آر اس اس موضوع
۰:۵۲ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینsajjad.aqua گفته
سیکل روند طبیعی و بدون باکتری ساز چند روزه ؟
سلام
تایم مشخصی نداره ولی در صورت نبودن عوامل از بین برنده سیکل مثل ریختن آب کلر دار یا بعضی دارو ها و سیفون سنگین بعد یکی دو ماه قطعا سیکل طی شده
اگر تراکم قرار نیست زیاد باشه و ماهی حساسی هم نمیخواید داشته باشید بنطر من لازم نیست باکتری ساز بگیرید و خودش طی بشه بهتره
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
d@¡¡@$مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۱:۱۶ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۷ آبان, ۱۴۰۰
افلاینMatin 1387 گفته
سلام
تایم مشخصی نداره ولی در صورت نبودن عوامل از بین برنده سیکل مثل ریختن آب کلر دار یا بعضی دارو ها و سیفون سنگین بعد یکی دو ماه قطعا سیکل طی شده
اگر تراکم قرار نیست زیاد باشه و ماهی حساسی هم نمیخواید داشته باشید بنطر من لازم نیست باکتری ساز بگیرید و خودش طی بشه بهتره
ماهی آروانا، البته حدود یک هفته تا ده روز میخوام صبر کنم بعد از آب گیری
۱۱:۱۹ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۷ آبان, ۱۴۰۰
افلاینسلام
وسایل تانک من شامل سنگ و شن و چوب آبنوس قبلا استفاده می کردم ولی الان حدود یک سال و نیم تانک بدون آب بوده، الان مجدد آب گیری کردم و آب یه مقدار رنگش رو به سبزیه ولی کثیفی و چیز دیگه توی آب نیست ، به نظرتون به دلیل چوبه یا نه ؟
گفتم که آبنوس آبخوریش شده کامل و چندین مدت داخل تانکم بوده قبلا
۱۱:۵۲ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینsajjad.aqua گفته
سلاموسایل تانک من شامل سنگ و شن و چوب آبنوس قبلا استفاده می کردم ولی الان حدود یک سال و نیم تانک بدون آب بوده، الان مجدد آب گیری کردم و آب یه مقدار رنگش رو به سبزیه ولی کثیفی و چیز دیگه توی آب نیست ، به نظرتون به دلیل چوبه یا نه ؟
گفتم که آبنوس آبخوریش شده کامل و چندین مدت داخل تانکم بوده قبلا
سلام
جوب که سبز نمیکنه آبو زرد میکنه
مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۴:۱۲ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۷ آبان, ۱۴۰۰
افلاینکلا آبش شفاف نیست
وقتی لامپ روشنه بهتره
شاید به خاطر طی کردن سیکل باشه
به هر حال چکارش کنم؟ درست میشه یا باید اب تعویض کنم ؟
و اینکه در زمان طی کردن سیکل بخاری و نور هم نیازه روشن باشه ؟
۰:۰۴ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینsajjad.aqua گفته
کلا آبش شفاف نیستوقتی لامپ روشنه بهتره
شاید به خاطر طی کردن سیکل باشه
به هر حال چکارش کنم؟ درست میشه یا باید اب تعویض کنم ؟
و اینکه در زمان طی کردن سیکل بخاری و نور هم نیازه روشن باشه ؟
خب باید ببینید برای چی اینجوریه همینطری که نمیشه راهکار داد
بخاری روشن باشه ولی نور لازم نیست
مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۱۱:۰۳ ق٫ظ
کاربر عالی
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
افلاینsajjad.aqua گفته
کلا آبش شفاف نیستوقتی لامپ روشنه بهتره
شاید به خاطر طی کردن سیکل باشه
به هر حال چکارش کنم؟ درست میشه یا باید اب تعویض کنم ؟
و اینکه در زمان طی کردن سیکل بخاری و نور هم نیازه روشن باشه ؟
سلام
امکان داره شیشه آکواریوم باعث کدر دیدن اب شده باشه ٬ توصیه میکنم حتما یه باکتری ساز خوب از یه برند معتبر بگیرید که خیلی چیز کار راه بیندازیه
آب رو نمیخواد تعویض کنید مگر اینکه دیگه خیلی کدر شده باشه ٬ برای طی کردن سیکل نیازی به نور و بخاری نیست
کاربران زیر از ๑۩ MOEIN ۩๑ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
d@¡¡@$
۱۲:۵۴ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۷ آبان, ۱۴۰۰
افلاین๑۩ MOEIN ۩๑ گفته
سلام
امکان داره شیشه آکواریوم باعث کدر دیدن اب شده باشه ٬ توصیه میکنم حتما یه باکتری ساز خوب از یه برند معتبر بگیرید که خیلی چیز کار راه بیندازیه
آب رو نمیخواد تعویض کنید مگر اینکه دیگه خیلی کدر شده باشه ٬ برای طی کردن سیکل نیازی به نور و بخاری نیست
باکتری ساز ریختم از برند greener starter
الآن آب شفاف شده و بهتره
بعد از ده روز میشه ماهی بگیرم ؟
۱:۰۰ ب٫ظ
کاربر عالی
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
افلاین۸:۴۵ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۷ آبان, ۱۴۰۰
افلاینباکتری سازی که خریدم و اضافه کردم نوشته بود بعد از یک هفته هم یه دوزی باید بریزیم ولی من فراموش کردم و بعد ۹ روز ریختم، مشکلی نداره ؟
و اینکه امروز که مرحله دومش ریختم میتونم ماهی بگیرم ؟(آروانا)
از زمان آب گیری الآن حدود دو هفته گذشته و از زمان باکتری ساز زدم حدود ده روز
۱۱:۱۰ ق٫ظ
کاربر هدفمند
۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
افلاینsajjad.aqua گفته
باکتری سازی که خریدم و اضافه کردم نوشته بود بعد از یک هفته هم یه دوزی باید بریزیم ولی من فراموش کردم و بعد ۹ روز ریختم، مشکلی نداره ؟و اینکه امروز که مرحله دومش ریختم میتونم ماهی بگیرم ؟(آروانا)
از زمان آب گیری الآن حدود دو هفته گذشته و از زمان باکتری ساز زدم حدود ده روز
نه مشکلی بعیده داشته باشه .
بهتره چون آروانا هست بیشتر صبر کنید .
یاد باد آنکه ز ما وقت سفر یاد نکرد ...
به وداعی دل غمدیده ما شاد نکرد ...
۱۱:۴۷ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۷ آبان, ۱۴۰۰
افلاین۳۰Mahi گفته
نه مشکلی بعیده داشته باشه .
بهتره چون آروانا هست بیشتر صبر کنید .
صبر به خاطر روند سیکل ؟ یا اینکه امروز باکتری ساز مجدد ریختم ؟
مگه نمیگن با باکتری ساز چند روزه آب آماده میشه ؟
۳:۰۰ ب٫ظ
کاربر هدفمند
۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
افلاینsajjad.aqua گفته
صبر به خاطر روند سیکل ؟ یا اینکه امروز باکتری ساز مجدد ریختم ؟
مگه نمیگن با باکتری ساز چند روزه آب آماده میشه ؟
بله
من صرفا بخاطر احتیاط عرض میکنم وگرنه مشکل چندانی نباید داشته باشه .
کاربران زیر از 30Mahi برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Armin 23, d@¡¡@$یاد باد آنکه ز ما وقت سفر یاد نکرد ...
به وداعی دل غمدیده ما شاد نکرد ...
۱۲:۵۹ ب٫ظ
۲۴ فروردین, ۱۴۰۳
افلاینسلام
من ۳روزه تانک ۵۰ لیتری رو مجدد راه انداختم
بعد از ۲۴ ساعت از ابگیری واترسیف زدم و چند ساعت بعد باکتری ساز و باکتری فیدر رو استفاده کردم ۲۴ ساعت بعد یه دوز دیگه باکتریها استفاده کردم الان روز سوم اب خیلی بهتر شده ولی هنوز کریستال نیست.
۲تا تاپ فیلتر با کلی مدیا روش گذاشتم که سریعتر اماده بشه ماهیا جای مناسبی ندارند بعد این ۲تا تاپ فیلتر و ورمیدارم فقط یه بیو فیلتر میمونه
ایا به نظرتون الان میشه ماهیا رو ریخت تو تانک؟
تست ندارم هیجی ولی روش نوشته بعد ۴۸ ساعت سیکل طی شده شرکت الیتاست
ماهیا گوپی هستند
۲:۵۷ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۱ آذر, ۱۴۰۲
افلاینAli-g 1367 گفته
سلاممن ۳روزه تانک ۵۰ لیتری رو مجدد راه انداختم
بعد از ۲۴ ساعت از ابگیری واترسیف زدم و چند ساعت بعد باکتری ساز و باکتری فیدر رو استفاده کردم ۲۴ ساعت بعد یه دوز دیگه باکتریها استفاده کردم الان روز سوم اب خیلی بهتر شده ولی هنوز کریستال نیست.
۲تا تاپ فیلتر با کلی مدیا روش گذاشتم که سریعتر اماده بشه ماهیا جای مناسبی ندارند بعد این ۲تا تاپ فیلتر و ورمیدارم فقط یه بیو فیلتر میمونه
ایا به نظرتون الان میشه ماهیا رو ریخت تو تانک؟
تست ندارم هیجی ولی روش نوشته بعد ۴۸ ساعت سیکل طی شده شرکت الیتاست
ماهیا گوپی هستند
سلام وقتتون بخیر. خب شما طبق دستور عمل محلول عمل کردین و کلی هم آب رو با دوتا فیلتر دی کلراید کردین پس جای نگرانی نیست موفق باشین
و از تومور برای ازت از آلیتا استفاده کردین که من هم از همون محلول استفاده میکنم و مناسبه پس سیکلتون هم آمادس.
کاربران زیر از Meh87rad برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Armin 23, Ali-g 1367~Meh87rad^fish@
۰:۰۵ ق٫ظ
۲۴ فروردین, ۱۴۰۳
افلاین۳:۱۸ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینAli-g 1367 گفته
درود دوستانایا باکتری ساز تو تانکی که فقط بیوفیلتر اسفنجی داره جواب میده و سیکل رو اکی میکنه یا نه؟
سلام
تا زمانی که مدیا کافی نباشه سیکل پایداری تشکیل نمیشه
بیو فیلتر هم به تنهایی برای بیشتر از ۱۰ لیتر کافی نیست
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
phoenix_love58, Ali-g 1367, 30Mahiمارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۱۰:۱۰ ق٫ظ
کاربر عالی
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
افلاینسلام مجدد دوستان عزیز 
یه باکتری ساز پودری داشتم برند A_Shrimp , یه مدت تو کمد بوده ولی الان که درش آوردم با وجود اینکه هنوز تاریخ داره ولی رنگ و بوش تغییر کرده ، قبلاً بوی دریا میداد الان بوی شیرینی رنگشم سفید بود ولی الان مایل به زرد شده همچنین حالت پودریش از دست داده و گلوله گلوله شده ، بنظرتون چرا اینجوری شده ؟ و اینکه هنوز قابل استفاده است ؟

بیشترین کاربران آنلاین:1075
افراد آنلاین کنونی:
62 مهمان
مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان
برترین نویسندگان:
مجتبی : 22934
ΡARSA : 4194
alirezaj : 3752
H∀ⓂΞD20 : 3661
حسنHTB : 3111
(SINA) : 2896
آمار کاربران:
مهمان: 575
اعضا: 44406
مدیران انجمن: 15
مدیر کل: 1
آمار انجمن:
گروه ها: 7
انجمن ها: 240
موضوعات: 7874
نوشته ها: 170330
جدیدترین اعضاء:
taha.laki, _babak, natalia, bita7408, .Nilofare 1387, meysamp1377مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

عضویت (ثبت نام)
ورود
خانه





