱۴۰۳
۸:۴۵ ق٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
850sp_Permalink sp_Print

باکتری سازی که خریدم و اضافه کردم نوشته بود بعد از یک هفته هم یه دوزی باید بریزیم ولی من فراموش کردم و بعد ۹ روز ریختم، مشکلی نداره ؟

و اینکه امروز که مرحله دومش ریختم میتونم ماهی بگیرم ؟(آروانا)

از زمان آب گیری الآن حدود دو هفته گذشته و از زمان باکتری ساز زدم حدود ده روز

۷ شهریور, ۱۴۰۳
۱۱:۱۰ ق٫ظ
Avatar
30Mahi

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1657
تاریخ عضویت:

۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
851sp_Permalink sp_Print

sajjad.aqua گفته
باکتری سازی که خریدم و اضافه کردم نوشته بود بعد از یک هفته هم یه دوزی باید بریزیم ولی من فراموش کردم و بعد ۹ روز ریختم، مشکلی نداره ؟

و اینکه امروز که مرحله دومش ریختم میتونم ماهی بگیرم ؟(آروانا)

از زمان آب گیری الآن حدود دو هفته گذشته و از زمان باکتری ساز زدم حدود ده روز  

نه مشکلی بعیده داشته باشه .

بهتره چون آروانا هست بیشتر صبر کنید . 

یاد باد آنکه ز ما وقت سفر یاد نکرد ... 

به وداعی دل غمدیده ما شاد نکرد ...

۷ شهریور, ۱۴۰۳
۱۱:۴۷ ق٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
852sp_Permalink sp_Print

۳۰Mahi گفته

نه مشکلی بعیده داشته باشه .

بهتره چون آروانا هست بیشتر صبر کنید .   

صبر به خاطر روند سیکل ؟ یا اینکه امروز باکتری ساز مجدد ریختم ؟

مگه نمیگن با باکتری ساز چند روزه آب آماده میشه ؟

۷ شهریور, ۱۴۰۳
۳:۰۰ ب٫ظ
Avatar
30Mahi

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1657
تاریخ عضویت:

۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
853sp_Permalink sp_Print

sajjad.aqua گفته

صبر به خاطر روند سیکل ؟ یا اینکه امروز باکتری ساز مجدد ریختم ؟

مگه نمیگن با باکتری ساز چند روزه آب آماده میشه ؟  

بله 

من صرفا بخاطر احتیاط عرض میکنم وگرنه مشکل چندانی نباید داشته باشه ‌.

کاربران زیر از 30Mahi برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Armin 23, d@¡¡@$

یاد باد آنکه ز ما وقت سفر یاد نکرد ... 

به وداعی دل غمدیده ما شاد نکرد ...

۱۷ شهریور, ۱۴۰۳
۱۲:۵۹ ب٫ظ
Avatar
Ali-g 1367
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 91
تاریخ عضویت:

۲۴ فروردین, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
854sp_Permalink sp_Print

سلام 

من ۳روزه تانک ۵۰ لیتری رو مجدد راه انداختم

بعد از ۲۴ ساعت از ابگیری واترسیف زدم و چند ساعت بعد باکتری ساز و باکتری فیدر رو استفاده کردم ۲۴ ساعت بعد یه دوز دیگه باکتریها استفاده کردم الان روز سوم اب خیلی بهتر شده ولی هنوز کریستال نیست.

۲تا تاپ فیلتر با کلی مدیا روش گذاشتم که سریعتر اماده بشه ماهیا جای مناسبی ندارند بعد این ۲تا تاپ فیلتر و ورمیدارم فقط یه بیو فیلتر میمونه

ایا به نظرتون الان میشه ماهیا رو ریخت تو تانک؟

تست ندارم هیجی ولی روش نوشته بعد ۴۸ ساعت سیکل طی شده شرکت الیتاست

ماهیا گوپی هستند

۱۷ شهریور, ۱۴۰۳
۲:۵۷ ب٫ظ
Avatar
Meh87rad
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 142
تاریخ عضویت:

۱۱ آذر, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

Ali-g 1367 گفته
سلام 

من ۳روزه تانک ۵۰ لیتری رو مجدد راه انداختم

بعد از ۲۴ ساعت از ابگیری واترسیف زدم و چند ساعت بعد باکتری ساز و باکتری فیدر رو استفاده کردم ۲۴ ساعت بعد یه دوز دیگه باکتریها استفاده کردم الان روز سوم اب خیلی بهتر شده ولی هنوز کریستال نیست.

۲تا تاپ فیلتر با کلی مدیا روش گذاشتم که سریعتر اماده بشه ماهیا جای مناسبی ندارند بعد این ۲تا تاپ فیلتر و ورمیدارم فقط یه بیو فیلتر میمونه

ایا به نظرتون الان میشه ماهیا رو ریخت تو تانک؟

تست ندارم هیجی ولی روش نوشته بعد ۴۸ ساعت سیکل طی شده شرکت الیتاست

ماهیا گوپی هستند  

سلام وقتتون بخیر. خب شما طبق دستور عمل محلول عمل کردین و کلی هم  آب رو با دوتا فیلتر دی کلراید کردین پس جای نگرانی نیست موفق باشینdone

و از تومور برای ازت از آلیتا استفاده کردین که من هم از همون محلول استفاده میکنم و مناسبه پس سیکلتون هم آمادس.

کاربران زیر از Meh87rad برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Armin 23, Ali-g 1367

~Meh87rad^fish@

۱۸ مهر, ۱۴۰۳
۰:۰۵ ق٫ظ
Avatar
Ali-g 1367
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 91
تاریخ عضویت:

۲۴ فروردین, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
856sp_Permalink sp_Print

درود دوستان

ایا باکتری ساز تو تانکی که فقط بیوفیلتر اسفنجی داره جواب میده و سیکل رو اکی میکنه یا نه؟

۱۸ مهر, ۱۴۰۳
۳:۱۸ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
857sp_Permalink sp_Print

Ali-g 1367 گفته
درود دوستان

ایا باکتری ساز تو تانکی که فقط بیوفیلتر اسفنجی داره جواب میده و سیکل رو اکی میکنه یا نه؟  

سلام

تا زمانی که مدیا کافی نباشه سیکل پایداری تشکیل نمیشه

بیو فیلتر هم به تنهایی برای بیشتر از ۱۰ لیتر کافی نیست

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

phoenix_love58, Ali-g 1367, 30Mahi

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۱۸ آبان, ۱۴۰۳
۱۰:۱۰ ق٫ظ
Avatar
๑۩ MOEIN ۩๑
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 292
تاریخ عضویت:

۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
858sp_Permalink sp_Print

سلام مجدد دوستان عزیز bye

یه باکتری ساز پودری داشتم برند A_Shrimp , یه مدت تو کمد بوده ولی الان که درش آوردم با وجود اینکه هنوز تاریخ داره ولی رنگ و بوش تغییر کرده ، قبلاً بوی دریا میداد الان بوی شیرینی رنگشم سفید بود ولی الان مایل به زرد شده همچنین حالت پودریش از دست داده و گلوله گلوله شده ، بنظرتون چرا اینجوری شده ؟ و اینکه هنوز قابل استفاده است ؟

۱۸ آبان, ۱۴۰۳
۷:۱۹ ب٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1382
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
859sp_Permalink sp_Print

سلام

احتمالا بخاطر رطوبت اینطوری شده روی پاکت معمولا نوشته که تا چه مدت بعد از باز شدن و در چه شرایط نگهداری، قابل استفادست.

در مورد قابل استفاده بودنش نظری ندارم یا باید بی خیالش بشید یا ازمون خطا کنید.

کاربران زیر از MOHAMMAD99 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

๑۩ MOEIN ۩๑
۳۰ آذر, ۱۴۰۳
۸:۴۴ ب٫ظ
Avatar
Ali-g 1367
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 91
تاریخ عضویت:

۲۴ فروردین, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
860sp_Permalink sp_Print

سلام وقتتون بخیر

یه تانک ۶۰ لیتری دارم فقط بیوفیلتر داره از دیروز تقریبا ۲۴ ساعت حواسم نبوده پمپ خاموش بوده ایا سیکل این تانک دچار مشکل شده؟

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1075

افراد آنلاین کنونی:
62 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4194

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2896

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 44406

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7874

نوشته ها: 170330

جدیدترین اعضاء:

taha.laki, _babak, natalia, bita7408, .Nilofare 1387, meysamp1377

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها